Kirjoittaja Aihe: Kördebaari 2018, osa 3  (Luettu 46024 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #106 : 20.07.18 - klo:06:24 »
Hyvä, Viitonen, siitä se purkautuminen lähti ihan sujuvasti! Anna palaa ja tulta perään! Vai joko helpotti?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #107 : 20.07.18 - klo:08:21 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #108 : 22.07.18 - klo:18:41 »
Hyvvee päevee, :)

Mää tulin sissään teijän baariin ja kahtelen tässä, jotta mihinkä mää istusi, jotten aenakaa kenenkää "kantiksen" paekkaa veis.

Jaa tässähän se taetaa olla vappaata. No, mää käyn tähä. Soppiihan se?

Pitäshän sitä varmaan jottai tilatakki -no, näin helteellä se maistus mukillinen kotikaljoo.

Mää oon tämmönen jo vähäsen ikkääntyny naisihminen - tulukee nyt ihmeessä sanomaan päevee, minä oon vähän ujon sorttinen kylläki.

 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #109 : 22.07.18 - klo:18:55 »
Täälä ei renkää ujostella. Tervetuloa vaan joukkoon. Kahdella sormella ehtii kirjoitellakin hyvin. Savon pääkaupungsissa asuin 19 v, kuukautta vaille, mutten oppinut "sitä äidinkieltä". :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #110 : 22.07.18 - klo:19:11 »
Siä oot savost, miä oon sit kai Amerikast. Kotkaa sanotaa savolaiste Amerikaks.

Howdy, pardner! What's up?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #111 : 22.07.18 - klo:19:36 »
Ja mie oon siit Riitta-mummi. Nimest jo arvaat et oon ikäihmine, mut en enempää ko 75 vuotta, jot eihä se nykyjää oo ikä eikä mikkää.

Miul on kaks tytärtä, neljä lapsenlasta ja viis lapsenlapsenlasta, niin et oonha mie tähä ikkää jo jotakii ehtint.

Mie oon Karjalast, mut tääl Lahes asunt jo vuuvest 1947.

Nii, ja meit on kaks samas paketis. Mie ain välil mainitsen mei Matin. Hää on hämäläisii, eikä siint sen enempää. :003:   Yhes ollaa oltu yli 54 vuotta.

 :039:

Mie tillaan nyt kuohuviinii.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #112 : 22.07.18 - klo:20:20 »

   Kotjkalja on tiällä hyvvee. Sitä minnäe oon juonnu jo tännäe possujuhlissa Seorointalollakkii.
Ee minulla oo kantapaekkoo, vaekka oonki kantapeikko. Vähemmä oon kuitennii viihtynnä tiällä puarissa, enemmä oon kiinnostunna sivistyneemmästä seorasta voorumin palatseissa ja parketeilla.  :icon_cool:
Ikäimmeisiä tiällä on muuttii. Alakuaekoena kymmenen vuotta takasimpäen ol enemmistä nuoria. Nyt ne viettelöö ruuhka- eli riemuvuosijjaan vatsapeissa ja vitterlöessä mikä missäe.
No älähämmittää. Annaha olla, minäpä huastan vähäv vielä lissee, kum piäsin alakuun:
Katopa kun minullae on kaksi lasta ja viis lastenlasta.
Olin kirjottajakurssilla Joutsenon opistolla toessaviikon. Sen taatta varmaan ja sinun innoittamana tämmäe ulosanti on revähtännä toeseen potenssiin. En nimittäen viime aekoena  e n n ä ä, pittää sannoo, oo paljookaa kirjotellu, kun täätiset taevaanrannan jutunviäntäjät on täättännä tämän voorumin. Ee millää pahalla. Aekasa kutakii. Pittää se syy yrittee löytee ihtesä ulukopuolelta. Tunnustettava on, että meikäläiseltä on patit piipusta loppunna. Eepä silti, että niittä pateja täätys ollaakkaa, mutta minä en kaet ossoo ilimasta ihtiäen, ellei oon kuivoo ruutia ja kunnon patia. Ja sillä tarkotan vuan, että mikä tuntuu tärkeeltä tuuvva juluki - jos tiällä mittää juluki, omassa porukassa. Paetsi sissäänlämpiäviä ee olla. Savusaonoo ee liene näen kaapuntioloessa kellää. Onko sinulla?
Oon päevittäen monasti käynnä tiällä kahtomassa, jos sais jutun juurta. Itestä se kuitennii kaet on kiinni.
Tarvii niin juhlallista olla. Kuhan jutustellaan, moekataan ja niimpoespäen.
Lentokenttäe on kaaheen laakee aakee. Tänne mahtuu. Tervetulloo minunnii puolestaen! Kaekki on körttejä. Kaekki on minun mielestä rampoja, raukkoja ja reppanoita hengellisesti ja ruumiillisesti - ja ilosia sulosia vaan, henki on korkeella.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #113 : 22.07.18 - klo:20:20 »
Tämäpä onki sitte mukavata tavata teitä teällä voorumilla. Iha hymmyy vettää  korvii asti.
Kiitos toevotuksista ja mukavoo alakavvoo viikkoo teille ihan jokkaiselle.

Niin, minoon Keski-Suomesta kotosin ja kuuskymppinen. Ja isäntäki on ja seki on kuuskymppinen.  :icon_biggrin:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #114 : 22.07.18 - klo:20:30 »
Se onkin sitten laajempi kysymys, mistä on kotoisin. Asun Kotkassa (jo vuodesta 1978), mökkiseutu on Pirkanmaalla, koulut olen käynyt Stadissa. Isäni oli satakuntalaista sukua, mutta asui pikkupoikana Viipurissa ja pääsi Kokkolasta ylioppilaaksi. Äiti oli Pasilasta, isän puolelta pohjoiskarjalainen ja äidin puolelta ruotsinkielisiä uusmaalaisia. Isä ja äiti lähtivät Ambomaalle lähetystyöhön ja niinpä olen siellä syntynyt. Olenko siis paljon mistään kotoisin (vai juuri sieltä)?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #115 : 22.07.18 - klo:20:51 »
Annikka, mukava kun olet tullut kirjoittamaan.

Kuuskymppisiä täällä ollaan kaikki.

Mulla on helle vienyt kirjoittamistaidon ja ymmärryksen.
Yhdellä askelmalla olen valoa kysellen, menneisyys on takana ja tulevaisuus arvoitus.
Mutta tiedämme mistä saamme avun.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #116 : 24.07.18 - klo:21:48 »
Tulin taas baariin, tällä kertaa jutustelen tavallisemmalla kielellä, kas kun en ole vielä tilannut sitä kotikaljaa.... :icon_cool:

Tarjoilija - tuohan mukillinen. Tässä on sulle, loput saat pitää tippinä. :icon_lol:

***

Pena kirjoitteli tuolla, jotta on Ambomaalla syntynyt lähetyssaarnaajaperheeseen.

Tosi mielenkiintoista. Ymmärrän, että netissä ei kannata paljoa itsestään tarkkoja tietoja antaa, mutta olisi tosi mielenkiintoista
kuulla millaista lapsuus oli siellä Ambomaalla. Saitko leikkiä paikallisen väestön lasten kanssa? Muistatko vielä? Millaista ruokaa siellä syötiin? Entä lähetystyön tulokset, syntyikö seurakuntia?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #117 : 25.07.18 - klo:07:10 »
Miksi en olisi saanut leikkiä naapurin lasten kanssa? Pikkupojat tosin olivat enimmäkseen vuohipaimenina. Niinpä leikin kolmen siskoni ja heidän kaveriensa kanssa ainoana poikana (koiramme tosin olivat uroksia).

Ambolainen perusruoka on sormin kasvis- tai lihakastikkeen kanssa syötävä puuro. Se tehdään helmihirssistä. Google kertoo lisää, kun haet sanalla ’omahangu’.

Suomalainen lähetystyö alkoi maassa vuonna 1870 ja lapsuuteni aikana kirkko itsenäistyi ja sai pian ensimmäisen piispansa. Namibian evankelisluterilainen kirkko ELCIN kasvaa ja kukoistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #118 : 25.07.18 - klo:20:33 »
Annikka, mukava kun olet tullut kirjoittamaan.

Kuuskymppisiä täällä ollaan kaikki.

Mulla on helle vienyt kirjoittamistaidon ja ymmärryksen.
Yhdellä askelmalla olen valoa kysellen, menneisyys on takana ja tulevaisuus arvoitus.
Mutta tiedämme mistä saamme avun.
Jotenkin noin.
Taidan vissiin edustaa nuorisoa täällä, kun olen 60 syntynyt, vaan en vanha.
Tik toc.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kördebaari 2018, osa 3
« Vastaus #119 : 25.07.18 - klo:21:47 »
Jotenkin noin.
Taidan vissiin edustaa nuorisoa täällä, kun olen 60 syntynyt, vaan en vanha.

Moikka,

Ethän sä Viisveisaaja mikkään vanha ole - parhaassa iässä juuri nyt.