Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa osa 11.  (Luettu 30776 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #75 : 22.05.19 - klo:10:57 »
Jos ylläpitoa rasittaa meikäläinen, niin anna kurinpalautusta. En koe olevani oikein tuottava henkilö.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #76 : 22.05.19 - klo:16:55 »
Jos ylläpitoa rasittaa meikäläinen, niin anna kurinpalautusta. En koe olevani oikein tuottava henkilö.

Sydän kuitenkin kohdallaan.

Olen huomannut ylläpidosta sen, että puta heinää he kestävät kunhan sydän on kohdallaan, etä on ne Jeesuksen viimeisen opetuksen opetus edes sinnepäin hallussa.

Kuten 1944 on.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #77 : 22.05.19 - klo:17:05 »
En tainnut olla foorumilla Stealin aikaan, "enkä tunne sitä miestä" , mutta kysyisin mitä vikaa on "maahanmuutto kriittisyydessä"?
Itsekin sitä olen, mutta en suinkaan maahanmuutto vastainen.
Puolestani keskustelua aiheesta ei tarvitse jatkaa jos se herättää liian suuria tunteita.

Olihan stealth aika jyrkkä ja ehkä enempikin.

En tiedä mehän olemme kaikki välistä vihaisia toisillemme ja jopa vihaisesti toisillemme kirjoittelemme.
Kuitenkin me keskustelemme ja emme ilman selityksiä tai siis perusteluita ole vihaisia toisillemme.

Siis me perustellaan kaikki miksi ollaan erimieltä ja minusta se on keskustelua.

Se, että aletaan menemään henkilökohtaisuuksiin ja ei jutella asiasta, vaan aletaan henkilöä haukkumaan tai rotua tai toista uskontoa menee kyllä minusta yli.

Itse olen ärähtänyt monellekkin, penalle, Bengtille, karjalaisen kyöstille ja jokusen kerran 1944 olen jotain ilkeää tokaissut.
sepposille useasti.

Kyllähän se piru kuiskuttelee meidän jokaisen olkapäällä ja kehoittaa tölväisemään, mutta kun osaisi eroittaa sen äänen ja ottaisi hekeä ennenkuin kirjoittaisi.
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #78 : 22.05.19 - klo:17:24 »
Bannaamisesta noin yleensä. Se ei ole huvi eikä hauskaa, vaan kertoo, että muuta keinoa ei enään ole. Bannaaminen ei ole lopullista, vaan uskomme edelleen ihmeisiin. Olemme antaneet sitä pyytäneille uuden mahdollisuden. Foorumi noin yleensä on poikkeuksellisen siivo foorumi ja väki osaa käyttäytyä. Kiitos siitä teille.
« Viimeksi muokattu: 22.05.19 - klo:17:49 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #79 : 22.05.19 - klo:18:15 »

Musiikki foorumilla on kuitenkin ollut mitä parasta.

Miksi aina on joku, kun ottaa chanchen ja uskoltaa?

Miksi ei vaan voi olla vapaa?
Tehdä itestään vapaa.

Tehdä kaikesta vapaan?

https://www.youtube.com/watch?v=aqnxZyzWKO0
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #80 : 22.05.19 - klo:18:50 »
Täällä periferiassa ei banni-sanaa käytetä. Piti katsoa se "mapista". Esivaltaa vastaan on voitava puolustautua, mutta asiallisin perustein. Körttifoorumikin on eräänlainen esivalta, jota on kunnioitettava, että voi jäsenenä kirjoitella.
Politiikasta ei minun tulisi kirjoittaa ollenkaan, koska en uudistu, vaikka mitä toinen esittää. Saan kirjoittaa, että näin lienee toisillakin :017:.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #81 : 22.05.19 - klo:18:54 »
Täällä periferiassa ei banni-sanaa käytetä. Piti katsoa se "mapista". Esivaltaa vastaan on voitava puolustautua, mutta asiallisin perustein. Körttifoorumikin on eräänlainen esivalta, jota on kunnioitettava, että voi jäsenenä kirjoitella.
Politiikasta ei minun tulisi kirjoittaa ollenkaan, koska en uudistu, vaikka mitä toinen esittää. Saan kirjoittaa, että näin lienee toisillakin :017:.

Sulla on ollut minusta hyvä ote ja et ole kuitenkaan mitään nöyristellyt, vaikka useasti olen huomannut kirjoituksistasi, että välillä on meinannut sulta tulla aika kovakin sana varsinkin politiikan suhteen.

Olet kuitenkin ollut kunnioittava, vaikka olet ollut erimieltä vahvastikkin useasti.

Olen minäkin sun kaa erimieltä politiikasta, mutta en anna sen tulla liian isoksi asiaksi.
« Viimeksi muokattu: 22.05.19 - klo:19:04 kirjoittanut seppos »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #82 : 22.05.19 - klo:18:55 »
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #83 : 22.05.19 - klo:19:07 »
"Ulosajolle oli syynsä."
Tuo pitäisi jotenkin avata. Olisiko ylläpidolla tietoa?
Tiedän, että Penalla on pääsy muokkaamaan meidän tekstiä. Minulle on niin tehty yhden kerran. Alkoi pelottaa, että mitä foorumin taka-alalla voikaan tapahtua.
 Kuka omistaa tänne kirjoitetut tekstit: kirjoittaja vai foorumi?

En ole ylläpitoa vastatakseni sen puolesta, mutta noin muuten Suomen lainsäädännön mukaan web-sivuston, esim. keskustelufoorumin, ylläpito on tiettyyn pisteeseen asti oikeudellisessa vastuussa sivuston sisällöstä, vaikka ei olisi sitä itse tuottanut. Jos sivustolla on lainvastaista sisältöä ja ylläpito on asiasta tietoinen eikä tee mitään sisältöä poistaakseen vaikka se olisi teknisesti mahdollista, niin ylläpito itse syyllistyy rikokseen. Eli lainvastaisen sisällön, esim. vihapuheen, poistaminen on normaalia lainkuuliaisuutta, eikä sen tarvitse merkitä mitään ylläpidon henkilökohtaista kannanottoa. Jos joku tuottaa tällaista sisältöä usein, on ymmärrettävästi helpompaa puuttua asiaan jo etukäteen. Tässä vielä linkki Ylen artikkeliin aiheesta: https://yle.fi/uutiset/3-5330140.

Jokaisen viestin oikeassa alalaidassa on tuollainen ilmoita valvojille -teksti. Sitä kun napsauttaa, pääsee kertomaan ylläpidolle että viesti jonka nurkasta sitä napsautti, on tavalla tai toisella asiaton. En ole sitä tällä foorumilla koskaan itse käyttänyt, mutta eräällä toisella foorumilla kyllä. Siinä piti silloin perustella, miksi pitää viestiä asiattomana. Se tuskin ylläpidolle riittää, että on aiheesta viestin kirjoittajan kanssa eri mieltä, vaan jotakin todella törkeän loukkaavaa, foorumin sääntöjen vastaista tai lakien vastaista on sisällön oltava. Vaikka ylläpito ei varmasti kaikkia viestejä ehdi lukea, niin tuolla tavoin lähetettyihin ilmiantoviesteihin ylläpidon on kohtuullisen ajan sisällä reagoitava. Voidaan katsoa, että tehdyn ilmiannon perusteella ylläpito on lain edellyttämällä tavalla tietoinen siitä, että jokin sisältö foorumilla ehkä on lakeja rikkovaa.
« Viimeksi muokattu: 22.05.19 - klo:19:18 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #84 : 22.05.19 - klo:19:25 »
^ja koska edellinen on vähän epäselvää, niin täsmennystä. Ylläpidolle ilmiannettu viesti voi siis olla
Ensinmainitussa tapauksessa ylläpidolle syntyy velvollisuus poistaa teksti foorumilta, ajattelipa siitä itse mitä tahansa. Se on siis se mitä laki sanoo.

Jälkimmäisessä tapauksessa ylläpito voi toimia kuten itse parhaaksi näkee; mikään laki ei määrää toimintaa silloin.

Tietysti ilmianto voi myös olla aiheeton eikä johda mihinkään toimiin.
« Viimeksi muokattu: 22.05.19 - klo:19:32 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #85 : 22.05.19 - klo:19:55 »
Lady Öppis suuri kiitos, että perustellusti asiasi esitit. Toden totta yhdellä näppäyksellä pääsen "esivallan" puoleen asiani kanssa. Ja sama tietysti toisinkin päin. Maltti olisi valttia. Tai täydellinen mykkyys, mutta miten sitten mielekkäästi seniorina elelisin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #86 : 22.05.19 - klo:20:31 »
Lady Öppis suuri kiitos, että perustellusti asiasi esitit. Toden totta yhdellä näppäyksellä pääsen "esivallan" puoleen asiani kanssa. Ja sama tietysti toisinkin päin. Maltti olisi valttia. Tai täydellinen mykkyys, mutta miten sitten mielekkäästi seniorina elelisin.

Olemme, olen iloinen, että kirjoittelet.

Puuhee, kuten tanskassa sanottiin, että puuhee.
ÖÖ roskaa ja anna mennä vaan.

Sun iässä en miettisi liikaa mitä on sopivaa sanoa, vaan sanoisin.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #87 : 27.05.19 - klo:12:35 »
Mitä sosialidemokraatteihin tulee, puolueen nimi on näköjään liian pitkä ja hankala kokonaan lausuttavaksi. Antti Rinteellä on toinen toistaan huolimattomampia 'lyhennelmiä'. Nyt tulevat mieleeni 'solenokraatit' ja 'selikraatit'.

Herjasin rumasti kyllä Rinteen sanasotkuja, kunnes ammattilaisen järki muistutti jostain jolle ihminen ei aina itse mitään voi.  Lopetin herjaamiseni.  Vaikuttaa siltä, että hänen on hyvin vaikea muodostaa sanoja. En herjannut niitä potilaitani joilla oli samantapainen ongelma vaan kuuntelin. 

Voihan sitä kysyä, että mitäs sitten menee politiikkaan kun siellä olisi puhumalla selvitettävä asioita.  Kysyin sitä itseltäni, ja vastasin itselleni, kaipa tuo on ollut asiasta kiinnostunut.  Voisinko hyväksyä ihmisen, jolla on ilmeinen neurolingvistinen vamma, kun hartaasti toivon, että minutkin hyväksytään, vaikka olen tämmöinen tyypillinen aivovauriolapsi.

Seurasin vaalitenttejä, ja totesin, ettei yksikään siitä piikitellyt, vaikka tilaisuuksia kyllä tarjoutui.  Kaipa työtoverit eduskunnasta tietävät, että ajatus saattaa kulkea, mutta sanan tuotto olla ongelmallista syystä, jolle itse ei mitään mahda. 


Mainittakoon etten äänestänyt demareita joskaan en näe siellä mitään kovin merkillistä "ylpeyttä".  Pikemmin vähän semmoista paikalleen jämähtäneisyyttä kuten ikää kertyessä käy.  Joku toinen sakki oli mielestäni ylimielinen.   Olisiko katsojan silmässä kuin kauneus ikään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #88 : 27.05.19 - klo:12:46 »
Steal ilmeisesti oli, tuli ja meni poissaollessani.  En yhtään muista semmoista nimimerkkiä.  Pitää vissiin penkoa menneitä ketjuja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #89 : 27.05.19 - klo:13:05 »
"Kristillisistä arvoista" on helppo puhua kaikkea ympäripyöreää (vaikkapa väittää puolustavansa niitä) niin kauan, kun ei kerro, mitä ne arvot ovat.

Meillä menee sekaisin kristilliset arvot ja sekulaarit länsimaiset arvot. Jälkimmäisiin kuuluu uskonnonvapaus ja paljon muutakin yksilönvapauteen liittyviä juttuja.

En osaa nähdä kristillisenä arvona sitä, että sanotaan että tämä osa maapalloa kuuluu kristityille, tänne ei muut saa tulla. Ei se ainakaan ole kristinuskon puolustamista.

Jos ei halua jakaa omastaan ja pelkää että oma maallinen hyvä loppuu kesken kun muille antaa niin sehän on epäuskoa puhtaimmillaan. Riittihän ne viisi leipää ja kaksi kalaa ihan älyttömän kokoisen lössin ruokkimiseen.

(Sitten ihan toinen asia on vaatia tulijoita noudattamaan meikäläisiä lakeja.)

Tästä minä suuresti pidän. 

Mitenkäs se suomalainen arvo: "Pane leipään puolet petäjäistä, veihän naapurimme touon halla".  003
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.