Kirjoittaja Aihe: Maahanmuuttajat?  (Luettu 16325 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Maahanmuuttajat?
« Vastaus #30 : 06.02.09 - klo:22:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Mies on syntynyt 1912 ja tietääkseni jaksaa edelleen toimia hänelle niin rakkaassa Jumalan valtakunnan työssä.


Muistaakseni viimeksi syksyllä oli täällä vierailevana saarnaajana. Itse olin viimeksi edellisenä talvena häntä kuuntelemassa jonkin konsertin tervehdyksen esittäjänä. Eli melko aktiivisesti on vielä mukana, jos jaksaa vielä vieraillakin monilla paikkakunnilla. Siunausta hänelle!
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Maahanmuuttajat?
« Vastaus #31 : 07.02.09 - klo:09:15 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Tehokkainta kehitysyhteistyötä on avioitua toiskulttuurisen kanssa.


Se on myös tehokkain tapa päästä Suomeen. Tätä venäläiset naiset jonkin verran harrastavat. Menevät naimisiin jonkun hölmöilevän miehen kanssa ja eroavat. Saavat Suomen kansalaisuuden. Tuttu tarina.

Kehitystyön ongelmia ei muuten ratkaista avioitumalla afghaanin tai
somalin kanssa. Kehitystyön onglemat ovat ratkaistavissa koulutuksen ja tiedon lisäämisen avulla. Monissa kehitysmaissa yhteiskuntarakenteet ovat seurausta kansalaisten lukutaidottomuudesta ja koulutuksen puutteesta. Maailmalla on tietysti myös alueita, jotka eivät ole olosuhteiltaan tarkoitettu ihmisten asuttaviksi.

Suomeen tarvitaan todellakin maahanmuuttajia noin 300 000 vuoteen 2030 mennessä. Mutta tarve koskee nimenomaan koulutettuja ammatti-ihmisiä ja yrittäjiä, ei pakolaisia.

Tärkeätä on myös se, että maahanmuuttajille tehdään selväksi tavat ja säännöt, joiden varassa suomalainen yhteiskunta toimii. Ei suomalainenkaa voi mennä esim. arabimaahan toimimaan yhteiskuntamme säännöillä. Maassa maan tavalla. Monikulttuurisuus on hieno ideaali, mutta maahanmuuttaja, joka ei omaksu maan tapoja, jää yhteiskunnan ulkopuolelle. Erityisesti suomen kielen nopeaan omaksumiseen on tarvetta. Nyt tarvitaan siis yritys- ja työperäistä maahanmuuttoa. Se on tyystin eri asia kuin pakolaispolitiikka.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Maahanmuuttajat?
« Vastaus #32 : 07.02.09 - klo:10:14 »
Monet pakolaiset ovat koulutettuja ammattilaisia ja yrittäjiä. Sellaiset aktiiviset ihmiset joutunevat helpoimmin polittisten järjestelmien hampaisiinkin ja siksi pakosalle. Suomessakin on oletettavaa, että he ryhtyvät yhteiskunnan vaikuttajiksi eivätkä jää vain sopuisiksi sopeutujiksi. Onhan näin jo käynytkin.

Maahanmuuttajien koulutusta ja ammattitaitoa ei taideta meillä pahemmin arvostaa. Jos he voisivat työllistyä pätevyytensä mukaan, heidän yhteiskunnallinen osallistumisensakin olisi varmaan yhteistyöhakuisempaa.

hm

  • Vieras
Maahanmuuttajat?
« Vastaus #33 : 07.02.09 - klo:22:57 »
Surullista, mutta täällä suoranainen rasismi nostaa taas päätään.  :(  Yhden nigerialaissyntyisen miehen auto on rikottu jo kolmesti ja väkivallantekojakin on ollut. Yksi jengi on saatu kiinni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Maahanmuuttajat?
« Vastaus #34 : 08.02.09 - klo:08:32 »
Tänään aloitan yhteisvastuukeräyksen. Tiedän mitä ovilla sanotaan. Aamun lehdessä oli kirjoitus: Miksi kirkko auttaa taas muslimeita, eivät nekään ole koskaan meitä auttaneet. Oikeita vastauksia ja rauhallisuutta tarvitaan. Enhän ole kuitenkaan omalla asiallani !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Maahanmuuttajat?
« Vastaus #35 : 08.02.09 - klo:10:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Monet pakolaiset ovat koulutettuja ammattilaisia ja yrittäjiä. Sellaiset aktiiviset ihmiset joutunevat helpoimmin polittisten järjestelmien hampaisiinkin ja siksi pakosalle. Suomessakin on oletettavaa, että he ryhtyvät yhteiskunnan vaikuttajiksi eivätkä jää vain sopuisiksi sopeutujiksi. Onhan näin jo käynytkin.

Maahanmuuttajien koulutusta ja ammattitaitoa ei taideta meillä pahemmin arvostaa. Jos he voisivat työllistyä pätevyytensä mukaan, heidän yhteiskunnallinen osallistumisensakin olisi varmaan yhteistyöhakuisempaa.


Osa maahanmuuttajista menee suoraan työelämään. Kyse on silloin sellaisesta osaamisesta, jota työelämä tarvitsee. Mutta ongelmana on usein maahanmuuttajan ammattipätevyys, joka ei välttämättä vastaa suomalaisten tai EU:n vaatimuksia. Näin on erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon, mutta myös monissa muissa tiettyä ammattipätevyyttä vaativissa tehtävissä.

Päinvastoin kuin Pena annat ymmärtää, maahanmuuttajien ammattitaitoa ja koulutusta arvostetaan. Nyt on tietysti vaikeat ajat, mutta työpaikkoja alkaa avautumaan arvioni mukaan noin 2012 - 2015, kun tästä taantumasta päästään.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Maahanmuuttajat?
« Vastaus #36 : 08.02.09 - klo:12:15 »
En tunne tilastoja ja toivon olevani väärässä. Mielikuva tummaihoisesta filosofian maisterista pizzapannuja ja olutlaseja tiskaamassa saisi todella olla vain fiktiota.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Maahanmuuttajat?
« Vastaus #37 : 08.02.09 - klo:14:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
En tunne tilastoja ja toivon olevani väärässä. Mielikuva tummaihoisesta filosofian maisterista pizzapannuja ja olutlaseja tiskaamassa saisi todella olla vain fiktiota.


Kaikki tummaihoiset filosofian maisterit ovat taatusti duunissa.
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8395
Vs: Maahanmuuttajat?
« Vastaus #38 : 12.02.16 - klo:19:23 »
En tiiä,

Nuorena kundina, kun muutettiin sillien maahan, niin mun työkaverit oli monikulttuurista jengiä ja olin Torbenin kanssa White poveriakin joskus, mut alussa tein töitä jugoslaavien ja turkkilaisten kanssa, oli Mehmediä ja Husseineja:)

Jotenkin, enste olin finne jota ei nyt vihattu ja sit kutsuttiin Görlösessä jossa asuin lappalaiseksi kun aina kävelin koiran kanssa paljon,,öö niiten mielestä kait lappikset vaan dallalilee.
No mut sit kun opin tanskan, ni sit olin Torbenin kanssa rasisti??

Aikaoutoo, mut muistan sen, kun lapset leikki laatikolla niin ihan sama minkä maalaisia, niin kohta laatikolla oli musta, valkonen, muslimi tai mitä, niin hiekkalaatikossa kohta oltiin kimpasa..

Silti oon maahantukeutumisia vastaan.
Mut rasismi lapsia kohtaan on liikaa!!!!
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8395
Vs: Maahanmuuttajat?
« Vastaus #39 : 12.02.16 - klo:21:30 »
En tunne tilastoja ja toivon olevani väärässä. Mielikuva tummaihoisesta filosofian maisterista pizzapannuja ja olutlaseja tiskaamassa saisi todella olla vain fiktiota.
Ikävä kylä ei ole, rakas pengt.
Olen jutellut korkeasti koulutetun tiskaajan kanssa.

Muut ravintolassa ihmetteli meitä, kun jotain kieltä olikohan hebreaa puhuttiin.
Siis meikä huonolla hebrealla, ani ben finlandi.
Ken
Arba idin,,
äh nyt en ei muistu, mut jotain lähi itää pamistiin..
Ja meikä huonosti, mut ymmärettävästi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuuttajat?
« Vastaus #40 : 13.02.16 - klo:00:52 »


Osa maahanmuuttajista menee suoraan työelämään. Kyse on silloin sellaisesta osaamisesta, jota työelämä tarvitsee. Mutta ongelmana on usein maahanmuuttajan ammattipätevyys, joka ei välttämättä vastaa suomalaisten tai EU:n vaatimuksia. Näin on erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon, mutta myös monissa muissa tiettyä ammattipätevyyttä vaativissa tehtävissä.

Päinvastoin kuin Pena annat ymmärtää, maahanmuuttajien ammattitaitoa ja koulutusta arvostetaan. Nyt on tietysti vaikeat ajat, mutta työpaikkoja alkaa avautumaan arvioni mukaan noin 2012 - 2015, kun tästä taantumasta päästään.

Terveydenhuollon kohtaan puuttuisin koska siitä tiedän jotakin.
Muualla, esimerkiksi Venäjällä tutkinnon suorittanut Venäjän passilla tänne avioliiton kautta muuttanut valmis lääkäri tenttii täällä kaiken medisiinan kerralla ja vastaa suomenkielisiin kysymyksiin suomen kielellä, siis esseekuulusteluun. Tunsin pariskunnan, myös vaimo, kantasuomalainen, oli lukenut tutkintonsa Venäjällä, mutten tätä muista joutuiko  suorittamaan samaa koetta. Ainakin oli hyvää vauhtia erikoistumassa kun työskenneltiin samassa sairaalassa.

Miehensä sai sieltä amanuenssin eli lääkäriharjoittelijan pestin, hän osasi hyvää suomen kieltä ja lääketiedettä ihan kuin nyt lääkäri osaa. Kuulemma se koe oli kaatunut jo neljästi epätyydyttävään suomenkielen taitoon. Ehkä hän sitten kirjoitti huonommin kuin puhui.

Mutta kerralla kaikkeen mahdolliseen vastaamaan kykenevää arvostan, kyllä hän totta vie osaa. Muistaa kaiken. Ja kuten täällä pitää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuuttajat?
« Vastaus #41 : 13.02.16 - klo:00:58 »


Kaikki tummaihoiset filosofian maisterit ovat taatusti duunissa.

Kyl se riippuu siitä, sattuivatko syntymään Suomessa, täällähän syntyy moniväristä väkee....  :003:
Ei ne muutenkaan.... Maistereita on kovasti työttömänä, näin on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Maahanmuuttajat?
« Vastaus #42 : 13.02.16 - klo:01:00 »
Mielikuva tummaihoisesta filosofian maisterista pizzapannuja ja olutlaseja tiskaamassa saisi todella olla vain fiktiota.

Mikäs rasisti sinustakin on tullut? Miksi tummaihoinen maisteri ei saisi työskennellä tiskaajana, mutta valkoihoiselle se on kai sinusta sitten ihan OK? Kyllä valkoihoisiakin maistereita niissä hommissa on.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Maahanmuuttajat?
« Vastaus #43 : 13.02.16 - klo:12:25 »
Mikäs rasisti sinustakin on tullut? Miksi tummaihoinen maisteri ei saisi työskennellä tiskaajana, mutta valkoihoiselle se on kai sinusta sitten ihan OK? Kyllä valkoihoisiakin maistereita niissä hommissa on.

Valkoihoinen professori pyyhki ruokatarjottimia. Minä näin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maahanmuuttajat?
« Vastaus #44 : 13.02.16 - klo:13:06 »
Valkoihoinen professori pyyhki ruokatarjottimia. Minä näin.

Ai körttikodilla kun oli juonu kahvinsa ja läikkyi?  :kieli:  Olen havainnu vastaavaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.