Kirjoittaja Aihe: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen  (Luettu 8600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Peeco

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=268&id=21882 Kotimaan blogissa Huttunen peräänkuuluttava avoimena ja riisuttuna olemista Jumalan edessä ja pohtii herätysliikkeen roolia. Saako 'liike' aikaan liikettä! Hyvä juttu!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #1 : 28.10.11 - klo:21:22 »
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=268&id=21882 Kotimaan blogissa Huttunen peräänkuuluttava avoimena ja riisuttuna olemista Jumalan edessä ja pohtii herätysliikkeen roolia. Saako 'liike' aikaan liikettä! Hyvä juttu!

Upea finaali kirjoituksessa.  Tähän perään on hyvä laittaa pari lainausta samasta paikasta

Teemu Kakkuri  Evankeliset ovat aina olleet oikeassa ja körttiläiset ovat aina toimineet oikein.

Nainen, vaan en muista nimeä kertoo. Olen evankelisten vanhempien lapsi ja sitten siirryin kansanlähetykseen. Nyt käyn Herättäjäjuhlilla. Kaikista meistähän tulee lopuksi körttiläisiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #2 : 28.10.11 - klo:22:02 »
Minusta Huttusen blogit olivat aikaisemmin enemmän kansantajuisia, mutta nyt usein hyvin teoreettisia ja monimutkaisia. Aivan kuin verbaaliakrobatia olisi mennyt hieman yli, mutta ehkä teksti aukeaakin harvoille ja valituille.

Blogin kommenteissa sittten näkyykin kirkon kentän koko kirjo.

Mikä sitten on Herättäjäyhdistyksen ansio muihin liikkeisiin verrattuna?
Ehkä se, että ei juurikaan syyllistetä omia tai muita, eikä vahdita syntejä ja ovet ovat auki tulla ja mennä.

Entä tulevaisuus? Jos henkilöseurakunnat toteuvat joskus, niin Herättäjäyhdistyksellä saattaa olla hyvät mahdollisuudet menestyä kilpailussa? Osakeanti?

Nimi pitäisi tietysti vaihtaa, kun se ei enää kelpaa t-paitoihinkaan;-)


Poissa Peeco

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #3 : 29.10.11 - klo:10:00 »
Entä tulevaisuus? Jos henkilöseurakunnat toteuvat joskus, niin Herättäjäyhdistyksellä saattaa olla hyvät mahdollisuudet menestyä kilpailussa? Osakeanti?
Nimi pitäisi tietysti vaihtaa, kun se ei enää kelpaa t-paitoihinkaan;-)
Ei ole vielä pörssiin listautumiskunnossa. Logokin on niin 70-lukulainen että puistattaa. Nyt tehty uusiksi ronkkiminen ei ainakaan parantanut sitä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #4 : 29.10.11 - klo:11:18 »
 :-\ Mun mielestä herättäjästä tulee mulle mielikuva.
Kaverista kirkonkello kaulassa jota kolauttaa aina välillä ja huutaa: KAIKEN LOPPU ON LÄHELLÄ!

Sellainen heppu kävelemään Hagiksen toria..

Nukuinkohan taas huonosti??
Toivottavasti teidän huumorintajunne kestää mun kirjoituksia.

Noh asiaan vakavammin.
Olen samaa mieltä, että evankeeliset ja muut puuhaavat ja rakentavat vaikka millaisia tikapuita taivaaseen, mutta körteiksi ne sitten kuitenkin lopussa muuttuvat.
Armon alla ja armokerjäläisiksi.
Armo kannattaa ja kasvattaa.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #5 : 29.10.11 - klo:11:51 »
Kun on käyty läpi elämän koulu kaikkine luokallejäämisineen ja aresteineen ollaan vähän kerrallaan riisuttu ja lopulta olemme alastomat.
Alaston =körtti ?
« Viimeksi muokattu: 29.10.11 - klo:12:03 kirjoittanut seppos »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #6 : 30.10.11 - klo:00:06 »
Kyl monesti olen miettiny omaa polkua tänne, ja miten minulle on ollu suunnattomaksi avuksi oma avuttomuuteni...  :kahvi:

sanokaa jos erehyn, mutta oikeastaan siitä saakka kun aloin pähkäillä että Jumalanhan täytyy pelastaa minut omalta itteltäni, muuten en voi ikinä ainakaan iankaikkista elämää periä, olen toivonu että olisipa näin...  olisipa tämä oikein ymmärretty, sillä tästä minä olen niin onnellinen, tässä minulla on yhtä aikaa ilo ja lepo.   

Minä olen kuin synkkä, pelottava kuilu johonkin pahuuden pohjattomuuteen, mutta onnekseni paljon Jumalaa heikompi ja Hän tuntee minut...  menee ehkä vähän eksistentiaaliseksi jaaritukseksi, mutta kun niin nyt on. "Minä tiedän, ettei minusta, se on, minun lihastani, lähde mitään hyvää... kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista"  (Joku Paavalin kirje Raamattu vanha käännös) Kiitos olkoon!  Jeesus Kristus on sitten se valoisa äärettömyys joka luopui kaikesta...   on toinenkin Minä Olen...

En varmaan ikinä ihan täysin tule ymmärtämään armoa - se on niitä Jumalan asioita...   Ei tarvi ollakaan niin viisas   :kahvi:

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #7 : 30.10.11 - klo:08:12 »
Ei todella tarvitsekaan olla viisas ! Armoa ei voi järjellä ymmärtää, sen vain  kokee ja käsittää että tässä oli Jumala mukanani.

Huttusen blogissa oli tuo riisuutumisen merkitys Jumalan edessä sanottu hyvin. Se avaa kanavan yhteyteen.

Olen joskus käyttänyt kuvitteellista vertausta:"Kyllä Herra kukkonsa(kanansa ) kynii" ( Risto Santala tai Seppo Kangas käytti tätä).. Se tarkoittaa minulle sitä samaa kuin että kulta puhdistetaan tulessa.
Höyhennetään niin että pöllyää jos ei jyvien antaminen tehoa. Lopulta koittaa lahtipölkky, kynitään ja nahkakin riisutaan, kuten Job sanoo:

Mutta minä tiedän lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien pällä.
Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #8 : 24.11.11 - klo:08:36 »
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=268&id=21882 Kotimaan blogissa Huttunen peräänkuuluttava avoimena ja riisuttuna olemista Jumalan edessä ja pohtii herätysliikkeen roolia. Saako 'liike' aikaan liikettä! Hyvä juttu!
jos "yhdistyksen mies" (esim puhe Oulussa oli tosi hyvä!) kehuu yhdistystä, niin eipä ole uutinen, varsinkin jos mies tunnetaan provokatiivisista kommenteistaan.

Tai sitten Herättäjäyhdistys on niin hyvä, ettei ole mitään kritisoitavaa  :023:  :003:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #9 : 24.11.11 - klo:12:57 »
jos "yhdistyksen mies" (esim puhe Oulussa oli tosi hyvä!) kehuu yhdistystä, niin eipä ole uutinen, varsinkin jos mies tunnetaan provokatiivisista kommenteistaan.

Tai sitten Herättäjäyhdistys on niin hyvä, ettei ole mitään kritisoitavaa  :023:  :003:


Juhani Huttusen kommentteja löytää runsaasti Kotimaa24.fi palstalta
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #10 : 24.11.11 - klo:13:57 »
Kiitos Seppo neuvosta. Luen satunnaisesti Kotimaan blogeja, nyt taas painavaa asiaa Huttuselta.

http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=268&id=23323

Minä- naamio - roolit - ym. viisasta. Pidin kovasi hänen ajatuksistaan, sillä koen itsekin näin. Ja itsestänihän pidän. Enimmäkseen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Lainahöyhenissä

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #11 : 28.12.11 - klo:22:08 »
"Herättäjä-Yhdistys on paras" = yksi vaihtoehto monista. 
Mikä on paras? Siitä kyllä olen Juhani Huttusen kanssa erimieltä, sillä en usko että ihmisenä voisin sanoa jonkin erityisen herätys liikeen olevan paras. Sillä yksittäisenä ihmisenäkin olen Jumalan edessä muiden joukossa yhdenvertainen, enkä paras.

Mikä sitten on Herättäjäyhdistyksen ansio muihin liikkeisiin verrattuna?
Ehkä se, että ei juurikaan syyllistetä omia tai muita, eikä vahdita syntejä ja ovet ovat auki tulla ja mennä.
Kyllä minä ainakin syylistän omia sekä muiden tekemisiä, joten en kyllä voi oikein allekirjoittaa näitä ansioita mitä edellä olevassa viestissä mainitaan Herättäyhdistyksen osalta. Sillä mehän olemme ihmisiä ja vajavaisia ja ainakin minä syylistyn päivittäin ties mihin, tietoisesti tai tiedostamatta.

ps. körtti mikä körtti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #12 : 29.12.11 - klo:08:40 »
Tervetuloa lainahöyhenissäsi , hyvä ja kuvaava nimimerkki.

Hyvä, parempi, paras. Tulee suomenkielen tunnit hamasta lapsuudesta mieleen.
En usko että körttiläisyys on olevinaan korkeimmalla pallilla.
Itse olen ihastunut muitakin suuntia tunteneena tähän helppouteen olla ihminen. Elää arkea, perhekeskeistä ja ahkeroida muuallakin sen minkä
jaksaa.
On hyvää ja oikeaa että erilaisille näkemyksille on sijaa ja kannattajansa.  Sama uskonasioissa kuin politiiassa ja makuasioissa. Jokaisella on se omansa.

Minuun puree parhaiten juuri Juhani Huttusen, Jaakko Heinimäen ja vaikkapa Eero Huovisen tyylinen kirjoittelu.
Erikseen ovat opilliset teokset, niissä Luther ja Porkola ovat opettajajia joista ymmärrän.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #13 : 30.12.11 - klo:09:33 »
   "---En usko että körttiläisyys on olevinaan korkeimmalla pallilla. ---"

   Hyvä johtaja on kaikkien palvelija.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: "Herättäjä-Yhdistys on paras" - Juhani Huttunen
« Vastaus #14 : 06.01.12 - klo:11:50 »
Herättäjä-Yhdistyksen logo modernisoitui ympäripyöreäksi. Hioutuivatko särmät?  :eusa_think:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa