Kirjoittaja Aihe: Tänään 76  (Luettu 14352 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Tänään 76
« Vastaus #105 : 27.04.23 - klo:20:19 »
Tänään vietetään Veteraanipäivää. YLE näytti hienon juhlan ohjelmineen Turusta.

Tässä taltio:   https://areena.yle.fi/1-65375254

Hyvät puheet, hyvä laivaston soittokunta jossa lahtelainen solisti Hannu lehtonen. Turkulaiset nuorisokuorot  osasivat ja ovat palkintojakin voittaneet. 

Kiitos veteraanit, etenkin 105-vuotias joka piti veteraanipuheen. :052: Ei jätetä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 76
« Vastaus #106 : 27.04.23 - klo:20:43 »
En ole pyytänyt teiltä kiitosta. Pyysin vain, että kun virret ovat näkyvissä ja joku kirjoittaa asiattomasti niistä, joku huomauttaa sitä foorumin sääntöjen mukaisesti sen sijaan, että asia annetaan olla. Se tehdään silloin kun joku kirjoittaa asiattomasti muista asioista, niin pitäisi olla niin myös Siionin virsien kohdalla. En ole muuta pyytänyt ja sitä en ole saanut tähän asti.

Keskustelu aiheesta on päättynyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 76
« Vastaus #107 : 28.04.23 - klo:06:43 »
En ole pyytänyt teiltä kiitosta. Pyysin vain, että kun virret ovat näkyvissä ja joku kirjoittaa asiattomasti niistä, joku huomauttaa sitä foorumin sääntöjen mukaisesti sen sijaan, että asia annetaan olla. Se tehdään silloin kun joku kirjoittaa asiattomasti muista asioista, niin pitäisi olla niin myös Siionin virsien kohdalla. En ole muuta pyytänyt ja sitä en ole saanut tähän asti.

Ps. 119:41 Herra, anna armos minulle tapahtua, autuutes sinun sanas jälkeen,
42 Että minä voisin vastata minun pilkkaajiani; sillä minä luotan sinun sanaas.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4818
Vs: Tänään 76
« Vastaus #108 : 28.04.23 - klo:08:01 »
Ps. 119:41 Herra, anna armos minulle tapahtua, autuutes sinun sanas jälkeen,
42 Että minä voisin vastata minun pilkkaajiani; sillä minä luotan sinun sanaas.
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 76
« Vastaus #109 : 30.04.23 - klo:17:53 »
VN on syytellyt minua monta vuotta matkimasta Donald Trumpia, ikäänkuin ei huomannut, että olen lainanut kaikki sanat, kuten kamala, kuvottava, narsisti, jne. körttifoorumin Siionin virsien vihaajilta.
Niin kirjoitin Donald Trumpille ja kysyin, tuliko nämä sanat häneltä. Hän vastasi, ettei hän tunne näitä sanoja ollenkaan, mutta körttien tapa suhtautua vanhoihin Siionin virsiin ja niiden kääntäjään on hänen mielestään "a disgrace" and a "witch hunt."
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 76
« Vastaus #110 : 30.04.23 - klo:18:41 »

Ajelimme hyvän sään vallitessa Kankaalaan. Piha on kovin märkä, koska siihen kerrytin monet mönkkärin työntelyt lunta. Mutta siitä ne sulavat ja huomenna on vasta första maj. En mene marssimaan, koska tokko sinne kelpaisinkaan kerta olen poroporvari. Minunlaisiani on nyt Suomessa paljon.
Suomalainen demokratia on tällaista, mutta rauha ei säilyne, siitä voinen olla satavarma.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 76
« Vastaus #111 : 30.04.23 - klo:19:29 »
Ajelimme hyvän sään vallitessa Kankaalaan. Piha on kovin märkä, koska siihen kerrytin monet mönkkärin työntelyt lunta. Mutta siitä ne sulavat ja huomenna on vasta första maj. En mene marssimaan, koska tokko sinne kelpaisinkaan kerta olen poroporvari. Minunlaisiani on nyt Suomessa paljon.
Suomalainen demokratia on tällaista, mutta rauha ei säilyne, siitä voinen olla satavarma.

Siinä on viisaan miehen sanat.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 76
« Vastaus #112 : 30.04.23 - klo:20:41 »

Kyllä vähän halusin provoseerata näin vaalien jälkeen, kun ei ole vielä hallitustakaan, joka olisi täysivaltainen.

Mutta yritän toimittaa asioitani niin, että lähimenneisyyden haamut jäisivät selkäni taakse

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Tänään 76
« Vastaus #113 : 30.04.23 - klo:20:54 »
En mene marssimaan, koska tokko sinne kelpaisinkaan kerta olen poroporvari.

Poroporvarilla ei ole mitään tekemistä porvaripuolueiden kanssa. Taidetta tajuamattomia on luultavasti joka suunnalla. Wanhaa kevyttä rakastava ei taatusti ole poroporvari.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 76
« Vastaus #114 : 30.04.23 - klo:21:32 »

Yritin googlettaa ja jotakin löysin, mutta ei tästä nyt asiantynkää enempää tule. Kyllä Wanha kewyt on meitä liimannut.

Olen kuitenkin kokoomusta aika kauan äänestänyt.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Tänään 76
« Vastaus #115 : 04.05.23 - klo:11:23 »
Tänään tuli Henki-lehti. Tässä numerossa ihmiset kertovat miten he näkevät elämää taiteen kautta.

Penan kirjoittaman luin heti. Kiitos siitä.

Kauhistuttavasta rististä aioin lukea seuraavaksi. Minulle kuvat puhuvat, vaikka ne eivät osaa kirjoittaa.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 76
« Vastaus #116 : 04.05.23 - klo:11:44 »

Minun Henki-lehteni on Oulussa. Luen sitä, kunhan saan kynsiini.

Eilen aloitin mönkkärin peräkärryn loppuun fikseerauksen. Siinä on kovin käyriksi hamratut jouset, jolloin lava nousee korkealle. Ratkaisin asian siten, että asensin vanhat iskunvaimentimet jousia tukemaan. Kait homma tuli vähän paremmaksi, mitä ennen.
Ei lava klenku hetkään niin palio nyt.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Tänään 76
« Vastaus #117 : 04.05.23 - klo:15:04 »
Kun luen kuvauksia puuhistasi olen onnellinen että sinulla on näin.
Soisin Matinkin voivan yhä puuhailla monenlaista muutakin kuin valokatkaisijoiden painamista sammuksiin tai kartonkipakkausten litistelyä tiiviimpään muotoon.
Se on hänen hommansa koska minä laitan kaiken kokonaisina isoon kassiin parvekkeelle, katyonkikeräykseen vietäväksi.

Onneksi hänellä on kyky ajaa autoa ja istua sähköavusteisen pyörän päällä. Siinä voi hiljalleen poljeskellen käydä tarkistamassa esim. vesilintujen pesimäpuuhia satamassa ja Kahvisaaressa.

Rollan avulla pyörävajaan tai autoon. Sitten rolla kasaan ja takakonttiin tai vajan säilytystilaan, ja menoksi !

Ei hän valita, ja sanoo olevansakin mukavuudenhaluinen. Hänelle soppi hyvin että minä passaan.  :003:
Ja hän lukee valtavasti. Lehti tai kirja on aiva sylissä. Siinä hän ottaa muutamat päikkäritkin, ja pysyy hyväntuulisena. On tullut äitiinsä kovasti.

Minäkin nukanhdan helposti tuolin syliin kirjaa kuunnellessa. Niin me 'kaksi vanhaa varistaa' nuokumme, ei pellon aidalla, vaan olkkarin nojatuoleissa.

Elämä on käynyt hyvin pieneksi. Puoli vuotta on jo pitkä aika jona voi tapahtua suuntaan jos toiseen. Hyvin menee kuitenkin.

Minulla on tänään hyvä päivä, siitä kiitos !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 76
« Vastaus #118 : 04.05.23 - klo:16:13 »
Minäkin olen monet kerrat iloiten, ihaillen ihmetellyt Veli Veneheiton mielenkiintoisia askareita,
olen niistä joitain kertoja täällä hoksannut mainitakin.
Itse en hänen hommistaan ymmärrä hönkäsen pöläystä.
Meitä on moneen junaan monessa mielessä, itse täyttelen sudokuja, haravoin pihaa,
ja vielä muutaman rivarin "taloyhtiöhommia"

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 76
« Vastaus #119 : 04.05.23 - klo:17:22 »
Nämä hommat tulevat valmiiksi aina jossain ajassa. Olen huono jättämään kesken, mutta itseänikin osaan jo säästää.
Ei täällä periferiassa ole kovin monenlaisia aktiviteetteja, enkä ole varma kykeneisinkö niihin menemäänkään.
On meille jokaiselle etu siitä, että saamme asua toisen kanssa. Minulle ja Matille taidetaan eväät laittaa aika valmiiksi. Tai en tiedä teidän muiden elämää, mutta minut passataan. Olen havainnut, että Veli Vn jatkat vielä niitä "alvi-puuhiasi" vähiinsä.