Kirjoittaja Aihe: Hullu harrastus 2  (Luettu 11272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34156
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #45 : 14.06.24 - klo:16:02 »
Olen kuulema kyennyt keksimään muutaman sellaisen jonka pelikaveri on ottanut talteen. Hän kerää tietyn suuruista kokoelmaa ja käyttää sen sitten Älypään Yhteisövisassa.
Yhteisövisoja saavat pelaajat itse keksiä. Minulle ne eivät maita, paitsi Äidinkieli ja Raamattu.
Nuoriso laittaa  nuorten elokuvista, peleistä ja kirjoista , ja niitä on satoja.

Kirjallisuuskysymyksissä olisi Harry Potter-tiedoista suuri apu, samoin Narniasta.

Olemme aloittaneet myös varovaisen kahdenkeskisen keskustelun. Siitä olen saanut sen käsityksen että hän ei 'pelkää' uskoani. Olen siitä blogeissa maininnut. Hän on kertonut sairaudestaan, sen rajotteista.
Voiko olla mahdollista että tämäkin on johdatusta ? Olenko tarpeen , mikä olisi minusta kovin hyvä. Myös vähän pelottavaa, tämmöinen. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22362
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #46 : 15.06.24 - klo:09:21 »
Ryhdyin Alivaltiosihteerin innoittamana joskus itsekin väsäämään palindromeja. Ongelmallisinta on päästä loppuun. Sepitin esimerkin alkaen - anteeksi vain - nimestä Riitta. Siitä löytyy takaperin luettuna 'atti', josta saa helposti sanan 'katti'. Koon voi näin asettaa palindromin keskukseksi, josta voi rakentaa lauseita kumpaankin suuntaan. Nyt on siis mietittävä, miten jatkaa kirjainparista 'ir', joka jäi yli. Siitähän tulee 'irti', jolloin toiseen päähän syntyy häntä 'it'. Lopputulokseni on tietysti jokseenkin järjetön, mutta niinhän palindromit yleensä ovatkin.

Oona, sokat totesit.
Riitta: "Katti irti!"
Se tottako sanoo?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34156
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #47 : 15.06.24 - klo:09:37 »
Ahaa, tällaisia palindroneja ! Me pelataan sellaisa jossa sanat, sanat luetaan samoin sekä vasemmalta oikealle että oikealta vasemmalle.

Riitta , katti irti on hyvä kuvaamaan minua nyt. Olen vanha, nopea ja joskus vihanen puuma.  :003:

On kuvaavaa että sinä ja Öppis olette tätä myös harrastaneet, sanojen tähden.

Nämä sanat ova eri asia, Koirankarvalakki, kuin Sana.Suomensin tämän juuri sinulle.

Turhuutta, kaikki on turhuutta ! Herra sallii omilleen myös ajankulun. :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22362
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #48 : 15.06.24 - klo:10:52 »
Alivaltiosihteeri on julkaissut palindromeistaan 'runokirjoja', joiden nimetkin ovat palindromeja. Muistan ainakin kaksikielisen 'Retki, dikter' ja ''Aito idiotia'.

https://like.fi/kirjat/retki-dikter/

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8584
Vs: Hullu harrastus 2
« Vastaus #49 : 20.06.24 - klo:12:13 »
Nyt kun on lomaa ja aikaa, niin riittamummin mainitsemia älypää tietovisoja olen käynyt läpi.
 Raamattuvisa helppo, maantietovisa myös menee ja jokunen muu, taisi olla elokuvat ja Harrison Ford kysymykset kun itselleni hämmästyksenä meni hyvin.

Kivoja visoja ja koska mulla on kielikurssi latviaksi samalla tyylillä, että kysymyksiä ja vaihtoehtoja, niin sopii hyvin mulle.
Sitten kun kysymykset toistuu, niin muistikin paranee kokoajan kisaillessa.

https://www.loecsen.com/fi/opi-latvian-kieli#/fi/Numerot


Kaikki valta tekoälylle!