Kirjoittaja Aihe: Patikointia Serujan polulla  (Luettu 65561 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #30 : 14.09.17 - klo:19:43 »
Haaveita pitää olla. Juutalainen sanoo toiselle juutalaiselle vaikka Euroopassa "ensi vuonna Jerusalemissa".

Ihan tosi, Olipa hienosti todettu. Haaveita pitää olla.

Tää nyt oli tälläinen jutskakoe myös, niin hiljaista foorumilla, että mun nimimerkki joka aiheen perässä.
Pitäisiköhän hävetä?
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #31 : 14.09.17 - klo:20:10 »
Ei suinkaan.
Pitää osallistua samalla tavalla kuin ennen. Hiljaista on tietysti ollut ja taisi Seppos jotakin  kyselläkin. Porukassa on muutamia, joille tämä kirjoittelu on ensiarvoisen tärkeätä.
Täällä on monta kohtaa, johon voi aina jotakin kirjoittaa. Mentäs kituenkin eteenpäin, jospa uusia tulisi, eivätkä he heti lopettaisi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #32 : 14.09.17 - klo:21:06 »
Ei suinkaan.
Pitää osallistua samalla tavalla kuin ennen. Hiljaista on tietysti ollut ja taisi Seppos jotakin  kyselläkin. Porukassa on muutamia, joille tämä kirjoittelu on ensiarvoisen tärkeätä.
Täällä on monta kohtaa, johon voi aina jotakin kirjoittaa. Mentäs kituenkin eteenpäin, jospa uusia tulisi, eivätkä he heti lopettaisi.

Itse en kaipaisi yhtään lisää.
Minusta tää on kuin körttiseuroissa.
Pieni porukka ja veisaavat tunnoistansa ja tunnoissaan.

Isompi porukka vaan tuo sekaannusta.

Tää jengi mikä täällä on mua lukuunottamatta ihan parasta jengiä ja jos ei tykkää, niin anti olla.

Itelleni on aina lepo tulla tänne, kun tiedän, että porukka veisaa matalalta ja arasti.

Ihmettelen sitä porukkaa, kun ei tänne enään kirjoittele?
Syiksi olen lukenut, että ei ole enään sanottavaa.
Tai liian yhdenmukaisesti ajattelevia pitäisi ajatella muutenkin.
En tiedä mitä syitä, mutta minusta eihän kukaan mitään järkeviä uskonnollisia filosofeita ole pyytänyt kirjoittamaan tai muutenkaan fiksuja, enhän ittekkään tänne kirjoittelisi tai mahtuisi, jos pitäisi olla fiksu ja filmaattinen tai jotain mitä ei ole.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #33 : 15.09.17 - klo:13:57 »
Hyvin perustelit. Ennen, kun täällä oli paljon kirjoittajia, ei pystynyt osallistumaan kuin vain joihinkin osioihin. En osannut ja en halunnut. Tämäkin on riittänyt siihen, että köniin olen saanut riittävästi. Onhan tämä eräänlainen "kotipaikka", kun en kykene ihmisiä nätisti kohtaamaan, niin aika kuluu omissa oloissa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #34 : 18.09.17 - klo:21:29 »
Kuukausi matkaan. Olen ajatellut jo täällä Suomessa panostaa siihen, että meidän käytössämme oleva pienoisbussi ajaisi Har Meronin läheltä. Näkisin yhden haavapaikkani "tuostä vierestä". Voisihan siellä vähän patikoida, riippuu niin monesta tekijästä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #35 : 19.09.17 - klo:08:57 »
^
Mea culpa. Kirjoitusvirhe kelvoton, po haavepaikkani.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #36 : 01.10.17 - klo:18:59 »
Ei hyvältä vaikuta. Suomessa oleva matkanjohtaja vaikenee ja Israelissa oleva organisaattori vastasi epämääräistä. Har Meron on unelmieni, vielä käymätön paikka. Mielestäni en paljoa pyydä, mutta jos ei niin ei vielä tällä kertaa. Voinhan tehdä vaikka oman retkeni uudelleen Har Meronille ja Har Ramonille. Olen kolmisen kertaa maistellut yhdessä paikassa tarjoilut, nyt olisi sitten kuudes kerta.

Meillä katsellaan hyvin näkyvää ja kuuluvaa Biebel-kanavaa Saksanmaalta, nytkin uutta ennen näkemätöntä Israel-asiaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #37 : 01.10.17 - klo:19:38 »
Niin, teillä kaksi viikkoa matkan alkuun muistaakseni...
Toivottavasti kaikki epäselvät asiat järjestyisi hyvällä tavalla... :eusa_angel: :eusa_pray: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #38 : 02.10.17 - klo:10:38 »
Kiitos vaan. Loma on lomaa. En halua itseäni kiihdyttää taistelumielelle vielä täällä kotona. Jos sitten tappio tulee, niin se tulee. :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #39 : 27.10.17 - klo:09:34 »
Meni kuin toivoin. Haifan "metrossa" oli ollut tulipalo, joten se jäi käymättä, sillä ovet olivat meille lukitut. Har Meronille ajelimme porukalla kansallispuiston merkille asti, jossa valokuvat. Eivät muut oikein minua tainneet ymmärtää kerta istuivat tuppisuina, mutta opas palatessamme löysi maroniikkikristityn arabin ravintolan, jossa söimme kunnon salaattimeseen, pöydällinen täynnä niitä kuppeja. Niin kielen kantimet sitten löystyivät. Taidan yrittää päästä yksin ajaen Negevin Har Ramonia katsomaan. Porukkamme oli nyt hieno, että viihdyimme toistemme seurassa.
Jerusalemista Kaariina ajeli toisen ladyn kanssa kahtena päivänä alas Suolamerelle ottamaan aurinkoa. Bussilla pääsee. Minulle tuli kova yskä ja kurkkukipu, kun pikkubussia niin jäähdytettiin, että pysyttelin hotellin maisemissa.
Ginossarin kibutsin "satamaterminaalissa" Galilean merellä tapasin körttimatkalaiset, jolloin sain "arvokkaita" tiedustelutietoja.
Jerusalemissa kävimme kahdessa paikassa talon katolla, jolloin näkymät jäivät mieleen ikäänkuin linnun silmin katsottuna, ensin Vanhassa kaupungissa ja sitten Saalemin uudella puolella 16 kerroksisen talon balkonilla, siellä ylhäällä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #40 : 27.10.17 - klo:11:59 »
^
Po maroniittikristitty.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #41 : 29.10.17 - klo:08:39 »
Aiemmilla matkoillani Siionin vuoren alueella ajettaessa opas, muistini mukaan, on näyttänyt, että tuolla näkyy Kukonlaulun kirkko. Selvänä merkkinä on ristin päälle lisätty kukon figuuri. Nyt opas meidät vei sisään asti, vaikka tungosta oli. Uskovaiset kaukaisista maanosista olivat enemmistönä. Euroopassa lienee toinen tahti, että pakanuus lisääntyisi ja maahanmuuttajien evankeliointia ei haluta tehdä. En tiedä varmaa vastausta, mutta kuullut olen. Po kirkon alueella ei ole paksua rauniosorakerrosta, että peruskallio tulee nätysti vastaan. Siellä alhaalla Kaifaan talossa Jeesus oli lyhyen aikaa pidätettynä, sain kurkistaa ylhäältä alas louhittuun tunneliin. Mutta varsinaiseen huoneeseen päästäksemme olisimme joutuneet jonottamaan aika kauan, sillä edessämme oli iso meksikolainen ryhmä ja Kauko-idästä vielä pidempi jono.
Jerusalemin vanha kaupunki on moneen kertaan sorrettujen raunioiden päälle rakennettu, erityisesti muslimien pyhät rakennukset Araunan puimatantereen päällä. Tyropoionin laaksoa ei käytännössä enää kulkija havaitse. Rakennusten alla on tunneleita kulkea ja tutkia. Käsipelillä kun on sorrettu kiviä alas, niin ne ovat konkeloonsa jääneet, ei ollut voimaa korjata parempaan asentoon. Juutalaiselle kansalle Länsimuuri on pyhä paikka, koska se on vanhin rakennettuna säilynyt osa siltä ajalta, kun juutalaisia siellä vapaasti asui. Opas arveli, että kivet olivat liian suuria roomalaisten sotilaitten voimille.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #42 : 29.10.17 - klo:18:16 »
Haaveita pitää olla. Juutalainen sanoo toiselle juutalaiselle vaikka Euroopassa "ensi vuonna Jerusalemissa".

Körtti sanoo toiselle tavataan ensi kesänä juhlilla ja niin teemme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #43 : 29.10.17 - klo:18:28 »
 :023: Toivon.

Olen jo tutustunut netissäTampereen nähtävyyksiin, kuten Näsinlinnan museoon ja muuhun siellä. Sukulainen on myös tulossa Juhlille, tamperetar. Yöpymispaikka on mahd. Hotelli Tammer, jos ajoissa varaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #44 : 29.10.17 - klo:18:52 »
Rytmitän kesääni herättäjäjuhlien mukaan: ennen juhlia,,,juhlien jälkeen