Kirjoittaja Aihe: Aaveiden kesken  (Luettu 4884 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Aaveiden kesken
« : 13.11.10 - klo:03:46 »
Ee-ehe! Täällä Pöllö! Kuuleeko Susi?! Ee-ehe!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #1 : 13.11.10 - klo:08:39 »
Täälläkin on Pöllö.
huhuu.

Voi kun ei pitkään aikaan oo tullu kateltua oikein vanhanajan aave filmiä, jossa lakanat liehuu. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #2 : 13.11.10 - klo:08:47 »
Huomenta aaveet, täällä Suuri Laiskottelija-tonttu!
Yritän kaikin voimin pidätellä mummin voimakasta yliminää jotta se ei sallisi tänään muuta tehtävän kuin isänpäiväkakun täyttämisen ja kuorrutuksen.
Kaipaisin vielä kaveriani Suurta Viisautta avukseni, sillä tuohon touhuun on nyt tultava toppi. :018:

Suuri Kärsivällisyys auttakoon Mattia!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #3 : 13.11.10 - klo:09:19 »
Oncko se suri Cersiwellisys sama cujn se suri Lajscuri? Oncko lajscus cersiwellisytte?  :051:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #4 : 13.11.10 - klo:10:28 »
Se saattaa olla kaukainen sukulainen . Tuolla Padasjoen syrjäkulmilla ne on jopa serkuksia. Riitta-mummin synnyinseuduilla menee enämpi näin:

Makkaa sohvalla muka leppoisasti, yks kaks huudahtaa:"Ko ei tapahu mittää!!!"

 :021:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #5 : 13.11.10 - klo:11:40 »
O alle meine liebe Geiste


Wie nett, zum schluss miteinander zu treffen könnenm!  Nin, se oli wanha soomi, minen harjoittawakseni pandhu. MIne terwehtiun tei kaikki - on kuin päsisin pakhon täst surkiast wankeudest johon teme Leena minun jälhen pakodhant on. Kuin, olisi henen wan tämä koewaline jodha hen obserwerais haluns mukaseen, mielekiindosth, se haavoidha minut sywästi, minä luullut että hen ysdäwän olsis. Mine tuskhaist paljon taidhai, teme wandha soome keeli. Mutta aina parhans tekhemest koettakon.
 Wähäses voi kertoa mennen Yön kulumisest; Aber, jezt muss ich etwa auf Deutsch schreiben sollen... Tai tämä uudempi suomi käy-. Niin - minut sullotaan jälleen siihen koppiin Tegelissä, ´sillä tämä nainen täällä haluaa tietää miltä se tuntuu!  Ystävät kummittelussa - voitteko käsittää mitään yhtä... yhtä... usch. Finde keine Wörte... halusi katsoa millainen minun oloni on kun juuri joulun alla sain tietää ettei vapautuksesta tule mitään, ettei häistä tule mitään, miten minä otan sen asian!  Mitén hän itse ottaisi sen asian! Selitteli jotakin, että tahtoo oppia selkärankaa ja yhä miettii olisiko hän itse natsi vai natsin uhri...- kaikenlaista.  Kello kolme minä ryömin kalterien raosta ja puikin matkoihin; mitäs tämä, herää meteliin, ja pyytää minua lausumaan runon!

Päivän minä aion joka tapauksessa viettää kuten minua huvittaa; hän näki kyyneltyvät silmäni ja tietäessään etten vähällä itke, heltyi kovasti. Pahoitteli - ei ollut arvannut minun niin piittaavan tuollaisista ´pikkuasioista... pikkuaisioista, niin!  No... hän tarjosi minulle muutaman kympin näitä eriskummallisia uusia seteleitään, ja lupasi yrittää jatkossa tyytyä kyselemään... ja saan nyt  :026:  kuulemma lähteä oluelle, täällä myyvät hyvää saksalaista olutta... tahtoisin kylläkin sektiä.  Eivät kysy henkilöpapereita kuulemma,  enää minun  iässäni. Se olisikin paha. Omani jäivät jonnekin... olisivatko Schönbergissä?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #6 : 13.11.10 - klo:12:58 »
Mine olin oman ajcani wäckewimmen sotawäen, Roman legionain, ratzumees, mutta Christuksen löydhettyä minut omaxen, en tachtonut ene tappa. Esimehed tachtojwat ensin minun mielen cände, mutta näckiwät sen turhaxi ia ajowat sen ielcken minut tiehen coco sotawäeste. Hywä nijn!  :051:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #7 : 14.11.10 - klo:09:18 »
MINÄ tarvitsin tilaa, ja tulen sen kyllä ottamaan, veljet ja sisaret kummittelussa   :026:.  siitä onkin aikaa kun viimeksi siemailin olutta... on hieman kankkunen...  se kestetään nyt vaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #8 : 14.11.10 - klo:09:55 »
Minä saan nyt itsekin laiskotella. Mummi on vapaaehtoisesti peiton alla.   S.L
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #9 : 14.11.10 - klo:18:41 »
MINÄ tarvitsin tilaa, ja tulen sen kyllä ottamaan, veljet ja sisaret kummittelussa   :026:.  siitä onkin aikaa kun viimeksi siemailin olutta... on hieman kankkunen...  se kestetään nyt vaan.

Cun laitta wijnimalian ciertemen, ej täydhy itzens iooda liica ja wältte hoomenisse lijallisen canckusen.  :051:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #10 : 14.11.10 - klo:19:21 »
Cun laitta wijnimalian ciertemen, ej täydhy itzens iooda liica ja wältte hoomenisse lijallisen canckusen.  :051:
Nämät wiisast lausut neuwot  sydhämen pohjal saaca painhan ikiaikasest Sinust Martinus kaidh wiel seuracs saadh olemas ja me yhdheisest nämä wijnimaliat tyhijäcs iooda woime?

Etwa auf Deutsch... was soll ich mit diese Leena tun... sie schrebt jetzt nun, um meine Dichte alles was ich gar nichts sprechen will? Wie manche Büclein wii Sie schreiben - um mich? Meine heimliche Denken...  Brüder!  Niemals - niemals sollen sie Sterben wie Ich... achtung!! ... keine Dinge deine eigene sein soll, es kommt eine ganz - was sollte ich sie nennen... neugieriche, und alles, alles wissen sollte... alles!     
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #11 : 15.11.10 - klo:16:58 »
Tulen :026: kenties sittenkin saamaan hahmolleen käsitteeni uskonnottomasta kristinuskosta kaikkine oheiskysymyksineen. Tämä henkilö, tämä Leena jonka kirjahyllyssä luukutan Sillä Puolen, saa kenties joitakin  vaatimattomia ajatuksiani kootuksi yhteen, olen  :026: varsin hyvilläni sillä on erittäin korkea aika puhdistaa maineeni. Kyseessähän oli vain reseptioesteettinen tutkimusote kirjoitettaessa saarna ihmiskunnalle... välitettäessä ilmoitustodellisuus, kun maailma osaa auttavasti selittää itse itsensä, ja hyppy esikopernikaaliselle ajalle olisi älyllistä epärehellisyyttä. Eivät he usko jos heille saarnataan että maapalloa ei ole vaan litteä lituska. Vaatimattomat rivini on tulkittu väärin... kohdattuani Eberhard Bethgen Tällä Puolen meillä oli pieni ottelu... hän tiesi etten sietänyt itseni korottamista, vaan Kristuksen...hän teki minusta epäjumalan!   Ja julkaisi kaikki kirjeeni!  Minun salaisimmat ajatukseni - koko maailmalle!

Herran itsensä piti lopulta tulla erottamaan meidät... niin, tunnustan että kiihdyin... se oli kiusallinen tapaus.  Erittäin kiusallista saada musta silmä ylösnousemusruumiiseensa jo portilla... olin pahoillani... syvästi pahoillani...

Odotan kiusaantuneena hetkeä jona minun on kohdattava tämä Leena... siinä vasta juoruämmä!  On jo laatinut kolmikymmensivuiosen seminaariesitelmän runoistani joita hän nyt riepottelee psykoanalyyttisesti! Kammottavaa. Mutta en voi lyödä naista ja iolen aina suhtautunut naisten lörpöttelyyn suvaitsevaisesti... määrätyssä mielessä se on viehättävääkin heissä...  ja onhan minulla majapaikka,  ja saan seurustella samoinuskovien kanssa, se on arvokasta, siis, Sillä Puolen... mutta välillä hän on kyllä menossa liiallisuuksiin, hän myös  Eikö hän ole milloinkaan vaiti? Toisaalta... tämä uskonnoton kristinusko... en tiedä mitä ajatella...
 :026: :026: :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #12 : 15.11.10 - klo:17:05 »
Machdatco tarckoitte usckonnottomal christillisydhel sine fidei vai sine religione christillisyytte? Mine en ole cosckan ollut mootomenoin perän, waan tachtonut tähdhente siselliste usco ia rackaus.  :051:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #13 : 15.11.10 - klo:17:21 »
Machdatco tarckoitte usckonnottomal christillisydhel sine fidei vai sine religio christillisyytte? Mine en ole cosckan ollut mootomenoin perän, waan tachtonut tähdhente siselliste usco ia rackaus.  :051:
Mine tarcoithe, etei ihjmizel coscans riidä hene mootomenons, hen tarvidshe siselliste usco, hen Christhoksein seuramanas tule rackasthe kutejn hen, toivos ele tohdex mikä tulemas owa ja Korkjas kädejs hene coctalons jädhäwä aina olemas - sisälises cutsumisens hen rohceudes cutsudu, kuin Christus cuuljaisudes uscolisest Juma uscolisuudest eläwä ol caici päjwäns täl majlmas. Hän coconans cuulucon Jumalal cuca hän tahdhons odhanut halduns jocapäiväses cilwojtucses ain armahtwajsel tawoi hänen candha cotjin saaca.

Ei voi sine fidei olemas, sine religio cyl voidha, joscin on teme tie sacramendej jacamises... he minet tappas ennen cujn ajdhus walmics sada Herra andoi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aaveiden kesken
« Vastaus #14 : 15.11.10 - klo:17:29 »
Tappamine onckin Wallan sopimatoind ia sen tähdhen mine loowuinckin sotilan wirghast ia toimest. Aiwoituxet jäwet usiasti cescken mootenghin sati cun wäckiwaltaiset sotawoimat surmawat nijte cuin aiwoituxia aiattelewat.  :051: