Kirjoittaja Aihe: Päivän ajatus  (Luettu 41269 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #135 : 28.02.11 - klo:08:31 »
Vaikuttaako eri Raamatun käännökset ymmärtämiseesi?  Jättäen pois sen että Sana aukeaa jokaiselle eri tavoin, kunkin tarpeiden mukaan ja Hengen ohjauksesta riippuen. Joskus ohjausta on joskus ei.
Huomasin  eilen illalla lukiessani Roomalaiskirjeen 8. luvun uusinta käännöstä,  joka minulla on lisäksi ilman jakeita, että ymmärrykseni oli
heikko. Ei avautunut Laki eikä evankeliumi .
Otin nyt aamulla vihkiraamattumme, vuodelta 1964, painettu 1960 ja kas, siellähän oli alleviivaukset, ympyröinnit ja jakeet sekä vanha tuttu
kieli auttamassa parempaan ymmärtämiseen.

Lihan mieli ja hengen mieli aukenivat.

8:6   Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha.

Myös se että tätä lukua olen raamattupiireissä tutkinut moneen kertaan alkoi avata sanoja.

8:35 Kuka voi meidät erotta Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara vai miekka?
8:38-39  Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #136 : 28.02.11 - klo:10:21 »
"Sille ette Lihan Halu ombi colema ia Hengen Halu se ombi Eleme ia rauha." Näin Agricola.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #137 : 28.02.11 - klo:11:42 »
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Oheisesta linkistä on helppo etsiä mikä tahansa raamatunkohta ja verrata sitä aiempiin käännöksiin.
Nykykäännös/Biblia 1776/Raamattu 1933/38

35 Mikä voi erottaa meidät Kristuksen rakkaudesta? Tuska tai ahdistus, vaino tai nälkä, alastomuus, vaara tai miekka? [1. Kor. 4:9, 1. Kor. 15:30,31; 2. Kor. 4:11]
   
35 Kuka pitää meitä Kristuksen rakkaudesta eroittaman? vaivako, eli ahdistus, eli vaino, eli nälkä, eli alastomuus, eli hätä, eli miekka?
   
35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?


36 On kirjoitettu: -- Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken aikaa, meitä kohdellaan teuraslampaina. [Ps. 44:23]
   
36 Niinkuin kirjoitettu on: sinun tähtes me kuoletetaan yli päivää: me pidetään niinkuin teurastettavat lampaat.
   
36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".


37 Mutta kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut. [1. Kor. 15:57; 2. Kor. 2:14]
   
37 Mutta niissä kaikissa me voitamme hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
   
37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.


38 Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, [Ef. 1:21, Ef. 6:12; 2. Tim. 1:12]
   
38 Sillä minä olen vahva siitä, ettei kuolema, eikä elämä, eikä enkelit, eikä esivallat, eikä väkevyydet, eikä nykyiset, eikä tulevaiset,
   
38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,


39 ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
   
39 Eikä korkeus, eikä syvyys, eli joku muu luontokappale taida meitä Jumalan rakkaudesta eroittaa, joka on Jesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme.
   
39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

 
       

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #138 : 03.03.11 - klo:07:33 »
Tätähän Lutteerus paukutti opiskelioittensa päähän. Hänellä oli vain kaksi lain käyttöä eli ususta. Tässä raamatun kohdassa käyttö on usus thelogicus, mistä meinaa se, että laki on sama kuin synti, kuolema ja Perkeles. Täysin toisenlainen lain käyttötapa on yhteiskunnallinen ja tätä moraalia, etiikkaa ja eetosta käsittelevä usus. Mutta kun sinä menet lukemaan pyhiä kirjoituksia; ole varovainen. Jumala on jo ottanut meidät omakseen vaikka sinulle urputettaisiin jotakin muuta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #139 : 04.03.11 - klo:13:28 »
...Jumala on jo ottanut meidät omakseen vaikka sinulle urputettaisiin jotakin muuta.
ja niitä urputuksia riittää siihen asti kunnes Hän päättää että nyt riitti.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #140 : 04.03.11 - klo:14:59 »
kirjoitti vanha lihava mies.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #141 : 06.03.11 - klo:21:01 »
Se tuli todettua Talviveisuu-reisulla, että tähän joukkoon voin ja haluan edelleen, ja yhäkin enemmän kuulua. Koska en ole yksineläjätyyppiä on perhe ollut minulle aina se ensimmäinen.
Kuopiossa, missä en tuntenut kuin muutaman ihmisen, tiesin sisäisen ääneni avulla että tässä on minulla suuri perhe, ystäväperhe.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #142 : 07.03.11 - klo:17:49 »
kirjoitti vanha lihava mies.
Kiitos, nimimerkki satman.
Tämä on lähimmäisenrakkautta ja ihmisen tukemista. Olet ensinmäinen ihminen foorumilla joka on ottanut minut huomioon.
Iso halaus  :052:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #143 : 08.03.11 - klo:11:24 »
 :039:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #144 : 08.03.11 - klo:22:25 »
Uudet ajatukset uuteen ketjuun.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi