Kirjoittaja Aihe: Päivän ajatus  (Luettu 41343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Päivän ajatus
« : 20.05.10 - klo:08:42 »
Joku kirkasotsa on aloittanut nettiin ketjun "Bonhoefferin haamu" USAssa - kuinkas muuten. Tällä foorumilla oltiin etuajassa --- on jo muutamaan otteeseen otus nähtykin .

Mietin kuitenkin vakavammin sitä mikä oli eräs tämän henkilön ehkä arvokkaimmista ohjeista. Uudestaan ja uudestaan, kärsivällisesti, alkuun palaten "keskittyä kysymykseen Kristuksesta". Egotrippien asemesta:

"Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua; minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.  Minun ikeeni on hyvä kantaa, ja minun kuormani kevyt" Matt.11:29-30)
« Viimeksi muokattu: 20.05.10 - klo:08:47 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #1 : 20.05.10 - klo:08:52 »
"Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan, olemme kaikki hiljaa kätketyt." (VK 600)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #2 : 20.05.10 - klo:08:53 »
"Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan, olemme kaikki hiljaa kätketyt." (VK 600)

Kiitos, Satman.
« Viimeksi muokattu: 20.05.10 - klo:08:56 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #3 : 20.05.10 - klo:08:56 »
Mutta ei pyöritä kehässä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #4 : 20.05.10 - klo:08:57 »
Mutta ei pyöritä kehässä.
Ei!  Yritetään vaiks niitä Jeesuksen opetuksia.  Ajattelin tuumia tuota tänään kun en ole lempeä enkä nöyrä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #5 : 20.05.10 - klo:08:58 »
Ei!  Yritetään vaiks niitä Jeesuksen opetuksia.  Ajattelin tuumia tuota tänään kun en ole lempeä enkä nöyrä.

Tarkoitatko Vuorisaarnaa?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #6 : 20.05.10 - klo:09:01 »
Tarkoitatko Vuorisaarnaa?
Hurja! Kyllä toki sitäkin,  etsimättä, väistämättähän se tulee mieleen. Bonhoefferin haamu kävi teilläkin?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #7 : 20.05.10 - klo:09:03 »
Bonhoefferin haamu kävi teilläkin?

Virsi 600 on äitini lempivirsi.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #8 : 20.05.10 - klo:12:54 »
Anna elämän kuljettaa!
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #9 : 20.05.10 - klo:14:09 »
En anna.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #10 : 20.05.10 - klo:14:10 »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #11 : 20.05.10 - klo:14:12 »
Lentäessään valoon perhonen polttaa siipensä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #12 : 20.05.10 - klo:15:37 »
Lamppuun lentävä yöperhonen polttaa siipensä.
Päiväperhonen lentää auringon valossa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #13 : 20.05.10 - klo:16:03 »
Anna elämän kuljettaa!

 :049: Enkeli osaa lentää ja lintu
       ja kuka vaan
     Kun on siivet
   ja tuuleen uskaltaa
  :049:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus
« Vastaus #14 : 21.05.10 - klo:08:11 »
Muistot ovat osa meitä.  Raskaana aikana voit kutsua luoksesi onnelliset muistosi, ja kaiken sen, mikä silloin herätti ilosi ja kiitollisuutesi.  Älä kuitenkaan  anna muiston sitoa sinua eiliseen ja menetykseen sillä silloin katkeroidut,  olet vaarassa kadottaa todellisuustajusi sen osalta, mitä elämä on - hyvää ja pahaa, aina, kaikille, ja ilman muuta myös vaikeaa alusta saakka - jokaiselle. Muista onni onnellisena, ilo iloisena, tyytyväisyys kiitollisin mielin, sillä sen kaiken olet saanut eikä sitä kukaan voi sinulta enää viedä.  Opettele, milloin jaksat, kutsumaan onnellinen muisto mieleesi - se asuu pienessä hetkessä, kuvassa - tuoksussa - musiikissa. Tämän kaiken hyvän juuri minä olen saanut kokea.  Pysy tässä hetkessä äläkä kiellä sen todellisuutta, mutta älä salli surujen ja ristiriitojen sitoa itseäsi siinä määrin ettet jaksa jatkaa matkaasi.

(Meidän osaston mietelausekirjasta - kaikki tykkäsivät - itselläni on kesken ajattelemisen)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.