Kirjoittaja Aihe: Hurskas Sika joulupadan porinassa  (Luettu 14243 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #30 : 16.12.09 - klo:13:27 »
Kaikki eivät huomaa vitsejäkään, ellei niitä sormella osoiteta.

Minä olen sellainen ja tästä johtuen vaimoni joutuu usein selittämään minulle erilaisia vitsejä, kun en itse ymmärrä, että miksi muut nauroivat.
Kun vaimoni on vitsin minulle selitäänyt, minuakin saattaa sen jälkeen jo huvittaa se vitsi.
Eräs tapa välttyä silmätikuksi joutumiselta voisi toki olla se, että on nauravinaan, kun muut nauravat ja kysyä sitten vasta kotona, että mikä siinä jutussa oli niin hassunhauskaa.


Olisikohan Auri ymmärtänyt Jeesuksen vertauksiakaan?
"Se mistään Taivasten valtakunnasta puhunu, jostain kylvämisestä, rakentamisesta ja kotiin palaavasta hulttiopojasta vaan."

Tuskin Auri mitään Jeesuksen vertauksista ymmärtää.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #31 : 16.12.09 - klo:13:30 »
A. lienee edellyttänyt käsien nostoa, jotta viesti olisi tullut tuttuna tupaan, juttuna julkijakeluun.
Nyt se sisäpiirinä pyöri, poloinen kylmänä kajasti.
Ei paista aurinko aina, kosk´ on pilvi  edessä mokoma.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #32 : 16.12.09 - klo:13:48 »
Lainaus käyttäjältä: Satman
A. lienee edellyttänyt käsien nostoa, jotta viesti olisi tullut tuttuna tupaan, juttuna julkijakeluun.


Tuota en tiennytkään.
Olisin aiemmin nimittäin luullut, että A:sta tulee maailman ahdistunein henkilö, mikäli joku uskaltaisi kehoittaa uskonnollisessa tilaisuudessa nostelemaan käsiään. KAikkea minäkin olen kuvitellut.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #33 : 16.12.09 - klo:14:06 »
"lienee". Ei sitten liennyt. Se vaihtoehto on poissuljettu.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #34 : 16.12.09 - klo:14:16 »
"Hurskaita pikku-possuja" olemme kaikki Sinää ja minää... :icon_wink:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #35 : 16.12.09 - klo:14:38 »
En ole lukenut Aurin kirjaa ja odotan nyt sitä jännityksellä, mikä on mies miehiään.

Mielenkiinnolla odottelen lukijoiden kommentteja.
Lempiaiheeni kirjasa on "Säkitön väärä", noin sivun 21 paikkeilla.
Suosittelen alkamaan siitä, se on varsin lyhyt.

Haluaisin myös pitää epävirallista tilastoa kirjan repimiskerroista, eli että kuinka monta kirjaa on revitty.
Tähän mennessä tiedossani on 2 revittyä kirjaa. (En toki voi tietää todellista lukua, koska repijät tuksin kovin helposti minulle tapahtunutta ilmoittavat)
Mikäli joku teistä siis repii tuon kirjan, niin pyydän ilmoittamaan siitä minulle.
En ota henkilökohtaisena loukkauksena kirjan repimistä, tuskin kirjan kirjoittajakaan siitä loukkaantuu.


Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #36 : 16.12.09 - klo:14:48 »
Oikeastaan suosittelisin sen kirjan polttamista, jos sen tahtoo tuhota. Silloin pääsee kunnon Hengellisen Pahastumisen lähteille, koska kuin keskiajalla Hengellisesti Pahastuttiin, paloi niin kirjaroviot kuin ihmisetkin. Joten jos siitä pahastuu hengellisesti, Uutena Vuotena vain bensaa päälle ja tuleen. Kirja kylläkin palaa hieman heikosti, joten kannattaa käyttää myös puita alla.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #37 : 16.12.09 - klo:16:27 »
Oikeastaan suosittelisin sen kirjan polttamista, jos sen tahtoo tuhota. Silloin pääsee kunnon Hengellisen Pahastumisen lähteille, koska kuin keskiajalla Hengellisesti Pahastuttiin, paloi niin kirjaroviot kuin ihmisetkin. Joten jos siitä pahastuu hengellisesti, Uutena Vuotena vain bensaa päälle ja tuleen. Kirja kylläkin palaa hieman heikosti, joten kannattaa käyttää myös puita alla.

Olen asiaa harkittuani tullut siihen tulokseen, että Auri on ottanut kirjaa designeeratessaan myös tuhoamisaspektin huomioon. Eihän tuhoaminen tunnu miltään, jos se käy vaivattomasti. Mutta kun joutuu kunnolla urakoimaan, esim. pilkkomaan roviopuut, kohteen palaminen on sitä nautittavampaa. Bensiiniä ei kuitenkaan pidä käyttää, sytysneste riittää. Partiolaiset eivät tarvitse sitäkään.

Mikäli rovion teko ei ole mahdollista, kannattaa kirja ennen repimistä heittää seinään ja näin kunnioittaa M. Lutheria, joka Wartburgin linnassa nakkasi mustepullolla paholaista. Kirjan tukeva sidos kertoo, että kirjoittaja on kirjapainon kanssa neuvotellessaan muistanut suopeasti myös seinäänheittämisen ystäviä. Repimistä riittää useammankin heiton jälkeen.

Kyöstin kanssa olen vähän eri mieltä. Lukaisin kirjan pikimmiten (toistamiseen) tuossa viikonloppuna. Uskoisin, että Auri kyllä ymmärtää Jeesuksen vertauksia. Tästä tulee tietysti mieleen Hegel, jonka mielestä vain yksi ihminen oli ymmärtänyt hänen filosofiansa, ja hänkin väärin.

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #38 : 16.12.09 - klo:17:07 »
Tästä tulee tietysti mieleen Hegel, jonka mielestä vain yksi ihminen oli ymmärtänyt hänen filosofiansa, ja hänkin väärin.

Mt


Marx ja Engels pilkkasivat Hegeliä, mutta omaksuivat tältä kuitenkin hänen käsityksensä dialektiikasta, joskin Marx kääsi sen päälaelleen. Engels nopeana ajattelijana ja kirjoittajana kirjoitti 30 sivua yhteiskunnallista tekstiä tunnissa, mutta Marxilta vastaavaan urakkaan meni päiväkausia. Lopulta homma tuli valmiiksi - Kommunistinen manifesti oli nähnyt päivänvalon. Sen omi ja "varasti" venäläinen anarkisti Ivan Bakunin ja muistaakseni muutti sitä. Stalin taisi tapattaa Bakuninin ja myöhemmin Meksikoon paenneen Lev Trotskin. Trotskilaisuuden nimellä kulkeva poliittisanarkistinen aate sinnittelee vielä jossain henkitoreissaan.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #39 : 16.12.09 - klo:17:20 »
Lainaus käyttäjältä: mt
Kyöstin kanssa olen vähän eri mieltä. Lukaisin kirjan pikimmiten (toistamiseen) tuossa viikonloppuna. Uskoisin, että Auri kyllä ymmärtää Jeesuksen vertauksia.

oletko myös Penan kanssa erimieltä noista vertauxista ja niiden ymmärtämisestä?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #40 : 16.12.09 - klo:17:29 »
mt, mistä sait A:n kirjan?
Herättäjäjuhlilta?

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #41 : 16.12.09 - klo:18:44 »
mt, mistä sait A:n kirjan?
Herättäjäjuhlilta?

Juu.

oletko myös Penan kanssa erimieltä noista vertauxista ja niiden ymmärtämisestä?

Pena: "Olisikohan Auri ymmärtänyt Jeesuksen vertauksiakaan?"
Kyösti: "Tuskin Auri mitään Jeesuksen vertauksista ymmärtää."
Mt: "Uskoisin, että Auri kyllä ymmärtää Jeesuksen vertauksia."

Jos meidän kolmen äijän kannat tiivistetään noihin virkkeisiin, on todettava, että olen molempien kanssa eri mieltä, mutta enemmän eri mieltä Kyöstin kanssa. Satmanin kannan kun vielä saisimme, niin emme sen jälkeen ymmärtäisi mielipiteistämme tämänkään vertaa.

Mt

 

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #42 : 16.12.09 - klo:18:52 »
"Körö körö kirkkoon, kirkkoon mennään ruskealla ruunalla, valakosella varsalla, herasilimä hevosella, kiriavalla kissalla, lakkipää lampaalla pappilan muorin parahase penkkiin".

Non niin! Taas huru-ukon muisti pätkii kirjoitustaidon kera. Edellinen korjattuna - muistin palautuessa:
'Kökö körö kirkoon, Mihin sitä mennään?, No, kirkkoon mennään. Millä sitä mennään? No, ruskialla ruunalla, valokosella varsalla, herasilimä hevosella, kiriavalla kissalla, lakkipäälampaalla, niillä sitä mennään, pappilan muorin parahase penkiin'.

Aku Rädyn malliin
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #43 : 16.12.09 - klo:21:11 »
Satmanin kannan kun vielä saisimme, niin emme sen jälkeen ymmärtäisi mielipiteistämme tämänkään vertaa.

Mt

Ensireaktio: :repee2: .
Katsotaan sitten kuinka voisin Mt:n toiveen täyttää. Se selvinnee aikaisintaan nukuttuani obligatoriset 4-5 tuntia.
Olen kyllä aihetta kommentoinut, mutta eikö se sitten käy mielipiteestä? Tympäisee siltä kannalta, että yksi ihminen saa näin suuren huomion täällä. Ohittaa kohta palstabiteissä vanhan kunnon Luteerus-vainajamme. (Oikeastaan ei Luteerus ole vainaja. Suuret ihmiset elävät tekojensa kautta.)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #44 : 16.12.09 - klo:21:29 »
Pitää munkin varmaan lukaista tuo kirja taas joulun aikana, jos muuten loppuu lukeminen. Sen lukemisesta on pari vuotta aikaa (ainakin).

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)