Kirjoittaja Aihe: Tue nuorisotyötä  (Luettu 1319 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Tue nuorisotyötä
« : 04.12.15 - klo:22:28 »
Urpo 1985 - Tue Herättäjä-Yhdistyksen nuorisotyötä


 

Hommaa Kullervo

 

”Jos et itse pääse Joutsenoon Herättäjän pyhään, hommaa sinne joku Kullervo.” Tällä tavalla minua pyysi Jaakko Elenius 1980-luvun puolenvälin jälkeen Herättäjän kirkkopyhään Joutsenoon.  Jaakko itse oli estynyt. Niille, jotka eivät tiedä, Joutsenon Kullervo on tunnettu urheiluseura, ja urheilun aihepiiri on minulle ollut aina hyvin tärkeä.

Aikaa on kulunut. 15.9. tänä vuonna tuli kuluneeksi 30 vuotta, kun aloitin Herättäjä-Yhdistys ry:n töissä Itä-Suomen johtavana työntekijänä Kuopiossa. Mikkeliin muutin elokuussa 1988. Paljon ihmisiä, paljon kaikkea, ja erityisesti paljon hyvyyttä Valkeuksien Isältä korkeuksissa on näihin vuosikymmeniin mahtunut. Tätä on tarpeetonta ja mahdotonta tämän enempää selostaa.

Mikkelissä juhlitaan isänpäivänä 8.11.2015. Päivällä HY kirkkopyhä, isänpäiväkahvit ja seurat. Ja illalla klo 17 alkaen kahvitus seurakuntakeskuksen Ristimäkisalissa, klo 18 seurat, jotka jatkuvat Kuningatarpäivien konserttina: Aura Raulo, Elsa Sihvonen ja Anna Voutilainen. Glasnost ja perestroika, uusi aika koittaa, samoin kuin vuonna 1985.

Kuluneena kesänä ajat olivat vaikeat ja Sotkamon juhlilla Taivaan ja maan Luoja antoi sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin ja Herättäjä-Yhdistys tarvitsee nyt tukea. Olen koko työurani ollut erittäin tiiviisti mukana Herättäjän rippikoulu- ja nuorisokasvatustyössä. Niinpä vetoankin suoraan: lähde mukaan antamaan lahja Herättäjä-Yhdistyksen nuorisotyölle: FI29 4747 0010 0394 77, viestikenttään teksti: Urpo 1985 (Herättäjä-Yhdistys ry:llä on rahankeräyslupa POL-2014-17522, myönnetty 5.6.2015). Tähän voi lisätä vielä sen, että mitä pitempään yhteisistä vuosistamme HY ja Aholansaarikuvioissa on mennyt, niin ansaintalogiikan mukaan sitten laskutointa harjoittamaan. Uskon, että meitä on paljon, jotka olemme HY:n nuoriso- ja kasvatustyön vuosikymmenilta saaneet, osoittakaamme siis kiitollisuuttamme. Ystäväni Jaakko Löytyn sanoin: ”Ei meil oo muutakaan, vain laulut vapaudesta.”

 

Urpo Karjalainen
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tue nuorisotyötä
« Vastaus #1 : 08.12.15 - klo:14:47 »
Urpohan on syntyjään Vaalasta. Hän on uskollinen ryhmien vetäjä Israelin matkoilla.