Kirjoittaja Aihe: Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!  (Luettu 2518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!
« : 10.06.13 - klo:19:42 »



      Juhani Palmun taidetöitä on parhaillaan ja kesän ajan esillä galleria Art Alexissa Helsingin Bulevardilla. Yksi Palmun aikaan saama kuva muuttui minulla sanoiksi näin. Puhun se nyt ääneen:

      - Juhani Palmun taidetyössä Pohojalaaset tuloo on työn nimessä ja itse kuvassa jännä ristiriita; nimi viittaa lähinnä häjyihin ja kuvassa eli taulussa on kuitenkin nähtävänä vakaita ja sisäisesti tietoisia heränneitä eli körttiläisiä ajalta jolloin tuossa uskonnollisessa perinneliikkeessä ihmisten elämä oli vielä selittelemättömän luontevaa ja kaikkeen vaikuttavaa arkipyhäistä menoa. :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!
« Vastaus #1 : 10.06.13 - klo:19:53 »
Palmun alkupään työt ovat niin pahoja Vionoja plagiaatteja, että kunnoitus koko miestä kohtaan on täysin mennyt
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!
« Vastaus #2 : 10.06.13 - klo:20:17 »
Palmun alkupään työt ovat niin pahoja Vionoja plagiaatteja, että kunnoitus koko miestä kohtaan on täysin mennyt

Joitakin Palmun "kamaritöitä" voi verrata Vionojan töihin. Kyllä niissä huimasti samaa on. Entisenä mainospiirtäjänä Palmu osaa tekniikan, Vionojan liki ylimaallisiin sävyihin tietyssä violetissa ja harmaanvioletissa ei Palmu yllä. :kahvi:

Olen saanut Palmua jututtaa viidesti - Vionojaa ehdin haastatella kahdesti. Vionojasta tein 1990-luvulla jutun Talvikynttilät-nimiseen lehteen. Joku teistä voi tuntea kyseisen lehden.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!
« Vastaus #3 : 10.06.13 - klo:21:56 »
Palmu ja minä olemme samana vuonna syntyneet. Olin sivukylältä. En hänestä paljoa muista Alahärmän aikanani, mutta muistini mukaan otimme samalla kertaa lopputilin Ylihärmän lietsotehtaalta. Tämä on varmistamaton tieto, pitäisi kysyä taiteilijalta. Kuitenkin vaalea, kähärätukkainen ja Palmu, sen siitä konttorillakäynnistä muistan. Liksat oli onnettomat, koska vaneri oli väärän paksuista, eikä se taipunut lietson torveksi. Sen koommin olen ollut vain palveluksessa muilla, omassa hommassa työssä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!
« Vastaus #4 : 10.06.13 - klo:22:58 »
Joitakin Palmun "kamaritöitä" voi verrata Vionojan töihin. Kyllä niissä huimasti samaa on. Entisenä mainospiirtäjänä Palmu osaa tekniikan, Vionojan liki ylimaallisiin sävyihin tietyssä violetissa ja harmaanvioletissa ei Palmu yllä. :kahvi:

Olen saanut Palmua jututtaa viidesti - Vionojaa ehdin haastatella kahdesti. Vionojasta tein 1990-luvulla jutun Talvikynttilät-nimiseen lehteen. Joku teistä voi tuntea kyseisen lehden.

Tunnemme lehden ja tunsimme myös Vionojan, joka on anopin serkku.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!
« Vastaus #5 : 11.06.13 - klo:05:41 »
  
   Herättäjä-Yhdistyksen Talvikynttilät on lämmin joulutervehdys itselle ja ystävälle. http://www2.h-y.fi/kauppa/product_info.php?products_id=343


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!
« Vastaus #6 : 11.06.13 - klo:06:56 »


      Juhani Palmun taidetöitä on parhaillaan ja kesän ajan esillä galleria Art Alexissa Helsingin Bulevardilla. Yksi Palmun aikaan saama kuva muuttui minulla sanoiksi näin. Puhun se nyt ääneen:

      - Juhani Palmun taidetyössä Pohojalaaset tuloo on työn nimessä ja itse kuvassa jännä ristiriita; nimi viittaa lähinnä häjyihin ja kuvassa eli taulussa on kuitenkin nähtävänä vakaita ja sisäisesti tietoisia heränneitä eli körttiläisiä ajalta jolloin tuossa uskonnollisessa perinneliikkeessä ihmisten elämä oli vielä selittelemättömän luontevaa ja kaikkeen vaikuttavaa arkipyhäistä menoa. :kahvi:
[/quote


Taiteella on monia tehtäviä. Taiteen tehtävä on esimerkiksi liikuttaa, liikahduttaa. Käykääpä Art Alexissa, tai jossain muussa galleriassa, tutkailemassa tekeekö taide teihin vaikutusta. Lähteekö päästä mietteitä, sanoja... Viekö taide teidät/sinut johonkin toiseen hetkeen, ajattomaan jos kohta todennettavaan aikaan? :kahvi:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Juhani Palmun luoma kuva sanoiksi!
« Vastaus #7 : 11.06.13 - klo:06:57 »


      Juhani Palmun taidetöitä on parhaillaan ja kesän ajan esillä galleria Art Alexissa Helsingin Bulevardilla. Yksi Palmun aikaan saama kuva muuttui minulla sanoiksi näin. Puhun se nyt ääneen:

      - Juhani Palmun taidetyössä Pohojalaaset tuloo on työn nimessä ja itse kuvassa jännä ristiriita; nimi viittaa lähinnä häjyihin ja kuvassa eli taulussa on kuitenkin nähtävänä vakaita ja sisäisesti tietoisia heränneitä eli körttiläisiä ajalta jolloin tuossa uskonnollisessa perinneliikkeessä ihmisten elämä oli vielä selittelemättömän luontevaa ja kaikkeen vaikuttavaa arkipyhäistä menoa. :kahvi:


Taiteella on monia tehtäviä. Taiteen tehtävä on esimerkiksi liikuttaa, liikahduttaa. Käykääpä Art Alexissa, tai jossain muussa galleriassa, tutkailemassa tekeekö taide teihin vaikutusta. Lähteekö päästä mietteitä, sanoja... Viekö taide teidät/sinut johonkin toiseen hetkeen, ajattomaan jos kohta todennettavaan aikaan? :kahvi:


Tuo loppuosa  tuossa on uutta!
« Viimeksi muokattu: 11.06.13 - klo:10:27 kirjoittanut seppos »