Kirjoittaja Aihe: Autoilu 5  (Luettu 24121 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #75 : 03.06.20 - klo:18:13 »
Tosi on tämä. Semmosta, jotta auto voidaan hylätä katsastuksessa, jossa on siinä on etupenkeissä penkinpäälliset - siis sellaiset erikseen ostetut irtopäälliset. Se on kuulemma nuo sivuturvatyynyt sitten estyneet toimimasta, jos on penkinpäälliset.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #76 : 08.06.20 - klo:10:54 »
Nyt oli hyvä sää ajella Nastolaan. Kävelimme hautausmaalla hetken, mutta suurin osa jäin näkemättä, sillä se on valtavan laaja. Lisäksi kumpuileva maasto suppineen kävi meille kahdelle huonojalkaiselle raskaaksi. Siunauskappeli on samaa mallia kuin Launeen kirkko, 1950-luvulta, oletan.

Kauneimpia se kyllä on niistä joilla olen kävellyt, vanha, vaihteleva ja luonnonkukatkin  ja linnut viihtyivät painanteissa ja rinteissä. Linnut visersivät ja puistotyöntekijät haravoivat käytäviä.

Teimme kiertoajelun. Menimme Kariston kautta Villähteelle ja palasimme Villähde-Ahtiala-tietä Karistoon. Kilometrejä tuli vain 40.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #77 : 11.06.20 - klo:22:05 »
Alueradiossa aamulla puhuivat siitä, miten suurin osa ihmisistä pitää itseään keskimääräistä parempina kuskeina. Minä en kuulu heihin. Olen ajellut viime ja tämän viikon työmatkaa kiertotien kautta ja melkoisen varovasti.

Normaalisti ajan kilometrin oman kylän pientä hiekkatietä ja pääsen mukaville asfalttiteille. Niillä teillä on 60 rajoitus.
Nyt siltaremontin takia käännyn omalta kylätieltä toiselle, hieman leveämmälle hiekkatielle. Siellä on 80 rajoitus, mutta tie on niin mäkinen ja mutkainen, etten missään kohtaa pysty 80 vauhtiin.  :icon_eek:  Se tie olisi mielestäni juuri sopiva rallitaival. Rallinopeuksilla siellä olisi parit hyvät hyppyritkin.
Tien reunat on pehmeää hiekkaa. Mutkien takia ei juurikaan ole näkyvyyttä vastaantulijoista, joten on yritettävä pysyä oman kaistan puolella joka mutkassa. Lisäksi on tosi paha risteys. Tie jota tulen, tulee 35 - 40 asteen kulmassa päätielle. Minulla on kolmio, oikealta tulevat sen kapean kulman ja puuston takaa. Vasemmalla on mäki, josta tulevia ei nää ajoissa.  :icon_eek:  Onneksi se on melko hiljainen tie. Tämä minun kulkemani on vilkkaampi, sillä se on ainut virallinen kiertotie siltaremontin aikana.



Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #78 : 12.06.20 - klo:07:43 »
Voin hyvin kuvitella ajamasi reitit. Monissa sotakirjoissa kuvataan samanlaisia tieosuuksia, kun kerrotaan kesän -41 rykmenttien keskitysmarsseja kaakon kulmalle. Jo ajelu Härmästä Ähtäriin tuo mieleen mutkaiset ja mäkiset tiet idän päässä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #79 : 12.06.20 - klo:22:07 »
Kun vierailimme aikoinaan Savossa enoni luona, veljeni ihmetteli, miksi tiessä on niin paljon mäkiä ja kuveja. Hän taisi voida hieman pahoin. Isä sanoi, että kun ennen teitä tehtiin iltapuhteina, niin tuli tehtyä vähän liian pitkä tie. Se sitten piti pistää mutkille joka suuntaan.  :017:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #80 : 13.06.20 - klo:09:58 »
Olen kuullut, että kun saatiin halvalla niin hamstrattiin ja ylimääräiset piti sitten laittaa mutkille. Meidän  mökille johtava tie on loistava esimerkki sellaisesta. Alue on erittäin mäkistä, mitä todistaa järven syvyys 70metriä ja mäkien korkeus yli 200m merenpinnasta. Isojärven pinta on 50m korkeammalla kuin Päijänteen minne se laskee.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #81 : 13.06.20 - klo:11:04 »
Tiedän ne mäet. Pyöräilin kerran vähän läntisempää reittiä Pohjasta Västilään. En tee kerrasta viisastuneena sitä toiste.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #82 : 04.07.20 - klo:14:04 »
Olin tuolla eilen. Sää oli tuulinen. Tunnelma ja ihmisten käyttäytyminen olivat todella rauhallisia - kuten aina näissä miiteissä.

https://www.youtube.com/watch?v=mUb2gc4cedI


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #83 : 04.07.20 - klo:14:11 »
Mielenkiintoista. Onko tuo Kauhavalta  vai   Saksanmaalta ?
Ajatko, tuunaato  vai  katseletko vaan ?

 :039: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #84 : 04.07.20 - klo:14:15 »
Selvisi jo googlaamalla.  Hki-Malmin lehtokenttä se olikin. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #85 : 04.07.20 - klo:14:44 »
Mielenkiintoista. Onko tuo Kauhavalta  vai   Saksanmaalta ?
Ajatko, tuunaato  vai  katseletko vaan ?

 :039: :039:

Oopss... mitä lien painanut, niin viestini katosi johonkin, toivottavasti kokonaan hävisi, jotta ei tule kahta viestiä.
Yritän nyt kirjoittaa uudestaan.

Minä katselen vain. Tosin oli mulla vielä muutama vuosi takaperin sellainen 30-vuotias. Aloitin näissä miiteissä käymisen aikoinaan lähinnä sen vuoksi, jotta on sitten yhteinen mielenkiinnon kohde puolisoni kanssa. Miehet tykkää autoista. Olemme myös katselleet näitä vanhuksia Saksassa. Siellä markkinat ovat suuremmat ja sekä Berliinistä että Düsseldorfista löytyy isohko autoliike, jossa myydään viimeisen päälle tuunattuja autovanhuksia. Ja hinnat on komeita...

https://remise.de/




Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #86 : 04.07.20 - klo:15:25 »
Hei, totta on että miehet on ' automiehiä' viimesen päälle, yleensä !

Matti varasti HD-telkkarin Formuloita varten. Mutta minulla on läppäri, ja se riittää tänään jaa huomena.

 :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #87 : 04.07.20 - klo:16:07 »
Hienoja tuunattuja amerikanrautoja enimmäkseen. Jos kiireiltäni ehtisin, niin ostaisin jonkun halvan itäauton ja tuunaisin sen. Minulle auto ei ole penikseni jatke, että silleen. Hinta/laatusuhde on tärkeä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #88 : 08.08.20 - klo:22:38 »
Huonoa tuuria auton kanssa, ensin ajoin asfaltissa olevaan kraateriin, ja renkaan kudos hajosi. Viikkoa myöhemmin perjantaina sepeli rikkoi renkaan korjauskelvottomaksi, rengas on kokoa jota ei yleensä löydy näiltä paikkakunnilla, mutta yllättäen sellainen komeili rengasliikkeen varastossa, joten joku voisi puhua johdatuksesta mutta kenen piikkiin?
Takana yli 45v ajo vuosia ja alla ns premium luokan auto ja nuoret skloddit tulee jakaa ajo-ohjeita! Pitääks ne meitsii ihan dorgana?
Jos joudut heittää melkeen 350€ kahteen kiekkoon niin tuskin kaipaat keltään skloddilta neuvoo. Näissä nyky bilikoissa kovin on vaan niin käsittämätön rengastus.  Veli 1944 mukaillen tää ei ole myöskään mikään tekopenis, vaan käyttöauto.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 5
« Vastaus #89 : 08.08.20 - klo:22:42 »
Tää on suorastaan jostain belsebubista tää itsestään päättävä kirjoitus. Ei tätä jaksa Erkkikään jatkuvasti opastaa ymmärrettävään muotoon!