Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa, osa 14  (Luettu 18441 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #15 : 29.04.20 - klo:16:51 »
Körttihengen silmin nähtynä sukupuolineutraalius sopii hyvin Marinin hallituskaartin liberaaliin linjaan sen tärkeimmäksi asiaksi. Marinin hallituskaartiahan ilmeisesti kiinnostaa enemmän veronmaksajien rahojen tuhlailu kuin koronakriisissä tuskailevien kansalaisten elämä.

Mikä on laukaisun alkuperä? Mainitse joku esimerkki ettei jää ihan ilmaan. Ei kuulosta läheskään todelta kokoomuksenkaan mielestä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #16 : 29.04.20 - klo:18:26 »
Mikset luterilainen sano suoraan mitä ajattelet ?  En jaksa uskoa sinun kannatavan sukupuolineutraalia tasa-arvoa.
Tuntuu kuin pelleilisit vakavilla asioilla körttiläisyyden nimissä.
Vai onko minulla kirjoittamisesi ja omassa lukemisen  ymmärtämisessä vikaa ? :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #17 : 30.04.20 - klo:08:36 »
Minä kannatan tuota sukupuolineutraalia hanketta. Sehän ei edes ole tämän hallituksen aloittama vaan on ollut vireillä jo ainakin yhdellä jos ei useammalla edellisellä vaalikaudella.

Mutta siitä huolimatta tai siitä syystäkö luterilaisen viimeaikaiset ulostulot tuntuvat minusta ikäviltä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #18 : 30.04.20 - klo:11:09 »
Olen RajaP:n kanssa samaa mieltä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #19 : 30.04.20 - klo:11:12 »
Minä kannatan tuota sukupuolineutraalia hanketta. Sehän ei edes ole tämän hallituksen aloittama vaan on ollut vireillä jo ainakin yhdellä jos ei useammalla edellisellä vaalikaudella.
No noinhan minä tuolla aikaisemmin jo kirjoitinkin, miten mikään ei ole niin tärkeää kuin maamme sukupuolineutraalius, vaikka se maksaisi veronmaksajille miljardin keskellä koronakriisin aiheuttamaa talousahdinkoa. Varsinkin transihmiset ovat kokeneet ongelmalliseksi nykyisen henkilötunnuksen, koska vanhoista asiakirjoista paljastuu heidän entinen sukupuolensa, vaikka he vaihtaisivat tunnuksen vastaamaan uutta sukupuoltaan.

Toisaalta niin mukavaa kuin Marinin hallituskaartin veronmaksajien rahojen jakaminen onkin, niin eikö miljardikustannuksille olisi tärkeämpääkin käyttöä koronakriisin keskellä?  :017:

Valtiovarainministeri Katri Kulmunin (kesk) mukaan hallituksen pitää sopia jo toukokuussa ensimmäisistä toimista, joilla koronakriisin räjäyttämä julkisen talouden kestävyysvaje saadaan kurottua umpeen. Kestävyysvajeen kurominen umpeen on hallituskaartille toki haasteellista, sillä työikäinen väestö ei pysty kustantamaan julkisten palvelujen kasvavaa tarvetta.

Lähde
 
Kulmuni painaa jo jarrua koronakriisin lisäämille menoille: ”Syvät ongelmathan eivät ole kadonneet minnekään, vaan pikemminkin pahentuneet”
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kulmuni-painaa-jo-jarrua-koronakriisin-lisaamille-menoille-syvat-ongelmathan-eivat-ole-kadonneet-minnekaan-vaan-pikemminkin-pahentuneet/230e7e5e-dbc2-4e36-aedb-6ed9a05dd5f7


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #20 : 02.05.20 - klo:11:07 »
Katselin äsken televisiosta oikeuskansleri Pöystin haastattelun. Kyllä meillä on laadukas mies siinä. Toimittaja Auvinen oli kovilla kun ei päässyt mistään ampumaan. Ohjelma on edelleen Yle AREENASSA
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #21 : 05.06.20 - klo:15:21 »
Katri Kulmuni eroaa valtiovarainministerin tehtävästä. :)

Lähde

Katri Kulmuni eroaa valtiovarainministerin tehtävästä, jatkaa keskustan johdossa – katso video eroilmoituksesta
https://yle.fi/uutiset/3-11387715

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #23 : 05.06.20 - klo:16:51 »
Katri Kulmuni eroaa valtiovarainministerin tehtävästä. :)

Joo, juuri näin lehdestä. Oma hymiöni kyllä oli  :icon_eek:. Kävi niin nopeasti.

Jää kyllä ihmetyttämään koko soppa silti. Mahtaako se nyt jäädä sitten selvittämättä kokonaan? Kulmuni on siis käyttänyt samaa firmaa ja samaa avustajaa (Kari Jääskeläinen) kuin Sipilä aikanaan. Sipilä oli hyvin tarkka, ettei laskua pistetä valtion piikkiin. Unohtuiko häneltä kertoa Kulmunille, miten menetellään? Eikö avustaja puuttunut asiaan mitenkään? Pidän myös mahdollisena, että Kulmuni oli asiasta aiodn tietämätön, eli avustaja (Jääskeläinen tai muu) hoiti käytännön järjestelyt ja laskutuksenkin, mutta ehkä hänen olisi kuitenkin pitänyt tietää, tai edes kysyä.

Hupaisaa, että rahat menivät anti-Antti -operaatioon: Kaikkosta ja Rinnettä vastaan. Eivät vastaavissa manöövereissä puhtaita pulmusia hekään.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #24 : 05.06.20 - klo:18:53 »
Kaksi muuta Anttia ovat mielestäni tulevaisuuden voimakaksikko, ovat kyllä nyt jo
hyvässä nosteessa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #25 : 05.06.20 - klo:19:02 »
^Minulle tulee mieleen enemmän kuin kaksi nuorta Anttia...

Maineenhallintatoimisto Tekirin palvelut olivat kalliita, mutta eivät kuitenkaan niin korkealaatuisia, että tapahtunut olisi vältetty. Eli ei ihan vimpan päälle ollut se hallinta viilattuna.

Pistää kyllä miettimään, millainen isompi juonikuvio tässä on takana, vielä kun ministeri Jari Leppä avautuu maakunnista ja uhoaa että Keskusta tekee niistä välikysymyksen, kun lukumäärä on väärin laskettu ja rajat väärin piirretty. sitä kuvittelisi, ettei keskustalla ole nyt juuri varaa vaaleihin eikä edes hallitusneuvotteluihin, mutta onko ajateltu, että siirretään tuo Kulmuni syrjään ja kaadetaan hallitus, niin päästään aloittamaan puhtaalta pöydältä, kun porvareista ei löydy punavihreille tarpeeksi kavereita?

En ole kepulainen enkä mikään erityinen Kulmunin fani, mutta vähän harmittaa silti. Luin syyskuulta Hesarin artikkelin, jossa Kulmunin luonnehditaan olevan "älykäs ja poikkeuksellisen epäsosiaalinen poliitikko". Ja jatketaan:

Lainaus
Siinä missä Kaikkonen tunnetaan hyväntuulisena seuramiehenä, kuvataan Kulmunia ”poikkeuksellisen epäsosiaaliseksi” poliitikoksi. Hän ei puolueen juhlissa kierrä väkisin hymyilemässä ja höpöttelemässä, vaan viihtyy läheisimpien ystäviensä kanssa.

”Ei se ole hänelle ongelma ollut. Päinvastoin on hienoa, että muillekin kuin sosiaalisille superverkostoitujille on tilaa politiikassa”, sanoo yksi keskustalainen.

Siksi juuri harmittaa, että minäkin haluan, että mahdollisuudet on muillakin kuin superverkoistoitujilla ja julkisuudessa viihtyvillä hölöttäjillä! Mutta joo, ehkä Kulmuni ei tullut ajatelleeksi, että hänen kykynsä ehkä pääsisivät paremmin käyttöön jossakin muussa tehtävässä kuin julkisuuden valokeilassa puhiksena. Kai puolueissa tarvitaan myös hiljaisia työmyyriä ja strategisia suunnittelijoita? Olisi voinut vaikka tuohon jälkimmäiseen soveltua hyvin.
« Viimeksi muokattu: 05.06.20 - klo:19:15 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #26 : 05.06.20 - klo:19:14 »
Luultavasti taustalla muutakin kuin kurssirahat.

No ne mun "suosikki-Antit" ovat Häkkänen ja Kurvinen.   :eusa_angel:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #27 : 05.06.20 - klo:19:17 »
Luultavasti taustalla muutakin kuin kurssirahat.

Samaa veikkailen, koska keskustassa kyllä hyvin tiedettiin, ettei tuollaisia kuulu maksattaa ministeriöllä.

Olisiko jatkoa Rinne-operaatiolle, joka saattoi sikäli mennä pieleen, että ei saatukaan pääministeriksi taas yhtä Anttia, kuten ehkä laskettiin?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #28 : 05.06.20 - klo:21:55 »
Joo, juuri näin lehdestä. Oma hymiöni kyllä oli  :icon_eek:. Kävi niin nopeasti.

Jää kyllä ihmetyttämään koko soppa silti. Mahtaako se nyt jäädä sitten selvittämättä kokonaan? Kulmuni on siis käyttänyt samaa firmaa ja samaa avustajaa (Kari Jääskeläinen) kuin Sipilä aikanaan. Sipilä oli hyvin tarkka, ettei laskua pistetä valtion piikkiin. Unohtuiko häneltä kertoa Kulmunille, miten menetellään? Eikö avustaja puuttunut asiaan mitenkään? Pidän myös mahdollisena, että Kulmuni oli asiasta aiodn tietämätön, eli avustaja (Jääskeläinen tai muu) hoiti käytännön järjestelyt ja laskutuksenkin, mutta ehkä hänen olisi kuitenkin pitänyt tietää, tai edes kysyä.

Hupaisaa, että rahat menivät anti-Antti -operaatioon: Kaikkosta ja Rinnettä vastaan. Eivät vastaavissa manöövereissä puhtaita pulmusia hekään.
Katri Kulmunin ero on alkua Sanna Marin hallituskaartin lopulle. Toki Katri Kulmuni on sympaattinen politiikko, jonka toivoisi löytävän apua lääkäriltä esiintymisjännitykseensä, jonka voittamiseen ei 50 000 euron kurssit auta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa, osa 14
« Vastaus #29 : 08.06.20 - klo:14:07 »
Nonniin, jatkot sitten tänne. Avasin ikivanhan ketjun, kun etsin mitä joskus olen sanonut, ja piti päästä kertomaan että erehdyin. On se niin iso uutinen. Nyt nostan tätä jotta oikea ketju helpommin löytyy.

Heräsin vasta, ja tuli aamiaista laitellessani mieleen sama kuin näköjään muillekin: Vanhasen valinta taisi olla pressapelin avaussiirto. Tiedä nyt sitten miten pärjää pestissään. Eihän hän tietenkään yksin mitään täysin omaperäistä linjaa vetää voi.

Ilta-Sanomat kommentoi ja minä lihavoin: "Vanhanen oli seitsemän vuotta pääministerinä (2003-2010), hän on kovissa liemissä keitetty ja marinoitu poliitikko."
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.