Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 3  (Luettu 30601 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #15 : 21.12.15 - klo:05:57 »


 Kylläkyllä. Tarkasti tai ainakin jokseenkin näin. Kumpikin yhtä epäterveellinen.



  Ne rasittavat niskaa päinvastaisilla tavoilla. Onko yhteisvaikutus myönteinen?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #16 : 21.12.15 - klo:09:16 »

Toivoisin, vaikkei täs toiveet auta, että pääsisit jo reumakuntoutukseen johonkin kunnon laitokseen, jossa olisi lämminvesialtaat ja säännöllistä fysioterapiaa ja terveellistä ruokaa ja hyvää seuraa.

Lopettivat sen Heinolan reumasairaalan? Täälläkin kyllä oli joitakin vuosia sitten kaikki tuo saatavilla, mistä kirjoitit, mutta kun osaston ylilääkäri jäi eläkkeelle, loppui se lysti. Ehdin päästä kahdesti viikon mittaiseen kuntoutukseen allasjumppineen ynnä muineen; se oli terapeuttista ja seurakin oli mukavaa. Oltiin yötä osastolla, mutta sekään ei ole enää mahdollista kun osasto muutettiin päiväosastoksi. Vielä kun lopettavat biolääkkeiden maksuttomuuden niin hirteenhän tässä on mentävä. Ei ole varaa monellakaan maksaa yli 2000€ yhdestä tiputuksesta.

Lopetin puhelimella koko kidutuksen eli fysioterapian ja käyn iltapäivällä maksamassa mokoman.

PS. Aikoinaan Kela on kuulemma kustantanut reumaatikoille ja psoripotilaille matkoja aurinkorannikolle Espanjaan. Mitähän tuumaisivat Kelalla jos ehdottaisi, että enkö pääsisi... :003:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #17 : 21.12.15 - klo:10:22 »
Viikko sitten söin reilummin katkarapuja ja kärsin kolme päivää kihdistä. Vaimo sanoi, että syö pois ennekuin pilaantuu. Muuten tässä asiassa juutalaiset ovat oikeassa kun vedenalaiset kilpikuoriset ovat saastaisia eli aiheuttavat kihtiä. Kosherissa ei ole niitä.

Se on niin tyhmä sairaus, kihti. Joltakin tutulta lekurilta kyselin näistä ruoka-aineista, jotka olisivat poistamassa kihtiä. Hän oli kai huumorintajuinen kun hän sanoi että vesilasi.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #18 : 21.12.15 - klo:11:14 »
Lopettivat sen Heinolan reumasairaalan? Täälläkin kyllä oli joitakin vuosia sitten kaikki tuo saatavilla, mistä kirjoitit, mutta kun osaston ylilääkäri jäi eläkkeelle, loppui se lysti. Ehdin päästä kahdesti viikon mittaiseen kuntoutukseen allasjumppineen ynnä muineen; se oli terapeuttista ja seurakin oli mukavaa. Oltiin yötä osastolla, mutta sekään ei ole enää mahdollista kun osasto muutettiin päiväosastoksi. Vielä kun lopettavat biolääkkeiden maksuttomuuden niin hirteenhän tässä on mentävä. Ei ole varaa monellakaan maksaa yli 2000€ yhdestä tiputuksesta.

Lopetin puhelimella koko kidutuksen eli fysioterapian ja käyn iltapäivällä maksamassa mokoman.

PS. Aikoinaan Kela on kuulemma kustantanut reumaatikoille ja psoripotilaille matkoja aurinkorannikolle Espanjaan. Mitähän tuumaisivat Kelalla jos ehdottaisi, että enkö pääsisi... :003:

Kysy kysy, ja jos siellä vielä sanotaan että riippuu lausunnosta niin minä kirjotan!
Oikeen  semmosen lausunnon jolla ammutaan raketil kuuhun tarvittaessa. Minun suuria ilon ja hilpeyden aiheitani oli vääntää kättä vakuutusväen kanssa ja aika hyvä oli menestys.

Minä määrään sun makaamaan kuumaan lämpimään hiekkaan ja uimaan Kuolleeseen Mereen, ne mineraalit tekee hyvää, kuumaa hienoa hiekkaa puuttui mutta vaihtoehtoisesti puuttuu Kuollut Meri.  tai jos Mikkelin Anttolanhovissa olisi mitään niin siellä on lämpövesiallas ja vaikka se on hengityselinliiton sitä käytetään toisillekin. Sinne tulee hyvää seuraa 23.12.  Myös Herra Hugo.

No tämä on semmoinen..... Vanhukset kustantaa tämän meille omista tarpeistaan kun siellä on juuri Vatuloiville Vanhuksille sopiva parimökki. Ajattelin koko ajan vaan kuin hyvin se olis sovelias sinulle se lämminvesiallas ja saunoja. Niin ja lapset on soittaneet siellä joten me saadaan alennusta ja ruoka halvasti.

Minulla oli eilen epilepsiapäivä enkä päässy vokin joulujuhlaan ja näen kuvista kuin niillä oli mielettömän hauskaa enkä enää katso kuvia, Amen. Siksi tämä teksti on hieman sekava.

Tai myyrä! Sinun on matkustettava Australiaan ja saatava avustaja. Minä olen sitten se avustaja. Kelpaako? Kun minulla henkilö rakastui aussityttöön enkä minä osaa kertoa, mitä hänelle tapahtuu siellä. Ja hän karjuu vaativansa lisää textausta.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #19 : 21.12.15 - klo:13:25 »
Nyt on terapia maksettu ja kätevää kun Kela-korvaus vähennettiin suoraan hinnasta. Kyllä siellä ystävällinen palvelu on. Kertoja jäi vielä 8, jotka tulee käyttää vuoden aikana. Toimistonainen arveli, että leikkaus voisi tulla kysymykseen seuraavaksi, mutta mitä leikattaisiin? Sellainen kysymys minulla heräsi?

Ostin apteekista sellaisen niska-kaula-hartialämmittimen. Hinta oli jotain 36€. Sen käyttöön pitää totutella vähitellen. Apteekissa tapasin pitkästä aikaa tutun lintuharrastajalääkärin. Nyt jo eläkkeellä. Hän on entinen sisätautilääkäri keskussairaalasta ja aikoinaan retkeiltiin yhdessä Ilomantsia myöten. Häneltä on leikattu aorttaläppä ja hän määrää itse itselleen lääkkeet ja määrittää, paljonko Marevania tarvitsee oikeaan INR-arvoon. Kätevää.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #20 : 21.12.15 - klo:15:04 »
Nyt on terapia maksettu ja kätevää kun Kela-korvaus vähennettiin suoraan hinnasta. Kyllä siellä ystävällinen palvelu on. Kertoja jäi vielä 8, jotka tulee käyttää vuoden aikana. Toimistonainen arveli, että leikkaus voisi tulla kysymykseen seuraavaksi, mutta mitä leikattaisiin? Sellainen kysymys minulla heräsi?

Ostin apteekista sellaisen niska-kaula-hartialämmittimen. Hinta oli jotain 36€. Sen käyttöön pitää totutella vähitellen. Apteekissa tapasin pitkästä aikaa tutun lintuharrastajalääkärin. Nyt jo eläkkeellä. Hän on entinen sisätautilääkäri keskussairaalasta ja aikoinaan retkeiltiin yhdessä Ilomantsia myöten. Häneltä on leikattu aorttaläppä ja hän määrää itse itselleen lääkkeet ja määrittää, paljonko Marevania tarvitsee oikeaan INR-arvoon. Kätevää.

Rupean ottamaan selvää siitä leikkausseikasta, minun on hyvin vaikea olla itseni kanssa, jos joku läheiseksi tullut joutuu kärsimään. Harmittaa että ensin kyllä hakkasin päähäni 6 vuotta kaikkea mutta kun jatkoin kuudella vuodella psykiatriaa se ensimmäinen kuusivuotisjakso himmeni, ja alhaisimmat arvosanatkin tulivat kirurgiassa ja anestesiologiassa ja kun oli jos jonkinlaista kirurgiaa.Minä otan erään kirjan ja katson mitä muistan. No ei paha.

Jatkuvasti oireita tuottavat nivelet saatetaan leikata. Kyseessä ei nyt ole siis kun sinua ajattelen  äkkiä alkanut vaan kestänyt, rauhoittumaton ja oireileva sairaus. Jos oireet jatkuvat yli kolme kuukautta hoidosta huolimatta, ryhdytään harkitsemaan leikkuuta. Yleensä tällöin häiriötä tuottaa yksi tietty nivel.  Tietenkin myös pitkään oireileva sairauden jälkeen nivelen on voinut jäädä virheasento, joka puristaa jännettä hermoa suonia.

 Kyseessä on käsittääkseni aivan tavallinen nivelen korjuu. Niitä suoritetaan esimerkiksi lannerangan nivelen neljä. Minun on kahdelle ystävälle tehty, toinen oli menossa vastaanotolleen kun petti rakko ja jalat alta, joten lähtikin Töölöön ja leikattiin päivystyksenä. Toinen soitti sanasta paikasta että on nyt Töölössä ja yksitoista yöllä leikataan. Kysyin saako tulla katsomaan, totesi ettei hyödytä kun kotiutetaan heti kun herää nukutuksesta. Kotisairaanhoito kävi kuntouttamassa. Asuin silloin muualla mutta säikäytti se.

Ei kun oli minulla kolmaskin...  Hän siirsi koska pelkäsi leikkuuta, ja se kesti lopulta 7 tuntia kun oli kasvanut uudisluuta siihen...

Semmoista. Elämä on. Minun pitäisi mennä kirurgille kun kaaduin pahasti mutten uskalla minäkään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #21 : 23.12.15 - klo:22:02 »
Pieniä ovat vaivani, mutta jos nyt kehtaisin kuitenkin valittaa, että akillesjänne on pottuillut reilun viikon. En muista sitä mitenkään erityisesti rasittaneeni tai murjoneeni, se nyt vain muuten on päättänyt olla kipeä. Ja kun sen takia olen kävellyt hieman toispuoleisesti, on alkanut kipeytyä vastakkaisen jalan reiden ulkosyrjä.

Kun lisäksi imuri sanoi työsopimuksensa irti, pitäisi tästä kai päätellä että arkihuolesi kaikki heitä ja lepää nyt vaan. Ei kaikkea tarvitse siivota.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #22 : 24.12.15 - klo:13:10 »
Ajattelen että aina pitää saada valittaa jos ns pienikin vaiva harmittaa, eikä akillesjänne ole pieni. Sen jälkeen voi välillä vaivan unohtaa. Tai ylittää tai mitä kukin tekee.

Tänä vuonna en siivonnut minäkään, kun voin turkasen turkasen pahoin kolme vuorokautta. Onneksi silloin, se ehti ohittua. Siivota voi aina, esimerkiksi juhannuksena, ajattelen. On valoisampaakin ja näkee paremmin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #23 : 29.12.15 - klo:07:41 »
 >:(   .......... kuinka särkee selkääni.  Jotain ei nousua vuoteesta ennen kuin Finrexin vaikuttaa. Ihan totta sitä juon, tavallista aspiriiniahan siinä on ja maistuu välillä paremmalta. Ja kofeiinia ettei välttämättä kahvia.

Ihanaa, että on loma. Ihanaa että kehitti itselleen työn josta voi pitää loman. Luottolukija. lukee kolmostarinan ja antaa palautteen joulun jälkeen ja Avoimen yleinen historia jatkuu tammikuussa ja vokkiin tarvii mennä vasta silloin myös vapaaehtoisilla on vapaata  :003: .

Mitä vaan siellä tekisi? Kyllä sielunelämääni taitaa sopia paremmin terveys-  ja mielenvirvoitustyö kuin jokin Suomen kielen sijapäätteet. Auto juna polkupyörä. Uhhh.

Ai niin.... Unohtui että on tautiketju. Hyviä sairaspäiviä kaikille.  :kahvi:
« Viimeksi muokattu: 29.12.15 - klo:07:49 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #24 : 11.01.16 - klo:12:47 »
Alkoi basilaarimigreeni oivouvoivoi. Tahdoin puuhata kaikkea ja kirjoittaa. Täytyykö hotkia lääkkeitä, ninä jemmasin  :icon_biggrin:  johonkin niitä auttavia joihin ei riitä euroni. Koetetaas taas. Jotenkin näihin auttaa pamitkin mutta sitten täytyy nukkua.

Varmaan juuri nukkumisen kautta. Täytyy löytää kätkö. Ihmeesti pystyn kirjoittanaan tähän vaikka pää on ihan vellinä. Vähän virhei ja noin.

Minä tahdoin kaupasta rommipalloja ja punssikääröjä ne on parhaita pikkuleipiä. Ja halpoja!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #25 : 11.01.16 - klo:23:14 »
Herra Hugo toteaa kohtaukset! Herra Hugo toteaa!

Vaikka minä otin sen vasta kun jo kykenin pitelemään esineitä ja siilejä!  Tai kun kerran oli tulossa kohtaus ja vielä kykenin pitelemään esineitä ja siilejä!

On olemassa kohtauskoiria! Me ryhdymme viljelemään kohtaussiilejä. Sellainen saattaisi edustaa suurta apua sillä jotakin ne huomaavat tutussa henkilössä.

Herra Hugo veivasi piikkejä ylös-alas ja tarrasi kiinni kaikilla kuudellatoista kynnellään. Ihmettelin kovin kun se teki siten ensi kertaa joulun alka, ja tänään se toimi jälleen siten. Tavallisesti siinä ei voi havaita tuollaista kuin kauhun makua. Se aivan piti sijoittaa takaisin kaappiin ja luvata lauluhetki myöhemmin.

Minä heti neuvottelen SY siilinkasvattajan  kanssa, me kokeilemne joka siilillä ja tänne saapuu suuri määrä  :icon_biggrin:  siilikaappeja ja saan lisää siilukoita jotka lisääntyvät täyttävät siilikaapit ja päätyvät onnellisiksi työsiileiksi varoittamaan kohtauksesta. Niille on siitä hyvästä annettava aivan poikkeushoito, ei mitään terraarionkoristeita vaan erityisen luja kiintymyssuhde.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #26 : 15.01.16 - klo:01:36 »
Migreeniaura ei etene. Mitäs tämä nyt on?

Yleensä kohtaus alkaa niin, että näkökenttään juuri siihen, mihin koetan katseen kohdistaa, ilmestyy hämärä pläntti, joka vähitellen kirjastuu ja muuttuu sahalaidaksi, joka puolestaan leviää kohti näkökentän laitoja ja sieltä katoaa. Hämäryyttä on yleensä korkeintaan viisi minuuttia, mutta nyt on ollut jo tunti, eikä kunnon sahalaitaa ala näkyä. Sellainen hentoinen värinä vain.

En taida pahemmin typottaa silti? Sukkia olin parsimassa, kun näkyvyys heikkeni. Siinä hommassa sen huomaa heti.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #27 : 15.01.16 - klo:07:18 »
Migreeniaura ei etene. Mitäs tämä nyt on?

Yleensä kohtaus alkaa niin, että näkökenttään juuri siihen, mihin koetan katseen kohdistaa, ilmestyy hämärä pläntti, joka vähitellen kirjastuu ja muuttuu sahalaidaksi, joka puolestaan leviää kohti näkökentän laitoja ja sieltä katoaa. Hämäryyttä on yleensä korkeintaan viisi minuuttia, mutta nyt on ollut jo tunti, eikä kunnon sahalaitaa ala näkyä. Sellainen hentoinen värinä vain.

En taida pahemmin typottaa silti? Sukkia olin parsimassa, kun näkyvyys heikkeni. Siinä hommassa sen huomaa heti.

Jos kohtauksittaisten tilojen aurat jäävät ns päälle siinä ei ole mitään harvinaista, mutta kun se tapahtuu ensimmäisen kerran ottaisin yhteyttä omaan neurologiini ja kysyisin  mikä on homman nimi.

Jos minulla ei olisi omaa neurologia mutta kohtauksittainen tila, hankkisin sellaisen, eli en menisi mille hyvänsä neurologille vaan  kysyisin kohtauksittaisiin tiloihin erikoistunutta eli epileptologia tai migreeniin perehtynyttä, mikä on yleensä sama asia.

Mutta tämä on vain ehdotus. Mitä sinä typotat kun on aura en tiennyt sitä sanaa?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #28 : 15.01.16 - klo:15:56 »
^Typottaa = tehdä kirjoitusvirheitä. Arkikieltä eli ei saa käyttää kunnon asiatekstissä.

Nyt on olo jokseenkin normaali, eikä pääkään tunnu siltä kuin se auran jälkeen kolme päivää tuntuu. Pystyn yskimään ilman että vihlaisee. Päätin, etten yritä nyt korjata vuorokausirytmiä, vaan nukuin niin pitkään kuin nukutti (eli kahteen asti iltapäivällä).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #29 : 16.01.16 - klo:10:02 »
^Typottaa = tehdä kirjoitusvirheitä. Arkikieltä eli ei saa käyttää kunnon asiatekstissä.

Nyt on olo jokseenkin normaali, eikä pääkään tunnu siltä kuin se auran jälkeen kolme päivää tuntuu. Pystyn yskimään ilman että vihlaisee. Päätin, etten yritä nyt korjata vuorokausirytmiä, vaan nukuin niin pitkään kuin nukutti (eli kahteen asti iltapäivällä).

Ahaa, juu, minä typotan koska sormi ei osu näppäimeen.

Tuo kuulostaa tuo nukkumisajatus sellaiselta kuin itsekin tekisin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.