Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 3  (Luettu 30607 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Sairauteni 3
« : 11.12.15 - klo:09:42 »
Lähiaikojen hoitokäynnit: 

ma: fysioterapia
ke: reumalääkkeen tiputus
pe: fysioterapia

Jatkosta ei vielä muuta tietoa kuin että ennen joulua toinen tiputus biolääkettä ja sitten harvemmin. Nivelet pääsi tosi huonoiksi ja lääkäri sanoikin, että reuma on taas aktivoitunut. Olen saanut viime päivinä neljä piikkiä kortisonia, mutta eipä paljon auta. On ero lääkärillä ja lääkärillä piikin pistämisessä. Nuori päivystäjä kun pisti niin sattui kovasti, mutta reumalääkäri kun pisti kymmenien vuosien kokemuksella ei pistämistä edes huomannut. Lisäksi kyynärpää ei tullut kipeäksi niin kuin päivystäjän jäljiltä. Sain siis kortisonia kahdesti kyynärpäähän, kerran olkavarteen ja kerran päkiän seutuville.

Kardiologi soitti yhtenä päivänä ja sanoi, että huimaus johtuu kaulasta niin kuin moni on epäillytkin. Samaa ovat mm. sanoneet reumatologi ja päivystävät lääkärit. Niska ja hartiat on kuulemma niin kovat, että tuollaiset huimaa ketä tahansa. Ainoa joka jupittaa vastaan on neurologi? Se kyllä kuvasi niskan viime vuonna. No nyt on sitten lääkärin lähete fysioterapiaan ja toivon totisesti sen auttavan.

Sydämen lievä vajaatoiminta on kuulemma parantunut läppäleikkauksen myötä, mutta verenpaine- ja verenohennuslääkkeitä pitää kuitenkin jatkossakin syödä.

Päätän raporttini tähän.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #1 : 11.12.15 - klo:10:45 »
Yhdyn edelliseen puhujaan. Pistäjillä on eroa, silmäänpistäjilläkin.  Eilinen osasi todella hyvin. Hän oli mieslääkäri. Samoin olen huomannut aiemminkin, tohinaa on miehillä vähemmän, taitoa enemmän.

Olehan lintumies varovainen mitä annat niskoillesi tehdä. Vertaistukea ei minulta heru, sillä minua on varoitettu niskan fysioterapiasta. Ystävä kävi kymmenen kertaa, ei mitään apua. Varovainen hieronta alkuun ja oikeat venyttelyt, niistä minä sain avun.

Verenpaineeni käväisi korkealla kun sokerit meni hypoglygemiaan. Olo oli silloin todella paha. Se taas johtui siitä että aloin flunssatoipilaana puuhata kovasti liian aikaisin. Sokerilääkkeitä menee nyt enää puolet. Samoin verenpainellääkeitä. Nukahdan puolikkaalla 1 mg melatoniinilla ja kupillisella kaakaota. Astmalääke on taas vakio 2 inhalaatiota aamulla 1 illalla. Flunssan ajan oltin 2+2+2+2

Kolmiolääkkeitä ei ole . Säsrkylääkkeitä en juuri ota, Voltareenia laitan tarvitessani.


Oli kiva taas kuulla sinusta.  Kivutonta jouluaikaa !   :icon_xmaseek:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #2 : 11.12.15 - klo:11:15 »

Olehan lintumies varovainen mitä annat niskoillesi tehdä. Vertaistukea ei minulta heru, sillä minua on varoitettu niskan fysioterapiasta. Ystävä kävi kymmenen kertaa, ei mitään apua. Varovainen hieronta alkuun ja oikeat venyttelyt, niistä minä sain avun.

Näin on. Tiedostan vaaran kun kaulassa on vielä nivelrikko. Siellä saattaa olla myös joku lihas tai hermo jumissa? Epäilin jo kaulavaltimotukostakin, mutta sitä ei lääkärin tutkimuksen mukaan ole. CRP ja senkka on taas  korkealla, joten niveltulehdusta on. Sen kyllä tuntee ilman verikokeitakin, mutta ne otetaan aina ennen biolääkkeen tiputusta, koska lääke laskee immuniteettia ja veriarvoja on seurattava. Lisäksi minkäänlaista infektiota ei saa olla.

Remicade ja Inflectra tehdään hiirestä, joka sopii kyllä myyrälle oikein hyvin  :003: Itse asiassa R. tehdään kiinanhamsterin sukuhormoneista. Ilmankos tekee mieli pähkinöitä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #3 : 11.12.15 - klo:13:07 »
Kaiken kivun keskellä huumoria !   

Hoidata itseäsi ja syö pähkinöitä.                 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #4 : 11.12.15 - klo:19:23 »
Voi että...uskaltaakohan tänne terve mies kirjoittaakaan...
vaikka enhän minä terve ole...mutta pieniä on vaivat tällä hetkellä Riittaan ja myyrään
verrattuna.
Näissä asioissa, eikä monessa muussakaan, vertailla...vaan ollaan rinnalla.
Haluan toivottaa siunausta, voimia, jaksamista, terveyttä teille molemmille.

Tulipahan vaan mieleeni tuosta että pistäjissä on eroja...juu niin on...
Olen jo monta vuotta saanut 3 kk:n välein lääkepistoksen, ja saan loppuikäni.
Mulla yleensä "vakiopistäjä", ja aina sattuu aika kamalasti, on kuulemma paksu neula.
Yhden kerran heikkoluontoisena jopa pyörryin.
Mutta yhdellä kertaa oli "tuuraaja", eikä sattunut juuri yhtään. Tuli kyllä mieleen että
epäonnistuikohan koko pistos, mutta eipä mitään seuraamuksiakaan ollut.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #5 : 20.12.15 - klo:17:58 »
Eipä tunnu olevan apua fysioterapiasta. Kahdesti olen nyt käynyt ja huimaus tuntuu vaan lisääntyvän. Kävelykin on huonontunut ja varsinkin vasemmassa jalassa on kipuja sekä saman puolen kädessä. Kolmanteen käyntiin vielä lupauduin, mutta aion lopettaa käynnit siihen. Lääkäri kirjoitti 10 kertaa, mutta ei niitä kaikkia ole pakko käyttää. Terapeutti on yksityinen ja hirmu kallis (58€ kerta, Kela korvaa muutaman euron.) Hyvä puoli on, että se on tuossa lähellä ostarilla. Lääkäri kysyi, haluanko kunnalliseen vai yksityiselle ja sanoin haluavani siihen, kumpaan pääsee nopeammin. Terapeutille piti vielä hankkia levykkeellä kaikki röntgen- ja magneettikuvat. Jälkimmäisiä ei olekaan kuin yksi eikä mies edes vilkaissut sitä. Muita kuvia kyllä selitti: mm. rangasta on joitakin niveliä tai jotain kasvanut jo yhteen ym. Omituisin "hoitomuoto" on ollut kaulan venyttäminen: tyyppi tarttui kahdella kädellä kaulaan ja ihan kuin olisi yrittänyt kiskoa päätä irti  :icon_eek: Meinasin jo sanoa, että "elä hyvä mies piätä irti nyhä". Ei varmaan mene kauan kun joudun pyörätuoliin koska jo nyt välillä tuntuu, että jalat on kuin hyytelöä eivätkä kanna  :(


 

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #6 : 20.12.15 - klo:19:36 »
Meillä tämä ruusuharrastus jatkuu. Vaimo sai neljännen ruusun korvaansa ja se on levinnyt koko päänkuoreen. Antibiootit annetaan piikkinä ja odotetaan paranemista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #7 : 20.12.15 - klo:20:40 »
Ruusu pään alueella ei ole vaaraton juttu. Minullakin se oli poskessa ja silloin samaan aikaan ilmenivät glaukooma ja parondontiitti.
Se kirurgi joka 1. leikkauksen hampaaseen teki päätteli että kaikki saattoi kuulua yhteen, nehän tulivat puolen vuoden sisällä.

Myyrän kertomus fysioterapiasta oli aivan samaa kuin tuttu rouva kertoi omista kokemuksistaan.
Minua auttaa kun lämpimät kädet hierovat kevyesti niskaa. Myös kaulatuen käytöstä on ollut apua. Tänäänkin pidin sitä. En kirkossa mutta jokusen tunnin aina pahimpaan huimaukseen.
Niitä saa apteekista. Yhdenkoon kauluri on hiukan korkeahko minulle, mutta osaan keplotella sen kanssa. Maksoi n. 20 euroa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #8 : 20.12.15 - klo:21:23 »
Kaiken kivun keskellä huumoria !   

Hoidata itseäsi ja syö pähkinöitä.                 

Kihdin puremalle kuten myös minä.. älä anna syödä pähkinöitä. Se on kaikista karmeinta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #9 : 20.12.15 - klo:21:35 »
Viikko sitten söin reilummin katkarapuja ja kärsin kolme päivää kihdistä. Vaimo sanoi, että syö pois ennekuin pilaantuu. Muuten tässä asiassa juutalaiset ovat oikeassa kun vedenalaiset kilpikuoriset ovat saastaisia eli aiheuttavat kihtiä. Kosherissa ei ole niitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #10 : 20.12.15 - klo:22:19 »
Ei käy kirjoittaminen helpostiyksikätisenä. Klo 20.40 huomasin että vasen ranne kipeä. Ei ulk. syytä, yht'äkkiä vain oli liikearka. Nyt siinä on kalsarinlahkeen sisällä oleva kylmäpakkaus. Elokuussa samassa kädessä oli ruusu. Tämä ei varmaan ole sama tauti, jos olisi, menisi joulu petipotilaana.
Ehkäpä tästä kylmällä selvitään..

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #11 : 21.12.15 - klo:04:37 »
Yhdyn edelliseen puhujaan. Pistäjillä on eroa, silmäänpistäjilläkin.  Eilinen osasi todella hyvin. Hän oli mieslääkäri. Samoin olen huomannut aiemminkin, tohinaa on miehillä vähemmän, taitoa enemmän.

Sinulla on oikeus pyytää saada aina mieslääkäri hoitamaan itseäsi. Voit vedota siihen, ettet luota naislääkäreihin. Tai naisiin yleensä.

Varaudu kuitenkin perustelemaan, sillä nämä ns naislääkärit ovat tavallisesti pikku tytöstä jo koulun käsityötunnilla oppineet näppäräsormisiksi, ja tohina tarttuu tavallisesti potilaasta. Ilmoita ettet vain kokemuksesi perusteella tahdo naislääkäriä ja itkeä pirauta, se auttaa. Ei pitäisi olla liian vaikeaa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.15 - klo:04:48 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #12 : 21.12.15 - klo:05:25 »
Lähiaikojen hoitokäynnit: 

ma: fysioterapia
ke: reumalääkkeen tiputus
pe: fysioterapia

Jatkosta ei vielä muuta tietoa kuin että ennen joulua toinen tiputus biolääkettä ja sitten harvemmin. Nivelet pääsi tosi huonoiksi ja lääkäri sanoikin, että reuma on taas aktivoitunut. Olen saanut viime päivinä neljä piikkiä kortisonia, mutta eipä paljon auta. On ero lääkärillä ja lääkärillä piikin pistämisessä. Nuori päivystäjä kun pisti niin sattui kovasti, mutta reumalääkäri kun pisti kymmenien vuosien kokemuksella ei pistämistä edes huomannut. Lisäksi kyynärpää ei tullut kipeäksi niin kuin päivystäjän jäljiltä. Sain siis kortisonia kahdesti kyynärpäähän, kerran olkavarteen ja kerran päkiän seutuville.

Kardiologi soitti yhtenä päivänä ja sanoi, että huimaus johtuu kaulasta niin kuin moni on epäillytkin. Samaa ovat mm. sanoneet reumatologi ja päivystävät lääkärit. Niska ja hartiat on kuulemma niin kovat, että tuollaiset huimaa ketä tahansa. Ainoa joka jupittaa vastaan on neurologi? Se kyllä kuvasi niskan viime vuonna. No nyt on sitten lääkärin lähete fysioterapiaan ja toivon totisesti sen auttavan.

Sydämen lievä vajaatoiminta on kuulemma parantunut läppäleikkauksen myötä, mutta verenpaine- ja verenohennuslääkkeitä pitää kuitenkin jatkossakin syödä.

Päätän raporttini tähän.

sitähän minäkin:  Kokemus tekee mestarin, ei se mitä pöksyistä löytyy. Mutta kukin tyylillään.

Olen odotellut kuulumisia, kiitos kun jaksoit kertoa. Mietin olisitko voinut saada nyt alkuun sinne privaattiin fysioterapialähetteen, ja jatkossa päästä kunnalliselle? 580 ei ole pikku hinta hoidolle.

Saatko käydä uimassa? Kysyn siksi että infektioille herkkä niitä usein uimahallista saa. Ja siksi, että se usein helpottaa jännittyneitä lihaksia, etenkin kun välttää uimasta sitä " mummorintaa" jossa niska jännittyy kun päätä pidetään tavattomasti koholla.

Toivoisin, vaikkei täs toiveet auta, että pääsisit jo reumakuntoutukseen johonkin kunnon laitokseen, jossa olisi lämminvesialtaat ja säännöllistä fysioterapiaa ja terveellistä ruokaa ja hyvää seuraa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.15 - klo:05:31 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #13 : 21.12.15 - klo:05:35 »

   "Mummorinta" on vastaliike "toimisto"-asennolle.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 3
« Vastaus #14 : 21.12.15 - klo:05:38 »
   "Mummorinta" on vastaliike "toimisto"-asennolle.

Kylläkyllä. Tarkasti tai ainakin jokseenkin näin. Kumpikin yhtä epäterveellinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.