Kirjoittaja Aihe: Läheisyys.  (Luettu 3952 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

  • Vieras
Läheisyys.
« : 07.03.13 - klo:08:36 »
Pieni tietoisku aiheesta
Saksassa erityisesti Ruhrin aluella kuuluu miehen antaa erotessa naisen poskelle pieni pusu ja sanoa tschüs. Nainen kääntää poskensa pussattavaksi eli viestittää näin odottavansa pusua.
Ranskassa ja Belgiassa tervehditään antamalla poskisuukkoja naisen osoittama määrä. Nainen osoittaa sen kääntämäällä toisen posken suudeltavaksi. Pusujen määrää on varsinkin ulkomaalaisen vaikea arvata, kun kullakiin alueella on oma käytäntönsä yleensä kolme tai viisi. Naisella on oikeus loukkaantua jos mies ei ymmärrä antaa pusuja.
Muissa maissa on vaihtelevia käytäntöjä ja se mitä sanoin Ranskan kohdalla pätee niissäkin.
Kaikille näille on yhteistä, että nainen määrää tahdin. Mies ei tule pussaamaan ilman naisen signaalia. Tällä ei ole mitään tekemistä seksin kanssa ja kaikkein tärkentä on, että lapsenlapset pussaavat mummoa mennen tullen ja aina viidesti.
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=3057.msg110405#msg110405

Nainen määrää tahdin, näin sen on vaan luoja määrännyt ja meidän ronttien  :icon_cool: on se hyväksyttävä :icon_wink:

Mutta asiaan... kyllä meistä jokainen ihminen haluaa ja kaipaa läheisyyttä ja kosketusta, eikö vain?
Ennen kaikkea aitoa lähimmäisen rakkautta.


ps. http://www.youtube.com/watch?v=luWHz7LEUUM
     "Amerikan rauta voitti Italian orin ", ...aitous katosi. 
« Viimeksi muokattu: 07.03.13 - klo:08:47 kirjoittanut Töölöläinen »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #1 : 07.03.13 - klo:11:10 »


 Nainen määrää tahdin, näin sen on vaan luoja määrännyt ja meidän ronttien  :icon_cool: on se hyväksyttävä :icon_wink:
 

   Täällä mennään vuorovedoin. Kun pyrstö nousee, nokka tarttuu.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33763
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #2 : 07.03.13 - klo:11:26 »
Läheisyys, läheiset. Se on hiuksenhienosti eri asia kuin lähimmäiset.

Läheiset ihmiset ovat yleensä ne joiden kanssa on jatkuvasti kanssakäymisissä. Siis perhe ja jälkikasvu lähinnä. Läheisyys on kummallinen tunne joka valtaa yleensä joko heti, tai sitten aistii vierautta.
Foorumilla kirjoitusten perusteella olen muodostanut kuvia, jotka ovat lähes sataprosenttisesti pitäneet senkin jälkeen kun on oltu puheissa ja silmikkäin.

Lähimmäisiä ovat periaatteessa kaikki ihmiset. Jotkut ovat vihamielisiä lähimmäisiä, joten heidän kanssaan on vaikeampi olla. Sittenkin olisi kyettävä olemaan, ainakin vähän.

Seuroissa käy eräs ihminen jolla ei pitäisi olla mitään syytä minua vihata, mutta tunnen sen joka kerran kun näen hänet. Olen ruvennut kuitenkin tervehtimään ja hymyilemään hänelle. Rukoilen myös asian puolesta.
Hän ei ilmeisesti voi sietää olemustani. Olisin itse valmis muodollisiin väleihin, yhteisen seuraliikkeen merkeissä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #3 : 07.03.13 - klo:11:49 »
Yks nutturahiuksinen tiukkapipo lestadiolainen vanhapiika ja vielä opettaja tuttuni kerran meni oliko Brysselissä johki nuorten kokoukseen siellä lomaillessa.

Jotain ne puhui ja sitten kaikki nuoret tulivat jonossa häntä pussailemaan.
Heh heh, oli naiselle tukala paikka. Mua pikkasen nauratti kun häm kertoi siitä, mutta onnistuin pitämään virallisen ilmeeni.

Anteeksi kun poikkesin aiheesta.
Juu, läheisiä ja läheisiä. Itsekkin joskus mietin almuja antaessani johkin hyväntekeväisyyteen. Onhan mulla läheisissänikin henkilö jolla talous aika huonossa tolassa , laitanko rahat hänelle mielummin.
Raamatussa Jeesus sanoi, että jos joku ei auta perheenjäseniää ja oliko vanhempiaan, vaan sanoo, että tämä raha menee uhriin ja on Jumalalle tekisi väärin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33763
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #4 : 07.03.13 - klo:12:22 »
Sinäpä sen sanoit! :056:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #5 : 07.03.13 - klo:12:22 »
Tykkääminen ja samalla taajuudella oleminen ei aina kuljekaan käsi kädessä. Saatan myös pitää ihmisestä joka tuntuu inhoavan minua, silloin on vain kunnioitettava toisen valintaa ja reviiriä. Asiat ja henkilökemiat toimii omalla luonnollisella painollaan, niihin voi olla vaikea vaikuttaa. Mutta toki niihin voi ja pitää vaikuttaa, mutta ei väkisin vääntämällä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #6 : 07.03.13 - klo:12:56 »
Itselleni läheisyys on vaikea ja kipeä asia, en tiedä miksi, ehkä itse olen vaikeasti lähestyttävä,
luotani pois työntävä, koen itseni ulkopuoliseksi...tosin, seurakunta, kuoro, tämä foorumi on minua auttanut.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #7 : 07.03.13 - klo:13:06 »
Tykkääminen ja samalla taajuudella oleminen ei aina kuljekaan käsi kädessä. Saatan myös pitää ihmisestä joka tuntuu inhoavan minua, silloin on vain kunnioitettava toisen valintaa ja reviiriä. Asiat ja henkilökemiat toimii omalla luonnollisella painollaan, niihin voi olla vaikea vaikuttaa. Mutta toki niihin voi ja pitää vaikuttaa, mutta ei väkisin vääntämällä.

Noin opin jo nuorukaisena nuorisoseuran tansseissa. Elämässäni oli aika olla maailman lapsi. Kyllä sitä muistelen. Katsos nuorukainen kokee mahtavia elämyksiä, kun saa viedä tyttöä, jolla on silmät kuin sielun peili, on kata, on korkeat poskipäät ja samanlaiset ryntäät, kunnon lanteet, sopusuhtaiset pohkeet ja nilkat ja helkkyvä nauru. Mutta sivuun saat jäädä.

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #8 : 08.03.13 - klo:09:22 »
Ennen kaikkea aitoa lähimmäisen rakkautta.

Vai aitoa, sen vain sydän tietää, mitä ihminen pohdiskelee.
Valitettavasti sitä on joutunut kokemaan siviilielämässä,työssä,parisuhteessa ja vuorovaikutuksessa yleensä ihmisten kesken.
Että läheisyys sekä lähimäisen rakkaus on hyvin useinkin vilpillistä ihmisessä.

Minä olen ainakin sortunut vilpillisyyteen.
Syy miksi olen sitten toiminut vilpillisesti, voidaan ottaa kolme asia esille, mitkä tulevat minulle mieleen.
Ne ovat raha, seksi ja omien etujen ajaminen...siitä on sitten läheisyys / lähinmäisen rakkaus valovuosien päässä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #9 : 12.03.13 - klo:08:12 »
Joillakin ihmisillä on taipumus työntyä liian lähelle. Tulevat ihan iholle. Sellaisia yleensä kavahdan, koska haluan pitää ihmisiin pientä välimatkaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #10 : 12.03.13 - klo:09:37 »
Joillakin ihmisillä on taipumus työntyä liian lähelle. Tulevat ihan iholle. Sellaisia yleensä kavahdan, koska haluan pitää ihmisiin pientä välimatkaa.

Suomalaiset taitavat pitää poikkeuksellisen suurta välimatkaa. On kai se tutkittukin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #11 : 12.03.13 - klo:09:44 »
Pena on oikeassa. Keski-Euroopassa tullan ihan iholle esimerkkinä kuuluisat tervehdyspusut. Onneksi Suomestakin löytyy ihmisiä, jotka haluavat tulla ihan kiinni. Se tuntuu niin lämpimältä. Parempi rehellinen kunnon halaus, kuin pieni varovainen läpytys. Se tuntuu vilpiltä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #12 : 12.03.13 - klo:09:51 »
Pena on oikeassa. Keski-Euroopassa tullan ihan iholle esimerkkinä kuuluisat tervehdyspusut. Onneksi Suomestakin löytyy ihmisiä, jotka haluavat tulla ihan kiinni. Se tuntuu niin lämpimältä. Parempi rehellinen kunnon halaus, kuin pieni varovainen läpytys. Se tuntuu vilpiltä.

Jossain päin hierotaan neniä vastakkain  :icon_eek:


myyrä

  • Vieras
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #13 : 12.03.13 - klo:09:52 »
Suomalaiset taitavat pitää poikkeuksellisen suurta välimatkaa. On kai se tutkittukin.

Aikoinaan, kun metsäsuomalainen huomasi lastun soljuvan virran mukana, hän lähti heti kirveen kanssa ottamaan asiasta selkoa  :003:

myyrä

  • Vieras
Vs: Läheisyys.
« Vastaus #14 : 12.03.13 - klo:10:09 »
Keski-Euroopassa tullan ihan iholle esimerkkinä kuuluisat tervehdyspusut.

Venäjällä pussailevat miehetkin  :118: