Kirjoittaja Aihe: Mahdollisuus  (Luettu 3895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

  • Vieras
Mahdollisuus
« : 28.02.13 - klo:08:20 »
Mihin?
http://www.youtube.com/watch?v=U4zlA6NoSVE

muutumiseen...aina on mahdollisuus... vai onko?


 


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #1 : 28.02.13 - klo:08:43 »
Todistettavasti ON. Näin on kohadallani. Lapsuudessa ja nuoruudessa ei ollut muuta vikaa kuin että tuli koettua ehkä liian paljon "virran viemää".
Asettuminen tuli ajallaan, orjana oleminen, toisten taluttamana kulkeminen. Olin harhaanjohdettu.
Riistäydyin siitä irti kun sisäinen kehotus niin sanoi. Ja vihdoin löysin laitumen jolla saan vettä ja leipää. Hyvä Paimen hoitaa ja kuljettaa minne hän haluaa.
Ja näin on paras.
Kiitos muutoksen mahdollisuudesta.   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #2 : 28.02.13 - klo:09:36 »
Esimiesasemassa ollessani otti joskus päähän, kun työntekijä vaihtoi maisemaa. Lohdutus siihin oli, että muutos on mahdollisuus. Tämä sanonta on muuten aika yleispätevä viisaus sillä se ei lupaa mitään perätöntä hyvää vaan sinun pitää itse muuttaa se hyväksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #3 : 28.02.13 - klo:10:35 »
Just näin, muutos on mahdollisuus!!!
Tavattoman laaja ja monimuotoinen mielenkiintoinen aihe.
Meistä itsestämme on kiinni tapahtuuko muutosta...mitä, missä, milloin, miten, miksi....
Aikoinaan työelämässä olin mukana viikon mittaisella kurssilla minkä "otsikkona" oli
"Muuttuminen on oppimista", tai jotain tämän suuntaista. Kurssiaineistoa edelleen tallessa.
Moni asia edellyttää myös sitä että olen valmis "laittamaan itseni likoon".
 :039:

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #4 : 28.02.13 - klo:10:40 »
Esimiesasemassa ollessani otti joskus päähän, kun työntekijä vaihtoi maisemaa. Lohdutus siihin oli, että muutos on mahdollisuus. Tämä sanonta on muuten aika yleispätevä viisaus sillä se ei lupaa mitään perätöntä hyvää vaan sinun pitää itse muuttaa se hyväksi.
Palvellessani erään Suomen teollisuuden yrityksen johtajaa, totesi hän minulle: " Arvostan sinun päätöstäsi tarttua, uuteen mahdollisuuteen".

Just näin, muutos on mahdollisuus!!!
Tavattoman laaja ja monimuotoinen mielenkiintoinen aihe.
Meistä itsestämme on kiinni tapahtuuko muutosta...mitä, missä, milloin, miten, miksi....
Aikoinaan työelämässä olin mukana viikon mittaisella kurssilla minkä "otsikkona" oli
"Muuttuminen on oppimista", tai jotain tämän suuntaista. Kurssiaineistoa edelleen tallessa.
Moni asia edellyttää myös sitä että olen valmis "laittamaan itseni likoon".
 :039:


Nyt on vuosia kulunut...
Kun saavutin viime vuonna ihmisen elämässä yhden rajapyykin (50.v), niin täytyy kyllä sanoa että rehellisyyden nimissä kaikiin mahdollisuukiin elämässäni ei olisi tarvinnut tarttua. Mahdollisuuksien väärin valitseminen on jopa aiheuttanut minulle katkeruutta, toisaalta olen ajatellut positiivisesti että se antanut minulle uuden mahdollisuuden..." särkynyt saviruukku".

ps. Tämä mietiskely on aiheuttanut minulle pohdintaa sielun elämässäni: " Mitä jos mahdollisuuteni loppuvat"?
     Kysymys on aiheuttanut minulle hyvin vahvoja nöyryyttyksen tunteita.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #5 : 06.03.13 - klo:16:12 »
Lainasin tuolta Keskustelua keskustelusta -ketjusta PekkaV:n tekstiä, joka minusta sopii tämänkin otsikon alle:

"Koska elintila on rajallista, rakentaminen edellyttää purkamista, joka - sivumennen kirjoittaen - ei sekään välttämättä ole repimistä. ”Rakentamisen” määritelmään kuuluu joskus harkittu purkaminen. ”Poisoppimista” tarvitaan, kun uudelle raivataan tilaa."

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #6 : 06.03.13 - klo:18:25 »
Tuo on aika rajua tekstiä, mutta niin  hienosti sanottu, ja ilmeisen välttämätöntä:
"Poisoppimista tarvitaan kun uudelle tarvitaan tilaa"

Kirjoitin tänne jotain ajatuksiani 28.2.
Sen lisäksi vielä pari ajatusta nousee heti mieleeni:
Laulun sanat: "Tyhjät kädet sillä olkoon, joka tekee mun työtäin"
Tommy Hellstenin kirjan nimi: "Saat sen mistä luovut"

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #7 : 06.03.13 - klo:18:30 »
Tuossa poisoppimisessa on vinha perä. Kun lopetin vaatimisen ja tyydyin siihen mitä sain, tulin autetuksi eräiltä osin.
Paras apu tulee siitä luottamuksesta mitä Jumalan sanasta Jeesuksen sanoina saan. ne muuttivan maailmani. Ja muuttuu se yhä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #8 : 06.03.13 - klo:19:31 »
Voi ei!!!!   :'(

Juuri puhuin tyhjistä käsistä!!

Törmäsin tähän:

Minun käteni soi, Jukka Leppilammen laulu, tässä Minna Pyysalo Kangasalan kirkossa

http://www.youtube.com/watch?v=VHTJga0ysj0

Minun käteni lähinnä vapisevat...ovathan ne Jumalan käytössä...saan ne ristiin rukoukseen...



Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #9 : 06.03.13 - klo:21:00 »
Kaitpa sitä ihminen muuttu, jos ei muuta niin vanhenee.
Se tuo mukanaan kaikenlaista toivottua ja ei toivottua.
Onneksi pienen hulluden oon osannut tähän asti säilyttää ja en ihan kyyniköksi ole alkanut, vaikkakin ei ihan nuoruuden vimmalla tyhmyyksiä tulekkaan tehtyä.

Ikävä kyllä se mun muutos taitaa mennä kaksi askelta eteen ja yksi taakse ja taas kaksi eteen.
Joku on kirjoittanut, että psykologia menee siinä pieleen, että ne painottaa sitä mitä ihmiselle on aiemmin tapahtunut vaikuttavan tulevaan elämään.
Oikeasti kuitenkin se miten näkee tulevaisuuden vaikuttaa ihmisen elämiseen ja muutokseen enemmän, paljon enemmän.
Itse uskon vanhuuden olevan hyvää aikaa, kun saa syventyä kirjallisuuteen, rukoukseen ja muuhun kait rakentavaan ja olla muille rakentavana voimana.
Musta tulee samanlainen, kun nykyään seuroissa käyvät vanhukset.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #10 : 06.03.13 - klo:21:06 »
Aika kova muutosvauhti viisveisaajalla jos on noin että kaksi askelta eteen ja yksi taakse  :023:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #11 : 06.03.13 - klo:21:15 »
Aika kova muutosvauhti viisveisaajalla jos on noin että kaksi askelta eteen ja yksi taakse  :023:


No joo, kiitos vain VN.
Kyllähän sitten joskus elämässä tulee tragedioita ja silloin kompuroidaan ja tehdään kuperkeikkaa, että kyllä välillä tulee pysähdyksiäkin, mutta Herran armosta eteenpäin mennään.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #12 : 06.03.13 - klo:23:26 »
ps. Tämä mietiskely on aiheuttanut minulle pohdintaa sielun elämässäni: " Mitä jos mahdollisuuteni loppuvat"?
     Kysymys on aiheuttanut minulle hyvin vahvoja nöyryyttyksen tunteita.

Huomaan, että tuota pelkään alitajuisesti: että mahdollisuuteni loppuvat.
Kunpa niin ei kävisi!
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #13 : 07.03.13 - klo:23:03 »

ps. Tämä mietiskely on aiheuttanut minulle pohdintaa sielun elämässäni: " Mitä jos mahdollisuuteni loppuvat"?
     Kysymys on aiheuttanut minulle hyvin vahvoja nöyryyttyksen tunteita.

Huomaan, että tuota pelkään alitajuisesti: että mahdollisuuteni loppuvat.
Kunpa niin ei kävisi!

Niin kauan kuin on elämää, on toivoa.

Aina on mahdollisuuksia. Emme vain vielä tiedä mitä mahdollisuuksia edessä on.


Tässä reilu viikko sitten tapasin pitkästä aikaa entistä koulukaveriani. Vaihdoimme vuoden kuulumiset. Totesimme, että ei sitä olisi nuorena uskonut, miten hauskaa on näin vanhana.
Sitä ajatteli kouluikäisenä, että viiskymppiset on vanhuksia. Nyt huomaa, että viidenkympin rajapyykin jälkeen on elämässä paljon hyvää ja hauskaa.
Pyryharakka

Poissa jukkasakari

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
Vs: Mahdollisuus
« Vastaus #14 : 07.03.13 - klo:23:24 »

 puolisataa on kyllä metkaa aikaa,etenkin jos on terveyttä saanut ylläpitää !

 asioiden arvostus on varmaan toisella tasolla kuin nuorempana,enää ei kiihoita nopea vanheneminen kuten teini-iässä!

 myös työ itsessään ei enää tunnu niin tärkeältä kuin aikoinaan,sitä vois jakaa nuoremmille!

 tämä tuntuu ajalta,joka sais vaikka pysähtyä,mutta kaikkea muuta,ajanjuoksu tuntuu vain kiihtyvän!