Kirjoittaja Aihe: tänään 5f  (Luettu 30518 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: tänään 5f
« Vastaus #30 : 24.02.12 - klo:16:26 »
95-vuotiaan miehen (Alzh.) omaishoitajina olemme saaneet seurata sitä ihmeellistä virkistävää vaikutusta, joka vieraalla nuorella (=alle 60 v.) naisella on vanhukseen:

1. Vanhus nukkuu ja kuorsaa.
2. Pesijä(tär) saapuu.
3. Vanhus virkistyy, pajattaa kahdella kielellä koko operaation ajan.
4. Vanhus nukkuu ja kuorsaa.
5. Jalkojenhoitaja(tar) saapuu.
6. Vanhus pajattaa iloisesti operaation ajan.
7. Vanhus nukkuu ja kuorsaa.

Mt

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: tänään 5f
« Vastaus #31 : 24.02.12 - klo:19:49 »
Yksinasuvat iäkkäät rouvat myös kuulemma pukeutuvat paremmin ja laittavat hiuksiaankin, jos ateriapalvelun ruuantoimittaja on komea nuori mies... (siis varmaan alle kuusikymppinen).

Sitä toivoisi, että yksinäisten vanhusten luona käyvillä kotihoidon työntekijöillä olisi aikaa viivähtää hetki juttelemassa. Tuntuisi vanhuksesta olo ihmisarvoisemmalta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: tänään 5f
« Vastaus #32 : 24.02.12 - klo:19:57 »
Yksinasuvat iäkkäät rouvat myös kuulemma pukeutuvat paremmin ja laittavat hiuksiaankin, jos ateriapalvelun ruuantoimittaja on komea nuori mies... (siis varmaan alle kuusikymppinen).

Sitä toivoisi, että yksinäisten vanhusten luona käyvillä kotihoidon työntekijöillä olisi aikaa viivähtää hetki juttelemassa. Tuntuisi vanhuksesta olo ihmisarvoisemmalta.

Soitin Munkkiniemen seurakuntaan ja kysyin löytyisikö sieltä joku käymään äitini luona. (meitä on kolme lasta ja käymme kukin kerran viikossa, mutta mikään ei ole tarpeeksi) Sain yllättävän ystävällisen vastaanoton ja ensi viikolla on jo joku menossa. Käyjä on sopinut asian palvelutalon kanssa, kun äitini ei pysty vuodepotilaana itse avaamaan ovea. Voi olla, että se että puhelimeen vastannut oli vaimoni entinen oppilas vauhditti hommaa. Toivon kuitenkin, että niin ei ollut.
« Viimeksi muokattu: 24.02.12 - klo:21:47 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: tänään 5f
« Vastaus #33 : 24.02.12 - klo:21:57 »
Kävin Ikeassa Ompelimon kanssa syömässä ja Yrjönkadulla uimassa
nyt herkuttelen poikaystävän luona. :icon_lol:
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: tänään 5f
« Vastaus #34 : 24.02.12 - klo:22:12 »
Nukuinn jo... eihä kello ole mitään...   Hyvin ihmeellistä. Olen myös havainnut että ihminen on Itsestään Mustelille Menevä olento.

Tämä oli Suuri Aikaansaamattomuuksien Päivä.  Mutta lisäksi Suuri Äkkiarvaamattomuuden Päivä, sillä pankkitilini rahat olivat lisääntyneet.En tiennyt että ne osaavat.   Siirtelin niitä viime viikolla niin että tiedän - toinen pankki sai asuntolainaa.  Käyttelytilin josta ei tule tiliotetta eikä ole minulla mitään verkkotunnuksia mennä ja katsoa kuinka ne nyt noin.  Miten ne nyt sillä tavalla.  Ei, eivät ole mummo-  tai vaariperäisiä. 

Matilla on nimi- ja syntyumäpäivä mutta hänestä "ei tunnu yhtään nimi- eikä syntymäpäivältä". Emme tiedä kuinka asiaa auttaa, mutta ehkä nämä ylimääräöiset rahat kuuluisivatkin hänen onnittelutililleen-? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: tänään 5f
« Vastaus #35 : 24.02.12 - klo:22:24 »
Eilen pääsin kotihoitoon. Haavan tilanne ei ole juuri parantunut, mutta kiitos konsultoidun pontevan plastiikkakirurgin haavahoidot tehdään kotisairaanhoidon puolelta, ja ensi viikolla hoitovastuu siirtyy Töölön sairaalalle, jossa on tuota haavahoitotaitoa vähän paremmin kuin synnytyssairaalassa. Kotona saan olla, kunhan ei tulehdusarvot ala nousta tms. sellaista joka vaatisi esim. antibioottitippaa, eristystä tai muuta sairaalahoitoa.

Olen kiitollinen!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: tänään 5f
« Vastaus #36 : 24.02.12 - klo:22:34 »
Eilen pääsin kotihoitoon. Haavan tilanne ei ole juuri parantunut, mutta kiitos konsultoidun pontevan plastiikkakirurgin haavahoidot tehdään kotisairaanhoidon puolelta, ja ensi viikolla hoitovastuu siirtyy Töölön sairaalalle, jossa on tuota haavahoitotaitoa vähän paremmin kuin synnytyssairaalassa. Kotona saan olla, kunhan ei tulehdusarvot ala nousta tms. sellaista joka vaatisi esim. antibioottitippaa, eristystä tai muuta sairaalahoitoa.

Olen kiitollinen!

Upeaa. Pääset vihdoin kotiin ja hoitamaan omaa lapsostasi. On mahtanut olla tukalaa olla sairaalassa oma vauva kotona. Kaikkea hyvää teidän koko perheelle. Yleensä kotona paranee paljon nopeammin kuin sairaalassa, jossa on vähän niin kuin vankina, vaikka siitä ei ole kysymys.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: tänään 5f
« Vastaus #37 : 24.02.12 - klo:22:38 »
Eilen pääsin kotihoitoon. Haavan tilanne ei ole juuri parantunut, mutta kiitos konsultoidun pontevan plastiikkakirurgin haavahoidot tehdään kotisairaanhoidon puolelta, ja ensi viikolla hoitovastuu siirtyy Töölön sairaalalle, jossa on tuota haavahoitotaitoa vähän paremmin kuin synnytyssairaalassa. Kotona saan olla, kunhan ei tulehdusarvot ala nousta tms. sellaista joka vaatisi esim. antibioottitippaa, eristystä tai muuta sairaalahoitoa.

Olen kiitollinen!

Onnea, tämä oli hieno uutinen :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: tänään 5f
« Vastaus #38 : 25.02.12 - klo:08:04 »
Eilen pääsin kotihoitoon. Haavan tilanne ei ole juuri parantunut, mutta kiitos konsultoidun pontevan plastiikkakirurgin haavahoidot tehdään kotisairaanhoidon puolelta, ja ensi viikolla hoitovastuu siirtyy Töölön sairaalalle, jossa on tuota haavahoitotaitoa vähän paremmin kuin synnytyssairaalassa. Kotona saan olla, kunhan ei tulehdusarvot ala nousta tms. sellaista joka vaatisi esim. antibioottitippaa, eristystä tai muuta sairaalahoitoa.

Olen kiitollinen!

Uskon että olet!  Sinua on koeteltu äitinä ja potilaana.   
Kiitos suuren Kuninkaan.   Foorumittarien Te Deum Sarain pikku-prinsessalle Sofialle:
http://www.youtube.com/watch?v=DYYaWsOr7XM
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)


Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään
« Vastaus #40 : 28.02.12 - klo:19:26 »

ostin lisää Lundiaa, voi himputti kun yhtä osioo joudun odottelemaan pari viikkoa. Onpahan aikaa valkata mitä kirjoja tulee "paraatipaikalle", ihanaa saada lisähyllymetrejä  :)
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: tänään 5f
« Vastaus #41 : 28.02.12 - klo:21:48 »
Olin rasvamestarina ja vetelin Rexin sinistä suksien pohjiin. Siklaaminen ja harjaaminen on kauhean työlästä. Siinä tahtoo mennä väkisinkin hartiat jumiin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: tänään 5f
« Vastaus #42 : 29.02.12 - klo:11:20 »
Olin rasvamestarina ja vetelin Rexin sinistä suksien pohjiin. Siklaaminen ja harjaaminen on kauhean työlästä. Siinä tahtoo mennä väkisinkin hartiat jumiin.

Kokeile pitää niska rentona ja ottaa liikkeen voima keskivartaloa kiertämällä. Vähän kuin soutaessa tai meloessa. Jouduin joskus kans huoltamaan koko suurperheen suksikaluston, ja katsoin Kiilopään suksivarastossa kuinka toiset tekivät.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: tänään 5f
« Vastaus #43 : 29.02.12 - klo:11:41 »
 >:(  Mitä minuun tulee... kaasin kahden desilitran mukillisen monivitamiinijuomaa vuoteelleni.  Kukaan ei arvaa paljonko on kaksi desilitraa ennen kuin kaataa sen vuoteeseen...   
En sano enempää siitä asiasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: tänään 5f
« Vastaus #44 : 01.03.12 - klo:16:26 »
Taas on vähän epätoivoinen olo. Tänään piti olla plastiikkakirurgin aika ja asentaa haavaan imulaite joka nopeuttaisi paranemista. Haava ei vaan edelleenkään ollut siinä kunnossa että imulaitetta olisi voitu asentaa. Tulin poliklinikalta kotiin ja sen jälkeen olen vain itkeskellyt ja yrittänyt nukkua. Ensi viikon perjantaina haavaa katsotaan seuraavan kerran, josko silloin olisi imulaitekelpoinen. Saa rukoilla.