Kirjoittaja Aihe: Täänään osa 11  (Luettu 29958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #30 : 06.12.10 - klo:13:22 »
Paraati marssittu, lämmin glöki maistuu nyt ja lämmittää mukavasti.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #31 : 08.12.10 - klo:15:29 »
Tänään poistettiin patti oikean käden kämmenestä, joten kirjoitan ja käytän konetta muutenkin vasurilla. Kun olen tavallisesti vahva oikeakätinen, niin kovin kankeaa tämä toiminta on. :017:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #32 : 08.12.10 - klo:22:48 »
Tänään poistettiin patti oikean käden kämmenestä, joten kirjoitan ja käytän konetta muutenkin vasurilla. Kun olen tavallisesti vahva oikeakätinen, niin kovin kankeaa tämä toiminta on. :017:
Oliko se niin kutsuttu ganglio? Minul on poistettu kanssa. Ja oikeasta kädestä. Mutta vasen harjaantuu nopeasti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #33 : 09.12.10 - klo:07:56 »
joo oli. olen vaan niin totaallisen kömpelö vasurilla, mutta eiköhän tämä tästä. toisaalta on töiden kannalta hyvä kokeilla toimimista yksikätisenä. teen töitä paljon toipuolihavaantuneiden kanssa. jouluvalmistelut pitää vaan osittsin delegoida muulle perheelle ja olla yliemäntänä ja päällekatsojana.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #34 : 09.12.10 - klo:11:17 »
Tänään meillä alkaa olla kaikki jouluruoka hankittuna. Suurin osa on pakasteessa odottamassa H-hetkeä. Viimeiset joulukortit kirjoitin äsken labrasta tultuani. Kuusi on paketissa ullakon nurkassa, kynttilät ostettu. Kaikki tämä näin aikaisin siksi että joulun lapsi, 3. neljättä polvea on tulollaan koska tahansa ja olemme lupautuneet Lotalle kotimiehiksi äidin laitoksella olon ajaksi.
Minulla on verenpaine hiukan noussut kuten viime vuonnakin. En luule jännittäväni, mutta ehkä alitajuisesti. Toisekseen olen hommaillut kaikki rästityöt sen sairastamisen jälkeen viikon aikana.
Matti on lähdössä kuha-verkoille metsäsuksilla hiihtäen. Toivottavasti nilkka kestää. Lääkäriin häntä en ole saanut, en sitten millään!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #35 : 09.12.10 - klo:14:46 »
Sain juuri valmiiksi loistavan, suorastaan ylittämättömän ja lyömättömän  :003:  "Katuwaisen syntisen huoneentaulun" jota ylläpito voisi käyttää poissulkemisen, bannauksen,  vai mikä on oikea termi (epäselvät... Leena ei tiedä...) asemesta ennen lopullista ulossulkua  ja toteanpa vaan epäileväni vahvasti, että  kyllä ne on vähissä jotka viitsii edes lukea sitä ohjelistaa läpi...  saati tehdä niitä tehtäviä... täytyy olla melkoinen hätä itsestä jos rupeaa... 

Leenalla on... kyse on siitä että minä en rakkaat ystävät muista ollenkaan  :-\ keneltä minun pitäisi pyytää anteeksi ja mielelläni pyytäisin,  minulla on vain käsitys että jotain hirveää tapahtui mutta kun se on minulla aina jälkiaurana niin se on hieman epäinformatiivinen...  Oli joku keskustelu? Sanoin tosi pahasti?  Sen minä osaan tajuissanikin ollessani    :003: .  Minulla oli temporaalihämärätila eli aivotoiminta rajoitettua eli kone nurin... niinsanottu ylempi aivotoiminta irtikytkettynä, ja etsin niitä   :-\  pyytääkseni henk koht anteeksi, mutten löydä.

Laadin loistavan harjoitteen jolla voi harjoitella tajuissaan ollen ilmaisemaan itseään kirjallisesti huomioiden sen ettei tämä ole novelli tai päiväkirja, ja itseltä se sujuu sillä se on lopultakin helppo. Eräs fooorumille kirjoittava luotettava henkilö ottaa ne päivittäin vastaan --- toiveena on että se siirtyisi hämärätiloihinkin. Onneksi niitä on harvoin, muita kohtauksia enemmän, en onneksi nyt edes muista milloin oli edellisen kerran. Se on helppo tietenkin itselle kun sen keksiunkin, mutta kuka   :-\  jaksaa tutustua... valitettavasti epäilen  että äärimmäisen harva...   jos joku haluaa nähdä niin Leena toimittaa... tarvitaan vain osoite mihin...  se saa muutenkin joka saa ne laput...   Nyt Leena ryhtyy muihin kirjallisiin töihin huh niillä on jo kauhea kiire. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #36 : 09.12.10 - klo:15:15 »
Sain juuri valmiiksi loistavan, suorastaan ylittämättömän ja lyömättömän  :003:  "Katuwaisen syntisen huoneentaulun" jota ylläpito voisi käyttää poissulkemisen, bannauksen,  vai mikä on oikea termi (epäselvät... Leena ei tiedä...) asemesta ennen lopullista ulossulkua  ja toteanpa vaan epäileväni vahvasti, että  kyllä ne on vähissä jotka viitsii edes lukea sitä ohjelistaa läpi...  saati tehdä niitä tehtäviä... täytyy olla melkoinen hätä itsestä jos rupeaa...  

Leenalla on... kyse on siitä että minä en rakkaat ystävät muista ollenkaan  :-\ keneltä minun pitäisi pyytää anteeksi ja mielelläni pyytäisin,  minulla on vain käsitys että jotain hirveää tapahtui mutta kun se on minulla aina jälkiaurana niin se on hieman epäinformatiivinen...  Oli joku keskustelu? Sanoin tosi pahasti?  Sen minä osaan tajuissanikin ollessani    :003: .  Minulla oli temporaalihämärätila eli aivotoiminta rajoitettua eli kone nurin... niinsanottu ylempi aivotoiminta irtikytkettynä, ja etsin niitä   :-\  pyytääkseni henk koht anteeksi, mutten löydä.

Laadin loistavan harjoitteen jolla voi harjoitella tajuissaan ollen ilmaisemaan itseään kirjallisesti huomioiden sen ettei tämä ole novelli tai päiväkirja, ja itseltä se sujuu sillä se on lopultakin helppo. Eräs fooorumille kirjoittava luotettava henkilö ottaa ne päivittäin vastaan --- toiveena on että se siirtyisi hämärätiloihinkin. Onneksi niitä on harvoin, muita kohtauksia enemmän, en onneksi nyt edes muista milloin oli edellisen kerran. Se on helppo tietenkin itselle kun sen keksiunkin, mutta kuka   :-\  jaksaa tutustua... valitettavasti epäilen  että äärimmäisen harva...   jos joku haluaa nähdä niin Leena toimittaa... tarvitaan vain osoite mihin...  se saa muutenkin joka saa ne laput...   Nyt Leena ryhtyy muihin kirjallisiin töihin huh niillä on jo kauhea kiire.  

Nollataan menneet ja lähdetään yrittämään puhtaalta pöydältä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #37 : 09.12.10 - klo:16:01 »
Leenan järjestelmä taitaa pyrkiä tulevienkin harmien nollaamiseen. Sitä sopii myös toivoa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #38 : 09.12.10 - klo:16:14 »
Leenan järjestelmä taitaa pyrkiä tulevienkin harmien nollaamiseen. Sitä sopii myös toivoa.
No kappas! Kuinka se olikaan Pena joka arvasi! Juuri siihen Leena tähtää...  Patentii hakusassa... :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #39 : 10.12.10 - klo:19:53 »
Huomasin  :-\  että on puolensa ja puolensa sillä että sitoutuu toimittamaan jotakin päivän sanaa ja iltarukousta johonkin.  Kun ennättää jo torkahtaa... mitä minä niille taas revin...  missä kaikki kirjat on... onko nekin muuttuneet antimateriaksi (Sepolle tiedoksi: ne odottavat energiamuotoisina materialisoituakseen kun niitä ei tarvita, löytyäkseen jostakin hyvin ihmeellisestä paikasta ja yleensä suursiivouksen yhteydessä...   monot materialisoituvat siten että sijaitsevat arvattavasti pakastimessa juhannuksena tai muuta)

Toisaalta kun sen saa tehdyksi on ihan hyvä mieli. Mutta silti minusta suhteellisuus olisi saanut jäädä keksimättä, se haaskaa minun esineitäni. Sisarenperheessä antimaterialisoituvat ne sukat joita koirat eivät pureskele rikki.  Lapset lähtevät kouluun ilman sukkia kun niitä ei vain ole.  Hänen pääasiallisin ajatuksensa käsittelee kuulemma juuri nyt perheen sukkatilaa.  Huomiset sukat on yhä etsimättä. Toisaalta ei ole koulupäivä... mutta muuta missä tarvitaan sukkia on...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #40 : 10.12.10 - klo:20:57 »
Jos suostuu vetämään jalkaan eriparisukat, niin silloin sukkia riittää vaikka kuinka.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #41 : 11.12.10 - klo:21:17 »
Ketähän siinä Kotkan kolarissa meni. Tunnen sieltä liikaa väkeä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #42 : 11.12.10 - klo:22:27 »
Surullista.


Mutta Leena, onko tämä keskustelu tuttu?
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=2&ag=10&t=135&a=996
Herra armahda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #43 : 12.12.10 - klo:17:50 »
Atanasia, ihana ihminen! Ei ollut tuttu. Täytyy varata sille rauhallinen hetki... se Rintalan kirja oli tavallaan hyvin vaikuttava ja oikeaan osuva, vaikka olikin niin monikerroksinen. Bonhoeffer sittenkin, pohjimmaltaan, halusi ennemmin tulla murhatuksi kuin murhata, luulen. Olen usein miettinyt, kuinka hän olisi jatkanut elämää jos salamurha olisi onnistunut. Mieleen tulee usein Tolkien ja Taru Sormusten Herrasta.  Hän olisi rymistellyt kirkon uusiksi, kuten jo nuorukaisiällä uhosi kun veljet härnäsivät uravalinnasta... tai se Bonhoeffer jonka minä tunnen ei olisi voinut elää.

Aina ihmetyttää tuo "kristinuskoa kritisoinut".  Ei kyllä ole totta.  Tiedän että hän on ollut kiistelty, ja yleensä lajiteltu johonkin pinoon --- ajatteluun perehtyminen vei kauheasti aikaa, ja jatkuu yhä!! Mutta jos joku oli kristitty, niin hän.  Juteltiin  e-mailitse Suomen ainoan Bonhoeffer-tutkijan, Tomi Karttusen kanssa Bonhoefferista ja uskontunnustuksen joistakin kohdista joista on täälläkin puhuttu...  Tomi kirjoitti että jos kuka niin Bonhoeffer olisi tunnustanut joka ikisen uskontunnustuksen joita me käytämme, ja koko sydämestään.   Hän kritisoi vain vähän monimutkaisesti "sunnuntaikristillisyyttä" ja vaati parannuksentekoa... myöhemmin alkoi korostaa armoa. 

Tänään seuroissa tajusin miksi B. vaikuttaa ihan körtiltä. Siikkareissa on vaikutteet herrnhutilaisuudesta sanoi Samuli Korkalainen. No bingo. Hänen äitinsä oli ollut nuoruutensa juuri herrnhutilainen ja halusi itse huolehtia lastensa uskonnonopetuksesta kokonaan. Leena uskoo että Jumala tietää mitä kautta hän lapsiaan kuljettaa... antoi Leenalle ensin käteen Bonhoefferin ja vasta sitten saatteli körttien joukkoon... Bonhoeffer opetti alkeet, ja sitäpaitsi: Juuripa törmäsin uusimmassa Tomin artikkelissa erinäisiin körttipappeihin jotka olivat hyvin siteeranneet juuri Bonhoefferia... 
Sillä tapaa Leenalle avautui herännäisyys. Tänään oli hyvät seurat. Oikein hyvät. Leena löysi sen körtin itsestään...
[/u]
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #44 : 12.12.10 - klo:20:16 »
 Olin aika surullinen, masentunut, peloissani, pahoillani paljosta, ja hyräilin itsekseni sitä: Suo, että näkisin tien taivaaseen, ja yritin uskoa, että se voi peittyä "tuskaan, murheeseen" ja voin silti olla levollinen. Jumala tietää, mitä Hän tekee, tai sallii tapahtuvaksi.  Aina.

Ovikello soi, ja koska se on aika ihmeellistä - jonkun on täytynyt avata omalla summerillaan rapun ovi - siellä oli nainen tai tyttö, minua vähän nuorempi. Hän myi jotakin ja selitin ettei ole rahaa. Yritin kaikka mahdollisia osaamiani kieliä, mutta vihdoin käsitin että hän oli - kuuro. Kuuromykkä. Ja ilmeisesti ihan palelluksissa. Koska en saanut kaupanteosta tolkkua pyysin peremmälle, ja hän nappasi heti suuhunsa  jotain rusinapähkinämantelipurkistani pöydältä.  Salaa.  Tajusin että tuohan on nälissään kuin mikä.  Kysyin haluaako hän teetä, keitin itselleni --- hän söi kaiken mitä löysin kaapista ja hotkien - ja minä manasin ettei ollut kunnon voileipätarpeita. Kolme kupillista teetä ja omituinen sanaton yhteisymmärrys.

Kolikoista löytyi yhden puuhökötyksen hinta, aika hauskan. Ajattelin joululahjaksi mutta en taida raatsia antaa. Oloni oli koko ajan täysin levollinen, en pelännyt että hän tekee mitään jekkua...  tai etten saa häntä ulos...sitä ihmettelen.   Hän tuli minulle sopivasti, kuin lohduttamaan. Juotuaan kolmannen kupillisen teetä hän ensin kätteli, lopulta halasi ja lähti jatkamaan kierrostaan. Yleensä kai pelätään että siitäpä sait nyt maanvaivan, mutta nyt se ei merkinnyt mitään. Minä  kuulen. Voin rukoilla laulamalla rakasta virttä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.