Kirjoittaja Aihe: Täänään osa 11  (Luettu 29960 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #15 : 30.11.10 - klo:21:29 »
" Antti jolun aloittaa, Tuomas tupaan taluttaa."                          suomal. sananlasku

Tänään Antti kakun aloittaa......

Jos foorumilla on puolisoni kaimoja tai Anteroita, niin onnittelut!  :039:
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #16 : 02.12.10 - klo:10:27 »

Mites, seppos, olet toipunut?  :)

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #17 : 02.12.10 - klo:10:42 »
Mites, seppos, olet toipunut?  :)



Kiitos kysymästä. Kyllä tämä tästä. Maanantaina otettiin hakaset (29kpl) pois. Ei ne enää ompele, vaan ampuvat nitojapyssyllä.

Ei tällä vielä voi lähteä urheilemaan, mutta on päivä päivältä parempi. Nukuttua on tullut ihan tolkuttomasti sillä Panacod väsyttää enemmän kuin yksikään unilääke.
« Viimeksi muokattu: 02.12.10 - klo:12:36 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #18 : 02.12.10 - klo:12:30 »
Siitä olen ollut huolissani. Kai sait riittävän kivunlievityksen? Minun yhden oikein hyvän ystävän selkään jouduttiin tekemään sellainen leikkaus että sydän kurkus odotin... seitsemän tunnin kuluttua puoliso soittaa että no nyt se on saatu leikattua!  Ja lykkäsivät kouraan 20 kappaletta Panacodia ja käskivät sen jälkeen tulla toimeen ilman. Arkijärkikin sanoo ettei riitä, kun on ankarat kivut, ne ei mene viikossa ohi.

Erityisesti nuoret lääkärit hölmöilevät tässä ---- kivunlievityksestä on jatkuvasti sanomista ja esitelmiä pidetään, ei mene ymmärrykseen.  Olen koko nämä päivät miettinyt sitäkin, saikohan Seppo asiallisen leikkauksen jälkeisen kivun hoidon, Ellei, täytyy soittaa hoitavalle lääkärille. Hätätilassa täytyy soittaa tai kirjottaa Leenalle... et olisi kuule ensimmäinen. On tosi tärkeätä huolehtia,  ettei ole kipuja. Kroonisesta kivusta tulee jos mitä harmia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #19 : 02.12.10 - klo:12:43 »

Maanantaina otettiin hakaset (29kpl) pois. Ei ne enää ompele, vaan ampuvat nitojapyssyllä.


Niinhän se menee. Äitini toipuu samaisesta operaatiosta, tehtiin 26.10. Jo toiseen kertaan, ekalla kerralla operaatio aiheutti pahemmat kivut mitä oli ennen leikkausta. Polvi rutisi, paukkui, turpoili ja nesteili. Seurailtiin parisen vuotta ja nyt piti vain vähän korjailla ja tiivistellä tekoniveltä, mutta se olikin ihan tohjona ja päädyttiin asentamaan kokonaan uusi. Toivottavasti nyt auttaa paremmin. Ei, seppos, ollut tarkoitus peloitella, luotetaan että sinulla onnistui yhdellä kertaa!

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #20 : 02.12.10 - klo:12:44 »
Siitä olen ollut huolissani. Kai sait riittävän kivunlievityksen? Minun yhden oikein hyvän ystävän selkään jouduttiin tekemään sellainen leikkaus että sydän kurkus odotin... seitsemän tunnin kuluttua puoliso soittaa että no nyt se on saatu leikattua!  Ja lykkäsivät kouraan 20 kappaletta Panacodia ja käskivät sen jälkeen tulla toimeen ilman. Arkijärkikin sanoo ettei riitä, kun on ankarat kivut, ne ei mene viikossa ohi.

Erityisesti nuoret lääkärit hölmöilevät tässä ---- kivunlievityksestä on jatkuvasti sanomista ja esitelmiä pidetään, ei mene ymmärrykseen.  Olen koko nämä päivät miettinyt sitäkin, saikohan Seppo asiallisen leikkauksen jälkeisen kivun hoidon, Ellei, täytyy soittaa hoitavalle lääkärille. Hätätilassa täytyy soittaa tai kirjottaa Leenalle... et olisi kuule ensimmäinen. On tosi tärkeätä huolehtia,  ettei ole kipuja. Kroonisesta kivusta tulee jos mitä harmia.

Kiitos huolenpidosta. Minulla on 100 Panacodia (tarvittaessa 2 tabl kolmesti päivässä) ja naapurista saan lisää tarvittaessa. En muuten tykkää Panacodista ollenkaan sen sivuvaikutusten takia. Se unettaa, aiheutaa ummetusta ja tolkuttomat ilmavaivat (hajuttutommia, mutta äänekkäitä). Niillä kaasuilla ajaisi Tampereelle ja takaisin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #21 : 02.12.10 - klo:12:54 »
Niinhän se menee. Äitini toipuu samaisesta operaatiosta, tehtiin 26.10. Jo toiseen kertaan, ekalla kerralla operaatio aiheutti pahemmat kivut mitä oli ennen leikkausta. Polvi rutisi, paukkui, turpoili ja nesteili. Seurailtiin parisen vuotta ja nyt piti vain vähän korjailla ja tiivistellä tekoniveltä, mutta se olikin ihan tohjona ja päädyttiin asentamaan kokonaan uusi. Toivottavasti nyt auttaa paremmin. Ei, seppos, ollut tarkoitus peloitella, luotetaan että sinulla onnistui yhdellä kertaa!

Ei minulla ole mitään erityistä kipua. Ainoastaan jatkuva jomotus. Tämä ortopedi, joka vasaroi minulle, on tehnyt jo yli 1000 polven plus muut tekonivel leikkausta ja on tunnettu korkeasta laadusta. Oikeastaan hän on eläkkeellä ja leikkaa nyt vain kahdessa sairaalassa aikansa kuluksi. En ole kuullut yhdestäkään epäonnistumisesta. Kyseisen ortopedin lanko tulee tänään iltapäiväkahville (yllätys todella oli vanha työkaverini).
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #22 : 02.12.10 - klo:13:09 »
Ei minulla ole mitään erityistä kipua. Ainoastaan jatkuva jomotus. Tämä ortopedi, joka vasaroi minulle, on tehnyt jo yli 1000 polven plus muut tekonivel leikkausta ja on tunnettu korkeasta laadusta. Oikeastaan hän on eläkkeellä ja leikkaa nyt vain kahdessa sairaalassa aikansa kuluksi. En ole kuullut yhdestäkään epäonnistumisesta. Kyseisen ortopedin lanko tulee tänään iltapäiväkahville (yllätys todella oli vanha työkaverini).
Työkaveruudesta tuli mieleen niin hupaisa juttu etten malta olla kertomatta. Eräs uusista sukulaisista (siskon, mutta aina ollaan kmimpassa) jäi hiljan eläkkeelle vanginvartijan toimesta. Kertoili, kuinka kerran oli ollut jollakin risteilyllä sillä kertaa ilman vaimoa, kahden hengen hytissä. No, hyttikaveri alkaa mietiskellä, että kuule, me on takuulla tavattu jossakin... (nyt Leena vähän muokkaa tarinaa ettei ole tunnistamisen vaaraa)... sinun täytyy olla ammatiltas ekonomi... siis joistakin pankkipiirien palavereista minä sinut muistan. Lankomies on varsin vaikeassa tilanteessa, toistelee että niin.. varmaan... epäilemättä... mutta kaveri on hellittämätön. -Sinä olet niin mahdottoman tuttu, kerro nyt... nyt kyllä kerrot, kun minua vaivaa...

No sano siinä sitten että olin sun vartijasi kun istuit sitä ehdotonta. Sillä minä olen niin "mahdottoman tuttu".
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #23 : 02.12.10 - klo:22:00 »
Kahdeksan vuoden eron jälkeen He saavat olla jälleen yhdessä.  :051:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #24 : 03.12.10 - klo:10:47 »

tuntuu etten lämpiä millään   :-\  Kauheesti päällä ja olen villasaalin sisällä ja silti etenkin varpaat on ihan jäässä. Kukahan lämmittäis mulle glögiä?  :kahvi:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #25 : 03.12.10 - klo:22:16 »
Taitaa olla porukalla muita kiireitä, kun täällä on niin aneemista. Siis järkyttävän tylsää, niin että pölisee.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #26 : 04.12.10 - klo:01:13 »

Just nii ja sillon kun mulla ois aikaa roikkua täällä, murmur. Paitsi ei mun mielestä sillon pölise kun on tylsää, sillon pölyyntyy, pöly kerääntyy. Sit pölisee kun rupee tapahtumaan.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #27 : 06.12.10 - klo:08:12 »
Lunta pyryttää, ei vielä kovin paljon täällä Hämeessä, mutta Helsingissä on tullut jo 10 cm ja sama määrä luvassa lisää. Vajaa tunti on lähtöön, varjelusta pyydän matkaamme, jos lähdemme.
« Viimeksi muokattu: 06.12.10 - klo:08:18 kirjoittanut Riitta-mummi »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #28 : 06.12.10 - klo:10:00 »
Pyryä kohtuullisesti, onneksi, sillä Hämeen rykmentin paraati alkaa klo 11.45 ja sinne pitäisi suunnata MPK:n joukkoihin marrsimaan. Tänä vuonna pääsen todennäköisesti marssimaan kummipoikani kanssa, joka suosittaa asevelvollisuuttaan täällä. Paljon lämmintä päälle, koska paraatissa torilla on aina kylmä. :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Täänään osa 11
« Vastaus #29 : 06.12.10 - klo:10:25 »
Emmepä lähteneetkään tällä kelillä. Kuuntelin lipunnoston Tähtitornin mäeltä ja toimittaja kertoi että Helsingissä kahlataan auraamattomia katuja
polvia myöten. Siirrämme automatkaa parilla päivällä. Nyt haetaan vain pizzaa ja maitoa Mukkulasta.

Kiva onkin levätä kolmen puuhapäivän jälkeen. Illalla jaksoimme katsoa Stieg Larssonin romaaneihin pohjautuvan jännärin Miehet jotka vihasivat naisia. Kirjat on luettu ja kokemus oli kuvina vielä karmaisevampi.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)