Kirjoittaja Aihe: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4  (Luettu 29949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #15 : 01.10.10 - klo:15:33 »
 >:( Tässä on jotenkin ihmeelliset ikkunat, kolmatta vuotta tämä on, ja yhä on mysteeritapaus miten nuo ruudut saa sillai auki että voi pestä sisältäkin. Likaisinhan tuo ulkopuoli on, johon sadevesi osuu, mutta mutta! Pitäisi taas saalistaa joku naapuri kiinni.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #16 : 01.10.10 - klo:20:49 »
Minulla on onneksi helpot sisäänpäin avautuvat ikkunat. Ja vaikka osittain on pokissa yhteensä neljä lasia on sisimmäisessä pokassa kolme ja pestäviä pintoja on siis sama kuin kahdessa lasissa, siis neljä. Tämä on jo minulle korkeampaa matematiikkaa!
..

Tänään poimin viimeiset ruusunmarjat, pakkanen alkaa pehmittää niitä liiaksi. Loput on linnuille. Laitoin tähän soseeseen hedelmäsokeria joten sitä saa antaa Lotallekin.
 Alle vuoden ikäisille ei nykyään saa antaa suolaa, sokeria eikä lehmänmaitoa. Maailma muuttuu, minun esikoiselle neuvottiin
antamaan kuukauden ikäisenä karviaismehua ja puolimaito tuli heti kuvaan kun äidinmaito loppui. Ja vielä vehnäjauhovelliä lisäksi.

Nyt käyn Richard Gereä katselemaan jotta lataan akkuja huomista ja ylihuomista varten.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #17 : 02.10.10 - klo:13:02 »
Minä osaan unkaria sen verran, että bejarat ja kijarat tarkoittavat sisään ja ulos, en muista kumpi on kumpi.

Bejarat on sissäänkäynti ja kijarat uloskäynti  :109:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #18 : 04.10.10 - klo:19:10 »
Nyt menen pesemään tukkani. Toivottavasti kuparinpunertava muuttuu tummanruskeaksi.
...
Voi tuota pientä Lottaa! Osaa ilmaista hyvin tarpeensa. Konttaa ruokapöydän viereen, nenä ei ylety lähellekään pöydän reunaa mutta pikku kännyllä
taputtaa pöytää. Sitten menee ja otta tiskikoneesta lusikan. Tytöllä on nälkä. Laitetaan luomustroganohvi mikroon, syötetään se. Hyvin maistuu koko purkillinen. Jälkiruuaksi hän nappaa palasen ruisleipää ja nutustaa sitä sen aikaa kun isot ihmiset syövät.

Kyllä on ihmeitä nämä nykyiset pikkulapset, syövät käsiruokaa jo n. 7 kk ikäisinä. Iso-mummi on ihan lääpällään, vaarikin on. :056:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #19 : 09.10.10 - klo:12:51 »
Ämpärillisestä ruusunmarjoka tuli perkaamisen ja keittämisen jälkeen liki 3 l sosetta. Se on minusta aika hyvin kun otta pois sen siemenmäärän mitä niissä on. Ei mustikastakaan keitettynä juuri enempää tule.
Lisäksi se oli niin sakeaa kuin mämmi joten lisäsin jonkin verran vettä kun keitin siihen fruktoosin.

Täytyy syödä säästäen että kesään asti riittäisi lääkettä nivelilleni ja vastustuskykyä flunssille meille koko perheelle.

Olen hiestä märkä tästä hellahommasta, taidan jättä haravoimisen tuonnemmaksi, etten vilustu. Ehkä ne jäävätkin lumen alle.         


  

p.s. missä olette akat?

                                                                                                                                 


                                                       
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #20 : 09.10.10 - klo:16:31 »
Akat ovat hellan vieressä hilloamassa, arvaan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #21 : 09.10.10 - klo:20:41 »
Riitta-mummi kyseli, missä me akat olemme. Minä ainakin olen siivonnut tänään ja pyörinyt ihan tässä kotosalla. Mukavasti kuulostat saaneesi ruusunmarjahilloa. Meillä on pakasteessa mustaa ja punaista viinimarjaa, puolukkaa, mansikkaa ja mesimarjaa sekä omenahilloa, mutta ruusunmarjaa ei ole yhtään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #22 : 10.10.10 - klo:19:50 »
Minä olen ollut laittamassa mökkiä talviteloille. Nytkään en koneelle enempää kerkiä kun pojat pienet valittaa nälkää eli lähden tekemään lämpimät leivät uuniin.

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #23 : 10.10.10 - klo:20:21 »
Tää akka vietti viikonlopun lastenlastenkanssa. Ostin 8 v pojalta 2 kiveä hintaan 2 euroa. Luin 5 v tytölle prinsessakirjoja ja nautin 1 v tytön valloittavasta hymystä ja märistä suukoista poskilla. Aivan ihanaa, joskin hieman uuvuttavaa. Silti seuraavaa kertaa jo odotellen.
 :039:


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #24 : 11.10.10 - klo:19:50 »
Hei Tuulikki ja muut. Onko amandaa näkynyt ja mariannea ?

Haravointi on mielipuuhiani ja tänään tein sitä oikein sydämeni pohjasta kun suurin osa lehdistä on varissut.
Liiankin kauan ahkeroin, nyt on olemattomat hauislihakset särkevinä, samoin vasen lonkka. Osaan kyllä vedellä kahden puolen, mutta näin pääsi taas käymään. Niskatkin oli kai jumissa kun nyt hiukan päätä huimaa.

Äsken katselin Neljän tähden illallinen nimistä kokki-ohjelmaa jossa Jaakko Heinimäki taiteili fenkolikeiton, karitsan fileetä tummasuklaakastikkeessa ja gin-tonicsorbetin. Se fenkolikeitto jäi kiinnostamaan. Onko siinä tuoreessa fenkolin mukulassa sama aromi kuin joululimpun mausteessa, kuivatuissa siemenissä? En ole koskaan maistanut. Kovasti ruokavieraat kehuivat.

Lähden tästä laittamaan kunnon voikkarin ja lopettelen Sirpa Kähkösen Kuopio-sarjan 2. osan Rautayöt. Sitten taidan kuunnella Radio Deistä Norvannon Raamatunselitystä. Siihen usein nukahdan.

Joten hyvää yötä, Chilen kaivosmiehet ajatuksissani. Voimia kaikille odottajille!

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #25 : 11.10.10 - klo:20:26 »
Kaivosmiehet ovat aina sydäntä lähellä, olenhan kasvanut kaivoskaupungissa, isä sai leipänsä kaivosfirmasta ja mieskin työskentelee kaivoskoneiden parissa   :039:.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #26 : 11.10.10 - klo:20:49 »
Nyt menen pesemään tukkani. Toivottavasti kuparinpunertava muuttuu tummanruskeaksi.

Ensimmäinen ajatus mikä tästä tuli mieleen oli että mitäh, Riitta-mummi Kolontárissa?!?!?! Mutta ehkä se olikin tuiki tavallista hiusväriä eikä lietettä...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #27 : 11.10.10 - klo:21:14 »
Ensimmäinen ajatus mikä tästä tuli mieleen oli että mitäh, Riitta-mummi Kolontárissa?!?!?! Mutta ehkä se olikin tuiki tavallista hiusväriä eikä lietettä...

Ihan hirvitti kuulla se uutinen lietteestä. Oletko kaukana siitä onnettomuuspaikasta? Voisi kuvitella, että Unkarissa sitä vasta uutisoidaankin siitä katastrofista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #28 : 11.10.10 - klo:21:44 »
On tästä varmaan ainakin monta kilometriä sinne matkaa. Kolmella alueellahan on julistettu hätätila mutta mää oon niukin naukin niitten ulkopuolella, arviolta 3 km on matkaa toisen alueen rajalle ja 6 km toisen...  :003: Karttaa kun kattelee niin vois arvella että 70 kilometriä. Kun Székesfehérváriin kerran on 35 ja tuonne on silmämääräsesti arvioituna kaksinkertanen matka.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #29 : 11.10.10 - klo:22:19 »
On tästä varmaan ainakin monta kilometriä sinne matkaa. Kolmella alueellahan on julistettu hätätila mutta mää oon niukin naukin niitten ulkopuolella, arviolta 3 km on matkaa toisen alueen rajalle ja 6 km toisen...  :003: Karttaa kun kattelee niin vois arvella että 70 kilometriä. Kun Székesfehérváriin kerran on 35 ja tuonne on silmämääräsesti arvioituna kaksinkertanen matka.

Jos teillä on Google earth ohjelma niin siinä altaat (niitä on useita erivärisiä) näkyvät erinomaisesti. Google earth on ilmainen ohjelma. Siinä voi myös mitata etäisyyksiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi