Kirjoittaja Aihe: Hyvää yötä! 2  (Luettu 30857 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #60 : 20.05.10 - klo:01:06 »
Yötä!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #61 : 20.05.10 - klo:23:42 »
Hyvää yötä ja kauniita unia. Pirskaa ainakin haukotuttaa niin maan perusteellisesti.    Toivottavasti haukotus tarttuu teille muillekin. No no, yrittäkääpä olla haukottelematta. Hah haa, ei onnistu, mä veikkaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #62 : 21.05.10 - klo:23:58 »
Hyvää yötä kaikille, jotka vielä tänne kurkistelevat ja hyvää yötä niillekin, jotka jo nukkuvat.  :023:
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #63 : 22.05.10 - klo:21:27 »
Ensi yönä ei ole ainakaan liian kuuma. Ennustettu kolmea plusastetta  :109:

Aittamökissä vielä +15C, mut yleensä tippuuu samaan kuin ulkona....

Joten hyvää ja raikasta yötä  :039:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #64 : 22.05.10 - klo:22:00 »
Ensi yönä ei ole ainakaan liian kuuma. Ennustettu kolmea plusastetta  :109:

Aittamökissä vielä +15C, mut yleensä tippuuu samaan kuin ulkona....

Joten hyvää ja raikasta yötä  :039:

Muista pörhistellä höyhenet, jotta tarkenet.   :icon_biggrin:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #65 : 22.05.10 - klo:22:16 »
Hyviä öitä, Salpausselkä piti taas pintansa eli ukkonen ja sade jäi sen etelä ja itäpuolelle.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #66 : 22.05.10 - klo:23:06 »
Hyviä öitä, Salpausselkä piti taas pintansa eli ukkonen ja sade jäi sen etelä ja itäpuolelle.
Jopas nyt jotakin. Siellähän oli ihania,  oikein unelmaukkosia! Nämä rannikon on aivan, aivan yhtä tyhjän kanssa. Vain yhden siistimmän muistan, ja sen nyt iltatotena kerron, 

Oli luvattu ukkosia - ja itselläni oli koko päivän sellainen olo että ilma on omituinen. Oltiin kavereiden kanssa fillaroimassa Luukissa ja minä hoputin koko ajan että lähdettäisiin, tulee myrsky, eikä pilvenhattaraa missään - mtta yllä se jäi tynkäretkeksi, kellään ei ollut viipymisen halua. Ilta kuluu - ei myrskyä - painun pehkuihin - ja huhhuh. Se tuli kuin sotalaiva.

Yhtäkkiä tunsin kuinka hiukset kirjaimellisesti nousivat pystyyn - kuin tukka olisi irronnut päänahasta - kuului terävä napsahdus ja sen maailmanlopun pamaus että ikkunat helisi pitkään. Se oli omituinen - en pelkää ukkosella mutta tuossa oli jotakin kammottavaa alusta alkaen. Se salama, jonka kuulin, sen kuulee napsahtavan kn se iskee ihan liki - iski naapurin pyöräkellariin - siellä se oli pannut yhden fillarin tuhannen kiemuralle - vain yhden. Sitä sitten ihmeteltiin pitkään.

Se oli sellainen iltatosi.

Hyvää yötä
nukkukaa hyvin, kullanmurut.
Te olette mukavia ihmisiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #67 : 23.05.10 - klo:22:15 »
Eräs hyvä ystäväni kuljeskeli lapissa, ja yleensä yksin. Eräänä päivänä hän alkoi yhtäkkiä tuntea selittämätöntä kammoa. Kauhu piti häntä piinaavassa otteessaan - hän ihmetteli miksi - kaikki oli niinkuin pitikin, sää loistava ja oma kunto kohdallaan. Hirvittävä kauhu tiivistyi ympärille kuin vaate. Lopulta hän ei enää kestänyt vaan syöksyi juosten eteenpäin suunnistaen jo vähän selkäytimellä. Yhtäkkiä kauhu hellitti. 

Hän katseli karttaa ja merkitsi paikan. Illalla hän saapui eräkämpälle, jolla kohtasi, kuten tavallista, muita kuljeskelijoita, ja kertoi kokemuksestaan. Joukossa oli joku joka tunsi tienoot ,ja sanoi, ettei juuri huvita sitä kautta kulkea - siinä tulee juuri tuo pakokauhu - ja he katselivat alueen rajoja - tuossa se päättyy. 

Kolmas tiesi siinä olevan vanhan saamelaisten uhripaikan. Se oli todennäköisesti valikoitunut alkuperäisesti juuri tästä syystä - jokin poikkesi siellä tavallisesta. Ne saattoivat olla maastonmuodot ja vielä luultavammin jokin tuskin korvin kuultava etäinen ääni - siellä oli paljon vedenjakaja-alueen sinne tänne virtaavia vesiä. Hän sanoi että välttää sitä paikkaa loppukänsä...

Tämä oli iltatosi tänään.

Hyvää yötä kullanmurut
Nukkukaa hyvin
te olette mukavia ihmisiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #68 : 24.05.10 - klo:21:21 »
Nukkukaa hyvin, pikkuriiviöt  :eusa_angel:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #69 : 25.05.10 - klo:20:10 »
Kömmimpä jo sänkyyn, seuralaisena 'Läpi pimeän yön' Henri J.M.Nouwen.

Sweet dreams  :060:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #70 : 25.05.10 - klo:20:37 »
Eteläisessä Suomessa sijaitsee kansanopisto, jonka perustaja oli Suuri Persoona. Han hette Max. Max ei voint luopua elämäntehtävästään - salamyhkäiset kielet kertoilivat siihen vaihtelevia syitä. Vietin siellä välivuotta ja menin hiihtolomalla käymään enkä viitsinyt lähteä illalla kotiin.

Olin yksin koko rakennuksessa. Nukahdin sujuvasti sillä olin tosiväsynyt, siksi en viitsinytkään lähteä reissaamaan himaan, oli miellyttävän viileää ja hiljaista. Hieman puolenyön jälkeen heräsin, katsoin kelloa - juu, se oli 24 ja jotain. Käytävällä oveni takana kuuluivat raskaat miehen askeleet. Ne lähestyivät...olivat kohdalla...loittonivat.  Sitten oli hiljaista.  Tämä on aivan varmasti totta.

On olemassa häviävän pieni, mutta huomioonotettava mahdollisuus, että askeleet kuuluivat teoriaopettajallemme, jolla oli jotakin meneillään erään opiskelijansa kanssa - ylimääräinen solfatunti siis, tai jotain - ja hän siis poistui ja käytävä vähän kaikui...mutta oliko kyseinen opiskelija siis sittenkin talossa? Miksi en ollut nähnyt, kun asui saman käytävän varrella? Laitoin sentään iltapalaakin siellä päässä käytävää, keittiön tapaisessa?


Tämä oli iltatosi tänään.

Hyvää yötä muruset.
Nähkää ihania unia.
Te olette mukavia murusia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #71 : 26.05.10 - klo:00:37 »
Yötä - "kullanmurut". :icon_cool:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #72 : 30.05.10 - klo:20:23 »

Ei ollu viime yönä oma sänky, ei oma peitto, ei oma tyyny ja kun nyt taas on, niin niistä on nautittava niin paljon kuin mahdollista, siispä hipsuttelen nukkumaan  :hiipia:

Pirskakin meni jo :003:

Hyvää yötä, Jeesus myötä!

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #73 : 30.05.10 - klo:21:06 »
Henri J.M.Nouwen on HYVÄ!
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Hyvää yötä! 2
« Vastaus #74 : 30.05.10 - klo:21:35 »
Ei ollu viime yönä oma sänky, ei oma peitto, ei oma tyyny ja kun nyt taas on, niin niistä on nautittava niin paljon kuin mahdollista, siispä hipsuttelen nukkumaan  :hiipia:

Pirskakin meni jo :003:

Hyvää yötä, Jeesus myötä!



Vai meni Pirskakin jo, älä yritä.   :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.