Kirjoittaja Aihe: SAATANA !!  (Luettu 3488 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
SAATANA !!
« : 19.01.19 - klo:20:05 »
Taas kiusaa ja valehtelee.

Miten teitä muita.

Toivottavasti ei liian paheellinen aihe tänne, mutta kun armon alla kristittyjä ollaan ja armoa anellen vaeletaan, niin kukapa meistä ei olisi ton perkeleen kiusattavana olisi ollut.

Anteeksi kun aikuisten oikeesti nimillä tosta perkeleestä kirjoitan, mutta toisaalta aikuisiahan tällä foorumilla kirjoittelee ja seppos viisaana miehenä voi sitten poistaa tämän aiheen kuten parhaaksi näkee, mutta isojen ihmisten parissa eiköhän me voida kirjoitella saatanastakin ihan nimellä.

Jos on niinkin kauan kuin minä ollut kristittynä, niin ei ole voinut välttyä ton saatanan kohtaamiselta.
Yleensä toi piru tulee ajatuksiin ja John Lennonin sanoin suurimmat hengelliset taistelut käydään meidän omissa ajatusmaailmoissa.
Kun yrität aloittaa tehdä jotain hyvää, niin kun eka epäuskon ajatus tulee mieleesi, etä ei tää onnistu, niin miljoona pikkupirua huutaa ajatuksissassi, että ei tulekkaan.

Joku olikohan juhani kirjoitti täällä foorumilla, että saatana on melankolinen hahmo joka vie ilon ja huumorin.
Enkelit ja Pyhä Henki on täynnä iloa ja positiivisuutta, mutta perkele tahtoo viedä ilon ja rauhan.

 Itse olen tuntenut useasti saatanan hyökkäyksiä hengellisessä maailmassa.
Kyllä se perkele yrittää viedä ilon ja masentaa ja lyödä maahan.

Kumma kun niin harva tosta paholaisen metkuista niin vähän on kirjoittanut.
Kuitenkin aika kovasti se on yrittämässä viedä iloa meiltä.

Itse yritän kyllä vastaan taistella.

Luther joskus totsi, että tollainen pieni harmi älä tule häiritsemään ja taisi heittää sitä mustelasilla tai kynällä, en muista historiaa.

Anteeksi jos liian voimakas aihe osio tänne, mutta eiköhän me aikuiset körtit osata tähänkin asiallisesti suhtautua ja antaa piut perkeleelle ja sen pikku piruille.

Jeesus on voittanut ne ja ne vaan on totaalisesti hävinneet juuri Jeesuksen ristillä kuolemisen takia.
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #1 : 19.01.19 - klo:20:49 »
Kuule kyllä... tämä on henkilö... tämä Saatana. En tiedä onko Saatana henkilönä tai sitten jokaisen ihmisen sydämessä oleva kupru pahinta maailmassa. En mieti, mutta saatanasti se tuntuu.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #2 : 19.01.19 - klo:23:18 »
Muistaakseni Nobel-kirjailija Isaac Bashevis Singer sanoi, että saatana on kuin kiero lakimies, joka toimii syyttäjänä. Houkutelee ihmisiä tekemään rikoksia saadakseen juttuja ajettavakseen. Olen siirtänyt ajatuksen koulumaailmaan. Versiossani saatana yllyttää heittämään kiven rehtorin ikkunaan ja juoksee sitten kantelemaan välituntivalvojalle, että tuo sen teki. Ei ole kenelläkään hauskaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #3 : 20.01.19 - klo:23:29 »
Heissan femsjungare, ehkä sun staililla tai jutuilla on vaikutusta ympäristöös, jatka samaan malliin, jos se isoo pahaa häiritsee niin silloin sun jutut pelaa toiseen pussiin. Meitsi on messis ja lupaan stikkaa handut ristiin ainakin tänä iltana.
Tsemppiä sinne kairaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #4 : 22.01.19 - klo:18:41 »
Heissan femsjungare, ehkä sun staililla tai jutuilla on vaikutusta ympäristöös, jatka samaan malliin, jos se isoo pahaa häiritsee niin silloin sun jutut pelaa toiseen pussiin. Meitsi on messis ja lupaan stikkaa handut ristiin ainakin tänä iltana.
Tsemppiä sinne kairaan.

Tattis isosti DON.

Juu kiusaahan se joskus enempi ja joskus ihan raivokkaasti, mut piut sille.

Niin ja viihdyn tuolla körttiskapakassa.
Siellä murisen ja narisen.
Zemppiä myös sinulle.

Olkoon pikku piruja kuin tiiliä kuin Hampurin savupiipuissa, niin menen sen Paavin eteen. Sanoi Martti Lutherin poikakin aikoinaan.
Eli eteenpäin, sano mummo Alepan jonossa.
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #5 : 23.01.19 - klo:22:35 »
Minuun se Saatana heittää ajatuksen: minä, minä, minä, mulle, mulle, mulle.... Toisinaan epäilyä .... Silloin tällöin pelkoa, milloin mistäkin.   Niin kyllä se yrittää viedä ilon.
Onneksi on ihania ihmisiä ympärillä. Onneksi on huumoria. Onneksi on Jumala.

Olen kerran kuullut saarnan jostain perhemessusta. En enää muista olinko itse paikanpäällä vai katsoinko telkkarista. Saarnaava pappi oli ajatellut kuulijoina olevia lapsia ja heidän konkreettisa ajattelutapaansa. Ja mikä uppoaa lapsiin, se uppoaa myös meihin vanhoihin.
Saarnaavalla papilla oli mukanaan kieppi kiipeilyköyttä. Hän kertoi omakohtaisen kokemuksen köyden varassa kalliolta laskeutumisestaan. Sellainen kiipeilyköysi kestää kuulema henkilöauton painon. Laskeutuminen sujui niin kauan hyvin, kun hän katsoi vain edessään olevaa kalliota. Häntä alkoi pelottaa heti, kun katsoi alas. Entä jos se köysi ei kestäkään?
Hän totesi lapsille. Se köysi on ihan yhtä vahava uskommepa sen kestävän tai epäilemme sen kestävyyttä. Sen lujuus ei riipu siitä, mitä mieltä me olemme.
Samoin on Jumalan laita. Jumala on. Hän on pelastuksemme riippumaatta siitä, uskommeko vai epäilemmekö.
Pyryharakka

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #6 : 31.01.19 - klo:16:54 »
Minuun se Saatana heittää ajatuksen: minä, minä, minä, mulle, mulle, mulle.... Toisinaan epäilyä .... Silloin tällöin pelkoa, milloin mistäkin.   Niin kyllä se yrittää viedä ilon.
Onneksi on ihania ihmisiä ympärillä. Onneksi on huumoria. Onneksi on Jumala.

Olen kerran kuullut saarnan jostain perhemessusta. En enää muista olinko itse paikanpäällä vai katsoinko telkkarista. Saarnaava pappi oli ajatellut kuulijoina olevia lapsia ja heidän konkreettisa ajattelutapaansa. Ja mikä uppoaa lapsiin, se uppoaa myös meihin vanhoihin.
Saarnaavalla papilla oli mukanaan kieppi kiipeilyköyttä. Hän kertoi omakohtaisen kokemuksen köyden varassa kalliolta laskeutumisestaan. Sellainen kiipeilyköysi kestää kuulema henkilöauton painon. Laskeutuminen sujui niin kauan hyvin, kun hän katsoi vain edessään olevaa kalliota. Häntä alkoi pelottaa heti, kun katsoi alas. Entä jos se köysi ei kestäkään?
Hän totesi lapsille. Se köysi on ihan yhtä vahava uskommepa sen kestävän tai epäilemme sen kestävyyttä. Sen lujuus ei riipu siitä, mitä mieltä me olemme.
Samoin on Jumalan laita. Jumala on. Hän on pelastuksemme riippumaatta siitä, uskommeko vai epäilemmekö.

Viisas pappi.

Kiitos
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #7 : 02.02.19 - klo:09:32 »
Minuun se Saatana heittää ajatuksen: minä, minä, minä, mulle, mulle, mulle.... Toisinaan epäilyä .... Silloin tällöin pelkoa, milloin mistäkin.   Niin kyllä se yrittää viedä ilon.
Onneksi on ihania ihmisiä ympärillä. Onneksi on huumoria. Onneksi on Jumala.

Olen kerran kuullut saarnan jostain perhemessusta. En enää muista olinko itse paikanpäällä vai katsoinko telkkarista. Saarnaava pappi oli ajatellut kuulijoina olevia lapsia ja heidän konkreettisa ajattelutapaansa. Ja mikä uppoaa lapsiin, se uppoaa myös meihin vanhoihin.
Saarnaavalla papilla oli mukanaan kieppi kiipeilyköyttä. Hän kertoi omakohtaisen kokemuksen köyden varassa kalliolta laskeutumisestaan. Sellainen kiipeilyköysi kestää kuulema henkilöauton painon. Laskeutuminen sujui niin kauan hyvin, kun hän katsoi vain edessään olevaa kalliota. Häntä alkoi pelottaa heti, kun katsoi alas. Entä jos se köysi ei kestäkään?
Hän totesi lapsille. Se köysi on ihan yhtä vahava uskommepa sen kestävän tai epäilemme sen kestävyyttä. Sen lujuus ei riipu siitä, mitä mieltä me olemme.
Samoin on Jumalan laita. Jumala on. Hän on pelastuksemme riippumaatta siitä, uskommeko vai epäilemmekö.

Aika useasti tosta syyttelemisestä olen kuullut, vaikka en sielun tai sielujenhoitaja olekkaan, niin valitusta, että en voi uskoa, että saan anteeksi ja vaikka välillä uskookin, niin kohta taas on syytösten alla, kun mokasin silloin ja se vaivaa hautaan asti, vaikka sekin, niinkuin muutkin jutut on saatu anteeksi ja vain piru syyttelee.

Pirusta on kirjoitettu, että se on veljien syyttäjä.
Ja niin se on, kyllä se tuo asioita menneisyydestä ja ties mistä pikkupahanteosta mieleen ja syyttää niillä.

Pitäisi olla samanlainen asenne, kun mun romani ystävälläni.
Hän kerran joutui poliisikuulusteluun ja poliisit alkoi, että teit silloin vuosi yks ja kaks nämä rikokset ja hän vaan kovana.
Oon tullut uskoon. En muista vanhoja syntejä, eikä Jumalakaan niitä enään muista !!
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #8 : 04.02.19 - klo:07:32 »
Mitenköhän olen kieroutunut, kun mietiskelen paholaisen metkuiluja?

Areenasta hyvä dokkari paholaisesta.

https://areena.yle.fi/1-4580647

Pan huilua soittava pikkupiru on kuulemma paniikkia tuottava piru.
Olen kyllä itsekkin miettinyt, että pelkoja ja paniikkia lietsoo piru ja sen saa käskemällä lähtemään.

Ei pitäisi koskaan antaa pirulle valtaa, kun se tulee rääkkymään !!
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #9 : 04.02.19 - klo:08:19 »
Paniikki tuleekin Panin nimestä (jonka taas voisi suomentaa: Kaikki). Tuota sarvipäistä huilunsoittajaa juhlittiin antiikin aikana remuamalla suurissa joukoissa, joissa riehakas ilo saattoi kääntyä villiksi pakokauhuksi. Olen miettinyt, onko Pan myös Joulupukin kaukainen esikuva.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #10 : 15.02.19 - klo:13:09 »
Tapasin kerran erään rouvan ja aloin sitten paasaamaan hänelle kristillisistä asioista.
silloin mulla oli tapana.
Hävettää monet sen ajan oireiluni, vaikka aika paljon olin silloin uskonnollisen murroksen koettuani manipuloinnin uhri.

Onneksi löytyi nämä kummalliset körtit ja tässä jengissä, nyt armoa anoen.

Siis niinku,
tää rouva, ni kertoi, että hänelle kun tulee liikaa vaikeuksia ja ahdistuksia, niin hän menee kirkkoon ja on siellä hiljaa.
Joskus kauemmin joskus ei niin kauan ja aina hän saa uskon, että hän selviää.

Perkele kun valehtelee, niin itsellenikin tuo sama on auttanut useasti.

En tiedä rouvashenkilön teologiasta tai uskostaan sen enempi, mutta kivasti hän oli kuin körtti.
Hiljaa armoa anoen sen suurempia hengellisiä ansioitaan esittelemässä.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #11 : 16.02.19 - klo:08:21 »
Meitä on kaksi. Toinen on laittanut lääkelaukkunsa jääkaappiin ja toinen villasukkalaatikkoon. Pitääkö olla huolissaan?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #12 : 16.02.19 - klo:11:02 »
Minut on vuosikymmenten omantunnon syytösten alla laitettu siihen tilaan, että olen alkanut uskoa, että syyttävä omatunto on eräs työkalu, jota Jumala käyttää ja syyttävästä omastatunnosta voi välillä olla jopa ainakin jossain määrin iloinen.
Omatunto syyttää vain, jos Jumala sen sallii. Mitään muutakaan ei tapahdu ilman, että Jumala sallii.

Jos sinulla Viisveisaaja on vielä se Jonas Laguksen Evankeliumin ääni-niminen kirja, niin lue sitä.
Jos omantunnon syytökset ajavat ihmistä jatkuvasti huutamaan avuksi Herran Jeesuksen nimeä, niin silloinhan se koituu siunaukseksi ja jos vielä on niin, että Paholainen on noiden syytösten takana, niin silloinhan hän vain tekee ihmiselle palveluksen, josta kiitos kuuluu yksin Jumalalle.


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: SAATANA !!
« Vastaus #13 : 16.02.19 - klo:12:31 »
Luther taisi kuvailla saatanan Jumalan vihaiseksi kahlekoiraksi, joka ärhentelyllään pelottelee syntiset Jumalan turviin.