Kirjoittaja Aihe: Tänään 32  (Luettu 28736 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 32
« Vastaus #60 : 14.12.14 - klo:19:46 »
Yritämme saada silmävoidetta silmätulehdukseen

Yhteispäivystyksen tuntien jonot tietäen suosittelen odottamaan huomisaamuun. ( jos ei ole ketään omaa tuttua, joka voi auttaa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 32
« Vastaus #61 : 14.12.14 - klo:20:09 »
Sain nyhdettyä Lapsi numero Ykköseltä lahjatoivomuksensa jonka poikkesin toteuttaan. Mietin kuinka on nyt iisiä lahjakassien kanssa kun jokainen haluu jotain lahjakortilla toteutuvaa  :003: ja mitä oli raahata kasseja kun ne oli painavimmillaan.

Se jää nähtäväksi saako sisar uuden fleecen, hänen pitäisi ja kangas on. Ja lupasin pitää hänet fleeceissä että voi huoleti kuluttaa niitä. Tiedän toivottavan.  :-\.

Päätös olkoon. Tiistaina on tuutorin seminaari. Jos osaan jotainkin niin tiistai-iltana toteutuu leikkuu. Sen jälkeen toteutuu kahden sauman ompelu keskiviikkona. Tämän jälkeen toteutuu kaikki kyllä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 32
« Vastaus #62 : 14.12.14 - klo:20:37 »
Tuli käytyä kävellen kirkossa joululaulutilaisuudessa, eipähän tuo ole kuin 20 min/suunta.
Mutta aivan liian vähissä ulkoilut on nyt.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään 32
« Vastaus #63 : 14.12.14 - klo:21:07 »
Käyty laulamassa kauneimmat joululaulut kauniissa kirkossamme, jossa on tosi hyvä akustiikka.
Kyllä se Engell osasi suunnittelun taidon.
Mukana jousiorkesteri ja Melodiakuoro.
Väkeäkin lähes tuhat, nuorisoa ja lapsia myös paljon.
Osallistuin kolehdin keräämiseen, meni lähetystyölle.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 32
« Vastaus #64 : 14.12.14 - klo:23:19 »
Monessa Helsingin seurakunnassa oli tänään joululaulujen ilta. Niinpä Seuratuvan seuroissa meitä oli vain viisi. Ajatuksia herättäviä puheita, veisuuta ja keskustelua.

Seuraavat seurat 4. tammikuuta. Autotalon remontti on nyt siinä vaiheessa, että silloin kuljetaan Seuratupaan vanhaa reittiä eli metroasemaa vastapäätä olevan d-portaan kautta - ovessa lukee Seuratupa, ja uusi ovipuhelin on toivottavasti tuolloin jo toiminnassa. Tervetuloa!

Mt

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 32
« Vastaus #65 : 14.12.14 - klo:23:24 »
Se on sitten tiettävästi ensimmäinen poika valittu Lucianeidoksi, ruotsissa.  Näin missikisoja ootellessa.  :kahvi:

Ruattalaaset n'oon taas jäläkijunas. Jämsän Matti oli jo 50-luvulla missikisoos ja tuli neliänneksi. Tuamaripeliä kun ei säärikarvoosta annettu pisteitä.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 32
« Vastaus #66 : 14.12.14 - klo:23:40 »
Ruattalaaset n'oon taas jäläkijunas. Jämsän Matti oli jo 50-luvulla missikisoos ja tuli neliänneksi. Tuamaripeliä kun ei säärikarvoosta annettu pisteitä.

Mt

Jos joku nuorempi ei tunne Jämsän Mattia, niin hän oli Apu-lehden toimittaja, joka teki kaikkea kahelia, että sai siitä jutun aikaiseksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 32
« Vastaus #67 : 15.12.14 - klo:12:26 »
Olipa taas lääkepiikin vuoro, toivottavasti auttaa jaksamaan eteenpäin.
Rauhallinen ja levollinen tavallinen arki.
Huoneenikin olen saanut siivottua tip top kuntoon....sängyn päällekin vois vaikka oikaista
musiikkia kuuntelemaan tai lueskelemaan...papereita ei siinä levällään...ainakaan nyt..  :icon_wink: :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Tänään 32
« Vastaus #68 : 15.12.14 - klo:17:07 »
Jos joku nuorempi ei tunne Jämsän Mattia, niin hän oli Apu-lehden toimittaja, joka teki kaikkea kahelia, että sai siitä jutun aikaiseksi.

Hyppäsi laskuvarjolla lentokoneesta ja kuvaili sen Aleksis Kiven tyyliin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 32
« Vastaus #69 : 15.12.14 - klo:20:08 »
On muuten joulukaktukseen joka ei ikinä kukkinut kun oli kukkimattomana koristelemassa asetelmaa ja siitä säilöönotettiin puhjennut nuppu josta kohta avautuu kukka.

Kaktukset ulkoilivat ohjeen mukaan koko kesän. Hyvin ne ajoittivat kukkimisen.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 32
« Vastaus #70 : 16.12.14 - klo:09:47 »
Lapsukaiset ovat molemmat sairaina ja äitinsä hoidossa. Lähden tästä DNA:n toimistoon ja sitten kirjastoon. Yritän saada Siiri Magga-Miettusen loput kirjat luettavakseni. Viime kerralla lainaamistani kirjoista kahta en halunnutkaan lukea.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33783
Vs: Tänään 32
« Vastaus #71 : 16.12.14 - klo:10:06 »
Samoilla mennään 1944. Pikkutytöt toivat päiväkodista flunssan, ripulin ja kihomatoja. 5-vuotiaan synttäritkin täytyi peruuttaa.
Minullakin on tätä... mutta nyt aamulla jaksoin leipoa hiukan joulupullia ja torttuja.
Maton pesu vielä edessä, sitten lepään. Huomena on lahjaliput Sinfonia Lahden ja Laulupuu-kuoron joulukonserttiin. Saa nähdä onko mistua ja istujaksi. Parempaan päin olen jonkin verran.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 32
« Vastaus #72 : 16.12.14 - klo:11:12 »
 :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 32
« Vastaus #73 : 16.12.14 - klo:12:29 »
Vielä yks joululahja niin on aika hyvässä mallissa. Ja se fleece. Minä kyl haluan tehdä kyntiläin valaistes joulukortei teille, jos en ole tehnyt niin minä olen ajatellut kynttilöitä ja teitä. Sitte on tuutori. Ehkä saa sukkaparin, jos saan utsituksi osoitteens jostakin. Pitää sitä tiheempään pistää puikkoa toisen eteen.

Tänään on minulla joulurento olo.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 32
« Vastaus #74 : 16.12.14 - klo:14:32 »
Tuli haettua joulukuusi kaupungin myyntipaikoilta.
Takavuosina hain itse kotimökin ympäristöstä...kai sitä on tullut vanhaksi ja laiskaksi.