Kirjoittaja Aihe: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?  (Luettu 13889 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #30 : 08.04.13 - klo:14:09 »
Nuo häivekoneet.
Saksassa tehtiin niitten prototyyppejä ja Jenkeille jäi 1945 jo mallikappaleita.
Kuukkelilla löyttyy ja laitan linkin joskus illemmalla.  :kahvi:

Tiesittekö jotta neukuillakin oli Suihkuhävittäjiä jo 1944

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #31 : 08.04.13 - klo:14:16 »
Mikoyan-Gurevich I-250. Googlella löysin tämän. Suihkuturbiinin lisäksi oli propellikin. Mielenkiintoista.

myyrä

  • Vieras
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #32 : 08.04.13 - klo:14:27 »
Minun mielestä jos jotkut haluaa tapella niin saisivat mennä jollekin tosi isolle kentälle tai autiomaahan tappelemaan niin siviilit ei joutuisi kärsimään. Joka sentti aseisiin menee turhuuteen!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #33 : 08.04.13 - klo:16:09 »
Niin se on... mutta me ihmiset emme ole enkeleitä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #34 : 08.04.13 - klo:16:19 »
Minun mielestä jos jotkut haluaa tapella niin saisivat mennä jollekin tosi isolle kentälle tai autiomaahan tappelemaan niin siviilit ei joutuisi kärsimään. Joka sentti aseisiin menee turhuuteen!

Joo kaikki agressiiviset vaikka stadionille, puukko käteen ja sit sammutettais valot.

Tosta aiheen aloituksesta, ni aina sanonut, et ku meilä on se Otaniemi ja jokunen fiksukin kait, siellä, ni tehdään kolme atomipommia ja jos ryssä alkaa vaatimaan jotain, ni sanotaan, et meillä on kolme pommii, yks tulee Moskovaan tainen Pietariin ja kolmas jonnekkin. Uskoisin et niiden uhoaminen loppuisi siihen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #35 : 08.04.13 - klo:20:22 »
Juu olen. Kaikki vanha kiinnostaa, hevosenlänget, maamoottorit, moottoripyörät, autot jne...
Olen syntynyt ruuvimeisseli kourassa.
Isä nosti akoinaan kun olin 5-vuotias traktorin pukille ja vielä en ole alas päässyt.
Se on " gangsteri "  sitikka viulukotelokin takapenkillä.  ;  )
Kiitos valaisusta, olen tässä miettinyt sitä viulukoteloasiaa. Tarkoittaako se sitä ulkonevaa pattia?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #36 : 08.04.13 - klo:22:27 »
Joo kaikki agressiiviset vaikka stadionille, puukko käteen ja sit sammutettais valot.

Tosta aiheen aloituksesta, ni aina sanonut, et ku meilä on se Otaniemi ja jokunen fiksukin kait, siellä, ni tehdään kolme atomipommia ja jos ryssä alkaa vaatimaan jotain, ni sanotaan, et meillä on kolme pommii, yks tulee Moskovaan tainen Pietariin ja kolmas jonnekkin. Uskoisin et niiden uhoaminen loppuisi siihen.

Siitäpä vasta häly nousisi. USA ja Venäjä lähettäisivät nootteja. Kai Suomi voisi enemmän rauhan- kuin pommintekijä?
Acta, non verba.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #37 : 10.04.13 - klo:08:36 »
Ahvenanmaalle gladiaattiorit ja kiihkoilijat. Mutta onhan nuita golosseumia olemasssa, sinne vaan, eilen selvis jotta olen ainuu takkkaaja perkele, nyt sitten kumuluoittuu.

Mutta niihän sitä on, jos otttaa takkaakisen, ottaa maksaaksen.   :kahvi:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #38 : 10.04.13 - klo:11:48 »
Niin se on... mutta me ihmiset emme ole enkeleitä.

Muutamat ihmiset ovat enkeleitä, muutamat mutta kumminkin. Ja on täällä läheisyydessämme on myös oikeita enkeleitä. Ettekö te muka kuule siipien havinaa...?! :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #39 : 10.04.13 - klo:19:01 »
Minä kun en puolustusteknologiaa tunne niin kysynpä muuta:

Miten ajattelette, että Suomessa elämä muuttuisi, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen, ja suhteellisen suosiolla annettaisiin periksi?

Kouluihin ehkä saataisiin kuria, sillä Venäjällä ei oppilaat hypi opettajien nenille. Korkein opetus muutettaisiin venäjänkieliseksi, kun se nykyään alkaa olla englanninkielistä. Kouluissa opiskeltaisiin ruotsin sijasta venäjää, tai oikeastaan aloitettaisiin venäjällä ja englanti tulisi sitten myöhemmin. Homot menisivät takaisin kaappiin. Pojat olisivat armeijassa pidempään, jossakin toisella puolella suunnatonta valtiota ehkä, ja heitä simputettaisiin kansallisuutensa takia, ja voisivat joutua sotimaan jonnekin Kaukasukselle. Pienet paikalliset protestiliikkeet eivät suuria "kansallisesti" tärkeitä hankkeita jarruttaisi niin helposti kuin nykyään. Naiset alkaisivat näyttää enemmän naisilta. Miten muuten?

Joskus tuntuu, että nyky-Venäjähän olisi yksi perussuomalaisten unelmavaltio muuten kuin että siellä on väärä kansallisuus vallassa.

Eihän vaikka autonomian aika kokonaisuudessan ihan hirveä ollut, kyllähän paljon edistystäkin tapahtui - mutta kyllähän suomalaisia käsiteltiinkin hellävaraisemmin kuin muita Venäjän alaisia kansoja. Ja suomalaiset palkitsivat tämän siten etteivät rettelöineet. Mutta sitten tuli paha paha kansallisuusaate ja pilasi kaiken.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #40 : 10.04.13 - klo:19:32 »
Pisin kappaleesi ok, varmaankin olisi noin.Itse en ihaile venäläistä naista, olisi liian kallis minunlaiselle.
Persuja en oikeastaan vielä mainitse pysyvänä aatelina, eivät ole hallituksessa näyttäneet mihin oikeastaan kykenevät. Autonomia oli hyvää aikaa, saatiin harjoitella "Suomena". Saatiin markka ja Suomen liikenneväylät kehittyivät. Suomalaista kansallisuusaatetta en kaihda. Tässä olen erimieltä, että siitä alkoi kaikki paha.Kyllä Venäjän poliittiset olot oli nopeampi vaikuttaja, että tuli veljessota.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #41 : 10.04.13 - klo:19:45 »
Suomalaista kansallisuusaatetta en kaihda. Tässä olen erimieltä, että siitä alkoi kaikki paha.

Tarkennettakoon, että en viitannut mitenkään yksinomaan suomalaiseen kansallisuusaatteeseen, vaan vähintään yhtä paljon venäläiseen (tai panslavistiseen). Ja kaikkea pahaa olivat jo sortokaudet.
« Viimeksi muokattu: 10.04.13 - klo:19:49 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #42 : 10.04.13 - klo:20:02 »
Ahvenanmaalle gladiaattiorit ja kiihkoilijat.

Ahvenanmaa on Suomen kauneimpia seutuja,ja olisi ikävää jos sitä kansoittaisi epämääräiset ihmiset joten ehdotan että Ålandin sijasta kiihkoilijat ja gladiaattorit passitettaisiin sen sijaan Venäjälle.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #43 : 10.04.13 - klo:20:34 »
Samoin syntyvyys on ollut pohjamudissa ja kuollisuus on ollut viime vuoteen asti suurempi kuin syntyvyys.

Tiedätkö, onko Venäjälläkin positiivinen syntyvyys lähinnä muslimikansanosan ansiota? (Wikipedia väittää, että vuonna 2009 jo olisi väestömäärä kääntynyt kasvuun, mutta suomenkielinen ei kerro, oliko syynä syntyvyys vai esimerkiksi muuttoliike.)
« Viimeksi muokattu: 10.04.13 - klo:20:38 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #44 : 11.04.13 - klo:04:36 »
Tiedätkö, onko Venäjälläkin positiivinen syntyvyys lähinnä muslimikansanosan ansiota? (Wikipedia väittää, että vuonna 2009 jo olisi väestömäärä kääntynyt kasvuun, mutta suomenkielinen ei kerro, oliko syynä syntyvyys vai esimerkiksi muuttoliike.)

Ymmärsin sen uutisen, niin että vasta nyt syntyvyys ylitti kuolleisuuden. Muuttoliike on ollut valtaisaa mm. 2 miljoonaa Israeliin. En ole nähnyt kaikkein uusinta tilastoa, mutta eiköhän muuttoliike ole tasaantunut. Olemme mekin saaneet siitä osamme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi