Kirjoittaja Aihe: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?  (Luettu 13897 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #15 : 08.04.13 - klo:11:43 »
Monet jututhan me läpikävimme, kiitos, että Te tällaisen vm-44 avauksen huomioitte. Sinisilmäisiähän me emme saisi olla. Tähän on vaara, kun me olemme taloudellisessa taantumassa ja Venäjä on kiihdytyskaistallaan. AINA kuitenkin on ensin HENKI ja vasta sen jälkeen materiaali, kun ajatellaan maanpuolustusta.
Juhanille: minä Jumalalle huokaan, että voisit ne orjatyöleirimuistosi unohtaa. Mutta ei se ole helppoa, muistelenhan minäkin Jeesiöjoen tuolla puolen tapahtuneita tympeitä asioita, muistot kuitenkin haalistuvat armeliaalla tavalla.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #16 : 08.04.13 - klo:11:52 »
Hyviä kirjoituksia on.
Salis  puhhuu hyvin nuista uhkista ja ne on todellisia ja johtuu tästä " suvaitsevaisuudesta" ja alemmuudentunteesta politikoillamme kun halutaan olla mallioppilaita oman kulttuurimme alistaen.

Osataanko me varmasti ydinvoiman hallinta ?  Kokemustahan meillä ei ole kuin muutamia kymmeniä vuosia jos ois tuhansia vuosia ois vertailupohjaa ja vois sanoa jotta jotain taitoa jo on.

Ruotsin puolustuskyky on arvoitus. Ilmavoimat on iskukykyinen, merivoimat joka on myös vahva taas ei ole mikään kovin merkittävä Ruotsin sijainnista johtuen.
Maavoimat on ollut hyvin varusteltu, mutta ajettu alas ja nykymallillaan tuhottu jo yhdessä kunnollisessa taistelussa.
Ruotsi tarvitsee puskurivaltion,  Suomen .
Siksi olisi hyvä tehdä yhteistyötä ja ottaa pelimerkkejä Ruotsista.
Ruotsin etu on pitää Suomen puolustus vahvana ja taistelut Suomen maaperällä.

Raja on pitkä se muistakaamme ja paikallistuntemus on kaiken A ja O.
Siksi varuskunnat pitää säilyttää.
Varuskuntiahan ei käytetä sota-aikana, miehet ja materiaali on hajautettuna.
On turha luulla jotta jotta monikaan Helsinkiläinen osaisi toimia parhaalla mahdollisella kyvyllä Joensuussa, Lieksassa, sallassa. Tai Kiuruvetinen Helsingin puolustuksessa.
Mm näiden syiden takia varuskunnat pitäisi säilyttää.

Osaako nykyihminen selvitä puolustustaisteluissa metsissä ?
Joka sodassa soditaan eka ilmassa ja sitten siirrytään valloittamaan maitse. Raja on piiiitkä puolustaa.

Nuista nykyaseista.  Atomipommit on olleet jo kymmeniä vuosia ja Japanin jälkeen niitä ei ole sodassa käytetty eikä ainakaan valloittaja ole niin tyhmä jotta saastuttas ja tuhoais kaiken sieltä minne haluaa.
Atomiaseita käyttäisi ehkä ahdingossa oleva puolustaja tai joku itsetuhoinen sekä mekan mielteiset marttyyrit.

Maataistelut sodan Suomesta ratkaiseisi.
Käytännössä todellista rauhaa ei tulisi vaan sissisota jatkuisi.
Valloitusyritys pitää Suomen olosuhteissa torjua metsässä.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #17 : 08.04.13 - klo:11:55 »
Totta, ilman henkeä ja maanpuolustushalua ei mitään pieni väestö voi pärjätä.
Sitä henkeä nykyään tuhotaan järjestelmällisesti ja tuodaan tilalle riskitekijöitä.
Maailma on täynnä esimerkkejä kuinka Ryssät tai Jenkit on koettaneet alistaa pieniä kansoja, mutta todellista voittoa ei ole tullut, turpiin kyllä ovat isot saaneet kivasti.   :kahvi:

Töölöläinen

  • Vieras
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #18 : 08.04.13 - klo:12:01 »
Kyllä minua huolestuttaa Iivanien pullistelu. Tässä on yhteistä rajaa 1400 kilometriä. Huolestuttaa... ei pelota.
Historialla on tapana toistaa itseensä, yksittäisenä ihmisenä on minun kumminkin hyväksyttävä mennyt ja tuleva historia.
Voisinko siis kenties oppia,kasvaa ihmisenä tuntemalla historiani?

Sanota:" Kun tunnet oman historiasi, on sinulla hyvä perusta rakentaa omaa tulevaisuutta".
Minusta tätä on hyvä pohtia yksittäisenä ihmisenä  kuin myös koko yhteiskunnan osalta.
Kieltämättä itse tulee kyllä välillä ja hyvinkin usein sorruttua "vieraisiin hapatuksien virtaan", jolloin oma historia jää syrjään. 

Minä pelkään ainoastaan Jumppua ja poliisia.
Mikäs poliisissa pelottaa?
Eikö se ole hyvä että joku meitä kaitsii hieman, väärille urille pyrkiviä ihmisiä.
 

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #19 : 08.04.13 - klo:12:06 »
Totta, ilman henkeä ja maanpuolustushalua ei mitään pieni väestö voi pärjätä.
Sitä henkeä nykyään tuhotaan järjestelmällisesti ja tuodaan tilalle riskitekijöitä.
Maailma on täynnä esimerkkejä kuinka Ryssät tai Jenkit on koettaneet alistaa pieniä kansoja, mutta todellista voittoa ei ole tullut, turpiin kyllä ovat isot saaneet kivasti.   :kahvi:
Oletko museoautomiehiä? Logossasi on pitkänokkainen pirssi, kuvailisitko?

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #20 : 08.04.13 - klo:12:18 »
Juu olen. Kaikki vanha kiinnostaa, hevosenlänget, maamoottorit, moottoripyörät, autot jne...
Olen syntynyt ruuvimeisseli kourassa.
Isä nosti akoinaan kun olin 5-vuotias traktorin pukille ja vielä en ole alas päässyt.
Se on " gangsteri "  sitikka viulukotelokin takapenkillä.  ;  )

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #21 : 08.04.13 - klo:12:43 »
Osaako nykyihminen selvitä puolustustaisteluissa metsissä ?

Joka sodassa soditaan eka ilmassa ja sitten siirrytään valloittamaan maitse. Raja on piiiitkä puolustaa.
Maataistelut sodan Suomesta ratkaiseisi.
Käytännössä todellista rauhaa ei tulisi vaan sissisota jatkuisi.
Valloitusyritys pitää Suomen olosuhteissa torjua metsässä.

Tuo nykyihmisen selviäminen puolustustaisteluissa metsissä on hyvä kysymys. Suomessa on kuitenkin koko joukko nuoria, jotka ovat harrastaneet hiihtoa ja suunnistusta. Varmasti osaavat taistella metsissä. Mutta sitten on porukkaa, joka ei ole jalallaan astunut metsään paitsi armeijan aikana. Ei onnistu taistelu metsässä.

Kysymys siitä, valloitetaanko Suomi maataistelulla, on hyvä. Nyt, kun satelliitilla voidaan paikantaa 0,3 neliön alue, voidaan metsän sissitkin tuhota ilmasta tai maalta laukaistuilla ohjuksilla. Kyllä Suomi valloitetaan 200 monikärkisillä risteilyohjuksilla niin, ettei tiiltä jää tiilen päälle. Loput tapahtuu täsmäohjuksilla ilmasta käsin. Tieto- ja viestinverkot lamautetaan. Se on sitten siinä. Viikossa maa olisi totaalisesti hallussa ja valvonnassa.

Acta, non verba.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #22 : 08.04.13 - klo:13:01 »
Venäjällä ei ole täällä hetkellä huippuaseita, joista Salis kirjoittaa, ainakaan palveluskäytössä. Meiltä puuttuvat palveluskäytöstä reserviläisiltä kaikki hienoudet, kun varusmiehet varuskunnistaan lähtevät, yönäkölaitteet ja vastaavat hienoudet on mukana.
Maaseudun metsästäjät pärjäävät kaikkialla, osaavat hoitaa aseensa ja sellaiset asiat.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #23 : 08.04.13 - klo:13:24 »
Minä olen siiirtymässä Sipoonkorveen mettiin ja teen sieltä Iivanoitten valloottamaan isänmaahan täsmäiskuja vihulaasille. Tarvittisin taisteluparia?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #24 : 08.04.13 - klo:13:26 »
Minä olen siiirtymässä Sipoonkorveen mettiin ja teen sieltä Iivanoitten valloottamaan isänmaahan täsmäiskuja vihulaasille. Tarvittisin taisteluparia?

Minä voin rannikkojääkärinä lähteä. Sopii hyvin Sipoon merellisiin maisemiin.  :icon_wink:
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #25 : 08.04.13 - klo:13:34 »
TJ-au tai mittausau oli minun koulutukseni. Itsekehu haisee, mutta minä olin patteriston jalkapallossa paras libero.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #26 : 08.04.13 - klo:13:35 »
Venäjällä ei ole täällä hetkellä huippuaseita, joista Salis kirjoittaa, ainakaan palveluskäytössä. Meiltä puuttuvat palveluskäytöstä reserviläisiltä kaikki hienoudet, kun varusmiehet varuskunnistaan lähtevät, yönäkölaitteet ja vastaavat hienoudet on mukana.
Maaseudun metsästäjät pärjäävät kaikkialla, osaavat hoitaa aseensa ja sellaiset asiat.

Kyllä venäläisillä on Moskit ja BrahMos-risteilyohjukset, jotka toimivat maasta, ilmasta ja mereltä. Puhumattakaan pienen kantaman ohjuksista.
Acta, non verba.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #27 : 08.04.13 - klo:13:49 »
Ei ne niitä ohjuksia ydikärjillä käytä, ei ryssä niin hullu sentään ole jotta tuhoais maan ja materiaalin käyttökelvottomaksi.
Ois käyttänyt jo muuallakin jos haluais niin käyttää, mutta eivätpä käyttäneet.
Maajoukot tämän valtauksen tekis jos ei sitten ihan sekoja ole.

Miten lie Haarp  vai mikä Sura se nyt ryssillä on, toimiiko se ?   :kahvi:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #28 : 08.04.13 - klo:13:58 »
Aikanaan entisessä elämässä mietittiin Tervakosken " puuhamaassa " nuitakin kun EMP huoneitten varusteita rustattiin.
Eipä siitä sitten sen enempää, armeijjan käyneet ja tekniikan ihmiset tietää mistä nyt kirjoitin.
Mutta  tiedoksi, nuitakin asioita on Suomessa mietitty ja laskelmoitu.
Suomen puolustuskyky on ollut parempi kuin moni arvaakaan.
Nyt vaan on päättäjät ulostaneet pelimerkit ulos.
Kreikkakin sai paljon tuohta ja maksoi niillä Saksasta tilaamiaan sotalaivoja. HYVÄ  SUOMI, HYVÄ  !!!   :kahvi:

myyrä

  • Vieras
Vs: Pelottaako Venäjän rahan käyttö sotateollisuuteensa?
« Vastaus #29 : 08.04.13 - klo:14:05 »
Yksi viheliäisimpiä keksintöjä on jenkkien häivekoneet, joitten iskuissa kuolee melkein aina siviilejä. Täällä vain Venäjää syytetään vaikka USA on menossa joka paikkaan "etujaan" ajamaan. Lisäksi CIA sotkeutuu muiden maiden asioihin, kuten esim. Latinalaisen Amerikan.

Venäjä on täällä Itä-Suomessa tärkeä kauppakumppani ja hyvin hyvin monet ihmiset täältä käy pari kertaa kuukaudessa "rajalla" tankkaamassa auton ja ostamassa mm. alkoholia ja tupakkaa. Neste vie samaa bensaa Venäjälle, joka täältä käydään ostamassa halvalla takaisin. Mm. yksi kaveri ajelee sitikallaan pelkästään Venäjän bensalla. Kun kysyin häneltä, että minkälaatuista se on, niin vastasi sen olevan ihan samaa kuin Suomesta saa. Hinta vaan on halvempi.