Kirjoittaja Aihe: Onko tanssi syntiä  (Luettu 31481 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #30 : 05.10.19 - klo:00:02 »
Joskus työelämän aikoihin kunnostauduin rivitanssissa...siitä aikaa...
Nykyisin tyydyn hytkymään musiikin tahdissa sopivissa ja sopimattomissa tilanteissa.
Lauluharkoissa välillä taputtelen reisiäni hänen soittonsa tahtiin...ja pyyhkeitä tulee... :icon_sad:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #31 : 06.10.19 - klo:13:53 »
En ole elämän päivänä pitänyt tanssia syntinä. Tosin on kuin Öppiäisellä:  eipä olevetoakaan, kun mun tasoinen baletti oli vielä kaukana tanssimisesta.   

Jos mietin missä pahaa tapahtuu, taitavat olla sitte yökerhot, ja ajattelen tyrmäystippoja, katua jolla käydään kauppaa kaikesta mitä mieli halajaa eli millä saa nuppinsa sekaisin ja kaikki maailman vakavat taudit mitkä vaan katukaupassa tarttuu.

Ja ajattelen ihmiskauppaa ja tiettyjä idänmatkoja. Jos nyt vertaan tuohon suomalaista lavatanssimeininkiä, niin huh hyvää päivää. 

Minä en ymmärrä itsekään mikä minut tuntui erottavan Jumalasta tässä, olen sitä riittämiin täällä ihmetellyt. Yhteen se johti:  Erityiseen varovaisuuteen syntejä nimettäessä. 

Minä olin kirkossa!   Perheeni kanssa, josta pitäisi tuntea moninkertaista kiitollisuutta eikä muuta.  Siellä ei totta vie tanssittu.  Pääsikö minun ja Jumalani väliin pelkkä ajatus:  Kyllä teillä nyt on tarve tänne ryysiä, onkohan kuukauden kuluttua ketään?  Mutta samaa hiljaista ajatusta olin kanniskellut sillä ne Anttolan joulut on vähän liian prameaa  kamaa.  Siellä kun on laulettu jotain köyhään talliin syntyneestä heinille härkien ja juhtien tulleesta Vapahtajasta, on fiilis ollut että jokin ei natsaa vaikka miten saadaan olla yhdessä.

Isältä lipsahti toive ” vähän vaatimattomamnasta” joulusta. Minkäs nyt enää teet. Näillä on menty, ja onhan lapset saaneet pitää yhden paikan joka on kuin meille se kuiva mäki keskellä maalaiskylää, jossa oltiin koko kesä ja noin...
« Viimeksi muokattu: 06.10.19 - klo:13:58 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #32 : 06.10.19 - klo:15:54 »
Minua on isä aikanaan opettanut tanssimaan, valssia, jenkkaa, polkkaa ja humppaa. Nuorena olin uskis, joten en käynyt tansseissa. Tanssittiin vaan kotona ja mökillä omissa "hipoissa". Mieheni ei osaa/halua osata tanssia. Niinpä tanssit on minultakin jääneet joidenkin häiden yhteydessä muutamaan tanssiin.
Mutta minkäs teet, kun musiikki menee jalan alle. Hyvää, sopivarytmistä musiikkia on vain mahdottoman hankala kuunnella hiljaa paikallaan. Siihen lähtee väkisin kroppa mukaan. Sitä paitsi se on hyvä liikuntamuoto. Se on ystävällisempi nivelille kuin juoksu. Latinotansseissa tulee hyvin ristiselkä kuntoon. Sitäpaitsi liikunnan pitäisi olla hauskaa, että sitä jaksaa harrastaa riittävästi. Siis kotitöitä tehdessäni tanssin, kun vain sopivaa musiikkia sattuu kohdalle.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #33 : 06.10.19 - klo:16:04 »
Kävin nuorra miessä tansseissa joka viikonloppu. Sitten tuli aika jota en tarkoin osaa selittää, olisiko sanonta uskiselämän porstuakivillä pyöriskelyä sinne päin. Minut vedettiin tähän seuraliikkeeseen so rakastettiin. En halua enää tanssia, mutta SEN vanha musiikki on verissäni.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #34 : 24.12.19 - klo:10:31 »
Kävin nuorra miessä tansseissa joka viikonloppu. Sitten tuli aika jota en tarkoin osaa selittää, olisiko sanonta uskiselämän porstuakivillä pyöriskelyä sinne päin. Minut vedettiin tähän seuraliikkeeseen so rakastettiin. En halua enää tanssia, mutta SEN vanha musiikki on verissäni.
Tango ei ole syntiä, koska maamme tangopääkaupunki sijaitsee Tangomaalla Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoella, ja Lapuanjoen rannalla asuu paljon körttiläisiä tangon ystäviä  ->https://www.youtube.com/watch?v=CpE6r1KGCi0

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #35 : 24.12.19 - klo:14:15 »
Ei ole tanssi itsessään tietystikään syntiä. Daavidkin tanssi niin riemullisesti, että taisi näkyä liikaa. Soittopelejä on tummasävyisiä ja heleä-äänisiä symbaaleja ja muita.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #36 : 24.12.19 - klo:21:58 »
Ei ole tanssi itsessään tietystikään syntiä. Daavidkin tanssi niin riemullisesti, että taisi näkyä liikaa. Soittopelejä on tummasävyisiä ja heleä-äänisiä symbaaleja ja muita.

’Tanssi on syntiä’ -uskomus lienee perua raamatunkäännöksestä, jossa karkeloitiin kyllä sydämen kyllyydestä Jumalan kunniaksi, mutta ainoa, joka tanssi, oli Salome. Seurauksena Johannes menetti päänsä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #37 : 25.12.19 - klo:20:21 »
Ei ole tanssi itsessään tietystikään syntiä. Daavidkin tanssi niin riemullisesti, että taisi näkyä liikaa. Soittopelejä on tummasävyisiä ja heleä-äänisiä symbaaleja ja muita.
Tapaninpäivän perinteisiin kuuluu tapanintanssit, ja Lapuanjoen rannalla asuvat körttilääset ryntäävät ehtoolla kylätaajamien pubeihin
ja kaupunkien tanssiravintoloihin tapanintansseihin. :)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #38 : 25.12.19 - klo:20:36 »
Liekö ihan totta? Mutta körtit saavat tehdä samaa kuin muutkin kansalaisemme. Itse en ole pubeissa notkunut, tämä ei ole itsekehua. Syntitaakkani lienee perisellaista, koska esikoiseni otettiin minulta pois.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #39 : 25.12.19 - klo:22:48 »
Liekö ihan totta? Mutta körtit saavat tehdä samaa kuin muutkin kansalaisemme. Itse en ole pubeissa notkunut, tämä ei ole itsekehua. Syntitaakkani lienee perisellaista, koska esikoiseni otettiin minulta pois.
Toki Lapuanjoen rannalla asuvista körttilääsistä osa viettää Tapaninpäivää kotona tai körttiseuroissa. :)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #40 : 26.12.19 - klo:16:05 »
Tapaninpäivän perinteisiin kuuluu tapanintanssit, ja Lapuanjoen rannalla asuvat körttilääset ryntäävät ehtoolla kylätaajamien pubeihin
ja kaupunkien tanssiravintoloihin tapanintansseihin. :)

Ei tällaisia heittoja, vaan mieluummin jotain faktoja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #41 : 26.12.19 - klo:18:43 »
Ei tällaisia heittoja, vaan mieluummin jotain faktoja.
Pyydän julkisesti anteeksi harkitsematonta heittoani, mutta tanssimisella on kiistatta hyötyä yleisterveydelle.

Lähde

Tanssimisen hyödyt yleisterveydelle         https://askelterveyteen.com/tanssimisen-terveysedut/


Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #42 : 27.12.19 - klo:11:26 »
Tässä tanssikiellossa on aikoinaan ollut takana sen seksuaalisuus. Tango on meillä ollut pitkään erittän suosittu kun siinnä vartalot painetaan vastakkain. Salomon karkelointi oli eri asia.

Vastaus on hyvin yksinkertainen. Kaikki mikä erottaa meidät Jumalasta on syntiä. Ei mikään nimeltä mainittu teko, vaan onko se hyväksi vai pahaksi. Jokainen miettiköön sitä tykönään.  Ei ole helppoa mennä neulansilmästä läpi.
Juuri näin. Seikka on saletti!

Suuren suosion Suomessa saanut twerkkaus on tanssityyli, jossa liikekieli keskittyy alavartaloon. Twerkkaus on hauska ja seksikäs tanssityyli sekä samalla äärimmäisen tehokas liikuntamuoto, jossa on voimaannuttavaa naiseutta korostavaa naisenergiaa ja asennetta.

Lähde

Twerkkaus   https://www.youtube.com/watch?v=y4a1PaJ_bl8


Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #43 : 27.12.19 - klo:11:59 »
Henkilökohtainen mielipiteeni tverkkauksesta, minä näin sitä eräässä mainoksessa ja se ällötti minua. Kuinka ne julkisesti kehtaa....

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Onko tanssi syntiä
« Vastaus #44 : 27.12.19 - klo:12:19 »
Henkilökohtainen mielipiteeni tverkkauksesta, minä näin sitä eräässä mainoksessa ja se ällötti minua. Kuinka ne julkisesti kehtaa....
Nykyisihän puhutaan paljon kehopositiivisuudesta, jossa painotetaan, miten kaikenlaiset kehot ovat kauniita, ja miten omaan kehoon pitäisi suhtautua hyväksyvästi. Jos pylly hyllyy, niin silloinhan twerkkaus juuri voimaannuttaa naisen naiseutta ja asennetta oman vartalonsa kauneuteen, naisenergiaan, asenteeseen sekä haluun tuntea olevansa haluttu.