Kirjoittaja Aihe: Körttibaari osa 7  (Luettu 42514 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #105 : 05.04.19 - klo:13:49 »

Yhen eduskuntaan pyrkivän kannatus nousi 20% kun sani olevansa liito oravan etujen asian ajaja.

Siistii, mun äänen saisi jos ois kalastaja.

Mitäköhän noikin tietää Hävittäjähankinnoista ja sosiaalipolitiikasta josta joutuvat päättämään?

Huh huh ihan pimeetä koko vaalijuttu,

Jos johkin firmaan ei otettais kuin asiantuntijoita, niin nurinhan se menis, mutta maan päättäviin elimiin on tulossa jotain sinisilmäisiä viheriä.

Ei pooh ja kun tykkään kaikista ihmisistä ja haluaisin heille hyvää, niin itkettää tää vallit ja tulevaisuus.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #106 : 05.04.19 - klo:15:36 »
Tik toc.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #107 : 05.04.19 - klo:18:57 »
Taas on lisätyötä tulossa. Tällä kertaa PRH ja rahanpesu.
No, ei näytä koskevan asunto-osakeyhtiöitä, mutta osakeyhtiöihin sen sijaan osuu.

Lainaus PRH:n sivuilta:
Yrityksen edunsaajat merkitään kaupparekisteriin 1.7.2019 alkaen

Kaikkien osakeyhtiöiden ja osuuskuntien täytyy ilmoittaa ns. tosiasialliset edunsaajansa (omistajat) kaupparekisteriin 1.7.2019 alkaen. Avoimet yhtiöt ja kommandiittiyhtiöt tekevät ilmoituksen vain, kun edunsaajana on muu henkilö kuin yhtiömies.

Pörssiyhtiöt, toiminimiyrittäjät (yksityinen elinkeinonharjoittaja), asunto-osakeyhtiöt ja keskinäiset kiinteistöosakeyhtiöt eivät
tee
ilmoitusta.

Edunsaajien ilmoittaminen ja rekisteröinti perustuvat rahanpesulakiin ja EU-direktiiveihin. Rahanpesulainsäädäntö velvoittaa esimerkiksi pankkeja tunnistamaan asiakkaansa. Edunsaajatietojen rekisteröinti tuleekin sujuvoittamaan yrityksen asiointia esimerkiksi pankkilainaa haettaessa.

PRH antaa kaupparekisteristä edunsaajien tietoja niille, joilla on tiedoille rahanpesulain mukainen käyttötarkoitus. Lue lisää edunsaajien tiedoista prh.fi-sivuilta.


https://www.prh.fi/fi/asiakastiedotteet/2019/P_17849.html


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #108 : 05.04.19 - klo:22:25 »
No kaikkea pitää olla...

Minua koskee enemmän MML:n uusi sähköinen osakerekisterihomma.
Toukokuussa alkaa vanhemmillakin yhtiöitä, mutta suosittelevat vasta syksyllä
laittamaan kun ohjelmat on viimeistellympiä, niin olen ymmärtänyt.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #109 : 06.04.19 - klo:10:23 »
No kaikkea pitää olla...

Minua koskee enemmän MML:n uusi sähköinen osakerekisterihomma.
Toukokuussa alkaa vanhemmillakin yhtiöitä, mutta suosittelevat vasta syksyllä
laittamaan kun ohjelmat on viimeistellympiä, niin olen ymmärtänyt.

Niin, jonkin verran olen tutustunut tuohon osakekirjojen sähköiseksi muuttamiseen.
Jotkut sanovat, jotta "ei me nyt vielä siihen mennä". No, jos en nyt ihan väärin muista,
niin siirtymäkausi alkaa toukokuussa ja kestää vuoden.

Tämän filmin varmaan olet vn jo katsonutkin.  Jos tarkkaan katsoo, niin tuossa linkin nimitekstissä on kirjoitusvirhe, mutta silti juuri tätä linkkiä klikkaamalla tuo koulutustilaisuuden filmi aukeaa.

https://mml.videosync.fi/asrek-insannoitsijoille

ja tässä vielä linkkejä:

https://www.isannointiliitto.fi/isannointiliitto-vaikuttaa/toimintaymparistoon-vaikuttaminen/lainsaadannot-ja-normit/osakehuoneistorekisteri/

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #110 : 06.04.19 - klo:11:58 »
Kiitos!   :eusa_angel:

Tuon MML:n videtilaisuuden katsoin jo silloin kun tuli esille.
Isännöintiliiton linkin otin jemmaan, voi olla että ennestäänkin jossain mutten ole varma.

Huhtikuun aikana oma verossa laitan talojen veroilmoitukset, olen pitänyt tapana
laittaa ne vaikkeivat pakollisia, mutta ompahan ajan tasalla valmiina kun tappiovuosia tulee.
Oman veroilmoituksen sain melko helposti sinne laitettua, määräpäivä oli 2.4.

Mitähän muuta...
Aurinkoinen päivä, pyörälenkki jäänee väliin, on vilustumisoireita....
edellisellä pyörälenkillä oli pelkkä pyöräilykypärä ilman kypärämyssyä, se oli vikatikki.
Huomenissa olisi taas poppoollamme laulujuttuja, toivottavasti selviän mukaan... :023:

Hyvää alkanutta viikonloppua!   :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #111 : 06.04.19 - klo:17:55 »
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #112 : 10.04.19 - klo:22:07 »
Himpe, kun nyt kaikenison ja pienemmän mukaan epäonnistunut, niin otin kaverin tai ehkä kaksi oppilaakseni.

No onhan mulla teknistä ja kädentaitoa, mutta ei kyllä pedakodisia tietoja miten ohjata ja neuvoa.
Oon ihan kristillisenperimän varassa.

Kun olin nuori, niin Kerttuli Jalari oli mun ekat vuodet ope.
No osasi aakkoset opettaa, mutta kun multa loppui opiskelu into, niin matikassa oli pari mua fiksumpaa, kun annoin olla, no yksi nykyisin arkkitehti mut peittos kokeissa, mrr.
No mut siis Kerttuli oli ihan våden saget ni det, at,
Siis sormenympärille kierretty.

No sitten muutin pois Suomesta.

Ajauduin mulle mielenkiintoisempien porukoihin radikaaleihin ja  oli kivaa miettiä hullun White power ja muiden kaa asioita.
Olin ihan omassa maailmassa ja sain selkään ja annoinkin joskin, se oli sellainen huume nuoren teini ikä vaikka politiikka oli voimakkaasti silloin.

Mistähän taas oli asia.

Ei haujuakaan.

Körtit vieneet mun viimeisenkin hajun asioista.?

Nivala ,. here we come.

Toivottavasti joku sanoo suoraan herännäisyydestä, että mäkeen mennään, armo on kadoksissa ja vihreät ja homot on tajunneet armon ihan väärin.
Jotenkin tolkku tähän juttuun.
Missä on järjen ääni ja sydämentunto taas?
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #113 : 10.04.19 - klo:22:17 »
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #114 : 11.04.19 - klo:08:03 »
Muukalaisena ei kannattane kovin syvällisiä miettiä. Se, mitä kirjoitetaan, on mielenkiintoista lukea.

Olen opiskellut körttiviikonlopun Nivalan kartat HK:n mukana jaetusta opaskirjasta ja puhelinluettelon kartoista.
Ja lopuksi ajelin googlemaps-ohjelman autolla osoitteeseen Vesitie 2. Helppoa , eikö totta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #115 : 13.04.19 - klo:23:16 »
Barometrin teko oli liian kunnianhimoinen yritys, makkaran syönti/vertailu loppui näihin kahteen tarjokkaaseen joista Votkins (Votkins /vs Camping) vei voiton. Tuli kiintiö täyteen, vaikka tarjolla olisi ollut jotain muutakin, ehkä joskus loppukesästä maistan taas jonkun makkaran mutta en ole kovin hanakka näiden "leipomo tuotteiden" perään.
Kiitos ja anteeksi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #116 : 14.04.19 - klo:06:52 »
Jouduin nousemaan varhain, kun alkaa olla valoisaa, että Nukku-Matti-kaveriani ihan pelottaa. Pimeä ja pimeyden työt lienevät minulle tarkoitetut. Mutta ihan hämärän rajamailla oli ruokintapaikalla rusakko ja kaverina metsäjänis. Syömässä olivat. Metsäjänis lienee lystäilyreissulla keskellä kylää.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #117 : 14.04.19 - klo:19:27 »
Knnattaa hommatoa kunnon pimentävä rullaverho, että saa nukkua.
Tänne maalle kun asetuin ja sukulaisia tuli kaupungista kyläilemään, niin jotkut eivät meinanneet osata nukkua, kun yöllä oli pimeää. Meillä ei täällä ole katu-, mainos- eikä muitakaan valoja ulkosalla. Mitä nyt kuuaikaan kuun valo.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #118 : 14.04.19 - klo:19:29 »
Juu, kyllä yritän silmäni pimentää tai se on pakollinen juttu. Hyvää jatkoa sinne idän suuntaan.  :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari osa 7
« Vastaus #119 : 15.04.19 - klo:21:31 »
  :039:
Pyryharakka