Kirjoittaja Aihe: "Uuskörttiläisyys"  (Luettu 32533 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #30 : 14.02.09 - klo:08:28 »
Mikä on ero "uuskörttiläisen" ja "vanhakörttiläisen" välillä? Kumpaan humanismi kuuluu?

Minä myös liikutun Evakon laulusta ja poimin mustikoita jos selkä kestää.
Kuuluuko nämä piirteet vain uuteen maalaiskörttiläisyyteen?
Elääkö jotkut körttiläiset vielä 1800-lukua ?
kysyy:
Perinteiden kannattaja, ajassa ja sen aallokossa keikkuva ystävä .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #31 : 14.02.09 - klo:13:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Mikä on ero "uuskörttiläisen" ja "vanhakörttiläisen" välillä? Kumpaan humanismi kuuluu?

Enemmän uus.., yleensä kumpaankin. Se on siihen sisäänrakentunut. Kaikki myönteinen kuuluu körttiläisyyteen, mutta kaikkeen myönteiseen ei kuulu körttiläisyyttä. - Muuten: Voiko hyvästä seurata pahaa?

Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Minä myös liikutun Evakon laulusta ja poimin mustikoita jos selkä kestää.
Kuuluuko nämä piirteet vain uuteen maalaiskörttiläisyyteen?

Ei.

Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
Elääkö jotkut körttiläiset vielä 1800-lukua?

Kyllä jotkut körtit elävät. Loputkin osittain. Kaikkiin sisältyy sitä. Kukaan ei voi elää siinä, koska nyt on nyt.

Lainaus käyttäjältä: "Riitta-mummi"
kysyy:
Perinteiden kannattaja, ajassa ja sen aallokossa keikkuva ystävä .

Nimenomaan. Perinteet ovat kannatettavia. Ne kantavat, ne hoitavat kuin äiti lasta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #32 : 14.02.09 - klo:21:47 »
ne ovat totta...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Re: "Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #33 : 15.02.09 - klo:12:08 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Muuten: Voiko hyvästä seurata pahaa?


Semmoisia tapauksia kait ruukataan kutsua karhunpalveluksiksi :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #34 : 15.02.09 - klo:13:12 »
...tai Pyrrhoksen voitoiksi, jos tekee tempun itselleen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Re: "Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #35 : 16.02.09 - klo:05:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanneli"
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Muuten: Voiko hyvästä seurata pahaa?


Semmoisia tapauksia kait ruukataan kutsua karhunpalveluksiksi :D

Missä palvelus muuttuu karhunpalvelukseksi?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Re: "Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #36 : 16.02.09 - klo:09:58 »
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Lainaus käyttäjältä: "Sanneli"
Lainaus käyttäjältä: "satman"
Muuten: Voiko hyvästä seurata pahaa?


Semmoisia tapauksia kait ruukataan kutsua karhunpalveluksiksi :D

Missä palvelus muuttuu karhunpalvelukseksi?


Silloin kun tekijänä on verokarhu.

Verot ovat yhteiskunnalle välttämättömiä, mutta maksajalle kurjia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Re: "Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #37 : 16.02.09 - klo:19:51 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
[Verot ovat yhteiskunnalle välttämättömiä, mutta maksajalle kurjia.



Tämä nyt ei sitten ole sinulle Seppo mutta itse kun työskentelen julkisella sektorilla niin siellä tulee huomaamaan usein ihmisten nurkumielen kaikkea yhteistä vastuunkantamista kohtaan. kaikkea halutaan, edellytetään ja jopa vaaditaan mutta mitään ei oltaisi halukas antamaan tai tekemään. "Verot ovat paha...valtio sitä valtio tätä...pientä ihmistä vedätetään..." jne.


Pitää muistaa joka kerta autoon noustessaan että veromarkoilla maksettua tietä ajetaan tasaista kyytiä oikein pikipäällysteellä! veromarkoilla ja muilla maksuilla ne paskat kulkee talosta ulos eikä tarvitse sangolla viedä tunkiolle talon taakse haisemaan.  verorahojen ansiosta saamme ilmaisen ja maailman laadukkaimpiin kuuluvan terveydenhoidon vauvasta vaariin! jne. -sanottavaa riittäisi!

Minä maksan mielelläni veroni ja olen nähnyt että julkinen sektori yleisesti ottaen tekee parhaansa että saisimme edelleenkin elää hyvinvointiyhteiskunnassa eikä missään kehitysmaassa. verot on in!  lasken hyötyneeni niistä enemmän kuinm mitä olen eläessäni jo maksellut!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Re: "Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #38 : 16.02.09 - klo:21:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
[Verot ovat yhteiskunnalle välttämättömiä, mutta maksajalle kurjia.



Tämä nyt ei sitten ole sinulle Seppo mutta itse kun työskentelen julkisella sektorilla niin siellä tulee huomaamaan usein ihmisten nurkumielen kaikkea yhteistä vastuunkantamista kohtaan. kaikkea halutaan, edellytetään ja jopa vaaditaan mutta mitään ei oltaisi halukas antamaan tai tekemään. "Verot ovat paha...valtio sitä valtio tätä...pientä ihmistä vedätetään..." jne.


Pitää muistaa joka kerta autoon noustessaan että veromarkoilla maksettua tietä ajetaan tasaista kyytiä oikein pikipäällysteellä! veromarkoilla ja muilla maksuilla ne paskat kulkee talosta ulos eikä tarvitse sangolla viedä tunkiolle talon taakse haisemaan.  verorahojen ansiosta saamme ilmaisen ja maailman laadukkaimpiin kuuluvan terveydenhoidon vauvasta vaariin! jne. -sanottavaa riittäisi!

Minä maksan mielelläni veroni ja olen nähnyt että julkinen sektori yleisesti ottaen tekee parhaansa että saisimme edelleenkin elää hyvinvointiyhteiskunnassa eikä missään kehitysmaassa. verot on in!  lasken hyötyneeni niistä enemmän kuinm mitä olen eläessäni jo maksellut!


Näin on, mutta kyllä minä maksan roskien kuljetuksesta oli sitten kiinteetä (jätekuljetusmaksu) tai nestettä (jätevesimaksu) erikseen  eli ne ei sisälly verotukseen, mutta kyllä siihen paljon sisältyy.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #39 : 17.02.09 - klo:16:26 »
Niinhän se on että niistä maksut maksetaan mutta esim. jätevesi ei tasan tarkkaan kulje kiinteistöstä jätevesilaitokselle ja tule putsatuksi pelkän jätevesimaksun voimalla. Kyllä näissä on jo perustamisvaiheessa niin paljon aina veromarkkoja mukana ettei moni tule ajatelleksikaan. Hyvä jos edes käyttökustannuksiin riittää nuo vesimaksut ym. Tietenkin eri kunnilla on omat järjestelmänsä ja rahoitussuunnitelmansa joten osuudet voivat poiketa tpoisistaan paljonkin.  Sen vain tiedän sanoa varmasti että infastruktuurin olemassaoloa ei rakenneta ja ylläpidetä pelkillä taksamaksuilla.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #40 : 17.02.09 - klo:19:10 »
Näin se on myös jätejengillä ja rupusakilla, ylijäämäihmisillä ja niillä, jotka jo haiskahtavat jollakin tavalla muiden ihmisten joukossa. Omat eurot eikä toimet riitä puhdistukseen! Tarvitaan yhteistä lähimmäisenrakkauden tukea, että jaksaisi edes yrittää elää. Ja täydelliseen puhdistukseen tulee apu ja keinot kokonaan toisaalta.  

(Tuli vaan mieleen, kun olemme Seuratupa-palstalla!)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #41 : 17.02.09 - klo:20:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Mauno"
toisaalta.  

(Tuli vaan mieleen, kun olemme Seuratupa-palstalla!)



Juu taisi mennä perunanviljelyksi meikäläisellä... :wink:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #42 : 17.02.09 - klo:21:10 »
Kiitokset Maunolle! Minäkin jo mietin aasinsiltaa jätemaksuista armon ikävään, mutta en keksinyt mitään noin aitoa. Olisi mennyt ihan kikkailuksi. Kyllähän sieluun tätä kuonaa kerääntyy sunnuntaisin synnintunnustuksessa pois heitettäväksi.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #43 : 05.03.09 - klo:16:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
...tai Pyrrhoksen voitoiksi, jos tekee tempun itselleen.


Niin tai riskin toteutumiseksi. :)
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
"Uuskörttiläisyys"
« Vastaus #44 : 05.03.09 - klo:17:11 »
Pessimistillä on mukavaa. Kun odottaa aina pahinta, voi usein olla synkän tyytyväinen viisaudestaan ja kaikki yllätykset ovat iloisia.