Kirjoittaja Aihe: Kääriäisen körttitausta?!  (Luettu 4053 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
Kääriäisen körttitausta?!
« : 10.07.10 - klo:08:18 »

Valtiollisessa ja kunnallisessa toiminnassa erittäin ansioitunut poliittinen toimija, parin vuoden takainen puolustusministeri, valtiotieteiden tohtori ja kansanedustaja Seppo Kääriäinen on yksi Kiuruveden herättäjäjuhlien puhujista.

Olisi mielenkiintoista tietää onko Kääriäisellä körttitausta?

Juhla-alueella vaeltavan kansalaisjoukon henkeä ei ole syytä kummemmin haistella, mutta puhujien perään kai voi vähän kysellä. Kääriäinen nyt kiinnostaa minua jotenkin. Eikä tuo johdu - pelkästään - televisiossa jokin vuosi sitten pyörineestä Itse Valtiaat - animaatiosarjasta. :kahvi:

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
Vs: Kääriäisen körttitausta?!
« Vastaus #1 : 10.07.10 - klo:09:19 »
Suattoopa tuo olleekkin tae sitten ej. :002: Koneeltakaan ei löytyny Seppo Kääriäisen uskonnollisia yhteyksiä, kun vähän kaivelin.
Piäni kevennys hiliaasehen foorumihin: Tuomiokapitulissa paljastettiin piispa Olavi Kareksen muotokuva juhlallisten puheiden jälkeen. Piispa katsoi taulua ja sanoi:
- Älkää peljätkö. Se olen minä. :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Hölkänen

• Vieras
« Vastaus #2 : 10.07.10 - klo:12:03 »
Olenkin kapitulissa ihmetellyt, että tuollainenko Kares on piispana ollut. :) Muutenkin vanhat muotokuvat ovat aika hyytävää katsottavaa. Vähän rennompaan suuntaan siinäkin perinteessä, pyydän.

Mielestäni kristittyjen on pidettävä yllä vuoropuhelua poliittisten päättäjien kanssa. Kutsuminen puhumaan on hieno ele. Seinäjoella Risikko suoriutui hyvin, enkä Kääriäistä epäile yhtään sen enempää, vaikka kumpikaan ei edusta samaa puoluetta kuin minä.

Poissa vasara

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 10.07.10 - klo:17:19 »
 Lie tuo Kiäriäinennii lapsena kastettu?      Pittääkö körttiläisyyvessäkin olla tekoja ja sukuperintöjä?????

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #4 : 10.07.10 - klo:20:48 »
Ei tarvitse olla sukuperintöä eikä minullakaan sitä ole. Kääriäinen puhui hyvän puheen ja on Helsingin Sanomien mukaan puhunut ennenkin seuroissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 11.07.10 - klo:02:02 »
Ei tarvitse olla sukuperintöä eikä minullakaan sitä ole. Kääriäinen puhui hyvän puheen ja on Helsingin Sanomien mukaan puhunut ennenkin seuroissa.

Hyvä niin. Ylipäätään: tahto ja ymmärrys ratkaisevat, joskaan myöskään suku ei aina ole haitaksi. Tulen keräämään kaikki herättäjäjuhlien puheet, katson sitten mistä on kyse - uskon kyllä, että Kääriäinen on tajuava mies, eikä lainkaan paha! :039:

Poissa vasara

• ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 11.07.10 - klo:16:29 »
 Pienemmissä seuroissa kun kuka tahansa läsnä-olija on saanut ottaa puheenvuoron, ja veisaamalla vaiennettu, jos on ollut aihetta...

Omassa maakunnassa ison vihreen puheet voivat hyvinkin sopia, myös seuroihin.

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 14.07.10 - klo:09:27 »
Eipä edes käväissyt mielessä virrellä puheen katkominen Kääriäisen pöntössä ollessa! Hyvä puhe - parempi kuin politiikoilla.

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #8 : 14.07.10 - klo:11:47 »
Kääriäisen olen tavannut ennenkin istumassa seurapenkissä. Eipä tullut kysyttyä uskonasioista. Hiljaisena miehenä kuunteli seurapuheet. Lauluäänestä en saanut selvää. Ei mennyt kovinkaan kovalla veisuulla. Istui edessäni, joten en kuullut veisuuääntä.  :icon_rolleyes: