Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin televisiosta, osa 10  (Luettu 26068 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #90 : 05.08.20 - klo:01:35 »
Tällainen keskustelu päättyy tähän. Jatkeaan rauhallisimmilla aiheilla. Kiitos!

Neljätoistavuotta sitten.
Lainattu keskustelusta:Tämä siikkarivärssy tuli nyt mieleeni tai on pyörinyt.

Näin vaalien alla: "Anna Herra kansallemme kristillinen hallitus"

Mielipide on kuin persereikä. Kaikilla on sellainen, ja kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
http://www.niinisto.net
Tarkoitiko tätä??? Siis Niinistö haisee??

Joten ...

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #91 : 05.08.20 - klo:04:56 »

   Kotiin takaisin – australialainen draamasarja alusta asti, rakastettu sukutarina valloitti suomalaiset  *****

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/06/22/kotiin-takaisin-australialainen-draamasarja-alusta-asti-rakastettu-sukutarina

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #92 : 05.08.20 - klo:07:15 »
Seurasin aika pitkään Kotiin takaisin -sarjaa. Viimein sen juoneen tuli niin paljon kiemuroita ja solmuja, että kyllästyin. Alkoi maistua saippualta.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #93 : 05.08.20 - klo:15:39 »
Onpas hieno auringonlasku, pilvet punertaa.

Viikko ankaraa marjojen poimimista takana, jatkunee vielä.
Löysin hyvän vadelmapaikan, niiden aika alkaa olla ohi.
Mustikoita vain paikoittain täällä, yksi paikka oli missä meitä poimijoita piisasi.
Mietinnässä jos lähtisin etsimään vielä muita mustikkapaikkoja.

Mitenkähän lienee minun kirjoittamiseni tänne?
Oman pään tuotteet vähissä

.....10-uutiset tuossa auki.....kamala mitä maailmassa tapahtuu....

Niin, kyselin täällä arkana ja epävarmana...jatkaisinko Paula Sainion toista aforismikirjaa...
mahtaako sopia foorumin nykyhenkeen?

Ainakin minä pidin Paula Sainion ajatuksista. Jatka ihmeessä!

Minun puolestani myös tai ei sittenkään. Sillä minua hämmästyttää mistä teksti on oikein kopioitu kun itse en niitä löydä ainakaan somesta.
Mutta niinhän se on tässäkin suhteessa, toisten pitää ja toisten ei pidä noudattaa sääntöjä.





9. Tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin (esim. kuvien) lainaaminen foorumille on kiellettyä ja rikollista, mikäli siihen ei ole lupaa tekijänoikeuksien haltijalta.  Itse kuvaamiasi kuvia saat foorumille liittää, samoin kuvia, joiden käyttöön on selkeästi annettu lupa kuvien oikeuksienhaltijalta. Linkittäminen on sallittua, mutta linkitä vain aiheeseen liittyviä asiallisia kuvia ja sivuja.

Jos lainaat tekstiä, osoita se selvästi lainaukseksi esim. lainausmerkein tai kursivoimalla se. Lainauksen pitää olla täsmälleen alkuperäisen kaltainen. Jos lyhennät tekstiä keskeltä, osoita se selvästi kolmella viivalla --- tai muulla selvällä tavalla.


http://foorumi.h-y.fi/index.php?action=register




Itse olen rikkonut kyllä kaikkia mahdollisia kahtatoista rekisterisopimuksen kohtaa.
Mutta …

Joten eiköhän se olisi jo aika muittenkin ruveta noudattamaan rekisterisopimusta tai sitten sopimuksella ei ole mitään merkitystä.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #94 : 05.08.20 - klo:16:41 »
Minun puolestani myös tai ei sittenkään. Sillä minua hämmästyttää mistä teksti on oikein kopioitu kun itse en niitä löydä ainakaan somesta.
Mutta niinhän se on tässäkin suhteessa, toisten pitää ja toisten ei pidä noudattaa sääntöjä.





9. Tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin (esim. kuvien) lainaaminen foorumille on kiellettyä ja rikollista, mikäli siihen ei ole lupaa tekijänoikeuksien haltijalta.  Itse kuvaamiasi kuvia saat foorumille liittää, samoin kuvia, joiden käyttöön on selkeästi annettu lupa kuvien oikeuksienhaltijalta. Linkittäminen on sallittua, mutta linkitä vain aiheeseen liittyviä asiallisia kuvia ja sivuja.

Jos lainaat tekstiä, osoita se selvästi lainaukseksi esim. lainausmerkein tai kursivoimalla se. Lainauksen pitää olla täsmälleen alkuperäisen kaltainen. Jos lyhennät tekstiä keskeltä, osoita se selvästi kolmella viivalla --- tai muulla selvällä tavalla.


http://foorumi.h-y.fi/index.php?action=register




Itse olen rikkonut kyllä kaikkia mahdollisia kahtatoista rekisterisopimuksen kohtaa.
Mutta …

Joten eiköhän se olisi jo aika muittenkin ruveta noudattamaan rekisterisopimusta tai sitten sopimuksella ei ole mitään merkitystä.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5333.msg240211#msg240211

Viestini tullut kahteen kertaan foorumille.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #95 : 07.08.20 - klo:19:01 »
Omalta osaltani olen tehnyt niin että pienen aforismikirjan nimi ja tekijä näkyy
aiheen otsikossa.
Olen kirjoittanut kirjan lauseita pienissä ryhmissä sanasta sanaan siten kuin kirjassa lukee,
vähän samaan tapaan kuin olen toiminut Raamatunlauseidenkin kohdalla.
Tuota aforismikirjaa ei ole somessa, joten en käytä kopiointikäskyä, vaan naputtelen
suoraan kirjasta tekstiä.

Jos on kiellettyä, niin ok, sitten vaan luen itse, enkä kirjoita tänne.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #96 : 08.08.20 - klo:13:52 »
Koitin lukea noita foorumin sääntöjä.
En päässyt kärryille missä kohdin olen sääntöjä rikkonut.
Olen yrittänyt olla loukkaamatta toisia, olen tosin jäävi enkä aina huomaa tällaisia.
Välillä olen musiikkia tuubista linkittänyt, ne lienee ok.
Raamatun tekstiä olen välillä laittanut kopioimalla, koska tekstiä löytyy netistä mistä kopioi,
tosin olen käyttänyt vanhempaa painosta ja se ei taida olla suotavaa, ehkei sääntörike.

Tuo esillä ollut, olen siis "kopioinut" kirjoittamalla, fyysisesti naputtelemalla, kirjan tekstiä.
Tästä en huomannut mainintaa foorumin säännöissä, ehkä on niin vanhanaikainen ja työläs
tapa ettei ole erikseen edes noteerattu.
Tekstin lähde pitää toki mainita, ja niin olen tehnyt kirjoittamalla viestiketjun aihe-otsikkoon
lainaamani kirjan nimi ja kirjan tekijä.
Jos tämä ei riitä niin lisään:
Kirjan nimi: Avainsanoja
Tekijä: Paula Sainio
Kustantaja: Lasten Keskus Oy
Julkaisuvuosi: 1987
Painopaikka: Karisto Oy Hämeenlinna
Kirjaa ei tietääkseni ole somessa
Saatavissa mahdollisesti Finlandia-kirjassa, tuskin muualla

Mutta, olen pahoillani jos olen sääntöjen vastaisesti toiminut, koitan ottaa opikseni.
Ja väärässä ketjussa, mutta jatkoin "selittelyäni" tässä missä aihe nousi esiin.

Esitän vielä toiveen, älkää hyvät ihmiset negatiivisella ja lyövällä kirjoitustyylillä
lyökö toisia maan rakoon, ehkä pieniä puutteita voidaan puutteellisilta ihmisiltä hyväksyä.
Olisi hyvä jos osattaisiin kannustaa ja rohkaista, on täältä kirjoittajia ihan tarpeeksi kaikonnut.



Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #97 : 23.08.20 - klo:16:43 »
Tukholman Timanttiliigaa odotellessa katsoin pätkän Helsingin juhlaviikonloun ohjelmaa Teemalta.

Minut yllätti sanataide-esitys jonka pläjäytti tuntumaan koko kropassa. Yllättäjä oli Nihkee Akka, joka laukoi elävän elämän totuuksia 'runomuodossa'.

Eikä vähä mitään, vaan aivan huikeeta osaamista, sekä tekstiä jota
haluaisin kuulla lisää. En saanut haaveihini kenen ne ovat. PekkaV , tiedätkö.

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/nihkee-akka-on-lavarunoilija-ja-feministi/

ja nyt urheiluun...
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #98 : 23.08.20 - klo:19:09 »
Nyt Areena esittää Nihkeen Akan esitykset:

https://areena.yle.fi/1-50603244?autoplay=true

 :041: :041: :041:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #99 : 10.09.20 - klo:13:09 »
Elokuva Aatamin puvussa ja vähän Eevankin.

Tuon kotimaisen, alunperin v. 1940 olen nähnyt useamman kerran.

Tämä versio v.1971 on hauska.

Agapetuksen kuuluisa komedia järvilomalla vaatteensa menettäneistä ystävyksistä. (1971)

Päärooleissa: Heikki Kinnunen (televisiomanu Heikki Himanen), Juha Hyppönen (autokorjaamon työnjohtaja Jussi Kirves), Veijo Pasanen (asemapäällikkö Veijo Viirimäki), Tuire Salenius (nimismiehen tytär Tuire Korpela), Marja-Leena Kouki (Tuiren ystävätär Marja), Kauko Helovirta (nimismies Korpela), Risto Mäkelä (vankikarkuri Yrjö Granberg), Pia Hattara (puhelinkeskuksen hoitaja Selma), Tiine Rinne (postivirkalija Salme), Pentti Irjala (lumppuri Hiski), Tapio Hämäläinen (konstaapeli Niemelä), Eila Rinne (Kerttu Luodepohja), Raili Veivo (Niemelän vaimo). Käsikirjoittajat: Matti Kassila ja Osmo Lampinen. Ohjaaja: Matti Kassila. Kirjailija: Agapetus (Yrjö Soini).

https://areena.yle.fi/1-415790



Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #100 : 18.09.20 - klo:06:16 »

   Kotiin takaisin kausi 6, osa 4.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #101 : 23.09.20 - klo:05:03 »

   Tänään päätämme haikein mielin:

Kotiin takaisin
Kausi 6, 10/10. Kotia kohti. Löytävätkö Jack ja Carolyn vielä yhteisen sävelen? Elizabeth kertoo Sarahille viimeisen salaisuuden. Henry löytää uuden suunnan elämälleen. Mikä on Blighin perheen kohtalo, kun uusi vuosikymmen on edessä? Sarja päättyy. (U)

https://areena.yle.fi/1-4436991

"Uusi vuosikymmen" on 60-luku.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #102 : 19.10.20 - klo:16:35 »
Onko kukaan sattunut katsomaan sarjaa "90 päivää morsiamena - maailmalla"

Olen katsonut muutamia jaksoja. En tosin tiedä, miten pitkälle tarinat ovat tosia ja
paljonko niistä on etukäteen sovittu, mitä osanottajat puhuvat televisiokameroiden edessä.

Kyseessä on siis amerikkalaisen ja jostain muusta maasta kotoisin olevan ihmisen orastava
suhde. Heitä on monenlaisia:

mies, joka on päättänyt vaihtaa tavallisen äiti-isä-lapset suhteensa
parisuhteeseen toisen miehen kanssa.

30 vuotias intialaismies ja 60 vuotias amerikkalaisnainen - siinä on vain se ongelma, että intialainen on jo naimisissa ja
avioeron saaminen kestää kuulemma siinä 2,5 vuotta.

nuori tyttö, joka odottaa lasta etiopialaismiehelle ja tytön äiti  on matkassa mukana ollakseen tyttärensä rinnalla.

nuori tumma amerikkalainen tyttö ja nuori  muslimimies Jordaniasta  - tässä taas on se ongelma, jotta tyttö ei ole
lainkaan kertonut, että hän jo naimisissa ja mitäs surua vielä: nuoren miehen perhe taas painostaa, jotta ihan parin
päivän sisällä nuoren parin tulisi mennä naimisiin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #103 : 24.10.20 - klo:22:32 »
Seurasin televisiosta elämäni biisi-ohjelman, se oli viihdyttävää katsoa, sellaista nykyaikaista. Oma paikkani suhteessa ohjelmaan on kaksi metriä maanpinnan alla, mutta en siitä välitä, sillä Jumala hoitaa maailman aikani.

Mitähän nyt tekisin, kun iltalääkkeiden otto meinasi vallan unohtua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tämän katsoin televisiosta, osa 10
« Vastaus #104 : 25.10.20 - klo:09:12 »
Katsoin eilen tämän:

https://areena.yle.fi/tv/suorat/yle-tv1#autoplay=true

Nyt se tulee parhaillaan uusintana ja löytyy Areenasta vielä jonkun aikaa.

Ennakkoluulot tuuletetaan mm. rodun, sukupuolisuuden, lihavuuden, tapojen ja käyttäytymisen osalta.

Suosittelen !

p.s. Ohjelmassa ei kerrottu sitä että Tico Svartsin isäkin murhattiin kevällä tänä vuonna.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)