Kirjoittaja Aihe: Siunaus  (Luettu 7235 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Siunaus
« Vastaus #15 : 26.01.12 - klo:01:18 »
Joskus olen ajatellut, että onkohan meillä ihmisillä oikeastaan ihmisissä niinkään vihollisia?
Jotkut voivat olla tietenkin kovin eri mieltä vaikka minun kanssasi, mutta ei silti vihollisia.
Mutta se "sielunvihollinen" taitaa olla se Jumalan vastavoima ja kiusaaja, veljien ja siskojen syyttäjä ja monien juonien mestari.

Mutta onneksi on Jeesus meille Vapahtajana ja uskon, että hänen seurassaan kulkiessamme saamme olla turvassa ja suojassa.

Valitettavasti pelkään pahoin, että on kyllä.  Olen tätä kyllä miettinyt, parempaa selitystä ei nyt löydy kuin henk koht tasoilla taipumus pitkävihaisuuteen ja herkästi heräävä kostonhalu.  Laajemmissa piireissä sitten astuu provokaatio kehiin, ja sille olemme turhan alttiita.

Jossakin vaiheessa psykoanalyyttinen tutkimus selvitteli pahuutta - aivan ilmipahuutta, ja mietiskeli, missä on jo raja joka ylitetään - ei enää ole kyse oirehtivasta pahannäköisestä ihmisestä.  Tietty kysymys fiksattavuudenkin rajoista siinä eli.

Amatöörit kiinnostuivat, ja silloin mietin mistä innostus. He olettivat ihmistä hyväksi, ja pahaa poikkeukseksi.
Taitaa olla päin vastoin.  Homo homini lupus vai kuinka sanovat.  :icon_sad: Paremmin me pystymme vihollisuuteen, kuin mihinkään muuhun.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Siunaus
« Vastaus #16 : 27.01.12 - klo:22:09 »
Muutamia välähdyksiä Raamatusta, uuden testamentin puolelta, joissa on siunaus mukana.


Hepr. 7:6
   
mutta hän, jonka sukua ei johdeta heistä, otti kymmenykset Aabrahamilta ja siunasi sen, jolla oli lupaukset.

Hepr. 11:21
   
Uskon kautta siunasi Jaakob kuollessaan kumpaisenkin Joosefin pojista ja rukoili sauvansa päähän nojaten.

Matt. 14:19
   
Ja hän käski kansan asettua ruohikkoon, otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi, mursi ja antoi leivät opetuslapsillensa, ja opetuslapset antoivat kansalle.

Matt. 26:26
   
Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".

Mark. 6:41
   
Ja hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi ja mursi leivät ja antoi ne opetuslapsilleen kansan eteen pantaviksi; myöskin ne kaksi kalaa hän jakoi kaikille.

Mark. 10:16
   
Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

Mark. 14:22
   
Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".

Luuk. 2:34
   
Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan

Luuk. 9:16
   
Niin hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi ne ja mursi ja antoi opetuslapsilleen kansan eteen pantaviksi.

Luuk. 24:30
   
Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

Luuk. 24:50
   
Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.