Kirjoittaja Aihe: Ennaltatietäminen ?  (Luettu 28328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #15 : 08.06.09 - klo:01:06 »



   Toki ennaltatietämistä on. Eiväthän esimerkiksi Itämaan tietäjät olisi jääneet tiettyyn kirjaan ellei... Toimittajan työssäni  ja muutenkin kulkeissani olen tavannut näkijöitä. Osa heistä tietää paljon, joskus kenties tiedämme tietämisestä enemmän. Tietenkin on tärkeää ikään kuin tutkia henkeä. Pelätä ei tarvitse, suojautua voi.

    Osalla papeissa ja muista puhujista on kautta aikain ollut "tietämistä", vaikka moni heistä ei ole asiasta numeroa tehnyt. Moni saa tänäänkin vastauksia muutenkin kuin kirjoista, mmuullakin tavoin kuin kasvoista kasvoihin keskustelemalla.

  Mutta onko tuo - lopulta - sen ihmeellisempää kuin vaikkapa televisio: Japanissa kuvataan, ja me näemme. Tai Jos Malesiassa laitetaan valokuva laariin, me voimme täällä saman kuvan nostaa. :039:

  Sähköä, sähköä... ja vaikka mitä. Vaikka mitä. Elämä on ihmeellinen ja kiehtova juttu. :icon_rolleyes:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #16 : 08.06.09 - klo:09:20 »
Lainaus
Onko näissä puheenvuoroissa nyt jotain ristiriitaa?

Ei ollut.

Pitää vain osata lukea oikein.
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #17 : 08.06.09 - klo:09:54 »
Ei ollut.

Pitää vain osata lukea oikein.

Suo anteeksi, minä en sitten osannut lukea oikein.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #18 : 08.06.09 - klo:10:03 »
Tulipa vielä yksi asia mieleen aiheesta ennaltatietäminen. Olen ymmärtänyt, että profetiassa on kyse siitä, että joku ihminen saa Jumalalta profetian, esimerkiksi että elleivät ihmiset tee parannusta, niin heidän kansalleen tapahtuu jotain pahaa. Sitten profetian saanut yrittää saada ihmiset kääntymään Jumalan puoleen ja turvautumaan yksin häneen.

Sitä samaa eli ihmisten kääntymistä Jumalan puoleen ja turvautumista yksin häneen ymmärtääkseni Herättäjä-Yhdistyskin ajaa takaa. Emmekö me juuri siksi pidä seuroja ja jumalanpalveluksia, että meille kävisi hyvin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #19 : 08.06.09 - klo:10:20 »

Sitä samaa eli ihmisten kääntymistä Jumalan puoleen ja turvautumista yksin häneen ymmärtääkseni Herättäjä-Yhdistyskin ajaa takaa. Emmekö me juuri siksi pidä seuroja ja jumalanpalveluksia, että meille kävisi hyvin.

Minusta seurat ovat osa päivittäistä leipäämme ja käymme niissä elääksemme, emme ansaitaksemme jotain. Olenko ymmärtänyt oikein ajatuksenne?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Ennaltatietäminen - Ennaltaehkäisemiseksi.
« Vastaus #20 : 08.06.09 - klo:10:41 »
Nyt kun pikku hiljaa ... Siksi huominen on mahdollinen.”[/i]
Minusta seurat ovat osa päivittäistä leipäämme ja käymme niissä elääksemme, emme ansaitaksemme jotain.
Suuntaa taitaa olla oikea ja niin kuin taisin itse omassa viestissäni tuoda esiin,
ennaltaehkäiseminen.
Toivottavasti pöydältä putoisi muutama murunen tähänkin päivään… niin ei tarvitsisi tuntea vatsan väänteitä nälissään.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #21 : 08.06.09 - klo:18:10 »
Minusta seurat ovat osa päivittäistä leipäämme ja käymme niissä elääksemme, emme ansaitaksemme jotain. Olenko ymmärtänyt oikein ajatuksenne?

Ehkä minun puheenvuoroni voisi tulkita myös niin, että yritämme ansaita jotain käymällä seuroissa. En toki tarkoittanut, että ansaitsemme jotain käymällä seuroissa. Täällä näköjään täytyy miettiä kauhean tarkoin kaikki sanankäänteet, jotta ei vain kukaan ymmärtäisi, että omin voimin luulemme menevämme taivaaseen.

Tarkoitin siis, että käymällä seuroissa kuulemme sanaa, joka vaikuttaa niin, että käännymme Jumalan puoleen ja turvaudumme yksin häneen.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #22 : 08.06.09 - klo:19:49 »
Täällä näköjään täytyy miettiä kauhean tarkoin kaikki sanankäänteet, jotta ei vain kukaan ymmärtäisi, että omin voimin luulemme menevämme taivaaseen.

[/b].




Sehän juuri tässä foorumissa on kaikkein hienointa! :109:  Oikeastikin muilla hengellisillä foorumeilla ei tunnu niin olevan väliä mennäänkö taivaaseen vähän ominkin voimin.  Hienoin/tärkein asia mihin voidaan (ja mihin pitää!) aina hanakasti puuttua, on sanankäänteet joista voi ymmärtää että mennään omin voimin taivaaseen!  ja minä tarkoitan tätä oikeasti, tämä ei ole mitään sarkasmia!  Siksi minäkin täällä vielä roikun vaikken körtti olekaan (enkä aio ruvetakaan).   Oikein nautin kun sellaisiin sanakäänteisiin tartutaan, vaikka olisivat omianikin!  Sietääkin tarttua ja sietää opetella pois sellaisista turhista sanakäänteistä joilla mennään omin voimin taivaaseen!  :023:  Monissa liikkeissä varotaan sellaisia sanankäänteitä joiden mukaan kaikki on armosta. Niitä oikein karttamalla kartetaan.  :'(
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #23 : 09.06.09 - klo:19:43 »
kyllä olet Jampe körttiläinen... en minäkään ole ruvennut tähän... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #24 : 09.06.09 - klo:22:49 »
Minänikin olen tainnut kasvaa tunnustamaan itselleni olevani körtti (tai melko körtti) tässä viime vuosien aikana tahtomattani. Tai ehkä vielä joku päivä uskallan kasvaa tunnustamaan sen, jos Luoja suo.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #25 : 09.06.09 - klo:23:32 »
Herännyt = körtti. Heistä ei ole nimiluetteloita, ei edes lukumäärää tiedossa. Herännyt on myös sisällöllinen termi. Kyseessä on synnintuntoon, omaan syntisyyteen ja huonoon kilvoitteluunsa herännyt henkilö. Se, joka ei ole herännyt, heränneessä tilassa, on suruton, maailmallinen. Hän ei ole herännyt edes parannuksenteon huonouteen. Herännyt on siis eri asia, kuin olla uskossa, tai ottanut Jeesuksen omakohtaiseksi vapahtajakseen. Vaikka herännyt tietää oman parantumattomuutensa, hän myös tietää, että apu tulee yksin Jumalalta.

http://www.h-y.fi/herannaisyys/index.html


Tänä aamuna heräsin , huomisesta en tiedä heräänkö.
Enkä tiedä olenko silloin herännyt sinisenä vai punaisena.
Uskonko Häneen vai en, sekin on kyseen alaista kun olen heikko, köyhä, sairas, pahantekijä, alaston ihminen.
Mutta jos herään aamulla kun kukko kiekaisee, tapahtuu se vain armosta … siis Jumalan armosta.
Toivottavasti tapaamme huomenna.
santtu-62
:eusa_angel:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #26 : 10.06.09 - klo:12:59 »
Vaivattu sielu pani rohkeasti alulle aiheen joka on aina yhtä kiinnostava, mutta josta ei
ole helppo puhua. Puhuimpa kuitenkin kummallisista kokemuksistani, jotka ovat ilmestyneet herätykseen tuloni jälkeen, ja jotka siksi koen Ylhäältä annetuiksi. Sielullisesti herkkä olen ollut aina. 

Niin. On ihmisiä, jotka ovat sisäisesti herkkiä ja heillä on omituisia kokemuksia. Mistä on kysymys? Onko se jotain todellista vai ihmisen sisimmästä lähtevää? Siihen ei ole vastausta. Minulla ei ole tällaisia kokemuksia. Olenkin ajatellut, että olen maatiainen, talonpoikaisjärjellä asioita tarkasteleva, vakaalla pohjalla seisova.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #27 : 10.06.09 - klo:13:41 »
Naiset on herkkiä.
Min verran meis miehis on herkkyyttä,
sen verran meissä on homoo.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #28 : 10.06.09 - klo:14:24 »
Naiset on herkkiä. Min verran meis miehis on herkkyyttä, sen verran meissä on homoo.

Jokaisessa meissä on tunne herkkyyttä, oli hän sitten millainen Luojan luoma ihminen tahansa. Niilläkin jotka uskovat heittävänsä ”fuulaa”.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Ennaltatietäminen ?
« Vastaus #29 : 10.06.09 - klo:15:27 »
Satman taitaa olla Archie Bunkerin linjoilla: You women got them hormones, us men got them cromostones.