Kirjoittaja Aihe: Puuta heinää 2  (Luettu 65431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #105 : 03.03.15 - klo:14:32 »
No ei hassumpi ajatus...kyllähän netissä paikoitellen kovaa taistelua on...

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #106 : 17.03.15 - klo:11:55 »
Innokkaille pilkkijöille tiedoksi, että Enontekiöllä on vielä toukokuussakin (saattaa olla jopa kesäkuussa) hyviä pilkkikelejä. Perinteiset juhannushiihdot taitaa olla myös Enontekiöllä. Tästä linkistä näkee myös muita "tosilapissa" järjestettäviä tapahtumia; mm. Hetan musiikkiipäivät.

http://www.tosilappi.fi/tapahtumat/

Kohta on Marianpäivä. Pohjolan pasuunan - Lars Levi Laestadiuksen innoittajanahan toimi köyhä lappalaisnainen - Lapin Maria. Lestadius saarnasi voimallisesti viinapirua vastaan ja sai kapakoitsijoitten armoille joutuneet saamelaiset luopumaan turmiollisesta tavastaan.

Kannattaa lukea: Aapeli Saarisalo: Laestadius - Pohjolan pasuuna.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #107 : 17.03.15 - klo:16:42 »
En ollut lukenut myyrän pilkkijä-bongausta kun kirjoitin omat havaintori Ruoriniemessä.
Matti kertoi että kaupunki järjestää ensi launtaina lapsille pilkkikisat Vesijärven jäällä.
Minä en kyllä lastani sinne päästäisi, vaikka he ovatkin jo viiskymppisiä.

Tiikeribalsami se on aika peto !  Sain tyttäreltä purkillisen ja se olikin eilisen kevätsiivouksen jälkeen tositarpeeseen. Ja auttoi mukavasti kipeytyneisiin jalkapöytiin. Tänä aamuna sivelin sitä niskaankin vaikka se ei lie tarkoitettu niin arkoihin paikkoihin kuin kallonpohjiin.
Parempi se on kipuihini kuin Voltaren forte. Aukaisee samalla tukkoisen nenän, kenellä sellainen sattuu olemaan !  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #108 : 21.03.15 - klo:18:21 »
Tässä talossa asuu Karhu, Hukka, Sorsa...ja myyrä :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #109 : 21.03.15 - klo:20:30 »
Kaik vissii karjalaisii jos myyräkii on ?

Miu ensmäisel luokal meit olj Käki, Kaija, Tikka ja Leivo. Leivo ei olt Karjalast. Siit olj yks Närhikii ja Susi miu tuttui ihmisii. Ja jos alkasin muistelemmaa ois vissii muitakii.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #110 : 21.03.15 - klo:20:44 »
Kerron viel, et yks meist Yhteisvastuukerrääjist olj nimeltää Tikka, niiko miekii tyttön.
Hää olj Ilomantsist lähtösii. Toisen kerrääjän äitin koti olj Kannaksel Valkjärvel, niinko miu isälläinkii.

Vissii jos ois haasteltu vähä kauemmin oltaisii jo sukulaisii.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #111 : 21.03.15 - klo:21:07 »
Tässä kaupunginosassa asuu tai on ainakin asunut erityisen paljon karjalaisia kun tänne asutettiin yksi kokonainen pitäjä. En nyt vaan muista, mikä oli nimi? Täällä on paljon rajan taakse jääneitten pitäjien nimiä katujen niminä. Silloin kun muutin tähän, minulle tarjottiin Hyrsylänkadulta rivitaloyksiötä, johon oli tehty viime vuonna täysremontti. Siitä oli mm. tehty esteetön asunto. Hyvä sekin olisi ollut rauhallisella paikalla, mutta ei mitään palveluja eikä bussi kulkenut. Olisin ollut täysin Noutopojan varassa. Se on sellainen kaupungin pikkubussi, joka tulee soittamalla, mutta ei maksa kuin paikallisbussin hinnan. Kolmattakin asuntoa tarjottiin. Hyrsylänkatu tekee mutkan muuttuen Lumivaarankaduksi ja se alkaa Käkisalmenkatuna.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #112 : 22.03.15 - klo:09:20 »
Tässä kaupunginosassa asuu tai on ainakin asunut erityisen paljon karjalaisia kun tänne asutettiin yksi kokonainen pitäjä. En nyt vaan muista, mikä oli nimi?

Ei kuitenkaan koko Pälkjärveä (se oli kunnan nimi), mutta suurin osa. Loput Joensuun ympäristöön. Pälkjärvestä jäi pieni osa nykyisen Suomen puolelle ja se kuuluu nykyisin Tohmajärveen.

http://www.palkjarvi.fi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #113 : 31.03.15 - klo:19:33 »
Tässä talossa asuu Karhu, Hukka, Sorsa...ja myyrä :003:
Pikkubroidillani käydessä Tanskassa hällä naapurina, etelä afrikkalaisia, jugoslaaveja "siis kait kroaatteja" sit puolalaisia ja zekkejä.
Kauppaan ku menin, niin kiinalaisia tai anteeksi, kun en eroita, mutta öö itä maalaisia. No onneksi krossa oli kunnon danske rasisterja :)

Kuitenkin paikka kalliilla alueella Sjellannissa.

Maailma muuttuu ja mulle sopii monikulttuurisuus, vaikka sopeutusmis kivut tuleen oleen isot.-
Lähimmäisiään rakastava aina pärjää..
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #114 : 06.04.15 - klo:13:55 »
Täällä taas hissukseen selailen ja ihmettelen...
Olen näköjään jäänyt pahemman kerran paitsi ketjussa "teodikea tutkittavana",
huomasin vaan äsken että onpas siellä mielenkiintoista keskustelua ollut, hienoja oivalluksia...
tai ehkä ne on kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia kokemuksia, saatua viisautta ja ymmärrystä.
Jään vaan kyselemään missä itse olen, olenko sillä paikalla mihin minut Jumala on tarkoittanut,
olenko tarpeeksi usein pysähtynyt, miettinyt, mistä tulen, missä olen, minne menen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #115 : 07.04.15 - klo:13:39 »
Tämä on oikeastaan aika passeli ketju, tänne voi kirjoittaa ihan mitä tahansa sattuu
päähän pälkähtämään. Ei tarvitse miettiä meneekö aiheesta sivuun, onko jo tarpeeksi
käsitelty yms.
Tässä jäin miettimään mikä mahtaa olla oma osuuteni...tekoni, sanani, ajatukseni...tai vaikka
pelkkä olemiseni...siis tämän kaiken vaikutus...hyöty/haitta...taivasosuuteeni...ja vaikkapa
myös maalliseen elämääni...stressaankohan minä liikaa?  vai olenko huoleton hulivili?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #116 : 07.04.15 - klo:15:00 »
Tässä jäin miettimään mikä mahtaa olla oma osuuteni...tekoni, sanani, ajatukseni...tai vaikka
pelkkä olemiseni...siis tämän kaiken vaikutus...hyöty/haitta...taivasosuuteeni...ja vaikkapa
myös maalliseen elämääni...stressaankohan minä liikaa?  vai olenko huoleton hulivili?

Nehän ne ovat ihmisen kolme kovaa ärrää: ressi, rauma ja rustraatio.

Verdin kolme ärrää taas ovat tunnetusti Rikoletto, Raviaatta ja Rupatuuri.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #117 : 08.04.15 - klo:18:37 »
Täällä taas hissukseen selailen ja ihmettelen...
Olen näköjään jäänyt pahemman kerran paitsi ketjussa "teodikea tutkittavana",
huomasin vaan äsken että onpas siellä mielenkiintoista keskustelua ollut, hienoja oivalluksia...
tai ehkä ne on kunkin kirjoittajan henkilökohtaisia kokemuksia, saatua viisautta ja ymmärrystä.
Jään vaan kyselemään missä itse olen, olenko sillä paikalla mihin minut Jumala on tarkoittanut,
olenko tarpeeksi usein pysähtynyt, miettinyt, mistä tulen, missä olen, minne menen.

Tää paikka on varmaankin ihan mua varten laitettu :)
Kun kirjoitankin mitä vaan ja kauas "teodikea tutkittavana" aiheesta.

Huomasin kirjoittaneeni Nykäsmäisen heiton :
Lähimmäistä rakastava pärjää aina :)
Johonkin monikulttuurisen puristuksen keskellä olemiseen aluksi tarkoitin, mutta hauska heitto muuhunkin :)
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #118 : 08.04.15 - klo:19:23 »
Voin vakuuttaa Make, että rakkaudella pärjää aina. 
Olen saanut pilkkaakin osakseni rakkaudellisuudellani, eikä omaiset edes usko että minulla mitään rakkautta edes on. Kun sitä on, sen tietää ja tuntee.
Pidän sen suurimpana annettuna lahjana, ja pidän siitä kun voi rakastaa.  Se rikastuttaa elämän. Lapset ja eläimet tuntevat kyllä kun niitä rakastetaan. Kaloista en ole ihan varma,
mutta eikö Fransicus rakastanut niitäkin. :eusa_angel:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #119 : 26.05.15 - klo:10:59 »
Liityin Karjalaisen lukijatutkimukseen. Ei tule edes paperilehteä, mutta siitä huolimatta tuli pyyntö päätoimittajalta. Ei edellytä sitoutumista mihinkään.

Vastasin eka kysymykseen, joka oli, että pitäisikö Pohjois-Karjalaankin saada oma maakuntapäivä? Sai myös perustella. Vastasin, että kyllähän se maakuntaidentiteetin kannalta voisi olla hyvä. Vastauksista on sitten koonti lehdessä (ehkä myös verkkolehdessä).