Kirjoittaja Aihe: Tänään 5g  (Luettu 32538 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #60 : 05.06.12 - klo:22:51 »
Tänään aloitettiin tämä:

www.terveyskeskus.net/forum/index.php?topic=1738.30

Toivon parasta ja pelkään pahinta. Sivuoireet voi olla tosi pahat ja tulla vasta aikojen päästä. Remicade tuntuu vaikuttavan heti. Liikkuminen on jo tänään parempaa, enkä ole kipulääkkeitä edes ottanut. Lääkkeen vaikutuksia vielä tutkitaan ja pitikin täyttää vaikka minkälaista lomaketta ja kaavaketta. Hoitokerta maksaa 2000-3000 € - maksajaa en tiedä, mutta epäilen, että lääkefirma sponsoroi kuntaa tai jotain. Itse maksan vain hoitopäivämaksun. Seuraava tiputus on kahden viikon päästä ja sitten harvemmin, edellyttäen, ettei esim. maksa-arvot kohoa pilviin yms. "kivaa".

Verenpainetta seurattiin noin puolen tunnin välein samoin lämpöä, heittelyä oli. Jos täällä on muita Remicaden käyttäjiä tai reumaatikkoja niin voisi vaihtaa ajatuksia vaikkapa yksärillä.


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #61 : 06.06.12 - klo:08:13 »
Voi myyrä, kerro kuinka voit.

Muuten tuosta käytännöstä:  Jossakin on päätetty että ellei vuoden käyttö auta lopetettakoon. Se ei sitten tulekaan auttamaan. Tiedä häntä. Eivät ne aina viisaita ole, ja kyllähän reviisoritkin työntävät lusikkaansa soppaan...

Lääkefirmat eivät vastoin ikiluuloja saa noin käyttäytyä, se on lahjoman ottamaa kunnalta, jos sponsoroivat, ja mitä he sponsaisivat?  Sinua hoidetaan veronmaksajien rahoilla, ja tätä varten veroja kerätään - jotta sairaan ei tarvitsisi kantaa vielä taloudellistakin taakkaa ja huolta siitä ettei raha riitä. (Itte jätin nyt sen kalliin lääkkeen pois, katsotaan kuin ämmän käy.)  .  -Sitähän koetetaan tosin purkaa, Kokoomuksella oli jo vallan ohjelmassaan, mutta peruivat kun huomasivat että ei mene läpi.  

Tylsä väärinkäsitys on että veroja maksetaan jotta itse saadaan hetiheti toivotut jutut  vastineeksi. "Minä olen veronmaksaja"  ei ole ihan samaa, kuin "Minä olen sijoittaja"  tai "minä olen asiakas".  Niillä tasataan jokaisen mahdollisuutta saada elämästä irti jotakin.

Kun viimeksi olin HUS:n Neurolla, viereisessä vuoteessa oli nainen jonka päivittäinen lääketiputus maksoi 2000 euroa. Hoitajat jutustelivat siitä hänelle kun etsivät sellaista tipanlaskuria joka ei alkaisi ulvoa heti kun letku on mutkalla. Sellainen kun olisi suht edullinen.  Ja taas kun sitä tiputusnopeutta piti vaihtaa määrätunnein.

Ei se ainakaan minua katkeroittanut.  Hänhän pääsee sillä terveeksi ja takaisin työhön, onnentyttö.  Maksaa verojakin sitten  :003:
« Viimeksi muokattu: 06.06.12 - klo:08:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #62 : 06.06.12 - klo:08:26 »
Iloitsen nyt kun voin, aamujäykkyys on poissa  :109: Ihmettelin aamulla, että kuinkas tämä vessaan meno näin rivakasti sujuu kunnes vasta tajusin asian. Ihmeellistä! Olen kyllä varautunut sivuoireiden tuloon, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Kuulun johonkin testiryhmään jota vetää joku proffa, dosentti ja joku kolmas. Onhan minulla heidän nimetkin papereissa. Lääkkeestä ei ole vielä tarpeeksi kokemuksia, mutta moni on joutunut lopettamaan kesken nimenomaan näiden ei toivottujen oireiden ilmaannuttua.

Kela korvaa lääkkeen yksityisellä puolella, mutta ei kunnalla? Kunnat maksaa sen siksi, koska hoitokustannukset jäävät joka tapauksessa Remicadella pienemmiksi kuin muu hoito.




Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #63 : 06.06.12 - klo:17:11 »
Iloitsen nyt kun voin, aamujäykkyys on poissa  :109: Ihmettelin aamulla, että kuinkas tämä vessaan meno näin rivakasti sujuu kunnes vasta tajusin asian. Ihmeellistä! Olen kyllä varautunut sivuoireiden tuloon, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Kuulun johonkin testiryhmään jota vetää joku proffa, dosentti ja joku kolmas. Onhan minulla heidän nimetkin papereissa. Lääkkeestä ei ole vielä tarpeeksi kokemuksia, mutta moni on joutunut lopettamaan kesken nimenomaan näiden ei toivottujen oireiden ilmaannuttua.

Kela korvaa lääkkeen yksityisellä puolella, mutta ei kunnalla? Kunnat maksaa sen siksi, koska hoitokustannukset jäävät joka tapauksessa Remicadella pienemmiksi kuin muu hoito.



Mutta huippua, iloitsen puolestasi.

KELA - yksityisellä puolella - kuule, tuo varmaan kerrotaan mielellään jos kysyt. KELA antaa jotakin korvausta lääkärikäynneistä mutta ei ole tehnyt siihen  kuluttajahintaindeksin mukaisia korotuksia , onkohan koskaan koko indeksin suuruisina?  Samoin KELA kustantaa osaa kuntoutuksina annettavista hioidoista. Mutta aika suuren summan terveydenhuoltomenoista korvaa "kunta" ja sehän ei ole kukaan yksityishenkilö tai hahmoton taho (vertaa "johto")  vaan summa joka lohkaistaan kunnallisverosta, aivanniin valtio-osuuksilla höystettyinä janiinedespäin.  Kovin halpaa Remi ei ole ja sivuvaikutuksetkin huomioiden siihen lähdetään jos muu ei auta, totesin kun tutkin linkkiäsi.

 Entä haetko lääkkeen itse apteekista, vai odottaako se sinua poliklinikalla?  Jos odottaa, se luetaan sairaalassa annettaviin hoitoihin. Silloin tavallisesti velotetaan poliklinikkamaksu.

Toivotaan että et saa sellaisia sivuvaikutuksia, että ne ovat tautia pahemmat, siinä kulkee se viimeinen käyttökelpoisuuden raja.

Juu, tulehdukselliset suolistosairaudet ovat tosipahoja, ja toisinaan leikkaushoitoon on jouduttu niin usein että se on lopulta tappanut potilaan, suoli loppuu kesken, sieltähän ravinnon tulisi imeytyä eikä sitä voi määräänsä enempää pätkiä.

Mutta tarkista jos kiinnostaa, minua yleensäkin kiinnostavat nämä käsitykset joita terveydenhuolto ja raha yhdessä siittää.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #64 : 06.06.12 - klo:19:53 »
Kävin tänään viimeistä kertaa haavapoliklinikalla. Haava on siis viimein ummessa, vaikkakin vielä pidetään suojattuna, jotta ohut iho vahvistuu. Juhannuksena pääsen saunomaan ja uimaan! :-)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #65 : 06.06.12 - klo:21:32 »
Kävin tänään viimeistä kertaa haavapoliklinikalla. Haava on siis viimein ummessa, vaikkakin vielä pidetään suojattuna, jotta ohut iho vahvistuu. Juhannuksena pääsen saunomaan ja uimaan! :-)

Kuulostaa upealta. Täytyy sanoa, että harvoin se noin koville ottaa. Siunausta matkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #66 : 07.06.12 - klo:09:20 »
Maantie kutsuu. Matka käy Keski-Pohjanmaalle hautajaisiin ja takaisi. Anopin yli 90v vanha veli päästetään lepoon. Hän on leponsa ansainnut. Noin viisikymmentä vuotta sitten hän oli useita kuukausia henkihieverissä sairaalassa vaivan alkaessa puhjenneesta umpisuolesta ja jatkuen vaikka mihin, silti eli näin vanhaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #67 : 07.06.12 - klo:18:51 »
Kävin tänään viimeistä kertaa haavapoliklinikalla. Haava on siis viimein ummessa, vaikkakin vielä pidetään suojattuna, jotta ohut iho vahvistuu. Juhannuksena pääsen saunomaan ja uimaan! :-)

Yhdyn iloonne! Hyvää juhannussaunaa ym.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #68 : 08.06.12 - klo:22:55 »
Nyt posahti radio. Noh, korvat soi, läppärin tuuletin hurisee ja linnut laulaa kesäillassa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #69 : 09.06.12 - klo:00:03 »
Taas tautinen, ei pelasta minua Kestine, väsyttää ja yxskittää ja oikealle alas sattuu kun hengittää,  mutta!

Italian ilmanalahan on terveellinen, etenkin Umbrian seutu:  Lämmintä raikasta vuoristoilmaa.  Ja puhdastakin vielä. He kun viljelevät oliiveja ja viinipensaita, vähemmän tehtailevat. Lisäksi joku uusi tuttavuus jostain naamakirjasta kertoi, että infektioilla on suunnaton vaikutus neurologisiin oireisiini, hän on joku sairaalakemisti ja oli hartaan kiinnostunut, sanoi että tulehdustaudit irtikytkevät jarrut aivoista, jos ovat kuten minulla.  Epihän on lääkkein tasapainossa mutta tuo outo tauti ei, siis jos minä muutan Italiaan niin saatan saada kosolti parempaa terveyttä.

 :109:  Että olinkin iloissani, syksyllä koetan päästä kokeilemaan, kuin on siellä oleskella. Keskitalvi siellä on kenkkumainen, arvelen tässä sataako niin korkealla ja sisämaassa peräti lunta, ei vettä  :eusa_think:   

Sinne jos saisi ystävyyden talon.  Tervetuloa sitten kaikki, ja mukaan saa lähteä milloin vain.   Sitten käännän Siionin virret italiaksi ja seuroja pidän,  siellä on runsaasti suomalaisia.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #70 : 09.06.12 - klo:10:37 »
 Kohtasin nyt aamulla rannassa lintubongarinaisen. Jäimme juttusille. Linnuista tietysti ja erityisesti variksistani jotka olivat tutkimassa pienen kaivinkoneen hommia rannan täyttömaalla.  Kerroin niiden nimet ja tuttavuutemme. Hänellä oli hieno kamera ja pitkällä putkella hän otti kymmeniä kuvia kaksikosta.
Niinkuin koiraihmiset, niin lintujen ystävätkin alkavat usein jutustella. Sitten vaihdettiin jo puhelinnumeroita. Erityisesti se keväinen saukkohavaintomme häntä kiinnosti, samoin kapinen kettu viisine poikasineen. Myös meidän kattomme alla asustava oravapoikue puhutti meitä.
Hän oli vahvasti sitä mieltä että eläimillä on ajatuksia ja tuntemuksia. Ilmeisesti hän on oikein tieteellisesti tutustunut eläinmaailmaan. Minähän olen vain tällainen ystävä-mummi.
Olen kyllä itsekin havainnut että eläimet lähestyvät niitä jotka ovat niiden ystäviä, ja päinvastoinkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #71 : 09.06.12 - klo:16:14 »
tänään vähän ja eilen pidempään firman kesäjuhlilla. Sää suosi!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #72 : 09.06.12 - klo:18:07 »
Jalkapallon EM-kisat ! Tänään voittavat Hollanti ja Portugali.   :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #73 : 09.06.12 - klo:19:17 »
Rapsuttelin ja putsasin pois 60-luvun kirjoituspöydän laatikoista vieriviereen siskonpojan liimaamat kivat pikku tarrat. Kaluste lähti matkaani viime viikonloppuisella itäisen Suomen reissulla. iTunesista löysin mukavaksi taustamusiikiksi Soft Jazz FM:n.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5g
« Vastaus #74 : 13.06.12 - klo:16:06 »
Mennäkö Klaukkalaan seuroihin vai kotikirkkoon Johanna Rusanen-Katanon konserttiin sinä vasta kysymys? Mokomat ovat samaan aikaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi