Kirjoittaja Aihe: Sää nyt  (Luettu 25007 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Sää nyt
« Vastaus #15 : 09.12.11 - klo:14:48 »
Kävin just Upilan leirikeskuksessa tuolla Vesijärven Enonselän toisella puolella. Se on semmoinen ranta, että sieltä voi katsella selkien yli Lahden kaupunkia.

Nyt tuuli navakasti kaupungin suunnasta eli kaakosta. Laineet pärskähtelivät leiriniemen rannalle kastellen ja muuttaen hileiseksi rantapolun. Koko leirikeskuksen lahti oli täynnä myrskyn tuomaa jäähilettä ja siinä oli joukossa jonkun mökkiläisen niittämät rantakaislat!

Eli jäätä on jossakin ollut ja nyt ne kaikki on kerääntyneet Upilan leirikeskuksen rantaan!


Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sää nyt
« Vastaus #16 : 09.12.11 - klo:14:49 »
Raportoin lumimyräkän alkaneen Tampereella.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Sää nyt
« Vastaus #17 : 09.12.11 - klo:14:53 »
Helsingissä tuuli jo viuhuu vinhasti ja räntää pukkaa hiljalleen. Ostosmuovikassi kulki vierellä vaakatasossa tuulen pitelemänä. Ihmisten ilmeitä oli hauska seurata - toiset nauttivat, toiset näyttivät hyytyneiltä. Kaunista, kun maa tulee valkeaksi ja puut taipuilevat yksimielisesti samaan suuntaan...   

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sää nyt
« Vastaus #18 : 09.12.11 - klo:16:53 »
Aikoinaan kun asuin Lauttasaaressa lähdimme poikien kanssa tällaisella säällä kävellen Tapiolaan. Silloilla oli mielenkiintoista kävellä kun tuuli meinasi viedä mukanaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Sää nyt
« Vastaus #19 : 09.12.11 - klo:17:55 »
Tuulee täällä Kotkassakin, mutta ei taida vielä tulla taivaalta mitään. Pitänee mennä Kertun kanssa tutkimaan tilannetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Sää nyt
« Vastaus #20 : 09.12.11 - klo:18:23 »
Vihmoihan sitä räntää! Koiranilma oli melkein liikaa Kertullekin.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sää nyt
« Vastaus #21 : 09.12.11 - klo:21:41 »
Tänään verohallinnon virkailija koetti kainosti ehdottaa minulle, että voisinko käyttää työhön liittyvässä asioinnissa Helsingin kantakaupungissa julkisen liikenteen asemesta omaa henkilöautoa...

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sää nyt
« Vastaus #22 : 09.12.11 - klo:21:42 »
Täällä tuulee... hetkinen... minä tarkastan... maa on valkeanaan jokseenkin. Aika hyyteliäs tuuli, joten minä toivon sen nyt pysyttelevän tai pohjoisesta saapuvan hirmuisen tuulen, ja sitten - ah, ah!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sää nyt
« Vastaus #23 : 09.12.11 - klo:21:47 »
Koska laitoin kommenttini hajataitteisuuden takia väärään ketjuun, liitän sen aiheeseen toteamalla, että kovan tuulen takia vietin aamupäivän sisätiloissa ja kulutin aikaa pyytämällä viranomaisilta opastusta yrityksen talouden lainmukaisesta hoidosta. Lupaan verohallinnolle, että myrskyn laannuttua käytän lepohetkeni reippailuun enkä soitteluun.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sää nyt
« Vastaus #24 : 09.12.11 - klo:21:50 »
Tänään verohallinnon virkailija koetti kainosti ehdottaa minulle, että voisinko käyttää työhön liittyvässä asioinnissa Helsingin kantakaupungissa julkisen liikenteen asemesta omaa henkilöautoa...

Mt

Miten virkailija oli noin huolimaton? Pysäköinti maksaa keskustassa vähintään 4€ tunti, joten siitä tulee rajusti lisähintaa, vaikka kilometrikorvaus olisi pienempi kuin ratikkalippu. Eilen juuri olin Ratakadulla klo 17-18.30 ja lasku oli 7€ kun tietysti tulin vähän vaille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Sää nyt
« Vastaus #25 : 09.12.11 - klo:22:28 »
Mitä, onko täällä päin tullut tänään lunta? :icon_eek:  Tunti sitten kovaa tuulta ulkosalla, nyt kun olen jo sisällä, sataa vettä. Eipä haittaa, vesi on hyvä!
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sää nyt
« Vastaus #26 : 10.12.11 - klo:00:04 »
Miten virkailija oli noin huolimaton? Pysäköinti maksaa keskustassa vähintään 4€ tunti, joten siitä tulee rajusti lisähintaa, vaikka kilometrikorvaus olisi pienempi kuin ratikkalippu. Eilen juuri olin Ratakadulla klo 17-18.30 ja lasku oli 7€ kun tietysti tulin vähän vaille.

Ongelma oli siinä, miten mikroyritys voisi maksaa järkevästi ainoan työntekijänsä asiointimatkojen kulut. Työsuhdematkalippua ei voi käyttää työpaikan ollessa yrittäjän asunto, sen estää tuloverolain 64. pykälä. Matkakorttia ei voi järkevästi käyttää, koska sitä voisi käyttää myös yksityismatkoihin, josta syntyisi verotettavaa palkanlisää - paitsi työsuhdematkalipulaisille, jotka saavat ajaa sillä lipullaan mielin määrin yksityismatkoja. Kuten sanottu, omalla autolla ja taksilla voisi ajella verottomasti. Kun ottaa huomioon kotona työskentelevien ammatinharjoittajirn määrän voisi kuvitella, että tämän asian voisi panna kuntoon.

Mt

P. S. Pakollinen liittymä ketjun aiheeseen: tuuli ulvoo niin riivatusti, että en saa unta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sää nyt
« Vastaus #27 : 10.12.11 - klo:11:15 »
Joo tuuli ulvahti yöllä niin että herätti useaan kertaan - joka ulvaisulla - ja lumi on kyllä poissa.  Noh. Toissa talvena se tuli pysyvästi 23.12. mutta pysyi sitten.

Lauhassa talvessa on yksi etu mutta vain yksi:  Minun ei tarvitse pakata tuijametsääni tuohon hyvin ihmeelliseen pakkaspeittoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sää nyt
« Vastaus #28 : 10.12.11 - klo:13:10 »
Täällä sitä lunta nyt olisi. Äsken skoodalla vakaasti halki hankien ja nietosten (eivät ehdi auraamaan).


Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sää nyt
« Vastaus #29 : 10.12.11 - klo:19:25 »

Täällä sitä lunta nyt olisi. Äsken skoodalla vakaasti halki hankien ja nietosten (eivät ehdi auraamaan).


7 sentin hanget ja nietokset 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)