Kirjoittaja Aihe: Tätä luen / tämän luin osa 3  (Luettu 29879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #15 : 09.11.11 - klo:09:01 »
...karttoja (minulla on kartan lukemisen sairaus)

Ei se ole sairaus, se on ominaisuus.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #16 : 09.11.11 - klo:10:25 »
Minullakin on se ollut koulu-ajoista lähtien. SItten kun saatiin auto alkoi GT-karttojen luku. Nyt saa netistä myös sateliittikarttoja ja Karjalan karttoja. Eniten pidän kuitenkin automatkoja varten hankitusta suuresta karttakirjasta, jota ei navigaattori tee tyhjäksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #17 : 09.11.11 - klo:11:20 »
...karttoja (minulla on kartan lukemisen sairaus)

Kartoista tykkään. Kerran laitoin seinälle toviksi isot Kanadan ja USA:n kartat. Olin lukenut ja tv:stä katsellut jotain niihin liittyvää. Monenlaista maisemaa mahtuu matkalla idästä länteen. Karttoja katsellen oli helppo hahmottaa, paikallistaa ja kuvittaa erilaiset seudut.

Niin, ja autossa tai junassa istuessa tuntemattomilla seuduilla tykkään tutkia kartalta, mitä kaikkea seudulta löytyy. Ikkunan takana vilisevä maisema antaa omat vinkkinsä.
« Viimeksi muokattu: 09.11.11 - klo:11:29 kirjoittanut sadetta »
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #18 : 09.11.11 - klo:12:07 »
 >:(  Yhä hatuttaa miksi minä en Anttolasta viime jussina ostanut Suur-suomen karttaa?  Myivät antikvariaatissa, heillä siellä on erittäin suurenmoinen antikvariaatti jonne tavallisesti uppoan...   Se oli kehystettykin, lasi päällä, sitä olisi hauskaa tutkailla hiljaisin hetkin jos on allapäin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #19 : 09.11.11 - klo:12:27 »
Kartat ovat todella suuri heikkous minulle. Toisekseen ne ovat paras toilettilukemisto mitä olen löytänyt. Voi aloittaa tai lopettaa mistä tahansa eikä juoni kärsi. Meillä on niitä samoin kuin matkaoppaita runsaanpuoleisesti. Niiden hankinnoissa ei ole koskaan pihistetty. Tässä alkua kartoille http://samila.1g.fi/kuvat/Matkat+Travelling/0+kootut+kartat++maps/
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #20 : 09.11.11 - klo:13:56 »
Löytyi! Nimittäin puuttunut Esra Elovainio -albumi Lehdessä luki. Käväisin entisen kotikaupunkini kristillisessä kirjakaupassa. Siellä oli yksi kappale, poistohintaan 2 e. "Sinua varten", hymyilivät myyjät. Olen tosi iloinen! Nyt on koko sarja koossa. Ja saan tietää, mitä oli tapahtunut juuri ennen Kuku Luisen saapumista...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #21 : 09.11.11 - klo:14:59 »
Sepä sattui kivasti. Ja halavalla !

Luin äsken paikkakuntamme Kirkonseutu-lehteä. Olen pannut merkille kuinka siinä on alkanut olla runsaasti ilmoituksia, Kymmenen vuotta sitten saattoi olla parin hautaustoimiston ilmoitus, nyt on useampi sivullinen monilta eri aloilta.

Kirkollisissa uutisissa kiinnittää huomiota Kasteuissa lasten nimien , etenkin toisen nimen kansainvälistyminen. Sofia, Kristian, Oskar, Oliber ovat tavanomaisimmasta päästä.
Tänään arvuuttelin Matilta etunimeä Tuuvi, että tyttö vai poika. Toinen nimi kertoi että poika on saanut tämän nimen. Meillä on suvussa yksi Tuovi, hän on tyttö.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #22 : 09.11.11 - klo:15:13 »
Sepä sattui kivasti. Ja halavalla !

Luin äsken paikkakuntamme Kirkonseutu-lehteä. Olen pannut merkille kuinka siinä on alkanut olla runsaasti ilmoituksia, Kymmenen vuotta sitten saattoi olla parin hautaustoimiston ilmoitus, nyt on useampi sivullinen monilta eri aloilta.

Kirkollisissa uutisissa kiinnittää huomiota Kasteuissa lasten nimien , etenkin toisen nimen kansainvälistyminen. Sofia, Kristian, Oskar, Oliber ovat tavanomaisimmasta päästä.
Tänään arvuuttelin Matilta etunimeä Tuuvi, että tyttö vai poika. Toinen nimi kertoi että poika on saanut tämän nimen. Meillä on suvussa yksi Tuovi, hän on tyttö.

Ainakin Tuovi, Vieno ja Rauni esiintyvät runsaasti molemmilla sukupuolilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tätä luen / tämän luin
« Vastaus #23 : 11.11.11 - klo:19:51 »

HooKoota 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #24 : 11.11.11 - klo:21:06 »
Ostin kirjamessuilta opettajani Severi Parkon kirjan Elävä malli. Yhtä herkullinen kuin aikaisempi Makeisrasia, jonka takakannessa lukee: "Minä olen jäänyt ikuiseksi oppilaaksi ornamenttipiirustuksen tunnille. Vaikka käteni on luopunut siveltimestä, silmäni seuraa yhä pintakuviota ja ajatukseni hyppii esinemuodosta esinemuotoon."

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #25 : 12.11.11 - klo:11:47 »
Kai Niemisen runoja:  Alan oppia.  Kyllä ny on kustantajalle sattunu virhe...   Näissä on hyvin paljon kauneutta.  :kahvi:

"Turha ahdistua
ei aika olekaan muuttunut nopeammaksi
minä vain olen muuttunut hitaammaksi"


(Kokoelmasta Alan oppia)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #26 : 12.11.11 - klo:11:57 »
Luin juuri Kreeta Onkelin romaanin Kutsumus. Valottaa kirjailijan elämän raadollisempaa puolta.

Aloitin eilen junassa Mikko Rimmisen Nenäpäivän, ja piti pidätellä, etten nauranut ääneen ja häirinnyt kanssamatkustajia. Sen kieli on uskomattoman hersyvää ja nautittavaa!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #27 : 12.11.11 - klo:12:33 »
Toinen messuilta tekemäni löytö on Goscinnyn ja Sempén Nikke palaa lomilta. Siitä näytteeksi yksi virke:

Kloku sanoi, että hurjan hyvä ajatus ja että hänen isänsä ja äitinsä ilahtuvat varmaan kovasti kun saavat muuttoapua, ja me päätettiin kaikki mennä Klokulle, paitsi Jori, joka sanoi että ei lähde auttamaan kun ääliöt muuttaa asuntoon, jossa on ihan surkea olohuone, ja koska Soppa lähti soittamaan kelloa välitunnin päätteeksi, Kloku ja Jori ehtivät tapella vähän.

 :094:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #28 : 12.11.11 - klo:14:20 »
No, enhän pystynytkään kököttämään kotona kun on niin aurinkoinen hieno päivä.

Pyöräilinj siis antikvariaattiin ja sillä reissulla oli selvästi korkeampi johdatus:

löysin kirjan nimeltä:

Täydellinen sekasotku
- epäjärjestyksen piilevät hyödyt


Tämä on niin jeees, että!
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #29 : 12.11.11 - klo:14:30 »
No, enhän pystynytkään kököttämään kotona kun on niin aurinkoinen hieno päivä.

Pyöräilinj siis antikvariaattiin ja sillä reissulla oli selvästi korkeampi johdatus:

löysin kirjan nimeltä:

Täydellinen sekasotku
- epäjärjestyksen piilevät hyödyt


Tämä on niin jeees, että!

Ilta-Sanomissa oli aikoinaan koko sivun ja vähän ylikin juttu aiheesta "Tehokkaalla miehellä on sekainen pöytä"
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi