Kirjoittaja Aihe: Tätä luen / tämän luin osa 3  (Luettu 29874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Tätä luen / tämän luin osa 3
« : 29.10.11 - klo:19:34 »
                 
Koottuja muruja; Seurapuheita ja hartauskirjoituksia (1937)
Toimittanut J.S.Järvi

Juha Laaksonen; Luontovuosi (365 havaintoa Suomen luonnosta)

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #1 : 06.11.11 - klo:09:15 »

Latu & Polku -lehteä ja karttoja...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #2 : 06.11.11 - klo:11:13 »
Olli Löytyn Ambomaamme, suomalaisen lähetyskirjallisuuden me ja muut. Sen innostamana Martti Pentin mainion Esra Elovainio -sarjakuva-albumisarjan lukuun ottamatta toiseksi viimeistä, joka kokoelmastani puuttuu. Uusimman, Kuku Luisen, ostin kirjamessuilta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #3 : 06.11.11 - klo:14:01 »
Lehdessä luki -albumi näyttää olevan lopussa Lähetysseuran nettikaupastakin. Olisikohan niitä vielä joillakin seuran 'kulkukauppiailla'?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #4 : 06.11.11 - klo:18:46 »
Minulla se on, mutta ei ole kaupan, paitsi jos tulee synnillisen kova tarjous.
Erikoisuutena on omistuspiirros taiteilijalta mummille ja Bassolle.                         :098:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #5 : 06.11.11 - klo:20:36 »
Lehdessä luki -albumi näyttää olevan lopussa Lähetysseuran nettikaupastakin. Olisikohan niitä vielä joillakin seuran 'kulkukauppiailla'?

Yritän löytää jostakin! Sen ilmestyminen on aikanaan mennyt minulta jotenkin ohi.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #6 : 07.11.11 - klo:09:09 »
Minulla se on, mutta ei ole kaupan, paitsi jos tulee synnillisen kova tarjous.
Erikoisuutena on omistuspiirros taiteilijalta mummille ja Bassolle.                         :098:

... enkähän tohtisi Riitta-mummia johdattaa synnillisiin ajatuksiin, toimista puhumattakaan. :icon_eek:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #7 : 07.11.11 - klo:09:22 »
Synnillinen olen joka päivä, houkutukset ovat ihan omia.

Ymmärsit varmaan leikkipuheen.
Jos sinä näitä oikein keräät voin antaa omani sinulle. Pyydän kuitenkin siihen Penalta luvan. Toisaalta sanotaan: Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Sain ko. kirjan Penalta silloin kun porukkaa kokoontui meille Mukkulan messuun ja sen jälkeen seuroihin.
Tyhjälle etusivulle Pena oli tehnyt kyökkikuvauksen Bassosta ja minusta. Ja sitten siinä on Esra Elovainio soppaa syömässä.

Perästä kuuluu.   :057:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #8 : 07.11.11 - klo:12:51 »
Tyhjälle etusivulle Pena oli tehnyt kyökkikuvauksen Bassosta ja minusta. Ja sitten siinä on Esra Elovainio soppaa syömässä.

Perästä kuuluu.   :057:

Ei muistaakseni kuulunut perästä mitään. Soppa oli ihan hyvin sulavaa.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #9 : 07.11.11 - klo:12:58 »

Jos sinä näitä oikein keräät voin antaa omani sinulle. Pyydän kuitenkin siihen Penalta luvan. Toisaalta sanotaan: Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Sain ko. kirjan Penalta silloin kun porukkaa kokoontui meille Mukkulan messuun ja sen jälkeen seuroihin.


Kiitos vain, mutta säilytä ihmeessä noin ihana muisto! Minä mielelläni koluan antikvariaatteja sun muita kirjanmyyntipaikkoja. On hauskaa, jos on tavoite, mitä sieltä etsiä. Nythän sellaisen taas sain! Olen varma, että kyseinen albumi ennen pitkää jostain putkahtaa eteeni.  :)   

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #10 : 07.11.11 - klo:14:25 »

Ei muistaakseni kuulunut perästä mitään. Soppa oli ihan hyvin sulavaa.

Täältäpä kuului. Olin paksunsuolen tähystyksessä. Pumppasivat ilmaa vissiin tavallista enemmän. Oli nääs paljon mutkia, joista piti selvitä. Ja selvittiinhän sitä umpisuoleen asti.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #11 : 07.11.11 - klo:14:55 »
Joko luit diagnoosin?

Olen kokenut saman ja se oli  k i v u l i a s t a !

Minä luen edelleen Salka Valkaa. Minussa on jotakin salkamaista terrierin luontoa, vaikka olosuhteita ei voi millään verrata.

HK tuli juuri kun olin lähdössä työkavereita (ent) tapaamaan, joten lukunautinto on vielä edessä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #12 : 07.11.11 - klo:14:58 »
Täältäpä kuului. Olin paksunsuolen tähystyksessä. Pumppasivat ilmaa vissiin tavallista enemmän. Oli nääs paljon mutkia, joista piti selvitä. Ja selvittiinhän sitä umpisuoleen asti.

Minulla kun tähystettiin, niin sondi loppui kesken eikä tuntunut miltään. Minulla on hyvä hyötysuhde mikä näkyy vatsan koossa. (heh heh)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #13 : 09.11.11 - klo:05:25 »
”--- Minä ihmettelen naisväkeä välistä, kuinka ne osaavat itse olla koreita ja vielä ripustaa koreata yllensäkin, niin että jumal’ikite ei pääse pirullakaan perille ajatuksistansa, kumman vuoksi on mieli niin saastaisen hemaistu, senkö vuoksi että helyt ovat itseänsäkin helyemmät ja paulat kiehtoansakin kiehtovammat kaulan paaltavilla ja parmaitten hempeillä huokuvilla, vaiko sen vuoksi, että armas on itseänsäkin armaampi ja hereä herkkivämpi, kun silmien sädehtivää säteilee kulmiltakin ja poven värjyvää välkkyy poven yltäkin! Voi varren hilkasta kämmenelläkin ja himarrusta nauhojen kieteen, uskoisiko silmä todeksikaan, kuinka solja on todella salko, ellei vihjisi rihman virkku kurokaarteilla kaulavan vaajan, ja tuntisiko mieli maalliseksikaan, kuinka lämpimin ujokin liehtoo, ellei uljas kantaisi kainoa ja hentoisalla olisi hemmittävänä varren korkea korska. Koko mitalta Härkäniemi katseli piippua, työnteli sitä loitommaksi, kurotti, minkä käsivarressa oli varaa, tunnusti valtoimin silmin ja valtoimin sydämin, että parempaa piippua ei mies hampaisiinsa voi maailmassa saada: pesänkin poski, niin lämpimän rusova ja niin kaartuvan mukava, että surku on itseänsä, kun ei sitä hyvää ole koko elämänsä ijän pivossansa pidellyt; ja suupalan käyräkin semmoinen, että sillä on niin kuin mieli miehen suuhun, vaajuu ilmassa, kääntyy niin hupaisesti kohden, ikään kuin viekottelisi, viekana, puhuisi , pahus, ja sanoisi, kotiin minä pääsen, kun minä sinun suuhusi pääsen, Härkäniemi!
   ---”

Wolter Kilpi: Alastalon salissa, s. 119



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tätä luen / tämän luin osa 3
« Vastaus #14 : 09.11.11 - klo:08:45 »
...karttoja (minulla on kartan lukemisen sairaus)
wilhelmi niskasen jäljillä