Kirjoittaja Aihe: Tänään 3  (Luettu 29212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 3
« Vastaus #60 : 08.09.11 - klo:21:43 »
Hei pikkumummu !

Nyt näin minäkin sinut Sievin K-kaupassa. Eilen olin jossakin muussa puuhassa Suomiexpressin lähetysaikaan, mutta nyt pidin varani.
Kylläpä olet ruskea.

terv. iso-mummi

En ole koskaan ennen katsonut Suomi Expressiä. Jutten jo pikkumummon kanssa ja varmistin, että kauppias Olli on vaimoni serkku, ja todennäköisesti tapaan hänet lauantaina häissä. Viime kesän viisi lastemme serkkua meni kihloihin ja nyt sitten sataa häitä. Loput morsiamet eivät aolekkaan sitten pohjlaisia vaan seuraavat häät ovat Kangasalla ja niiden päivä on jo tiedossa. Sitten etäisyys kasvaa Baijeriin ja Melbourneen.  Voi olla ettemme lähde kaikkiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 3
« Vastaus #61 : 08.09.11 - klo:23:50 »
Soittivat, milloin sopisi tulla työhön...  :109:   sanoin että panos on pieni...  totesivat että ihan julmetun suuri niiden mukaan, joiden hommat otin tehdäkseni.  Että olin onnellinen.  
Ajattelin pitäiskö yrittää nyt tenttiä eksegetiikkaa.   Kerta olen maksanut siitä lystistä, niin pitää kai se hyödyntää.  Runo-oppikurssi maksaa sairaasti,  mutta alkaa kumminkin, uhka vaani ettei ala, koska niin harva ilmoittautui. Se on onneksi  lyhyehkö nettikurssi;  ei rasita järin.   Uusi tarina elelee ja voi hyvin ja henkilöt elävät.  Se kasvaa hauskasti, eikä rasita minua.  Pääsin ohessa tarttumaan Dosenttiin, vihon viimmein. Minulla on suunnitelmia  :026: hänen varalleen itämässä. Ja alan oppia säännöstelemään kirjoittamisen määrää, niin etten tikahdu, vaikka olisin miten sitä mieltä että täytyy tehdä...    

Sisaren kanssa piti puhelu keskeyttää, sillä nuorimmat kultamurut äläköivät toista päivää peräjälkeen ajankohtaisesti.   Kyllä niistä lähtee ääntä.  Ne on näöltään kuin kaksoset, mutta ovat tapelleet niin pitkään kuin tupsahtivat maailmaan.

Myivät edullisesti parvekekrysanteemeja. Sataa, sytytin muutamia kynttilälyhtyjä, jos ne ilahduttais naapureita.
Polvi on peruuttamattomasti hajalla kyllä,  :022:  ja minua riivaa ortopedikauhu, oikeasti. Onneksi jono on pitkä!

Uutisia ja Amerikan ihme vakoiluorganisaatiota katseltuani jäin miettimään, miten voin saada niin paljon elämän rikkautta,   kun maailma on niin täynnä uhkaa, pelkoa, kärsimystä.  Jos voisin tehdä ne kirjalliset työt seuraavassa toimipisteessä uskollisesti ja huolella, muistaen tämän, kuin Jumalalle pikku kiitoksena kaikesta, jos voisinkin...    

Päivää lähempänä kotia, kaverit!  Tartu niskavilloista, rakas Hyvä Tahto, enhän minä näitä armahduksia ymmärrä, armahda kaikesta, mikä jäi tekemättä...   pahuus oletettavasti jäi väliin vain siksi, ettei tullut vastaan ketään, jolle olla paha...  Rakas Hyvä Tahto, pitele kiinni minusta, pitele, kun itse olen tällainen... sanotaan, että hengellinen talidomidilapsi, ei ole käsiä joilla tarttua armoon, edes.  Armon täytyy tarttua minuun, yksin Kristuksen tähden, mutta olipa jotakin huomata että tuo kuuluu maailmanhistoriaan... nyt Leena vetää peiton korviin.

 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 3
« Vastaus #62 : 09.09.11 - klo:15:08 »
Tänään miulle selvisi uusia asioita...kuten, että jos hyvin käy ja pääsen opiskelemaan, niin tapauksessani voi olla, että saan rahoitusta opintoihin työkkärin kautta, koska nykyisen ammattini työllistymisnäkymät ovat selvästi heikommat kuin alan, jota haluaisin opiskella ja koska opinnot kestäisivät vähemmän aikaa kuin nuorisopuolella....  :icon_biggrin:

Ja haku alkaa ens maanantaina...sit ei muutaku nenä kiinni pääsykoekirjoihin ja törkee tsemppis päälle...  :023: Ehanaa!!!

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Tänään 3
« Vastaus #63 : 09.09.11 - klo:16:09 »
 Pikku-mummu oli yllättynyt kun Seppoksen vaimo on serkku mun kaupan hoitajalle. Minä tykkään  kun tytöt iloisena niin ja Olli myös palvelee 116sm mittaista. Jokainen muukin olisi kiitollinen siitä avusta. Nyt vähän mielikuvitusta, jos kaikille terveille olis tiskit, pakasteet ja kassat samassa suhteessa kanssani niin uskon monen tuskastuvan asiointiinsa.
 Nyt mun kohdalla on iloinen hyvä mieli niin työntekijöillä kuin myös minulla ja elämä hymyilee kaikille. Vielä kiitos sinne omaan kauppaan. Vinkiksi yle areenassa näkyy jonkin aikaa tämä suomi (expert) express
« Viimeksi muokattu: 09.09.11 - klo:20:04 kirjoittanut seppos »

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 3
« Vastaus #64 : 09.09.11 - klo:16:54 »
Pikku-mummu, voin hyvin ymmärtää tilannettasi...vaikka olenkin siuta sen liki 40 cm pitempi, niin sekään ei tunnu riittävän...jopa miulla on usein marketeissa tuskan hetkiä, kun ei oikeen tahdo yltää ylemmille hyllyille...astetta koomisempi hetki oli Kouvolan jättimäisessä Prismassa, kun otin ostoskärryt ja huomasin, että niiden pohja oli sääreni puolivälissä ja laidat kainaloihin asti...oli kohtalaisen komia akrobatiaesitys kassalla että sain ostokseni hihnalle...  :icon_rolleyes:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 3
« Vastaus #65 : 09.09.11 - klo:20:51 »
Minäkin kävin katsomassa Yle Areenassa Pikku-mummua. Olipa hieno homma järjestää tuommoinen yllätys kaupan väelle. Pikku-mummu vaikutti kyllä paljon nuoremmalta kuin olin kuvitellut.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Tänään 3
« Vastaus #66 : 09.09.11 - klo:22:18 »
Sadetta, myös minulla ovat kangaspuut. Tosi vanhat ja isot. Kutomispaikan saisin sopimaan aulaan. Taitavat jäädä seuraavalle sukupolvelle. Käyttö hyppää ehkä yhden sukupolven ylitse. :) Kuteitakin on muutama kerä äidin jäljiltä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 3
« Vastaus #67 : 10.09.11 - klo:09:51 »
Tänään on mielessä häät ja elämäni ensimmäinen morsiusmessu. Vieraita on kutsuttu 200, joten pienestä ei näytä olevan kysymys. Naimisiin menee vaimon veljen tytär. En ole ennee ollut morsiusmessussa, joka päättyy yleiseen ehtooliseen, mutta nyt tulee sekin koettua. Suomessa asuvat lapsenikin ovat paikalla serkkunsa häissä. Suvun epävirallisena hääkuvaajana saan räpsiä koko ajan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 3
« Vastaus #68 : 10.09.11 - klo:09:59 »

   Morsiusmessu?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 3
« Vastaus #69 : 10.09.11 - klo:10:07 »
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/7E01EC808C68FC1BC2257084004469CB?OpenDocument&lang=FI

Morsiusmessu

Morsiusmessu on vihkijumalanpalvelus, johon sisältyy ehtoollisen vietto. Vihkipari ja häävieraat osallistuvat ehtoolliselle. Morsiusmessua voidaan viettää myös seurakunnan pyhäpäivän pääjumalanpalveluksena.
...
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 3
« Vastaus #70 : 10.09.11 - klo:10:08 »
Täytyy mennä katsomaan Pikkumummua!  

Muuten, kyllä huomaa, kuinka selvästi on syksy, tekee mieli puuhata kaikkea, mitä ihminen syksyllä puuhaa.  Vähemmän kirjoittaa.  Enemmän  suunnitella joululahjoja,  leipoa, kutoa sukkaa, katsella telkkaa...    Voi olisipa kangaspuut, ne on olleet unelmani lapsesta, kun sain oman isänäidin puilla kutoa.  Eivät mahdu, no, sitten ei.  Vielä yksi tuija on saapumassa, hän on kuulemma kaksimetrinen, suuriarvoinen asia! Tulee ensi torstaina.   On alettava jo ommella nyt niitä huputushuppuja, että sitten on mistä ottaa keväällä. Myös lämpösuojakangasta myyvät puutarhassa josta tuijakin saapuu.   Pitkä ja antoisa keskustelu tuijan elättämisestä yli talven käytynä.
  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 3
« Vastaus #71 : 10.09.11 - klo:10:13 »
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/7E01EC808C68FC1BC2257084004469CB?OpenDocument&lang=FI

Morsiusmessu

Morsiusmessu on vihkijumalanpalvelus, johon sisältyy ehtoollisen vietto. Vihkipari ja häävieraat osallistuvat ehtoolliselle. Morsiusmessua voidaan viettää myös seurakunnan pyhäpäivän pääjumalanpalveluksena.
...

Mie haluun kanssa morsiusmessun...    >:(   :022:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 3
« Vastaus #72 : 10.09.11 - klo:11:11 »
Laura Sippola luki roomalaiskirjettä Pisara-ohjelmassa . Loppui justiinsa.  Siinä kehoitettiin olemaan vieraanvaraisia mm.
Olenko vieraanvarainen omalle perheelle ?  Herttoniemeläiset tulee illalla. Juottovasikkaa syödään lihapullina ja kaalikääryleinä. On saunaa, on kuohuviiniä.
Kaikki huoneet on siivottu, syksyn viimeiset kukat hain maljakoihin.
Onko se mitään vieraanvaraisuutta jos olen perheeni totuttanut +++++- palveluun, mutta nautin täsmä myös itse aika lailla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Tänään 3
« Vastaus #73 : 10.09.11 - klo:11:23 »
Olet, mummi, oikealla tiellä. Lapsille on annettava kaikkensa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 3
« Vastaus #74 : 10.09.11 - klo:13:14 »
Varoiksi keräsin voimia nukkumalla päivätirsat. Tiellä ollaan !
Lotta ja Martta ovat tulossa juuri pistäytymään.   :050:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)