Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään...2  (Luettu 27569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #135 : 16.05.11 - klo:11:16 »
Oiskohan että Mertarannan tuuletuksella ja eläytymisellä on osuutensa äärifiilistelyyn. Mitähän tapahtuisi jos päästettäis Aarne Tanninen puikkoihin?

Mertaranta on ilmiömäinen selostaja juuri lätkän tapaiseen, nopeatempoiseen peliin. Suu käy koko ajan. Esim. fudikseen käy rauhallisempikin kaveri.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #136 : 16.05.11 - klo:12:21 »
Mertaranta on ilmiömäinen selostaja juuri lätkän tapaiseen, nopeatempoiseen peliin. Suu käy koko ajan. Esim. fudikseen käy rauhallisempikin kaveri.

 Kylläpä sitä Rammykin ( Raimo "Höyry" Häyrinen ) aikoinaan ansiokkaasti jääkiekkoa selosti. Suu kävi kuin sivuleikkurin terä ja polveilevaa tietoa sai kansa kuulla tuolta nyt jo 70-vuotiaalta mieheltä, jonka ero Mertarantaan oli se, että Höyry ei huutanut! Tunnelmaa tuo ei vähentänyt. :kahvi:

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #138 : 16.05.11 - klo:20:18 »
Mertaranta on ilmiömäinen selostaja juuri lätkän tapaiseen, nopeatempoiseen peliin. Suu käy koko ajan. Esim. fudikseen käy rauhallisempikin kaveri.

Siinä on yksi syy, miksi en halua seurata urheilua. En pidä läpättävistä ukoista, vähän hiljaisemmat ovat minun makuuni.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #139 : 17.05.11 - klo:20:24 »
Siinä on yksi syy, miksi en halua seurata urheilua. En pidä läpättävistä ukoista, vähän hiljaisemmat ovat minun makuuni.

Oikea koulutus tuottaa hiljaisia miehiä. Tovi mykkäkoulua hiljentää uroon kuin uroon!

Mitä leipään ja sirkushuveihin tulee, niin olen viime aikoina havainnoinut uuden ihmistyypin syntymistä. Kutsun tätä tyyppiä lätkä-ääliöksi.
Lätkä-ääliö polttaa Ruotsin lipun, uhkailee ruotsinkielisiä ja ulkomaalaisen näköisiä, örveltää humalassa suihkulähteissä, turmelee palkintopystin lommoille.

Musiikkipuolella lätkä-ääliö hoilaa typeriä värssyjä, joissa ei ole riimittelystä häivääkään, laulaa jäähalleissa puhki soitettuja ralleja, joita normaali-ihminen ei vapaaehtoisesti kuuntele.
Snapsilauluja tulee ikävä, kun Vappu jää taakse ja jokavuotinen ja moniviikkoinen lätkäpakkopullanpaisto alkaa!

No ensi vuonna tulee turpiin kotikisoissa ja paluu melankoliaan, joka meille suomalaisille paremmin sopiikin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #140 : 17.05.11 - klo:20:30 »
Oikea koulutus tuottaa hiljaisia miehiä. Tovi mykkäkoulua hiljentää uroon kuin uroon!

Mitä leipään ja sirkushuveihin tulee, niin olen viime aikoina havainnoinut uuden ihmistyypin syntymistä. Kutsun tätä tyyppiä lätkä-ääliöksi.
Lätkä-ääliö polttaa Ruotsin lipun, uhkailee ruotsinkielisiä ja ulkomaalaisen näköisiä, örveltää humalassa suihkulähteissä, turmelee palkintopystin lommoille.

Musiikkipuolella lätkä-ääliö hoilaa typeriä värssyjä, joissa ei ole riimittelystä häivääkään, laulaa jäähalleissa puhki soitettuja ralleja, joita normaali-ihminen ei vapaaehtoisesti kuuntele.
Snapsilauluja tulee ikävä, kun Vappu jää taakse ja jokavuotinen ja moniviikkoinen lätkäpakkopullanpaisto alkaa!

No ensi vuonna tulee turpiin kotikisoissa ja paluu melankoliaan, joka meille suomalaisille paremmin sopiikin.

Amen
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #141 : 18.05.11 - klo:15:26 »
Tiedustelin kaupungin metsäinsinööriltä, millä ehdoin saisi kerätä tontin viereiseltä harvennushakkuulta tähteitä. Siitä vaan, niin saadaan metsää siistimmäksi, kertoi hän kaupungin linjan olevan. Tiedossa siis terveellistä liikuntaa lähimetsässä, sahausta, pilkontaa ja pinoamista, ja sitten vuoden päästä edullisia saunanlämmityksiä...

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #142 : 18.05.11 - klo:20:21 »
Erinomaisen tapahtumarikas päivä.

Minulla on uusi amppeli uudessa koukussa joka tosin on seinässä, sillä jokin pahansuopa  >:(  olento on iskenyt terassinkaton niin täyteen tuuman terästä ettei Sepposin pora mennyt läpi. Ajattelin sittenkin säilyttää reiät körttiystävyyden muistoina.

Nukahdin työssä (tai sitten meni taju muuten)  onneksi läsnä oli ainoastaan sanelinohjelma.

Sadetta esitti kuinka körttipuku oikeasti ommellaan. En vieläkään ymmärrä kuinka saatoin tehdä viisi kertaa itse saman virheen ja melkein hajotin kankaatkin. Kun kysyin leikkaisinko itse sen hamekankaan kahdeksi palaseksi hän sanoi varovaisesti:  Jos kuitenkin tehtäis kaikki yhdessä...  Sadetta on suuri realisti...  

Se oli suuri, vaiheikas ja kaikin puolin hämmästyttävä tapahtuma. Se on jo pitkällä, tarkoitan, puku. Minä pukeudun siihen ja menen työhön se ylläni kun sen on valmis.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #143 : 18.05.11 - klo:21:04 »
Uuden kännykkäni laturi unohtui maanantaina mökille. Lataus alkoi olla  sivanut joten ostin autolaturin viidellä eurolla DNA:sta. Sitten hain kirjastosta Karin Fossumia ja Hannu Väisästä. Päiväunien jälkeen menimme Matin kanssa pihatöihin. Matti ajoi nurmikon ja poimi lehtokotiloita etikkaveteen. Minä kitkin rikkaruohoja kukkapenkistä , leikkelin oksasaksilla pihlajan ja tammen versoja joita on noussut paljon pihalle.

Illansuussa olin hammaslääkärillä korjauttamassa lohjenneen hampaan. Siitä sai maksaa aika tavalla KELAn korvauksen jälkeenkin.
Sitten onkin ollut telkkarin ja kohta Väisäsen Toiset kengät-kirjan vuoro.

Eläkeläisen aika ei käy pitkäksi kun tempo on hidastunut melkoisesti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #144 : 18.05.11 - klo:21:12 »
Siinä on yksi syy, miksi en halua seurata urheilua. En pidä läpättävistä ukoista, vähän hiljaisemmat ovat minun makuuni.

Oikea koulutus tuottaa hiljaisia miehiä. Tovi mykkäkoulua hiljentää uroon kuin uroon! ---


Melkein arvasin tuon väärinkäsityksen. Mykkäkoululaisen ja läpättävän ukon väliltä löytyy kelvollisia yksilöitä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...2
« Vastaus #145 : 18.05.11 - klo:21:17 »
Jatketaan osassa 3
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi