Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään?  (Luettu 32815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #135 : 12.03.11 - klo:17:33 »
Minulla on ollut vähintään toistakymmentä vuotta tuulisähkösopimus, eli käytämme siis vehreää sähköä.
Mielestäni tuulivoimalla on tulevaisuutta, joten sähkösopimukseni on myös kannanotto sen puolesta, että tuulivoimaan tulisi panostaa enemmän.
Vain sitä käyttämällä saadaan sitä kehitettyä.
Uskoisin, että tuulimyllytekniikkaa voidaan vielä paljon kehittää ja sitä kautta saada siitä entistäkin kilpailukykyisempää.

Lainaus käyttäjältä: SeppoS
Tuulivoimassa on yksi iso ongelma.

Tuulivoimassa on hyötyjensä lisäksi kieltämättä myös ongelmansa (kuten muillakin energiantuottomuodoilla).
Tästä johtuen jossain vaiheessa tulee raja sille, että tuulivoimaa ei voi enempää lisätä.
Tuohon rajaan (mikä se sitten ikinä onkaan) taitaa meillä Suomessa olla silti pitkä matka.




Vaimo ja pikkupoika ovat tänään matkoilla, joten iltaan asti minulla on vapaapäivä.
Kuuntelin yhden Leo Mellerin raamattutunnin verkosta ja kohta jatkan toisen osan kuuntelua.
Hän käsittelee raamattuluennossaan, jonka siis kuuntelin, pääosaltaan viimeaikaisia tapahtumia Lähi-Idässä.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #136 : 12.03.11 - klo:19:18 »
Minulla on ollut vähintään toistakymmentä vuotta tuulisähkösopimus,

Poistin tarpeettoman väkivallan, joka ei kohdistrunut Köpiin  Seppos


Mutta jos myyntitykki vastaisi nasevasti että tuulimyllyillä ei ole tuhottu yhtään saaristoa koska on ensiarvoisen tärkeää ettei sitä pilata moisilla hankkeilla, vaan että myllyt on sijoitettu keskelle asutuskeskuksia, niin kutsuisin sisään kahville ja allekirjoittaisin sopimuksen jos se muuten olisi paljon halvempaa kuin "oikea" sähkö.  Jos ei niin lautahoitoa...


Mutta muuten olen sitä mieltä että noin periaatteena sinä KÖysti ja muutkin olette tehneet fiksun teon ottamalla kantaa tuulisähkön puolesta!  Vaikka se onkin vain rikka rokassa. Asia on oikea ja hyvä, toteutustapa on hanurista!
« Viimeksi muokattu: 12.03.11 - klo:19:27 kirjoittanut seppos »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #137 : 12.03.11 - klo:19:24 »
Lisättäköö ettei ko. "väkivalta" ollut kohdistettu Köystiin tai hänen tuulisopimukseensa vaikka hänen kirjoitusta on tässä lainattukin, -vaan tuulisähkökauppiaisiin.



(Väärinkäsitysten välttämiseksi.)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #138 : 12.03.11 - klo:19:32 »
Sitä en osaa sanoa, milloin viimeeksi olen joutunut henkistä väkivaltaa kohtaamaan eri keskustelufoorumeilla tavallisten kirjoittajien taholta.
Voi olla, että en koskaan.
On minua paholiaseksi tituleerattu yms. mutta tuo ei ylitä kynnystä, jonka luokittelisin väkivallaksi minua kohtaan.

Silloin koen joutuneeni väkivallan kohteeksi, jos eri foorumeiden ylläpidot sensuroivat vaivalla kirjoitettuja tekstejäni.
Näinkään ei kovin usein käy, mutta silti silloin tällöin, ja se ylittää sen kynnyksen, jolloin koen joutuneeni henkisen väkivallan kohteeksi.

Mitä sitten tulee tuulivoiman ongelmiin, niin niitähän on.
Pitää vain päättää, että onko parempi, että luonto pikkuhiljaa kuolee pois joka puolelta, vai se, että tulee paikallisia korjattavissa olevia ongelmia tuulimyllyistä.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #139 : 13.03.11 - klo:16:31 »
Tanskassa ja Saksassa on tuulivoimalat kauniisti pitkin poikin. Ainakin ite pidän kauniina kumpuilevaa peltomaisemaa, jonka keskeltä pistää tuulivoimaloita.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #140 : 13.03.11 - klo:16:35 »
Hampurissa on kolme voimalaa moottoritien varressa mäellä, joka on entinen kaatopaikka. Ovatkohan ne sittenkin tuulettimia?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #141 : 18.03.11 - klo:09:25 »
Mitä tänään?
...alkaa paasto ja tämän johdosta joutuu priorisoimaan vähän mitä tekee ja missä. :icon_wink:


Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #142 : 18.03.11 - klo:10:40 »
Tänään ei ollutkaan soittotuntia. Vois vaikka lähteä uimaan.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #143 : 18.03.11 - klo:13:00 »
Kannatan tuulivoimaa. Muutkin kannattavat, mutta yleinen ajattelutapa on, ettei tuulivoimalla saa pilata meidän mökin maisemia. Minun puolestani tuulivoimala saa tulla pilaamaan mökinkin maisemat. Ainoa haitta on ääni.
Acta, non verba.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #144 : 18.03.11 - klo:13:26 »
Joka taloon oma aurinkokenno.
Miten saatais aurinko paistamaan joka päivä.
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään?
« Vastaus #145 : 18.03.11 - klo:13:47 »
Jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi