Kirjoittaja Aihe: Tänään 66.  (Luettu 24506 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #105 : 29.05.18 - klo:21:11 »
Pikku Neidin kaverina.
Niin mukava päivä on taas ollut. <3

Nyt voin toivottaa hyvää ja levollista yötä.  :015:

Tule, Jeesus lapses luo,
armos siunaukses suo.
Tue pientä horjuvaa,
johda tietä oikeaa.

Siunaa meitä kaikkia parhaalla tahdollasi.
Aamen.
---
Nyt väsyttää jo melko raakasti.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #106 : 29.05.18 - klo:21:34 »
Mutta nyt Nukku-Matti kutsuu mukaansa Höyhensaarille.

Levollisia unia jokaiselle.

Minä ihan väsynyt jo tästä päivästä.   :015:

-On ollut tarpeeksi paljon aktiviteettia tälle päivälle, mummo ei enää ihan nuori ole vaikka nautiikin jokaisesta hetkestä lastenlasten parissa.

-zzzzz-

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #107 : 31.05.18 - klo:20:10 »
Kohta olen kolme viikkoa sairastanut...ja jatkuu edelleen...
Tänään tuntui raskaalta kävellä kauppakeskuksessa muutama sata metriä...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #108 : 03.06.18 - klo:11:33 »
Toipuminen jatkuu, vointi ei vieläkään normaali ole...mutta parempi kuitennii...kiitosaihe!

Tänään tuli tehtyä jo huviajelu kauniissa säässä liki parisataa kilsaa.
Tuusulan - Järvenpään Rantatiellä kauniissa kulttuurimaisemissa ym. niillä seuduilla.
Etsittiin tiettyä paikkaa...ja löytyihän se.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #109 : 03.06.18 - klo:17:39 »
Jälkikasvu tuli mökiltä likaisten mattojen kanssa. Porukalla tehtiin niille painepesut ja nyt ne ovat telineissä kuivumassa. Päälle pidettiin lettukestit. :kahvi:

Lotta alkaa huomena kokkikoulun, Martta Lahden Ahkeran kesäleirin ja minä menen saamaan silmäpiston jota hoitajan puutteessa ei viime maanantaina voitu antaa.

Olen hakenut myös Matille palveluntuottajaksi Mehiläisen. Hänkin sen saa sairaan perheenjäsenen ( minun ) siivellä.

Mattojen kuivatukseen keli on vielä hyvä, mutta sadetta odottaa jo moni, minä ainakin. Luvassa on vilposampi viikko, ja sillä on puolensa. Sisähommia on aina.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #110 : 07.06.18 - klo:21:38 »
Tänäänkin Pikku Neidin seurassa.

Hyvää yötä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #111 : 07.06.18 - klo:21:47 »
Onneksi ei ole pitkää matkaa, pääset äkkilähdöllä menemään.   :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #112 : 07.06.18 - klo:22:05 »
Palasimme Oulusta lasten hupilaishommista heti, kun pääsimme irti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #113 : 08.06.18 - klo:07:14 »
Polvet alkoivat parantua kun kävin keskiviikkona salia kokeilemassa. Tänään taas.
Helteiden keräämät nesteet alkoivat poistua ja kivutkin hellittää sitä mukaa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #114 : 08.06.18 - klo:11:00 »
Lämmitin hellaa kerta pirtti oli kolistunut Oulussa viettämiemme öiden aikana. Kaarina paistoi sitten nisuleetansa hellan uunissa. Itse painuin ulos katselemaan, että mistä aloittaisin. Aina on klapipöllien särkemistä, siispä sinne. Homma on minulla sisätyötä, voisi vaikka kravatti olla kaulassa, sillä en viime vuosina ole enää kesäkuivatusta ulkona harrastanut. Siitä tuli vain ylimääräinen työvaihe. Rustingeissamme on tilaa sisällä pinota väljiin pinoihin tai vain heitellä samaan kasaan. Sinä vuonna, kun hommasin ensimmäisen matkailuautoni, tein sen verran remonttia, että lattiat ovat sementtivalua, jolloin voin traktorilla peruuttaa "tuoretavaran" kanssa sisälle. Ns reunapuissa, erityisesti männyissä, on kovia oksia, joten nyt ovat hommani tälle päivälle kasassa, kun väsy tuli kuin varas yöllä. En muista, että onko em aasinsiltani varkaasta kirjan vai elokuvan nimi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #115 : 08.06.18 - klo:11:18 »
Elävällä ja mukavalla tavalla kertoilet vaihtelevista arjen hommistasi!!    :039:
Kerrot niin hyvin, että lukijan mielikuvitukselle ei juuri tilaa jää...

Itselloäni valinnan mahdollisuudet ja vaihtoehdot päivän kulumiseen aika lailla
suppeammat, rajoitetut...varsinkin toipilasaikana ja taloyhtiöiden kokousruuhkan aikana...

Tekisi mieli mennä vaikka soutelemaan ja mato-ongelle...mutta mutta...
kunto ei anna myöten vielä....ja venekin pitäisi pojan kanssa saada käännettyä...
Ja ääni on ollut kateissa jo kuukauden...en voi laulaa peurojen iloksi kotimökillä...
Kuivuus aiheutti sen että ruohonleikkuu ei paina päälle...vaikken sitä nyt jaksakaan...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #116 : 08.06.18 - klo:11:31 »
Kuin varas yöllä...

On kirjasta, Raamatun Tessalonikalaiskirjeestä, puheena Herran päivän tuleminen.

On myös sen niminen elokuva, vuodelta 1984

Minä myös pidän sinun työn-kuvauksista omaksuminesi sanoin, ' sären puita', pullaleeta nyt tänään, ja kolistunut koti !  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #117 : 09.06.18 - klo:17:16 »
Iltapäivällä yritin säädellä puniZetkan ja peräkärryn asetuksia. Piti ajella pajalle naapuriin, että vetoaisan reikää kärryssä suurennettiin, niin hydraulisen nostolaitten hyöty tuli käyttöön. Asetyleenipullojen tärkeät pääosat olivat kuluneet, joten kaikkea aikomaani muutosta emme voineet tehdä. Sitten joskus, jos Jumala suo, teemme loput ja olemme tilissä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #118 : 09.06.18 - klo:21:15 »
Silmät ihan sikkurassa.
Niin ankarasti jo uuvuttaa.
Hyvää yötä ja kauniita unia.  :015:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 66.
« Vastaus #119 : 10.06.18 - klo:22:22 »
Kävin iltasella kävelylenkillä. Pieni jäniksenpoika jouksi metsätiellä minua vastaan. Pysähdyin hipi hiljaa paikalleni. Jänsis juoksi suoraa kohti. Ehdin ajatella, että ellei se väistä, se törmää suoraa jalkoihini. Metrin päähän se pydähtyä töksähti. Katsoi minua ihmeissään. Sanoi: terve! Silloin tuli pupulle kiire. Kääntyi ympäri. Juoksi muutaman metrin ja hyppäsi metsään. 
Hetken päästä näin pienen käärmeen. Menin katsomaan, onko se vaskitsa mutta eipä ollut. Se oli pikkuinen, noin vaaksan mittainen kyy. Sille tuli myös kiire karkuun, kun minä menin ottamaan kuvaa siitä. 

Pihassa on parina päivänä vieraillut joku meille uusi lintu. Sillä on tosi kaunis, voimakas, monivivahteinen laulu. Emme ole päässeet kunnolla näkemään itse lintua. Se näyttää melkein rastaan kokoiselta ja tummahkolta. Yritin kiikareilla katsoa, mutta kirkasta taivasta vasten, varjoisella puunoksalla istuen, ei siitä erottanut mitään värejä tai tuntomerkkejä. Olen yrittänyt lähestyä sitä äänittääkseni sen laulua, mutta se ujostelee, kun huomaa saaneensa yleisöä.
Pyryharakka