Kirjoittaja Aihe: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui  (Luettu 16354 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #60 : 23.08.21 - klo:18:35 »
Huomautus

Foorumi on suomenkielinen lukuunottamatta vieraskielisiä Siionin virsiä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #61 : 23.08.21 - klo:19:27 »
Huomautus

Foorumi on suomenkielinen lukuunottamatta vieraskielisiä Siionin virsiä


Sitä voi huutaa, mutta suomenkieli on turmeltunut, kun körtit liittoutuvat pilkkaamaan ja häpäisemään Malmivaaran Siionin virsien kääntäjää, kun eivät inahtaneetkaan, kun eräs julisti sekä suomenkieliset virret kuvottaviksi, hihhulimaisiksi, pappisvihaavia, josta hän raportoi pappisveljelleen ja pyytää, että piispa kieltäisi körttejä käyttämästä kirkon tiloja SIKSI, että minä käänsin ne englanniksi ja laitoin ne tänne. Siitä häväistystä kukaan ei ole inahtanut, mutta minua nuhdellaan siitä, että pidän sitä häväistyksenä. En käytä enää tätä häväistyä kieltä, jolla Siionin virret on kirottu eikä kukaan ole inahtanutkaan paitsi minä. Siis en voi täällä ennä kirjoittaa. Saatte iloita rauhasta ja kiroilla Siionin virsiä niin paljon kuin haluatte, kun kukaan ei enää estelee. Hävetkää, jos voitte. Epäilen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #62 : 23.08.21 - klo:19:30 »
Osaat huutaa minulle, Malmivaaran Siionin virsien kääntäjälle, muttet voinut sanoa sanaakaan sivulliselle, joka kehuu, että hänet on rukoilemalla haalittu tänne häpäisemään Siionin virsiä. Siis körttejä ei ole enää olemassakaan, juuri niin kuin sanoin. On todistettu. Hyvästi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #63 : 23.08.21 - klo:19:42 »
Minulla ei tunnu olevan minkäänlaista häpeän tunnetta tämän asian suhteen,
joidenkin muiden asioiden suhteen kyllä, eli tuttu tunne on.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #64 : 23.08.21 - klo:20:05 »
Siinäpä se. Te luulette, että minä olen se ongelma. Huomautan, ettei ollut minusta ongelmia kertaakaan täällä kuudessa vuodessa, ennen kuin koko porukka kääntyi niin häpeällisesti minua ja Siionin virsien kääntämisen vastaan, joka huipentui tähän sivullisen piispalle valitukseen.
Sinä ja jokainen suomalainen saisitte olla äärettömän häpeissäni siitä, mitä on ulkomaalaiselle tapahtunut täällä, joka on ystävällisesti kääntänyt Siionin virret ja saanut kärsiä tällaista kohtelua, että pelkästään kääntämisestä uhkaillaan piipalle valitusta, eikä kukaan teistä inahtanutkaan. Häpeää, häpeää, häpeää, ja kolmikertaiset kiroukset. Minua ensin kirottiin, siksi että käänsin virret, ja te vain nauroitte ja kiititte toisiaanne. Kun kiroan teidät takaisin, niin olette kauhuissanne, miten paha minä olen. Vien teidät Jumalan eteen ja toivon ja rukoilen, että Hän heittää teidät helvettiin siitä, mitä olette tehneet minulle virsien kääntämisen takia. Toivoisin, etten olisi ikinä tullut tähän kirottuun maahan, missä kukaan ei osaa hävetä pahimpaakaan rikoksiaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #65 : 23.08.21 - klo:20:08 »
Käännän Siionin virret ja minua uhkaillaan valituksilla piispalle siitä, eikä kukaan voi puuttua loukkaavaan asiaan ja vielä kehtaatte sanoa ettette häpeä. En tiedä kuka te olette valenimien takana, niin siksi pidän kaikki suomalaiset syyllisinä. Menkööt kaikki helvettiin. Vuoden olen pyytänyt sopua ja pilkkanne vain jatkuu häpeämättä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #66 : 23.08.21 - klo:20:12 »
Pienintäkään kristillisyyttä ei ole tullut esille. Ja toinen kääntää virsiä kuinka kerkesi ja pilkaatte vain ja luulette olevanne kristittyjä. Olette Jeesuksen nimelle ainakin suuri häpeä, jos joku kääntää virsiä ja sitten täytyy kärsiä siitä lähes vuoden pahaa mieltä, kun teidän huvinne ja pilkkamme on niin pyhä ja tärkeää. Ettekö ymmärrä, että Siionin virsien kääntäminen on hyvä teko, josta ei saa mennä pahoittamaan kääntäjän mieltä? Jos ette ymmärrä sitä, ette ansaita olla olemassakaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #67 : 23.08.21 - klo:20:15 »
En ymmärrä tekstiäsi, en tiedä mitä minun kohdalla tarkoitat.
Olen kertonut että arvostan Siionin virsiä ja käännöstyötäsi, en ole niitä moittinut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #68 : 23.08.21 - klo:20:20 »
Nyt vasta luin nuo aikaisemmatkin kommenttisi tekstini jälkeen.
Tuomiovalta kuuluu onneksi yksin Jumalalle, Hän tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan.
Kerroit että Sivullinen on aikonut valittaa sinusta piispalle...höpö höpö hän laskee leikkiä välillä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #69 : 23.08.21 - klo:20:36 »
Nyt vasta luin nuo aikaisemmatkin kommenttisi tekstini jälkeen.
Tuomiovalta kuuluu onneksi yksin Jumalalle, Hän tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan.
Kerroit että Sivullinen on aikonut valittaa sinusta piispalle...höpö höpö hän laskee leikkiä välillä.

Tästä lähtien saatte laskea leikkiä minun kustannuksellani ilman minun läsnäoloa. Jumala kuulee rukoukseni, sillä olen muukalainen yksin maassa ilman ystäviä ja kärsin tämän foorumin pilkasta ja vihasta, joka on noussut yksinomaan siitä, että olen kääntänyt Siionin virsiä. Kun kerran ei kukaan teistä voi ymmärtää, niin Jumala ymmärtää ja palkitsee teidän kovasydämyyttänne.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #70 : 23.08.21 - klo:20:45 »
Ei se mitään. Voin aina oleskella ranskalaisella runofoorumilla, missä Siionin virret eivät loukkaa ketään ja missä erinomaiset runoilijat kohtelevat muukalaista hyvin. Uskonnolliset järjestöt taitavat luoda kovasydämisiä ihmisiä. En olisi voinut kuvitella, että täällä hankin pelkästään vihollisia kääntämällä Siionin virsiä, mutta niin on.
En ilmeisesti ymmärrä teidän huumorianne.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #71 : 23.08.21 - klo:20:48 »
Täällä on monet tuoneet esille sitä että täällä foorumilla on hyväksyvä, ymmärtävä ja rakastava
ilmapiiri, ketään täällä ei ihmisenä tuomita, asiat välillä erilaisia, mielipiteitä tänne mahtuu.
Sinun kulttuuri- yms. tausta on ilmeisesti aika tavalla erilainen suomalaiseen jäyhyyteen
verrattuna.
Ymmärrän kuitenkin niin että kaikki täällä hyväksyvät sinut ja arvostavat sinua.
Ymmärrän että täällä pyritään rohkaisevaan ja kannustavaan keskusteluilmapiiriin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #72 : 23.08.21 - klo:20:53 »
Kyllähän Raamatussakin tuodaan esille ihmisen pahuus ja syntisyys.
Uskonnollisuus ei auta, mutta hengellinen herääminen voi ihmistä muuttaa.
Yksilöitä olemme, erilaisia, puutteellisia, sen kanssa joudumme elämään.
Elämän rikkaus ja sisältö ei nouse itsestämme, Jumala on Elämän meille antanut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #73 : 23.08.21 - klo:20:59 »
Ja haluan sanoa senkin....
Täällä foorumilla oli vuosia sitten aika paljon kirjoittajia, nyt on hyvin vähän.
Koen että sinä olet tuonut tänne uutta sisältöä, aikaisemmin olit pelkästään oransseilla
virsipalkeilla....nyt aktiivisesti kirjoittelet ja keskustelet täällä...se on hieno asia!!!
Toivon että meille kaikille täällä tulee parempaa yhteistä ymmärrystä, se on mahdollista!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #74 : 24.08.21 - klo:03:31 »
Ei Herännäisyys suinkaan ole tuhoutunut. Tällä foorumilla sitä on muutamien henkilöiden taholta koetettu tehdä. Herännäisyyden ydin on sama, ulkoiset asiat ovat matkalla muuttuneet, ja se osoittaa viisautta. Olemmehan muutoksessa koko ihmiskunta. Ihminen on muuttanut luonnonjärjestystä, ja se on jo pitkälle tuhottu.
Luomakunta huokaa ja ihminen ahdistuu, masentuu ja sairastuu.

Yksittäisten ihmisten ylpeys, tahto ja vaatimukset ovat sekoittaneet niin valtioiden kuin meidän pienen Körttifoorumimme elämää.

Meitä körttejä yhdistää uskomme, rakkautemme ja ystävyytemme ja ne lepäävät Kristuksen armon varassa. Armo kannattelee meitä.

Herra siunaa meitä
ja varjele meitä.
Herra käännä kasvosi
puoleemme ja ole
meille armollinen !


Aamen

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)