Kirjoittaja Aihe: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui  (Luettu 16129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #45 : 22.08.21 - klo:13:25 »
Voin tarjota omaa esimerkkiä, kun täällä ei ole osannut käyttäytyä.
Kerran seurasin jonkun mielenkiintoisen aiheen, joka johti minut roomalais-katoliseen foorumiin. Joku päivä myöhemmin luen sieltä postin toisesta aiheesta, josta en tiennyt paljoa ja vastasin siihen. En käyttänyt rumaa kieltä, mutta tietämättömyydessäni kirjoitin hölmösti. Joku loukkaantunut katolinen moitti minua vihaisesti. Pyysin anteeksi, ja selitin, etten ole katolinen ja postitsin tietämättömyydessäni hölmösti.
Tietysti, kun täällä ei ole tehty sitä tietämättömyydestä vain ilkeydestä, jota kaikki muut ovat hiljaa hyväksyneet, niin kokemuksessani ei ole mallia. Ymmärrän, ettei ole syytä olla pahoillaan tai paheksua sitä, kun ette ole pahoillanne ettekä paheksu sitä. En ole hyökännyt ikinä ketään vastaan, jos ei ole ensin minua ahdistellut. Tosin, en ole aina tai oikeastaan milloinkaan ollut internetissä niin kärsivällinen kuin olen ollut täällä. Täällä annoin haukkua viikkokausia ennen kuin reagoin. Olen muualla joskus puolustautunut heti jos on ollut tarvetta. Internetissä helposti syntyy riitoja, jos vain halua reagoida.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #46 : 22.08.21 - klo:13:44 »
Pitäisikö minun muuttaa Afganistaniin, missä talibanit arvostavat koraaninkäännöstäni enemmän kuin suomalaiset Siionin virsien käännöstäni? Vai Jamaikalle, missä rastat arvostavat Eenokinkirjankäänöstäni enemmän kuin suomalaiset Siionin virsien käännöstäni? No, en ole pyytänyt arvostusta. Olen vain toivonnut, että ihmiset olisivat niin sivistyneet, etteivät turhaan menisi sanomaan sitä kuvottavaksi valhenimen takaa silloin kuin kaikki muut taputtavat. Osasitte käyttäytyä yli viisi vuotta, niin pystyisitte, jos tahtoa olisi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #47 : 22.08.21 - klo:13:47 »
Tai Turkkiin. On parempi, että siellä levittelevät sormillaan sylkeä naamaani, kuin olla suomalaisten kanssa kestämässä niitten ilkeyttä ja piittaamattomuuutta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #48 : 22.08.21 - klo:14:37 »
Olen tullut oppimaan, että arvostusta, tunnustusta ja varsinkaan rakkautta ei ihmisiltä pyytämällä voi saada. Varsinkaan vaatimalla se ei onnistu.

Kaikki nämä tulevat ilmaiseksi jos ovat tullakseen.

Täydellinen ymmärtäjä on Luojamme, ja rakkauden täydellisyys on Kristuksen Jeesuksen antama syntien anteeksi antaminen.

Ehkä sinun on Thomas parempi vain hyväksyä että me tällä foorumilla olemme  useimmat melko oppimattomia ihmisiä, ja näin ollen emme ryhdy keskustelemaan asioista jotka ovat meille vieraita.
Ei hiljaisuus tarvitse merkitä sitä että pidämme työtäsi arvottomana.

Sinun oppineisuutesi ja elämänkokemuksesi kaipaa kaltaistaan joukkoa keskusteluun.

Oman rauhasi vuoksi, apu tuskaasi löytyy rukouksesta ja armollisuudesta.

Yours  Riitta-mummi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #49 : 22.08.21 - klo:15:09 »
Olen tullut oppimaan, että arvostusta, tunnustusta ja varsinkaan rakkautta ei ihmisiltä pyytämällä voi saada. Varsinkaan vaatimalla se ei onnistu.

Kaikki nämä tulevat ilmaiseksi jos ovat tullakseen.

Täydellinen ymmärtäjä on Luojamme, ja rakkauden täydellisyys on Kristuksen Jeesuksen antama syntien anteeksi antaminen.

Ehkä sinun on Thomas parempi vain hyväksyä että me tällä foorumilla olemme  useimmat melko oppimattomia ihmisiä, ja näin ollen emme ryhdy keskustelemaan asioista jotka ovat meille vieraita.
Ei hiljaisuus tarvitse merkitä sitä että pidämme työtäsi arvottomana.

Sinun oppineisuutesi ja elämänkokemuksesi kaipaa kaltaistaan joukkoa keskusteluun.

Oman rauhasi vuoksi, apu tuskaasi löytyy rukouksesta ja armollisuudesta.

Yours  Riitta-mummi

Niinhän se on. En ole arvostusta, tunnustusta enkä rakkautta pyytänyt, vaan sopivaa puolustusta. Sekin oli tietysti liikaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #50 : 22.08.21 - klo:18:56 »
Olen tullut oppimaan, että arvostusta, tunnustusta ja varsinkaan rakkautta ei ihmisiltä pyytämällä voi saada. Varsinkaan vaatimalla se ei onnistu.

Kaikki nämä tulevat ilmaiseksi jos ovat tullakseen.

Täydellinen ymmärtäjä on Luojamme, ja rakkauden täydellisyys on Kristuksen Jeesuksen antama syntien anteeksi antaminen.

Ehkä sinun on Thomas parempi vain hyväksyä että me tällä foorumilla olemme  useimmat melko oppimattomia ihmisiä, ja näin ollen emme ryhdy keskustelemaan asioista jotka ovat meille vieraita.
Ei hiljaisuus tarvitse merkitä sitä että pidämme työtäsi arvottomana.

Sinun oppineisuutesi ja elämänkokemuksesi kaipaa kaltaistaan joukkoa keskusteluun.

Oman rauhasi vuoksi, apu tuskaasi löytyy rukouksesta ja armollisuudesta.

Yours  Riitta-mummi

Olet varmaan oppinut, että ihmistä ei voi käskeä, kun kehoitit sivullista pyytämään anteeksi, jota hän teki tarkoittamatta sitä ja sitten rupesi taas samalla tyylillä kirjoittamaan. Ainoa tulos siitä oli se, että vastasin hänelle hyvin sydämellisesti ja sitten varoin kirjoittamasta mitään, jota voisi tulkita häneen liittyväksi. Sitten hän petti sopimuksen, niin olin taas vapaa muistuttamaan, miten täällä on käytetty sana kuvottavaa Siionin virsien käännöksistäni kenenkään paheksumasta sitä.
En tietenkään voi käskeä ketään paheksumaan sitä, että julistetaan Siionin virsien käännökseni täällä kuvottaviksi. Jos on sitä mieltä, niin on sitä mieltä. Jos ei kukaan paheksu sitä, niin kukaan ei paheksu sitä. Voin vain todeta, että sellaiset ihmiset eivät voi olla oikeita körttejä ja siis herännäisyys on kuollut ja mennyt. Niin olen tehnytkin. Olen vain sanonut mikä on itsestään selvä. Se teitä närkästyttää. Olkoon niin. Minua närkästyttää, ettei kukaan valekörtti täällä paheksu sitä. Kun olemme niin jyrkkäästi eri mieltä asioista, niin on luonnollista, että molemmin puolin on ärsyyntymistä. Jos olisin tajunnut alusta asti, että ihmiset, jotka sanovat olevansa körttejä, pitävät Malmivaaran Siionin virsiä kuvottavina, en olisi varmaan laittanut niitä tänne. Erehdyin ajattelemaan, että täällä olisi ainakin jonkun verran ihmisiä, jotka ovat samaa mieltä minun kanssani, että Malmivaaran Siionin virret eivät ole kuvottavia. Syy on tietysti minussa, mutta se ei ollut muuta kuin tietämättömyyttä. Pidän sellaisia ihmisiä törkeinä, ilkeinä, ja sivistymättöminä. Täällä on julistettu, että minä olen törkeä. Siinäpä se. On maailmassa erilaiset näkemykset. Minä arvostan vanhoja (kuten uusiakin) Siionin virsiä. Te ette ainakaan vanhoja arvosta, tai ette ainakaan niin paljon, että silloin syksynä, ennen kuin minä liityin keskusteluun, joku teistä olisi sanonut "Hei pojat, onko tämä arvostelu ihan paikallaan körttifoorumilla." Tietenkään kukaan ei sanonut, sillä se oli paikallaan. Teistä vanhat Siionin virret ovat kuvottavia ja tietysti on kuvottavaa, että joku ulkopuolinen tulee tänne ja kääntää niitä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #51 : 22.08.21 - klo:19:37 »
Pahimmat postit, jotka nimittelivät minua henkilökohtaisesti ovat poistetut.

Okei.  Se taitaa jo olla aika paljon, että täältä jotakin poistetaan?

Tulin kyllä asiaa mietittyäni siihen tulokseen, että perun puheeni eli en sittenkään paheksu, siis julkisesti. Paljonhan muutakin täällä nielen hiljaa itsekseni, ja vielä enemmän pitäisi osata. Voi kyllä olla, että kirjoittelu, jota en ehtinyt nähdä, on ollut törkeää ja sitä hiljaa mielessäni paheksuisin - ainakin sen verran, että ajattelisin, että vaikka tuolta tuntuu niin ei sitä olisi tarvinnut julkaista.

En ole missään väittänyt olevani herännyt tai körttiläinen, eikä joku foorumilla hengailu minusta sellaista riitä tekemään. Körttiläisiä tai herännäisyyttä älköön minun tekemisteni tai tekemättä jättämisteni perusteella arvioitako pienimmässäkään määrin.

Ylläpidolla on toooooodella pitkä pinna. Siinä näkyy se, mitä minä ymmärtäisin herännäisyyden olevan, ts. se on se mikä konkretisoi kirjoista lukemaani. (Kirjoista, koska minulla ei ole sitten minkäänlaista körttitaustaa tai sukurasitetta.) Varmaan se on ihan jotain muuta kuin mitä herännäisyys joskus aiemmin on ollut. Sama tuo, arvostan. Koetan nyt olla hiljaa.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #52 : 22.08.21 - klo:19:56 »
Koetan nyt olla hiljaa.

Olen ennenkin huomannut, että olet äärettömän ylimielinen, mutta yleensä en ole mennyt lankaan.
Tietenkään sinä, niinkuin kukaan muu suomalainen, et paheksu sitä, että ulkomaalaista täällä kohdellaan ennenkuulumattomalla tavalla. Ei tarvitse olla körtti, huomaamaan, että jos joku ulkomaalainen viitsii kääntää 10.000 riimitettyä riviä suomalaista historiallista dokumenttia ystävällisenä eleenä, ei ole ainakaan sopivaa sitä ruveta julkisesti haukkumaan. Voisi olla hiljaakin. Olet vain samanlainen paskiainen kuin kaikki muut sivistymättömät suomalaiset eikä sivistyneitä olekaan. Mutta annat erittäin hyvän neuvon. "Koetan nyt olla hiljaa." Ei taida olla olemassa suomalaista, joka olisi sen arvoinen, että viitsisin sanoa sille päivääkään. Se on niinkuin puhuisi koiran paskaläjälle. Päätän tästä lähtien, etten käytä enää suomenkieltä. Jos asioin jossakin, suomalainen saa käyttää jotain sivityskieltä. Niitä hallitsen monta ja paljon paremmin kuin suomea.
Käänsin suomalaisen teksin ja siitä tulin teille kaikille vihollinen. Ompa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #53 : 22.08.21 - klo:20:02 »
Älä vaan tee sitä !

Meitä kaikkia tarvitaan tähän Kristuksen kirkkoon, johon körtit tukevasti kuuluvat.

Julistautuuko körtitki tai ei, minulle sillä ei ole suurtakaan väliä, itse julistan sitä kuin ilosanomaa.

Sivullinen on kuulunut tietääkseni körtti-perheeseen, mutta vaikea isäsuhde, ( kuten Thomaskin tietää ) ja muutkin elämän kivut vuoroin saavat hänet palaamaan, vuoroin taas paiskaamaan oven kiinni.

Te kaikki täällä olette lähimmäisiä, koetetaan vaan muistaa miten lähimmäistä tulee kohdella.

 :052: :052: :052: :052: :052: :052:  ( opetuslapsiakin oli 12, Juudaskin oli )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #54 : 22.08.21 - klo:20:19 »
Älä vaan tee sitä !

Meitä kaikkia tarvitaan tähän Kristuksen kirkkoon, johon körtit tukevasti kuuluvat.

Julistautuuko körtitki tai ei, minulle sillä ei ole suurtakaan väliä, itse julistan sitä kuin ilosanomaa.

Sivullinen on kuulunut tietääkseni körtti-perheeseen, mutta vaikea isäsuhde, ( kuten Thomaskin tietää ) ja muutkin elämän kivut vuoroin saavat hänet palaamaan, vuoroin taas paiskaamaan oven kiinni.

Te kaikki täällä olette lähimmäisiä, koetetaan vaan muistaa miten lähimmäistä tulee kohdella.

 :052: :052: :052: :052: :052: :052:  ( opetuslapsiakin oli 12, Juudaskin oli )

Bien dit. Mais reconnaissant que j'étais en colère et déçu, ce morceau de merde de chien "öppiäinen" aurait tout simplement pu ne pas répondre. Mais il s'est éforcé à écrire qu'il est tout à fait d'accord, à sa manière arrogante, que  les Finlandais répondent à un étranger traduisant gentiment un document de l'histoire finlandaise avec soin et appréciation, en le qualifiant de dégoûtant et sans que personne ne le conteste pendant près d'un an. La communication est tout simplement impossible. Je regrette de vivre dans ce pays de tout mon cœur. J'ai été bien traité à Porto Rico et dans la réserve indienne où j'enseignait la langue indigène. J'aurais dû insister auprès de ma femme pour que nous quittions ce pays, mais pour elle, je suis resté ici. C'était une énorme erreur, car les Finlandais ne savent tout simplement pas comment traiter les gens comme ils le devraient.
Ce monsieur est bien la preuve que j'ai raison de renoncer toute communication avec ce peuple merdeux.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #55 : 22.08.21 - klo:20:30 »
C'était un acte chrétien de traduire les hymnes. Mais comme l'a souligné une personne, il n'y a pas la moindre parcelle de christianisme sur ce forum. Il ne sert donc à rien de faire appel au christianisme. Je me demande ce que le Christ aurait à dire à ces gens qui ont qualifié ma traduction de dégoûtante et personne ne pouvait se mettre en désaccord.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #56 : 22.08.21 - klo:21:00 »
Jopas on vaikea tilanne ja mennyt pahasti umpisolmuun.
Auttaako syyllisten etsintä ja tuomitseminen?
Itse olen tietysti syyllinen tähän sotkuun, koitan pyytää anteeksi.
En muista mitä tämän tiimoilta on ollut, mitä on sanottu ja jätetty sanomatta, ja kuka.
Siitä olen satavarma että minä en ole sanonut Siionin virsiä enkä kääntäjää "kuvottavaksi"
Ja se mitä olen sanonut ja jättänyt sanomatta ei liity mitenkään Herättäjäyhdistykseen,
minulla ei ole jäsenkirjaa.
Sivullinen kuulemma sanonut "kuvottavaksi", minä en ole sitä riittävästi paheksunut.
Olen yrittänyt noudattaa körttifoorumin sääntöjä ja olla moittimatta ketään, mokomakin
laiskimus kun kuvittelin että hiljaisuus on hyväksi, olisi pitänyt ärähtää ja paheksua.
Olen sanonut joskus "kuulkaas poijjjaat", se ei ollut tässä yhteydessä, asianosaiset tietää
ja ymmärtävät leikkimielistä kommentointia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #57 : 22.08.21 - klo:21:12 »
Ja se tuntuu kyllä pahalta kun sanot körttejä paskaksi.
Tämän sotkun on aiheuttanut muut kuin körtit, luulen niin, jos puhutaan Sivullisesta,
Öppiksestä ja minusta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #58 : 23.08.21 - klo:14:41 »
Ja se tuntuu kyllä pahalta

Yes, it is despicable of me to have translated those hymns, irritated everyone by posting them here, and then having the gall to defend them when no one else would.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #59 : 23.08.21 - klo:14:48 »
Si vous ne voulez pas qu'on se défende sous attaque, il faut défendre ceux qui ont fait un bon travail au lieu de dire que cela ne me regarde pas que les gens les attaquent.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.