Kirjoittaja Aihe: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui  (Luettu 14238 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #15 : 20.08.21 - klo:19:26 »
Jeesuksen sanat eivät ole ’teille’ vaan aina ’meille’; paremminkin ’minulle’.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #16 : 20.08.21 - klo:19:28 »
Thomas, olet itse täällä kertonut, että molemmat ( jotka tiedänkin ) ovat pyytäneet sinulta anteesi.

Anna anteeksi niille jotka ovat sinua vastaan rikkoneet !

Rakkaus on Jumalasta.

Toinen pyysi koko sydämellään ja sai anteeksi koko sydämelläni. Toinen pyysi vilpittömästi ja sai sydämellisesti minulta anteeksi, mutta jonkun ajan päästä rupesi taas minua moittimaan, vaikka en ollut antanut hänelle aihetta. Mutta kysymys on koko körttikansasta. Minua moititaan valituksestani, mutta kukaan ei pysty tuomitsemaan sitä, mitä minulle on tehty. Sillä tavalla koko körttikansa tekee itsensä syylliseksi. Ei tämä ole kaapissa tehty. Yksikään ei ole täällä missään vaiheessa paheksunut sitä, mitä minulle on tehty. Esiinnyn omalla nimelläni. Kaikki muut valhenimellä. Olette törkeitä, en voi muuta sanoa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #17 : 20.08.21 - klo:19:29 »
Jeesuksen sanat eivät ole ’teille’ vaan aina ’meille’; paremminkin ’minulle’.

Pystytkö sanomaan, että minua on kohdeltu väärin ja törkeästi tällä foorumilla viime syksynä, siksi, että käänsin Siionin Virret englanniksi ja jotkut paheksuivat niitä? Viittaan tapahtumiin, joihin en itse osallistunut enkä ollut silloin kirjoittelemassa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #18 : 21.08.21 - klo:07:33 »
Sinua on kohdeltu törkeästi, mutta et ole ainoa. Olet myös itse kohdellut törkeästi sinua loukanneita, langettanut kirouksia heidän päälleen.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #19 : 21.08.21 - klo:08:58 »
Sinua on kohdeltu törkeästi, mutta et ole ainoa. Olet myös itse kohdellut törkeästi sinua loukanneita, langettanut kirouksia heidän päälleen.

Kukaan muu ei ole kääntänyt koko alkuperäistä 153 virttä suunnilleen 10.000 riimitettyä riviä ja sitten saanut kiitokseksi lukea julkisia rivoksia ja pilkkaa ystäväkansan foorumilla. Siihen ei voi verrata johonkin henkilöloukkaukseen internetsananharkkaan. En ole kohdellut ketään törkeästi. Olen seurannut Jeesuksen ja Paavalin esimerkkiä ja langennut kirouksen sellaisten ihmisten päälle, jotka ovat syyllistynyt siihen ja itsepäisesti kieltäytynyt edes pienellä sanalla paheksumaan sitä. Olisitte välttäneet kiroukset asiallisesti puuttumalla asiaan ennen kuin MINÄ puuttuin asiaan. Oli runsas aika siihen, ennen kuin reagoin. Ei olisi tarvinnut sanoa mitään muuta kuin, hei pojat, onko tämä ihan tosi sopiva tähän foruumiin.


"Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi, jotta he oppisivat olemaan pilkkaamatta Jumalaa." 1 Tim 1:20. Valitettavasti olen joutunut luovuttamaan teidät Saatanalle, kun kerran itsepäisesti pilkaatte Jumalan työtä. Ei se mitään henkilökohtaista ole. Jos olisin harrastanut Bruce Springsteenia ja Olypialaiset Siionin virsien tilalle, niinkuin te, olisitte ottaneet minut avoinsylin vastaan. Jumalaa ja Malmivaaran Siionin virsiä vihatte lähinnä. Minä olen vain sivutekijä ja kääntäjä.
« Viimeksi muokattu: 21.08.21 - klo:09:08 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #20 : 21.08.21 - klo:09:22 »
Olen joitakin Siionin virsiä kääntänyt tälle foorumille neljälle kielelle, ja englanniksi Malmivaaran alkuperäistä 153 ca 10.000 riimitettyä riviä. Mene, Pena, tekemään vastaavaa, ennen kuin moitit minua siitä, että minun piti puolustaa sitä tekoa itse, kun et suorittanut inhimmillistä velvollisuuttasi puuttumalla asiaan asiallisesti viime syksynä etkä sen jälkeenkään. Tietenkin, se asia on mennyttä. Mielestäni koko herännäisyys on kaatunut, jos joku ulkomaalainen voi tulla tänne ja kääntää englanniksi koko Malmivaaran virsikirjan, joka on teidän historian keskeisimpiä tekstejä ja kokea tällaista palkinnoksi. Kyllä, on kaatunut kuin Babylon ilmestyskirjassa.
En minä vaadi teiltä enää mitään. Tehkää parannus ja nouskaa tuhkasta ja haluatte. Olen jo historiaa. Minun kanssani ei varmaankaan tule sovintoa. Sen olette osoittanut viimeisen vuoden aikana.
Malmivaaran englanninkielinen wikipedia artikkeli on muutettu muuten, että maailma voi lukea mitä te olette tehneet.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #21 : 21.08.21 - klo:09:29 »
Käänsin Malmivaaran Siionin virret v. 2014. En tarvinnut langeta silloin kirouksia kenenkään päälle.
Vuodet 2015 viiva 2019 menivät. En tarvinnut langeta silloin kirouksia kenenkään päälle.
Olisitte jatkaneet samaan malliin, kun pääsitte vauhtiin. Mutta ei. Teidän piti hyökätä vilpittömää kääntäjää vastaan, kun ei ollut parempaa tekemistä eikä yksikään körtti voinut tulla julkisuuteen paheksumaan sitä asiaa. Tietysti olisi pitänyt vain hiljaa toivottaa teitä helvettiin silloin sanomatta mitään. Mutta toivon, että ystävyys, jota kuvittelin syntyneen, voisi jatkua. Niin puolustauduin, vaikka tiesin, että suomalaisen silmissä itsepuolustus on pahin synti, mikä voi olla. Ilmeisesti sitä ystävyys oli kaikki minun päässäni ja olin vain lammas susien edessä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #22 : 21.08.21 - klo:09:32 »
Sinua on kohdeltu törkeästi, mutta et ole ainoa. Olet myös itse kohdellut törkeästi sinua loukanneita, langettanut kirouksia heidän päälleen.

Ilmeisesti tarkoitat, että oli oikeutettu kohdella minua törkeästi Siionin Virsien kääntämisestä, koska jossain tulevassa vaiheessa saattaisin paheksua sitä? En ymmärrä muuta logiikkaa tässä.
Se selittäisi kylläkin, miksi kukaan ole rohjennut pahheksumaan sitä, että täällä on valhenimien takaa julkisesti hyökätty ihmistä vastaan vain siksi, että hän omin päin meni kääntämään Malmivaaran Siionin virsiä, herännäisyyden keskeisiä historiallisia tekstejä. Luulisi, että joku olisi pikemmin ollut kiitollinen ja on ennen kuulumatonta, että se häiritsisi ketään. Mutta ilmeisesti sydämenne on kymmenkertaisesti pahempi kuin missään muualla maailmassa. Käänsin turkkilaisia virsiä jo kymmeniä vuosia aikaisemmin, eikä pahimmat vihollisetkaan ole keksineet moittia minua siitä. Ilmeisesti tulisitte paremmiksi ihmisiksi, jos kääntyisitte islamiin ja yhtyisitte afganilaisiin perinteisiin.
« Viimeksi muokattu: 21.08.21 - klo:09:38 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #23 : 21.08.21 - klo:09:37 »
Teidän piti hyökätä vilpittömää kääntäjää vastaan, kun ei ollut parempaa tekemistä eikä yksikään körtti voinut tulla julkisuuteen paheksumaan sitä asiaa.

Ei ole olemassa tahoa, josta voisit sanoa: ”teidän piti”. On pari tällä foorumilla kirjoitellutta, jotka eivät ymmärtäneet työsi arvoa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #24 : 21.08.21 - klo:09:39 »
Ilmeisesti tarkoitat, että oli oikeutettu kohdella minua törkeästi Siionin Virsien kääntämisestä.

Kaikki törkeä käytös on pahaa ja väärin. Mikään rivien välistä luettu ei ole ilmeistä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #25 : 21.08.21 - klo:09:45 »
Kaikki törkeä käytös on pahaa ja väärin. Mikään rivien välistä luettu ei ole ilmeistä.

Keksi sitten siihen muuta logikkaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #26 : 21.08.21 - klo:09:45 »
Ei ole olemassa tahoa, josta voisit sanoa: ”teidän piti”. On pari tällä foorumilla kirjoitellutta, jotka eivät ymmärtäneet työsi arvoa.

Jokainen, joka lukee tätä foorumia, päättää reagoinko minä. Jokainen on päättänyt viime syksystä lähtien olla julkisesti paheksumatta sitä kirjoittelua. Moni on päättänyt minua moittia siitä, että lopulta, kun oli selvä, ettei kukaan muu tee sitä, puolustauduin. Jos voi löytää voimia minua moittia, olisi voinut löytää voimia niitä moittia. Tahto puuttui, vaikka pyysin ja rukoilin teitä. No "teidän piti" toimia sydämenne mukaan. Ei voi moittia teitä siitä. Voi vain jättää teität Saatanan haltuun, että opisitte olla pilkkaamatta Jumalaa. Ja Jumalan pilkka se on. En osaa ajatella Malmivaaran Siionin virsia muuta kuin Jumalan työksi. Te muut ilmeisesti voitte. Olemme eri mieltä. Jätän teidät herranne haltuun.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #27 : 21.08.21 - klo:10:31 »
Jokainen, joka lukee tätä foorumia, päättää reagoinko minä.

Jokainen, joka kirjoittaa tänne foorumille, päättää mihin reagoi ja miten reagoi. Sitä päätäntävaltaa ja -vastuuta ei voi siirtää lukijoille.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #28 : 21.08.21 - klo:10:37 »
Jokainen, joka kirjoittaa tänne foorumille, päättää mihin reagoi ja miten reagoi. Sitä päätäntävaltaa ja -vastuuta ei voi siirtää lukijoille.

Vastuu on jokaisella yksilöllä. En kommentoi ylläpitoa tai mitään muuta instanssia. Mutta on tuhansia körttejä. Tämä asia ei ole kaapissa tapahtunut. Se ettei ole yksikään körtti nähnyt tarpeelliseksi julkisesti paheksua sitä käytöstä, josta valitan, osoittaa, että herännäisyys on menettänyt historiallisen ja nykyisen merkityksensä. Se että on voitu minua moittia asiasta mutta pahantekijöitä ei puhuu itsensä puolesta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi ja milloin herännäisyys tuhoutui
« Vastaus #29 : 21.08.21 - klo:11:03 »
Käsittääkseni Herättäjä-Yhdistys luotiin 130 vuotta sitten osittaen sitä varten, että Malmivaaran Siionin virret voisi julkaista ja levittää tehokkaasti herännäisyyden edistämiseksi. Nyt on tullut selväksi, että Malmivaaran Siionin virret eivät kiinnosta heränneitä historiallisena dokumenttina eivätkä hengellisenä lähteenä. Körttifoorumilla on esitetty ajatus, että Malmivaaran Siionin virret ovat kuvottavia ja niiden kääntäjä on käyttäytynyt törkeästi puolustautuessaan ja selittäessään miten ja miksi hän on ne kääntänyt. Kukaan ei ole törmännyt tai paheksunut tätä mielipidettä, vaikka muutama ovat julkisesti kiittänyt käännöstyötä.
Olisi mielenkiintoista nyt jättää henkilökohtaiset syytökset, josta selvästi emme tule yhteisymmärrykseen, ja keskittyä siihen historiaan kulkua, jota esitin ylhäällä ja johon pari ihmistä reagoivat asiallisesti. Toinen viittasi poliittiseen ajan henkeen ja toinen sekularisoimiseen. Molemmat selitykset ovat tosi pohtimisen arvoisia. Miten on voinut tulla tällaiseen tilanteeseen?
Koska Malmivaaran Siionin Virret olivat käytössä vuoteen 1972, niin on etsittävä selitystä sitä edeltävältä ajalta. Samat seikat, jotka johtivat virsien uudistukseen ovat voineet vaikuttaa myös siihen, että niitten kääntämiseen 50 vuotta myöhemmin on johtanut skismaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.