Kirjoittaja Aihe: Körttisanoma !!! 2  (Luettu 4452 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Körttisanoma !!! 2
« : 17.07.21 - klo:22:46 »
Viisveisaaja ylimielisesti, ylpeästi ja valheellisesti kirjoitti minulle näin:

No ei varmaankaan.
En uskaltaisi sulle tärkeisiin asioihin puuttua.

Körttisanomassa on paljon minusta vierellä kulkemista ja alhaista tien kulkemista, mutta körttivirsien palvonta ei minusta ei sanomaan kuulu, mutta kiitos kun ihmiset palvoo nittä .



Ensin hän taas viittaa minun "pyhiin lehmiin", joilla hän aloitti sotaa minun kanssani.
Sitten hän toteaa kulkevansa aihaista tietä kirjoittamalla alhaisesti Siionin virsien kääntäjästä.
Sitten hän nostaa emavalheensa esille, että kääntämällä Malmivaaran Siionin Virsiä jollain tavalla harrastaan epäjumalien palvontaa.

Tämä on tämän naurettavan, törkeän, valehtelevan ihmisen pyhä kolminaisuus.
Jos joku akateminen kääntää historiallisen tekstin, se ei suinkaan missään tapauksessa ole "palvontaa." Jos joku puolustautuu (tietenkään suomalaiset nynnykkäät eivät nykyään puolustaudu, niin ette ole tottuneet minunlaiseen reagointiini), niin se on puolustautumista eikä virsienpalvontaa. Sinulta puuttuu järki. En olisi tarvinnut puolustautua alun perinkään, jos olisi täällä alussa, joka olisi viitsinyt puolustaa minua. Mutta kun ei ollut. Ja harvaa sen  jälkeenkään.
Näytät vain miten elossa se on, se vihalmielisyys Malmivaaran virsien kääntäjää vastaan. Niin kauan kuin se vihamielisyys täällä yleisesti esiintyy, niin houmautan sitä.

Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #1 : 17.07.21 - klo:22:52 »
On tosi alhaista syyttää minua virsienpalvonnasta, koska olen kääntänyt jotain vanhaa, jolla on vain historiallista merkitystä, mutta et syytä niitä, jota ovat kääntäneet käytössä olevia Siionin virsiä, niitä, jotka ovat siitä saaneet "kunniaa, mainetta, asemaa, ja rahaa", ja ovat "kultajalustalla." Ilmeisesti sinunlainen alhaisen tien kulkija potkii vain maassa olevia jo potkittuja. Sitä minä tarkoitinkin. On erilaisia näkemyksiä siitä, mikä alhaisen tien kulkeminen on.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #2 : 18.07.21 - klo:08:55 »
Niiä heränneitä ystäviä, körttejä, joita tunnen en osaa pitää alhaisina ihmisinä jotka kulkevat omaa alhaista tietaan. Alhainen ihminen on ovela, katala, valheellinen ja varas, ym.

Alatietä käyvät körtit elävät vaatimattomampaa ja pyytettömämpää elämää kuin raharikkaat ja voimakkaat vallankäyttäjät.
Alatien kulkija osaa käytäytyä asiallisesti, toki myös huumoria ymmärtäen. Itseä, eikä muitakaan nosteta jalustalle, sitä sellaista koetetaan väistää.

Alatien käynti on itsensä unohtamista, heikomman auttamista ja lähimmäisen rakastamista osoittaen ystävällisyyttä. Ei kuitenkaan 'yli äyräiden' käyvää mielistelevää tyyliä.

Persoonallisuudet ovat erilaiset, mutta ainakin seuroissa olen huomannut käyttäydyttävän hillitysti ja rauhallisesti.

Tässäpä meille ' tulikoille' onkin oppimista. Täydellisiksi emme pääse, olkaamme siis keskeneräisiä !

Nämä ovat omia ajatuksiani.   R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #3 : 18.07.21 - klo:14:12 »
Niiä heränneitä ystäviä, körttejä, joita tunnen en osaa pitää alhaisina ihmisinä jotka kulkevat omaa alhaista tietaan. Alhainen ihminen on ovela, katala, valheellinen ja varas, ym.

Alatietä käyvät körtit elävät vaatimattomampaa ja pyytettömämpää elämää kuin raharikkaat ja voimakkaat vallankäyttäjät.
Alatien kulkija osaa käytäytyä asiallisesti, toki myös huumoria ymmärtäen. Itseä, eikä muitakaan nosteta jalustalle, sitä sellaista koetetaan väistää.

Alatien käynti on itsensä unohtamista, heikomman auttamista ja lähimmäisen rakastamista osoittaen ystävällisyyttä. Ei kuitenkaan 'yli äyräiden' käyvää mielistelevää tyyliä.

Persoonallisuudet ovat erilaiset, mutta ainakin seuroissa olen huomannut käyttäydyttävän hillitysti ja rauhallisesti.

Tässäpä meille ' tulikoille' onkin oppimista. Täydellisiksi emme pääse, olkaamme siis keskeneräisiä !

Nämä ovat omia ajatuksiani.   R-m
Aamen! Alatien nöyrässä kristillisyydessä piehtaroiva ultraliberaali herännyt tumma ystäväkansa hengellisesti köyhinä keskeneräisinä joukkoonsa rakastavina maan matoina on vastakohta hengellisesti rikkaille ja hyvinvoiville ylpeille. Heränneellä tummalla ystäväkansalla on oikea ultraliberaali hengellisen köyhyyden spiritualiteetti, jossa hengellisesti köyhä armon kerjäläinen odottaa nöyrästi armoa ilman omaa voimaa ja kykyä.  :eusa_pray:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #4 : 18.07.21 - klo:14:42 »
Aamen! Alatien nöyrässä kristillisyydessä piehtaroiva ultraliberaali herännyt tumma ystäväkansa hengellisesti köyhinä keskeneräisinä joukkoonsa rakastavina maan matoina on vastakohta hengellisesti rikkaille ja hyvinvoiville ylpeille. Heränneellä tummalla ystäväkansalla on oikea ultraliberaali hengellisen köyhyyden spiritualiteetti, jossa hengellisesti köyhä armon kerjäläinen odottaa nöyrästi armoa ilman omaa voimaa ja kykyä.  :eusa_pray:

Jossain vaiheessa Viisveisaaja kirjoitti rehellisen ajattelevasti. Hän huomasi, että minulla on erilainen näkemys kuin hänellä ja muilla, mutta muuten paljon yhteistä. Hän on oikeassa. Olin Kuopion Yliopistossa joku vuosi sitten seminaarissa, jossa saksalainen professori raportoi tutkimusta, jonka mukaan vain 3--5 % ihmisistä pystyvät ymmärtämään miltä toiselta tuntuu. Jopa selvä kipu jäi ymmärtämättä huolimatta itkua, huutoa, jne. Piikittelen sen verran kirjoituksissani, että huomaan toisten joskus loukkaantuvan. Niin tiedän, että pystyvät ymmärtämään mitä tapahtuu omassa nahassaan, mutteivät mitä tapahtuu toiselle.
Olen ehkä käsittänyt väärin, mutta olen ajatellut Evankeliumin ydin asioita olevan sääntö, jonka mukaan kohtelemme toisia niinkuin haluamme heidän kohtelevan meitä. (Matt. 7:12; Luuk. 6:31). Jos niin on, kristittyjen parissa sen numeron pitäisi nousta edes hiukkaan, jopa 10 % ehkä? Mutta niin ei ole. On selvä, ettei kukaan (paitsi pari ihmistä täällä) ole ajatellut miltä tuntuisi, jos hän olisi kääntänyt 10.000 riviä ystävällisenä palveluksena ja saanut kokea mitä olen täällä kokenut.
On turhaa tässä vaiheessa puhua keskeneräineisyydestä. Olemme aivan alussa tai jopa hukassa.
Toisaalta, on hyvä tietää, mikä se todellinen tilanne oli vuonna 2014 kun 12 ihmistä kiittivät työtäni. Suuri lauma paheksui sitä silloin, muttei uskaltanut ilmaista sitä, koska luulivat vielä, että minulla saattaa olla jotain asemaa tai körttien parissa puolustajaa. Kun huomasivat, ettei ollut, niin minusta tuli vapaa saalis ja kaikki kristilliset periaatteet unohtuivat.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #5 : 23.07.21 - klo:18:17 »
Oho,
Oh hoh,
Pahoittelen jos joku mun kirjoittamisia lukee kuin ehdotonta totuutta.
Tai edes muuten kuin viihteenä.

Olen vain tuonnut omia sen hetkisiä ajatuksia esiin.
Ei mulla mitään lopullista totuutta ole ja jos joku loukkaantuu, niin pyydän anteeksi.

Huh huh Miten nyt Thomas noin tarkasti lukee mun tekstejä ja ottaa niistä itseensä.
En tiennytkään, että tämä on joku foorumi jossa ei ole paikkaa olla ja jopa kaatuilla?

Pidä Thomas mua ihan vaan kylähulluna äläkä loukkaanu mun spontaaneista tunnemyrskyissä kirjoitetuista hölynpölyistä.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #6 : 24.07.21 - klo:21:19 »
Oho,
Oh hoh,
Pahoittelen jos joku mun kirjoittamisia lukee kuin ehdotonta totuutta.
Tai edes muuten kuin viihteenä.

Olen vain tuonnut omia sen hetkisiä ajatuksia esiin.
Ei mulla mitään lopullista totuutta ole ja jos joku loukkaantuu, niin pyydän anteeksi.

Huh huh Miten nyt Thomas noin tarkasti lukee mun tekstejä ja ottaa niistä itseensä.
En tiennytkään, että tämä on joku foorumi jossa ei ole paikkaa olla ja jopa kaatuilla?

Pidä Thomas mua ihan vaan kylähulluna äläkä loukkaanu mun spontaaneista tunnemyrskyissä kirjoitetuista hölynpölyistä.

Käänsin Malmivaaran Siionin virret englanniksi v 2014 tähän foorumiin, jolloin 12 lukija kiitti työtäni. Sen jälkeen oli viisi vuotta hiljaisuutta asiasta, jolloin kukaan ei valittanut enkä minäkään. On aina ollut mahdollisuutta kysellä ja esittää ajatuksia käännöksestä, mutta se ei ole milloinkaan tapahtunut. Sen sijaan, syksysta v 2020 huomasi, että oli tapana käännöstä haukkua ja parjata. Sitä ei voi millään sanoa ajatusten esittämistä. Käytettiin minusta niin pahaa kieltä, että joka Körttifoorum poisti pahimmat postit. Pitkän hiljaisuuden jälkeen, kun huomasin, että kukaan ei minua puolustanut, rupesin itse puolustamaan itseääni, joka teitä ärsyyttää suuresti.
Ihmettelen, ettei körttien parissa ole kenelläkään häpeän tunnetta. Omaksi häpeäksi se on, kaikin puolin. On ennen kuulumatonta. Kun sanoin, että olisitte antaneet olla, niin minulle vastataan, että anna itse olla. Olette koko körttikansa täysin ilman kristillisyyttä ja ilman sivisystä. Jos sitä olisi, joku tähän mennessä olisi sanonut minulle "Pahoittelemme tapahtunutta."
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #7 : 26.07.21 - klo:14:54 »
Jotkut puhuu ja kirjoittaa ennenkuin ajattelee,
Joku ajattelee ennen kuin puhuu ja kirjoittaa,
meikämanne ei tee kumpaakaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #8 : 26.07.21 - klo:17:51 »
Jotkut puhuu ja kirjoittaa ennenkuin ajattelee,
Joku ajattelee ennen kuin puhuu ja kirjoittaa,
meikämanne ei tee kumpaakaan.

Kun käänsin aleviittivirsiä 30 vuotta sitten, aleviitit olivat mielissään, että heidän vanhaa perinnettä huomattiin. Itä-Turkin pistassikasvattajat, joilla ei ollut autoja, juoksevaa vettä, tai sivistystä tai koulutusta olivat sivistyneemmät kuin körtit, joiden mielestä heidän oma perinteensä on "kuvottavaa" eikä sitä saa väläyttää suuremmalle maailmaalle.
Ei olisi auttanut ajatella ennen kuin kirjoitin, koska ei voisi tulla järkevälle ihmiselle mieleen miten halpamaisia ja "kuvottavia" olette, jos käytän teidän omia ilmaisuja.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #9 : 30.07.21 - klo:19:27 »
Niiä heränneitä ystäviä, körttejä, joita tunnen en osaa pitää alhaisina ihmisinä jotka kulkevat omaa alhaista tietaan. Alhainen ihminen on ovela, katala, valheellinen ja varas, ym.

Alatietä käyvät körtit elävät vaatimattomampaa ja pyytettömämpää elämää kuin raharikkaat ja voimakkaat vallankäyttäjät.
Alatien kulkija osaa käytäytyä asiallisesti, toki myös huumoria ymmärtäen. Itseä, eikä muitakaan nosteta jalustalle, sitä sellaista koetetaan väistää.

Alatien käynti on itsensä unohtamista, heikomman auttamista ja lähimmäisen rakastamista osoittaen ystävällisyyttä. Ei kuitenkaan 'yli äyräiden' käyvää mielistelevää tyyliä.

Persoonallisuudet ovat erilaiset, mutta ainakin seuroissa olen huomannut käyttäydyttävän hillitysti ja rauhallisesti.

Tässäpä meille ' tulikoille' onkin oppimista. Täydellisiksi emme pääse, olkaamme siis keskeneräisiä !

Nämä ovat omia ajatuksiani.   R-m
Heränneen tumman ystäväkansan körttiläinen alatien vaatimattomuus ei saa itsessään mitään aikaan, vaan se on seurausta Jumalan työstä. Alatiellä kaikki omat ajatukset itsensä unohtamisesta, heikomman auttamisesta ja lähimmäisen rakastamisesta osoittaen ystävällisyyttä ovat itsekästä omavoimaista ihmistekoa. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #10 : 30.07.21 - klo:19:37 »
Heränneen tumman ystäväkansan körttiläinen alatien vaatimattomuus ei saa itsessään mitään aikaan, vaan se on seurausta Jumalan työstä. Alatiellä kaikki omat ajatukset itsensä unohtamisesta, heikomman auttamisesta ja lähimmäisen rakastamisesta osoittaen ystävällisyyttä ovat itsekästä omavoimaista ihmistekoa. :eusa_pray:

”Älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.”

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #11 : 04.08.21 - klo:06:00 »
Körttisanoma loistaisi kirkkaammin, jos ei olisi katkera keskustelua Malmivaaran Siionin Virsistä. Pyydän kohteliaasti, että käännökseni Malmivaaran Siionin Virsistä poistetaan tästä foorumista.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttisanoma !!! 2
« Vastaus #12 : 21.08.21 - klo:21:12 »
Körttisanoma ennen aika tiivistettiin Siionin virsissä. Nykyään, körttisanoma on olla vaiti, kun joku haukkuu Siionin virsien kääntamistä tai sanoo niitä kuvottavaksi. Se joka valittaa siitä käyttäytyy nykykörttien mielestä törkeästi. Mielestäni tämä osoittaa, että nykykörtit vain teeskentelevät olevansa körttejä. On valitettava tilanne. Tai en tiedä. Jokaisella on tietysti oikeus omaan mielipiteeseen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.