Kirjoittaja Aihe: Malmivaaran Siionin Virret  (Luettu 16605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #60 : 20.06.21 - klo:03:06 »
Asia on tosi pilalla eikä ole ketään, jolla on tahtoa korjata sitä. Se on sitten vain tuomiopäivänä selvitettävä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #61 : 20.06.21 - klo:09:04 »
Asia on tosi pilalla eikä ole ketään, jolla on tahtoa korjata sitä. Se on sitten vain tuomiopäivänä selvitettävä.
Ajattelin jo jäädä pois forumilta, mutta Thomaksen asia on vielä veriheralla ja siten kipeä. Minulla ei ole korjaukseen viisasten kiveä. Sananlaskussa opetetaan, että aika parantaa haavat. Tyttäreni joutui tuskissaan tuhoamaan itsensä jäämienmaan poliisivankilan yksinäiseen tyrmään. Hänellä oli aviossaan vaikeata, kun miehensä huorasi. Nyt ovat molemmat vainajia.
Viidessä vuodessa muistot ovat haalistuneet. Poliisi ja Arman Alizaid tekivät muistorikkaan ohjelman yhdessä. Se on osiltaan virheellinen, mutta en voi mitään. Näitä asioita yhäti mietin.
Veli Thomas, aika voi Sinuakin auttaa. Tuomiopäivä on meillä kaikilla, olet oikeassa ja silloin otetaan asiat esille "olivat ne hyviä tahi pahoja".

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #62 : 20.06.21 - klo:09:49 »
Pitkistä nimilistoista älä perusta, sillä ne tulevat ihmisen muistista ja ovat siten puutteelliset. Aliakseni on myös jäänyt joskus pois ja toinen on sitten siinä auttanut. Veli PekkaV ei ole "jakojäännöstä" tekevä luonne, näin uskallan kirjoittaa, että kyllä hän Sinulle on lojaali. Tehän ajattelette yhteiskunnallisista asioistakin paljolti samalla lailla.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #63 : 20.06.21 - klo:13:55 »
Jotenkin sekoilen viestieni kanssa. Tänne tuli kuten tarkoitettukin. Immanuel kanssamme. :039:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #64 : 25.06.21 - klo:16:48 »
Ajattelin jo jäädä pois forumilta, mutta Thomaksen asia on vielä veriheralla ja siten kipeä. Minulla ei ole korjaukseen viisasten kiveä. Sananlaskussa opetetaan, että aika parantaa haavat. Tyttäreni joutui tuskissaan tuhoamaan itsensä jäämienmaan poliisivankilan yksinäiseen tyrmään. Hänellä oli aviossaan vaikeata, kun miehensä huorasi. Nyt ovat molemmat vainajia.
Viidessä vuodessa muistot ovat haalistuneet. Poliisi ja Arman Alizaid tekivät muistorikkaan ohjelman yhdessä. Se on osiltaan virheellinen, mutta en voi mitään. Näitä asioita yhäti mietin.
Veli Thomas, aika voi Sinuakin auttaa. Tuomiopäivä on meillä kaikilla, olet oikeassa ja silloin otetaan asiat esille "olivat ne hyviä tahi pahoja".

Ihan kamalaa, ihmiset ei ajattele muita kun ne tekee noita syrjähyppyjä. Niissä kärsii muutkin kuin itse tekijä omatunnossaan.

Tuomiopäivää en itse tunnusta, jotenkin en sitä tajua, vaikka kyllähän se Raamatussa on.
Minusta on Elämän kirja ja sinne kun on nimi laitettu, niin ei joudu sinne viimeiselle tuomiolle. Muut sitten joutuu sinne ja kait siellä voi saada jotain anteeksi en oikein tajua miksi vielä erikseen joku tuomioistuin olisi ylhäällä, kun maan päällä asiat ratkaistaan?
https://www.youtube.com/watch?v=itFj0yH_cVM&ab_channel=Fammvideo
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #65 : 25.06.21 - klo:18:42 »
Ihan kamalaa, ihmiset ei ajattele muita kun ne tekee noita syrjähyppyjä. Niissä kärsii muutkin kuin itse tekijä omatunnossaan.

Tuomiopäivää en itse tunnusta, jotenkin en sitä tajua, vaikka kyllähän se Raamatussa on.
Minusta on Elämän kirja ja sinne kun on nimi laitettu, niin ei joudu sinne viimeiselle tuomiolle. Muut sitten joutuu sinne ja kait siellä voi saada jotain anteeksi en oikein tajua miksi vielä erikseen joku tuomioistuin olisi ylhäällä, kun maan päällä asiat ratkaistaan?
https://www.youtube.com/watch?v=itFj0yH_cVM&ab_channel=Fammvideo
QED
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #66 : 26.06.21 - klo:01:30 »
Ihan kamalaa, ihmiset ei ajattele muita kun ne tekee noita syrjähyppyjä. Niissä kärsii muutkin kuin itse tekijä

Luulen, että syrjähyppyjen kieltäminen katsotaan suvaitsemattomuudeksi.
Tästä huolimatta sanon tässä julkisesti, että syrjähypyt ovat syntiä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #67 : 26.06.21 - klo:10:41 »
Yksi jako ihmisten kesken voisi olla, kumpaa pitää tärkeämpänä, kieltämistä vai kieltäytymistä. Pidän jälkimmäistä kristillisempänä asennoitumisena. Se vasta on epäkristillistä, jos kieltää toiselta sen, mistä ei itse kieltäydy.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #68 : 26.06.21 - klo:15:59 »
Uudesta liitosta sanotaan: Jeremia 31:34
Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: ’Oppikaa tuntemaan Herra!’ Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään.»

Jokainen tietää, että aviorikos on synti. Ei tarvitse opettaa ketään, sillä Jumala on jo se kirjoittanut jokaisen sydämeen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #69 : 08.09.21 - klo:19:16 »
Asia on tosi pilalla eikä ole ketään, jolla on tahtoa korjata sitä. Se on sitten vain tuomiopäivänä selvitettävä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #70 : 11.09.21 - klo:01:56 »
Asia on tosi pilalla eikä ole ketään, jolla on tahtoa korjata sitä. Se on sitten vain tuomiopäivänä selvitettävä.


Keskentekoisesti keskusteluun, juuri kuten ei pitäisi


Olen katsellut telkkarista moneen kertaan jotkin jaksot sarjasta jossa 25 siviiliä yrittää pärjätä SAS(?):n  valintakokeissa.  Eräässä osassa on jakso jossa muuan osallistuja on tatuoinut kyyneleen vasempaan silmänurkkaansa muistoksi siitä, että hän on elämässään kärsinyt kovin.


Minua kai kiinnostaa kuinka viisaasti nämä rähjääjäohjaajat osaavat kohdella osallistujia yksilöinä, kuten häntä. 

Kai niistä jää jotain omaan mieleen siinä sitten. 

Jotenkin näin pitkähkö keskustelu päättyi:   Tulet aina pettymään ihmisiin, kohtaat aina ihmisiä joihin petyt.  Sitä on elämä" ---

Mukana on jostain syystä hyvin paljon kovia kokeneita hankkimassa lisää kovia kokemuksia ---ja kätkettyä ymmärrystä mikä yllättää minut aina. Kenties ymmärtämys ja korjaus tulee oudosta paikasta, odottamattomasta tapaamisesta, salatulta polulta tuskan keskeltä.  Fanitan pikkuisen sitä sarjaa... :kahvi: :kahvi:

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #71 : 11.09.21 - klo:08:33 »
VN on ainoa lukija ja kirjoittaja täällä, jolla on moraalia. Hän yleensä huomaa liian myöhään, kun vahinko on jo tehty, mutta ainoana ei pelkää sanoa rohkeasti mitä pitää. Voin nukkua rauhassa ja jättää körtitkin rauhaan.

Niin hän kirjoitti:

vn

    ystäväkansaa
    Viestejä: 20986
        Profiili Yksityisviesti (poissa)

Vs: Malmivaaran Siionin Virret englanniksi
« Vastaus #544 : 09.09.21 - klo:12:02 »
Onhan tämä harmillinen tilanne, koko körttifoorumin henki on pilaantunut eikä
sen korjaamiseksi ole mitään tehtävissä.
Joku meistä täällä kirjoittelevista on mennyt sanomaan Siionin virsien käännöksiä kuvottaviksi.
Se on täysin väärin että joku meistä on näin tehnyt.
Olen ollut niin itsekeskeinen, olen pyörinyt vain omien kirjoittamisteni ja musiikkilinkkien
pauloissa, että koko tämä kuvottavaksi haukkuminen on minulta mennyt ohi huomaamatta.
Voihan toki olla niin että juuri minä olen se mies....tai kurjimus...ja mulle pitää tehdä jotain
että tilanne korjaantuisi. Jos olisin mies, osaisin tietysti itse toimia ja tehdä johtopäätökset.
Mutta todella väärin on että Siionin virsien käännöstyötä on sanottu kuvottaviksi.
 
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #72 : 28.09.21 - klo:19:10 »
Vanhojen Siionin virsien englanninkielinen kausi on ohi, kuin myös ranskankielinen. Pyydän, että käännökseni poistetaan.

Kiitän hyvästä yhteistyöstä vuodesta 2014 tuoteen 2020 puoliväliin.
« Viimeksi muokattu: 28.09.21 - klo:19:21 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #73 : 29.09.21 - klo:08:42 »
Kiitän vielä, kun käännökseni on poistettu tästä foorumista.
Täällä foorumilla ei ole milloinkaan ollut minkäänlaista keskustelua vanhoista Siionin virsistä. On vain ollut trollausta viime vuoden aikana. On korkea aika poistaa käännökset, kun kerran ei ole voitu hoitaa trollausta eikä tällä foorumilla ole trollauksenhoito kuulemma edes tarkoitus harrastaa. Kuitenkin käytännössä, trollaus täällä katkaistaan. Ainoastaan käännökseni ovat vapaa saallis. 
Siksi ilmeisesti on pakko etsiä ulkopuolista apua.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Malmivaaran Siionin Virret
« Vastaus #74 : 27.10.21 - klo:13:28 »
Minut blokattiin kuukaudeksi kun uhkailin kääntyä poliisiin. Neuvottelin poliisin kanssa. Antoivat kaksi vaihtoehtoa, neuvottella foorumin kanssa (joka ei ole onnistunut, kun eivät suostu ymmärtämään muukalaisen suomenkieltä) tai viedä asiaa oikeuteen. Eivät pystyneet virallisesti kommentoimaan, oliko kyseestä rikoksesta, mutta painottivat, että Suomessa pidetään tekijänoikeudet vakavana asiana.
Körttifoorumilla käännökseni ovat erityisasemassa. Ovat laitettu niin, että helposti näkyvät. Niitä saa kommentoida vapaasti, mutta negatiivisiin kommenteihin ei saa vastata tai ei haluta vastata. Suojellaan ilmeistä vihamielisyyttä, joka on lähes koko foorumin perusluonne. Tämä ei ole lain vastaista.
On runsaasti musiikkia esillä. Sitä ei saa kommentoida negatiivisesti, tai puututaan siihen heti. Siis kohdellaan Siionin virsiä ja muita musiikkilinkkejä päinvastaisella tavalla kuin järkevä ihminen odottaisi.
Viime vuonna katsoin hiljaa haukkumisia, ajatellen, että vastuulliset jossain vaiheessa puuttuisivat asiaan. Odotin turhaan. Sitten kun minua haastattiin henkilökohtaisesti ja nimeltä, vastasin kohteliasta ja kysyin, onko tämä keskustelu, joka tuo tekemisiäni esille huonossa valossa aivan paikallaan ja kohteliasta. Silloin koko foorumi nosti minua vastaan, ja silloin oli vielä monta kymmentä aktiivista jäsentä. Kukaan ei puolustanut minua. Päin vastoin, ruvettiin julistamaan, että olin itse epäkohtelias, kun sinuttelin (niin kuin kaikki muut, paitsi se pääkriitikko). Siitä järjettömyydestä tilanne on vain mennyt alas, kunnes olen monta kerta pyytänyt, että virret poistetaan.
Tämä on jatkunut vuoden päivät eikä yksikään körtti ole voinut Körttifoorumilla, joka saa rahallista tukea en tiedä jopa Herättäjä-Yhdistykseltä, sanoa "hei, onko tämä sopivaa?"
Olen muuttunut kohteliaasta ja ystävällisestä ihmisestä katkeraksi. Vaatimukseni ovat olleet pieniä ja vastustajien sydämenpaatuneisuus uskomatonta. Miksi yksikään körtti koko vuoden aikana ei ole voinut puuttua asiaan edes kirjoittamalla pientä järkeä foorumiin? Ilahduin suuresti, kun yksi ihminen kirjoitti, ettei tämä olisi saanut tapahtua, mutta sitten sain tietää, ettei hän olekaan körtti, hän on muuten vain foorumilla. Se että joku sanoo joskus, että ovat arvokkaita käännöksiä, tuntuu vain irvokkaalta. En ole vaatinut kiitosta. Olen vaatinut järkevää toimintaa, jota osataan ojentaa kaikille muille.
En halua, että käännökseni ovat tällä foorumilla, koska niitä saa haukkua vapaatsi eikä kukaan vastaa paheksuvasti haukkumiseen. Siionin virsien ja virsien kääntäjän haukkumisesta on tullut Körttifoorumin pyhä lehmä.
Kääntäjällä on laillinen oikeus pyytää, että käännöksensä poistetaan. Ei siihen tarvita syytä. Se on oikeus. Kääntäjällä on laillinen oikeus tekstiinsä.  Olen antanut tekstin vapaaseen käytökseen. En ole vaatinut korvauksia enkä kiitosta. Olen vain vaatinut, että joka kerta kun joku julistaa niitä kuvottaviksi täällä eikä kukaan foorumin jäsen ole esittänyt eriävää mielipidettä, foorumin hoitajat huomauttaisivat, ettei tämä näkemys ole Körttifoorumin tarkoituksenmukainen näkemys. Kun siihen ei ole pystytty, se on ilmeisesti Körttifoorumin näkemys. Siksi en halua käännökseni esiintyvän enää tänne. En ole yrittänyt kaventaa mielipiteitä tai sananvapautta. Olen monta kerta esittänyt samaa asiaa eri sanoin, joskus "asiallisesti" ja joskus vihaisesti, mutta minua ei kuunnella. Se on sekä ylimielistä että lain vastaista ja voisin viedä asian oikeuteen.
On ihmeellistä, että olen kääntänyt Malmivaaran Siionin virret englanniksi ja osittain ranskaksi ja tulos on tämä.  Katsoin eilen kuvateoksen läpi vuodesta 1952, jossa esiintyy sen ajan körttejä, ja ajattelin, mitä he ajattelisivat teistä, jotka pitävät heidän rakastamista virsistä kuvottavina ja sen tiimalta kohtelette niiden kääntäjää niin kuin on kohdeltu. Luulen, etteivät olisi tyytyväisiä teihin. Luulen, että olisivat mielissään siitä, että olen ne virret kääntänyt. Luulen, että teidän isotvanhempani kunnioittaisivat ja rakastaisivat minua siitä. Heidän mielipiteensä on minulle paljon arvokkaampi kuin teidän, koska ilmeisesti olette paatuneet sydämenne niin paljon saatanallisella musikilla, ettette tiedä enää mikä on hyvä ja mikä on paha, mikä on oikeudenmukaista ja mikä on sopimatonta.  Osaatte vain tuhoaa kaunista ja hyvää.
Elän sillä periaatteella, että pitäisi jättää maailma kauniimmaksi kuin oli tullessa. Sen olen tehnyt kääntämällä Siionin virret. Te, päin vastoin, haukkumalla Siionin virsien kääntäjää ja tukemalla sitä "kuvottavaa" toimintaa, jätätte rumempaa maailmaa jälkeenne. Onnittelut.
« Viimeksi muokattu: 27.10.21 - klo:13:38 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.