Keskustelu > Seuratupa

Vakava asia [armolahjat jne.]

<< < (2/7) > >>

Sarai:
Ehkä uskokin on yksi armolahja muiden joukossa?

Viisveisaaja:
Kaikenlaisia aiheita.
Kello on nyt 5.16 en tiedä onko järkeä näin aikaisin kirjottaa mitään, kun aika levottomia aina aamuisin liikkuu mielessä.

Itse sain armolahjan kerran, kun olin tosi synkissä tunnelmissa.
Olin murehtinut jo pitempään aikaa elämää ja muuta, kun rukouksessa ollessani alkoi suusta tulemaan outoja sanoja.
Olin ihan varma, että olen sekoamassa ja että olen liikaa ollut rukouksessa ja ajatellut uskonasioita.
 Samalla kuitenkin tuli sellaista iloa ja rauhaa, mutta kielilläpuhuminenhan on Raamatun mukaan itse hallittavissa ja lopetin sillä kertaa moisen touhun.

Sitten meni pari kuukautta ja tuli juttua uskonasioista yhden naisen kanssa ja punastellen vaivaantuneena kerroin kokemastani ja ajattelijn, että hän pitää ihan pimeenä.
Hän kuitenkin kertoi, että toihan on ihan tavallista ja raamatullista, että hänkin puhuu kielillä.
 Itse en ollut moisesta kuullut tai lukenutkaan, uskonnolliset asiat olivat silleen uusia.

No se oli mun kokemus ja siitä päivästä toi lahja on ollut. Ei se ole tehnyt musta parempaa tai pahempaa, mutta joku merkitys kait silläkin on.
Se että se olisi joku vakava asia, kuten alussa oli, niin sitä pikkasen ihmettelen.
 Jos kerran Henki jakaa niinkuin itse tahtoo, niin mitäs sitä moisista lahjoista huolehtimaan.
 En nyt tiedä Ukko Paavon kokemuksista asiasta, mutta kovin vierasta siihen kohtaaminen ei kuulemma hänellekkään ollut.
Vaikkakaan hän ei moisista paljoa painottanut puheissaan.

Tietysti onhan sitä Raamatussa, että tavoitelkaa lahjoja, mutta eristyisesti rakkautta, että ehkä joku tavoittelu voisi olla hyväkin?

Oli miten oli, minusta ei oikein kuulune körttiläisyyteen moisista lahjoista puheet, sillä niissä on vaaransa ja ihminen voi alkaa vaatimaan muilta ja kuvittelemaan itsestään saadessaan jonkun lahjan, vaikka parantaa sairaita enemmään kuin on.
 Onhan niitä parantajia, kuten oliko se jalovaura tai joku, joka parantaa ja pitää puheita, jotka minusta ovat ihan kauheita kuulla.

Pooh. Levotonta pitäiskö painua koisaan takas?
Tämä on se päivä, jolloin tapaan sattumalta maailman kauneimman tytön ja hän ihastuu muhun ja aloitamme seurustelun.
Toivossa kiva herätä. :wink:

jUHOMA4:

--- Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja" ---Kaikenlaisia aiheita.
Kello on nyt 5.1
Pooh.
Tämä on se päivä, jolloin tapaan sattumalta maailman kauneimman tytön ja hän ihastuu muhun ja aloitamme seurustelun.
Toivossa kiva herätä. :wink:
--- Lainaus päättyy ---

----------------------------------------------------------------------------------
Hyviä unia lisää   :D

tosikkoko:

--- Lainaus käyttäjältä: "Pena" ---Armolahjat ymmärtää helposti joksikin ihmeelliseksi yliluonnolliseksi ilmiöksi, johon liittyy voimakkaita tunnekokemuksia. Eihän sen tarvitse näin olla. Minä käsitän niiden olevan arkisia ja tarkoituksenmukaisia taipumuksia olla eri tavalla hyödyksi lähimmäisilleen. Jollakin on maalaisjärkeä, jollakin kielipäätä ja jollakin taito tunnistaa sairauksia ja hoitaa niistä kärsiviä. Jumalalta meidän taipumuksemme ovat aina peräisin, ei Pyhä Henki tarvitse erikoisefektejä toimiakseen.
--- Lainaus päättyy ---

Hyvä jalatmaassa kuvaus. Tärkeämpää on se miten niitä lahjoja tai taipumuksiaan käyttää kuin se onko saanut jonkun taidon syntymälahjana, kovasti harjoittelemalla vai aikuisiässä "yllättäen".
Vaikken ole saanut lauluääntä syntymälahjana tai vähäisellä harjoittelulla niin elättelen silti toivoa :)

(Ja nipotus-edit vielä perään: eikös seuratuvassa lähes kaikki ole vakavaa asiaa joten miksi turhaan korostaa otsikossa sitä? vai kyseessä vain toisista piireistä saatu "lahja" saada kaikki näyttämään erityiseltä?)

apellikka:
Lahjat ovat parempia käytössä kuin puheissa...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta